Gå til innhold

Beste datingside for seriøse forhold


Lúthien Tinúviell

Anbefalte innlegg

På 2.11.2017 den 10.42, Engel skrev:

Jeg hatet match! Men den kan kanskje funke om du betaler for dyreste abonnementet slik at du kan sile hvem som kan sende deg meldinger, og kan gjøre den personlighetstesten. Jeg ble nedøst av meldinger fra menn som var langt utenfor det jeg søkte både aldermessig, geografisk og på interesser der, så jeg avsluttet brukeren før den månden jeg hadde betalt for gikk ut til og med.

Jeg syns sukker.no er bra. God matching til en grei pris, man får luket bort mange uaktuelle med den. Og lett å se hva man er lik på. Blir litt mindre utvalg, men det er jo naturlig når man har silt vekk dem man uansett ikke ønsker å møte. Og de fleste er flinke til å skrive en del på profilene sine der i tillegg. De jeg har møtt via sukker har alltid vært personer jeg har mye felles med, hyggelige og oppegående menn.

Men så må jeg si at han jeg dater nå har jeg faktisk møtt på Tinder. Og han er den beste matchen jeg noen gang har hatt!:hjerte: Så i det store og hele handler det bare om å møte på rett person, og han kan dukke opp hvor som helst.

Kan man virkelig se dette da? Jeg fikk skyhøy score med enkelte som mente akkurat det motsatte av meg. F.eks. dette med religion der to stk kan svare at dette betyr MYE og dermed har de pluteselig identiske interesser der til tross for at ene parten kan være svært religiøs i motsetning til den andre som nærmest er fundamentalistisk anti-religiøs. Merkelige greier. Fant vel ut at de jeg matchet mest med definitivt var mine største motstykker i virkeligheten. Sånt blir jeg bare usikker av...

Anonymkode: 6fa2b...8da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tidligere prøvd match og sukker - møtte bare rare menn.. var flere år uten, la alt på hylla. Forsøkte tinder i sommer, trodde ikke jeg ville møte noen. Joda, holdt å møte en person! Vært sammen ca 4 mnd nå. Jeg er i 40åra og han har fylt 50. Gi det et forsøk - bilder sier mye, så er det bare å stille ‘kontrollspørsmål’. Tror jeg var heldig, han hadde nettopp gått på tinder selv - bare møtt en annen, hans første date der gikk visst skikkelig dårlig. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han jeg hadde mest til felles med, og var sammen med i 5 år. Han var på sukker, og jeg var på sukker, men vi fant ikke hverandre der, da vi hadde alt for dårlig match der. Vi møttes gjennom venner. Så jeg bruker ikke sukker, møtte jo flere menn der, jeg ikke hadde mye til felles med. Så synd man ikke får opp de, man kanskje passer bra med.

Anonymkode: b223d...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at en del eldre faktisk finner hverandre på Tinder nå. Tidligere var Tinder en typisk "sex-app" mens nå er det et raskt og enkelt alternativ til sukker, match o.l Sukker fungerer også fint hvis du er tydelig på hva du ønsker i profilen, og bare dropper å kommunisere med dem som ikke interesserer deg.

 

Anonymkode: c646c...a0a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Ser at en del eldre faktisk finner hverandre på Tinder nå. Tidligere var Tinder en typisk "sex-app" mens nå er det et raskt og enkelt alternativ til sukker, match o.l Sukker fungerer også fint hvis du er tydelig på hva du ønsker i profilen, og bare dropper å kommunisere med dem som ikke interesserer deg.

 

Anonymkode: c646c...a0a

Tinder har aldri vært en "typisk sex app", det er bare mange kvinner som har satt dette inn i hodet sitt av en eller annen merkelig grunn og som da har gått rundt og våset om det til andre igjen.

Anonymkode: 34260...d78

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på de fleste datingsider opp igjennom de siste 7 årene, tror jeg :fnise:.

Sukker ga jeg opp til slutt. Det ble altfor vanskelig og upersonlig. Lange lister over drømmekjæresten og mye informasjon om hvordan personen er. Når man først møter vedkommende, så går det 1-2 måneder og så ser man at vedkommende overhodet ikke er den man fikk inntrykk av.

Og slik er det jo generelt. Ingen viser sine personlige sider, slik man opplever en person når man kommer tett innpå.

Så alt tilsvarende "Jeg søker drømmekjæresten" har jeg gitt opp. Tinder fungerer veldig bra for meg. Der møter jeg damer som er ute etter noe seriøst og som ikke er i overkant preget av datingsider :fnise:.

Anonymkode: f0575...4ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎09‎.‎01‎.‎2018 den 16.28, AnonymBruker skrev:

Kan man virkelig se dette da? Jeg fikk skyhøy score med enkelte som mente akkurat det motsatte av meg. F.eks. dette med religion der to stk kan svare at dette betyr MYE og dermed har de pluteselig identiske interesser der til tross for at ene parten kan være svært religiøs i motsetning til den andre som nærmest er fundamentalistisk anti-religiøs. Merkelige greier. Fant vel ut at de jeg matchet mest med definitivt var mine største motstykker i virkeligheten. Sånt blir jeg bare usikker av...

Anonymkode: 6fa2b...8da

Altså at folk svarer litt individuelt på spørsmålene kan man aldri sikre seg mot, men stort sett får man luket bort de som har veldig annerledes verdier enn deg selv. For min egen del luket jeg vekk de som hadde svart at religion hadde stor betydning, noe jeg syns var positivt (er lite religiøs selv, kunne aldri vært sammen med noen som var veldig religiøs.) Fikk også bort de som røyker/snuser, er inaktive, de som ville ha barn (jeg er ferdig med barn), de som ikke er interessert i jobb/karriere osv.

Men som sagt endte jeg med å finne noen på Tinder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hvilke datesider/apper er best for de som er 20-40 år i 2019? 

Anonymkode: 1c59d...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke datesider/apper er best for de som er 20-40 år i 2019? 

Anonymkode: 1c59d...d75

Tror neppe det har forandret seg så mye. Prøv Tinder først.

Anonymkode: 29b01...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Slenger meg på denne tråden. Hvikle dateside er bra for 20-30 åringer bortsett fra Tinder, Happn og Sukker? 

Anonymkode: 72310...1ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Slenger meg på denne tråden. Hvikle dateside er bra for 20-30 åringer bortsett fra Tinder, Happn og Sukker? 

Anonymkode: 72310...1ed

Ingen. Tinder har utkonkurrert alle sammen, og utvalget på OkCupid, Match og Sukker er dårligere enn det var for 5-10 år siden.

Anonymkode: e81ed...d11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo en nettside for litt mer spesielt interesserte, men jeg fant kona på Kristendate.no. Og da ligger det jo til grunn at vi begge er kristne. Jeg kjenner faktisk en god del ektepar som har møttest der. I og med at det er en side med en spesiell målgruppe, så er jo mye utsiling gjort allerede, og kristne nok oftere i større grad fokusert på langvarige forhold som premiss. Eller bare mindre kresne? Haha! 

Anonymkode: 69817...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slenger meg på denne tråden. Hvikle dateside er bra for 20-30 åringer bortsett fra Tinder, Happn og Sukker? 

Anonymkode: 72310...1ed

Siden du ramser opp de 3 som er mest brukt så er det ikke så mye å svare... I tillegg til de 3 så er vel Møteplassen en som er mye brukt, men det er det stedet jeg har opplevd mest useriøst, og det har aldr ført til noen ok date.

Men unge i 20-årene må da ha store muligheter for å møte noen utenom nettdating fortsatt? Da er man jo fortsatt mye ute og sosiale, og omgås andre single mennesker i mye større grad enn når man begynner å komme i 30 og 40 årene der mange er i forhold og har barn, og det er færre arenaer å møte andre single på.

Anonymkode: b000d...945

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.11.2017 den 20.03, Lúthien Tinúviell skrev:

Noen erfaringer? Skal nå endelig, etter land tid alene, kvinne meg opp til å lage en datingprofil.. Men hvor? Hvilke erfaringer har dere? Match? Sukker? Vet ikke om så mange. 

Jeg vil gjerne finne en der man kan legge ut og lese mye informasjon om hverandre. Som feks om de vil ha barn, interesser osv. 

Møteplassen er et seriøst sted! Du må da ha en betal funksjon om dette skal fungere i det hele tatt. Da har du alt du trenger for å lykkes, uten garanti for at det skjer. Du må da lage deg en profil med god tekst og noen gode bilder, så starter jobben! Da jeg var der var denne siden dønn seriøs. Mange useriøse mennesker der, spesielt menn har jeg inntrykk av utifra det jeg hørte andre kvinner fortalte, men det er jo tilfellet over hele linja fra byen, til venner og til datingsider. Det koster litt penger, men om man treffer den rette er jo det en meget god investering. Skal jeg date igjen blir det nok denne siden. Ville tatt dette foran å jakte på byen iallefall, er det noe som er "bingo" er det iallfall det. Disse sidene har også egne "match" funksjoner som er verdifulle, men må tas med en klype salt. Fordi  mange ikke er ærlige når de svarer. Men igjen, det er jo akkurat slik ute på byen også, eller andre steder der man treffer en partner. Man har ikke garanti for noe som helst.  Sortere ut, og date den man liker og har magefølelse for? Da kan man lykkes. Ofte tar det en del dates før det skjer uansett fora man treffer andre mennesker i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten og jeg møttes på Cupido for ca fem år siden, den gang det fortsatt var mulig å motta/sende meldinger uten å være betalende medlem. Han var, jeg var ikke. Når det er sagt, så var det ekstremt mange useriøse menn der inne også.

Anonymkode: 7871c...c93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjæresten og jeg møttes på Cupido for ca fem år siden, den gang det fortsatt var mulig å motta/sende meldinger uten å være betalende medlem. Han var, jeg var ikke. Når det er sagt, så var det ekstremt mange useriøse menn der inne også.

Anonymkode: 7871c...c93

Helt korrekt! Det har lite å si hva datingside man er på egentlig. Det florerer med useriøse over alt, og slik er det på byen og alle andre steder også. Det er jobben som gjøres over litt tid som avgjør alt. Sortere ut, treffe de man finner mest interessant og så date de. Noen ganger bommer man helt, andre ganger treffer en litt og det ser ut som om det kan bli noe, det blir ikke det allikevel. Så treffer man den ene som er full klaff. Tålmodighet er helt avgjørende, og ikke la seg skremme av at en bommer et par ganger. Selv de datene jeg har bommet på? Ja det var interessant det også. Humrer med meg selv når jeg har truffet noen helt totalt uaktuelle :)  En erfaring rikere.... De var ikke onde noen av de, men det klaffet bare ikke. Koste meg allikevel på selve daten, og utfordret meg selv. Så traff jeg en annen helt utenom den settingen. Med alle de utfordringene som gjør at selv ikke dette er helt på plass enda. Finne noen for et langvarig forhold er ikke lett.  Tar det som det kommer, digger livet!

Anonymkode: ca1e3...1cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 9.1.2018 den 16.28, AnonymBruker skrev:

Kan man virkelig se dette da? Jeg fikk skyhøy score med enkelte som mente akkurat det motsatte av meg. F.eks. dette med religion der to stk kan svare at dette betyr MYE og dermed har de pluteselig identiske interesser der til tross for at ene parten kan være svært religiøs i motsetning til den andre som nærmest er fundamentalistisk anti-religiøs. Merkelige greier. Fant vel ut at de jeg matchet mest med definitivt var mine største motstykker i virkeligheten. Sånt blir jeg bare usikker av...

Anonymkode: 6fa2b...8da

Men religion trenger ikke å ha noen stor innflytelse i et forhold slik sett om man klaffer på andre ting, spesielt om det ikke er snakk om oppdragelse av barn hvor dette kan bli betent. Selvfølgelig er det best at det klaffer på slike verdier! De som har slike verdier med seg i live er ofte ekstremt gode partnere også. Og om det påvirker deg i positivt grad? Er det noe katastrofe? Det kommer uansett raskt til overflaten og er dette en "partykiller" så er det jo bare å gå videre. Finne noen som klaffer på alt kan du uansett bare glemme, det vil aldri skje. Slike tester gir aldri fasitsvaret, men det er en indikasjon på at det er noen felles ting man klaffer på. Men man kan aldri se seg blind på akkurat det. Kan være at noen man ikke matcher helt, faktisk kan være det beste også. Poenget er at det finner man bare ut ved å bli bedre kjent utover en date. Slik er det også med alle andre man treffer utover en datingside. Er du ateist vil ikke det si det samme som du klaffer sammen med en annen ateist, så enkelt er det bare ikke. En som er kristen klaffer heller ikke automatisk sammen med en annen kristen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2020 den 10.54, AnonymBruker skrev:

Siden du ramser opp de 3 som er mest brukt så er det ikke så mye å svare... I tillegg til de 3 så er vel Møteplassen en som er mye brukt, men det er det stedet jeg har opplevd mest useriøst, og det har aldr ført til noen ok date.

Men unge i 20-årene må da ha store muligheter for å møte noen utenom nettdating fortsatt? Da er man jo fortsatt mye ute og sosiale, og omgås andre single mennesker i mye større grad enn når man begynner å komme i 30 og 40 årene der mange er i forhold og har barn, og det er færre arenaer å møte andre single på.

Anonymkode: b000d...945

Joda, men jeg foretrekker nettdating. 

Anonymkode: 72310...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2020 den 17.55, AnonymBruker skrev:

Kjæresten og jeg møttes på Cupido for ca fem år siden, den gang det fortsatt var mulig å motta/sende meldinger uten å være betalende medlem. Han var, jeg var ikke. Når det er sagt, så var det ekstremt mange useriøse menn der inne også.

Har lest litt på omtalene som Møteplassen har fått. 99% av kritikken som er negativ er at det koster penger! Ja tenke seg til at det koster penger å bruke en nettside som skal kontrollere de fleste profilene. Takk for at det koster penger, på den måten så blir det iallefall et hinder for at så ekstremt mange useriøse kommer inn dit med profiler. Gratis versjonene er ikke verdt en dritt, for du får ikke sett profilene til noen. Igjen meget bra slik at de useriøse holdes ute i størst mulig grad. Ja det koster litt  tusen i året om du tar de det billigste abb med lengst bindingstid. Men de fleste tar 3 mnd! Og det koster rundt 800 kroner. Mindre en en kveld på byen  og dette syter folk over ? Kanskje det viktigste valget de noengang tar, valg av partner er ikke verdt den prisen? Snakk om kjipe folk :)  På kristendate kostet det 49 kr, i mnd. En furtet over dette også. Ville ha det gratis.

Gratis sider vil si ekstremt  mange falske og useriøse profiler. Burde kanskje kuttet ut all mulig form for gratis registrering på de store seriøse sidene.. De som ikke har råd til å betale hva dette koster? Jeg vil ikke treffe de en gang :) Så jeg betaler ikke ekstra penger for å kunne ta kontakt med de som ikke gidder å betale. Det å ikke ha en betalende profil, ja det er det samme som sjansen for at du får noen gode treff og dater er veldig små. Iallefall om du er mann, kvinner kan nok få dette av menn som betaler det dyreste, men da blir også utvalget ekstremt mye mindre.

Det koster penger å vedlikeholde disse sidene med betalingsordninger, kvalitetsikring, match systemer og sikkerhetssystemer. Og så skal de leve av det også. Men på byen kan man gå og svi av en 1000 lapp på en kveld, og bare få fyllesyke og null treff som resultat :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2020 den 10.54, AnonymBruker skrev:

Siden du ramser opp de 3 som er mest brukt så er det ikke så mye å svare... I tillegg til de 3 så er vel Møteplassen en som er mye brukt, men det er det stedet jeg har opplevd mest useriøst, og det har aldr ført til noen ok date.

Men unge i 20-årene må da ha store muligheter for å møte noen utenom nettdating fortsatt? Da er man jo fortsatt mye ute og sosiale, og omgås andre single mennesker i mye større grad enn når man begynner å komme i 30 og 40 årene der mange er i forhold og har barn, og det er færre arenaer å møte andre single på.

Anonymkode: b000d...945

Som om det er mye mindre useriøse utenfor datingsidene? Det har aldri vært slik, og det kommer aldri til å bli slik heller. Det florerer med useriøse tilfeller der ute over alt. Som du ikke klarer å avsløre intensjonen til før det har gått tid, eller etter første gangs sex. Da stikker de. I yngre dager måtte de fleste jeg kjenner gå på byen gjennom alle helgene i flere år, der vi traff mange damer som det ikke ble noe med. Tørr ikke tenke på hvor mye penger det gikk den gangen bare på dette :) Mye moro ja, men det var jo et mål å skaffe seg en seriøs og stabil dame. Det gikk til slutt, men du verden at dette er noe bedre en en datingside nekter jeg å tro, det er bare to forskjellige arenaer som leder til samme resultat. Hva som tar lengst tid avhenger av deg som person og hvordan du trakterer datingsider og det å kunne få date. Langt ifra alle som klarer å kommunisere skriftlig skikkelig og klare å få et seriøst inntrykk som en basis for date. Det sier lite om datingsidene, mer om deg som person som ikke takler de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...