Gå til innhold

Bilstolgruppe FB


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Sisti skrev:

Det fremstår jo som spekulasjoner for oss som egentlig ikke aner hva du snakker om. Du sier bare at det er baksnakking uten at vi helt vet hva det går ut på eller om du i det hele tatt snakker sant, eller i det minste overdriver. Kilder, kilder, kilder. ;)

Umulig og umulig, Axkid har jo laget en stor stol som passer i langt flere biler enn Besafe izi plus, så så veldig umulig kan det vel ikke være?

Det er bare til å bli medlem å følge litt med så ser du jo hva jeg snakker om? Spesielt om du er medlem i begge gruppene. I går for eksempel så skrev ei av adminene i bilstoler på veggen til andre gruppa, skikkelig frekt og sarkastisk angående navnebytte på gruppa. Så barnslig og unødvendig tenker jeg. De burde jo kunne oppføre seg som voksne folk:S

Anonymkode: e21c2...d02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De er nok bare veldig ivrige. Axkid minikid er jo forøvrig en god stol, samme med besafe izi plus. Siste har vi selv i passat og skoda roomster. Passer kjempe fint der. Jeg er også enig med mange i at beltemonterte stoler er noe man kan bruke lenger enn isofix, særlig siden isofix ikke holder lenger enn til 18 kg. Og følger man bruksanvisningen nøye er ikke feilmontering noe å tenke på. Det finnes mange gode stoler og velge, både baby, klasse 1 og klasse 2. Men personlig er ikke facebook stedet jeg ville spurt om råd. Da vi valgte stol valgte vi utifra tester og hvilken stol som stod best i vår bil. Vi har bare isofix i en bil, så for oss stod det mellom besafe eller britax. 

Om man ikke orker slik oppførsel de viser på gruppene er det ikke verre enn å melde seg ut. Men sikkerhet er de veldig opptatt av. Jeg vlir også lettere sjokkert når noen velger å snu barna i en alder av 2. Vår er 2.5 og det er ikke aktuelt å snu han på flere år. Om han kan sitter han bakover til skolestart

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er det noen aggressive mødre med aaalfor lite å gjøre. 

De blir provosert av den minste ting der inne. Alt er svart/hvitt i deres verden. Jeg meldte meg ut etter en uke.

Anonymkode: 41c7a...6ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

ja, herlighet for en nazigruppe. Sånn at du får lyst til å dra frem poppkornet hver gang noen drister seg til å spørre om fremovervendte seter. Husker en som hadde et barn hvor begge bena var gjipset, og derav ikke kunne bøyes, men det ville de ikke høre. Klart barnet fremdeles kunne sitte bakovervendt, og svar som "jaja, hvis du vil drepe barnet ditt er det jo ditt valg"

Anonymkode: 2baa8...d60

😂😂😂 hvordan foreslo de at det skulle løses, bakovervendt med bena rett opp? 

Anonymkode: 8b6b5...891

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😂😂😂 hvordan foreslo de at det skulle løses, bakovervendt med bena rett opp? 

Anonymkode: 8b6b5...891

De svarer alltid med at DU DREPER barnet ditt, hvis du gjør feil. 

Det siste jeg så før jeg meldte meg ut, var ei som fikk vondt i mammasjela/hjertet sitt over en bussplakat. Det var ett bilde av ei jente som smilte mot kameraet. Jenta titta mellom to seter, hvis jeg husker riktig. 

Da meldte resten av bilstolmafiaen seg og tok opp igjen det med at busselskapet dreper gullet deres. De skulle så absolutt sende en klage til busselskapet. 

 

Anonymkode: 41c7a...6ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De svarer alltid med at DU DREPER barnet ditt, hvis du gjør feil. 

Det siste jeg så før jeg meldte meg ut, var ei som fikk vondt i mammasjela/hjertet sitt over en bussplakat. Det var ett bilde av ei jente som smilte mot kameraet. Jenta titta mellom to seter, hvis jeg husker riktig. 

Da meldte resten av bilstolmafiaen seg og tok opp igjen det med at busselskapet dreper gullet deres. De skulle så absolutt sende en klage til busselskapet. 

 

Anonymkode: 41c7a...6ec

o herre Gud! Ja det var sikkert busselskapets intensjon. Det er veldig fint å jobbe for å fremme god sikring av barn i kjøretøy, men det DET er virkelig å lage storm i et vannglass. 

Anonymkode: 8b6b5...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

😂😂😂 hvordan foreslo de at det skulle løses, bakovervendt med bena rett opp? 

Anonymkode: 8b6b5...891

Ja, jeg vet ikke jeg. Men mantraet er jo hele tiden at "DET FINNES  OVERHODET INGEN GRUNN TIL Å IKKE SITTE BAKOVERVENDT!!!!!!!!!!"

Anonymkode: 2baa8...d60

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enkelte kunne ordlagt seg annerledes. Og ja, det er litt nazitilstander i den gruppa.

MEN, opplysningen om at barn bør sitte bakovervendt til minst 4 år er utrolig viktig. Jeg ser fryktelig mange barn helt ned i 1,5-årsalderen som sitter forovervendt! Forskjellen på meg og enkelte i bilstolgruppa, er at jeg holder kjeft. 

Det bør være allmenn kjent at det er mye farligere i en ev krasj å sitte framovervendt,  enn bakovervendt. Og pga det, blir axkid minikid og britax maxway nevnt, fordi det er de setene man kan bruke lengst bakovervendt.

Anonymkode: 075ee...15d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, enkelte kunne ordlagt seg annerledes. Og ja, det er litt nazitilstander i den gruppa.

MEN, opplysningen om at barn bør sitte bakovervendt til minst 4 år er utrolig viktig. Jeg ser fryktelig mange barn helt ned i 1,5-årsalderen som sitter forovervendt! Forskjellen på meg og enkelte i bilstolgruppa, er at jeg holder kjeft. 

Det bør være allmenn kjent at det er mye farligere i en ev krasj å sitte framovervendt,  enn bakovervendt. Og pga det, blir axkid minikid og britax maxway nevnt, fordi det er de setene man kan bruke lengst bakovervendt.

Anonymkode: 075ee...15d

Indeed! Det er helt ok at noen velger å holde kjeft, men om alle hadde gjort det, så hadde vi ikke kommet så langt som vi har i dag. Så det er bra! Folk begynner jo også å få opp øynene for at godkjent faktisk ikke betyr trygt og at forovervendt ikke er trygt:D

Anonymkode: e21c2...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er veldig opptatt av barnets sikkerhet, men legger ut bilder av sine barn usladdet. 

Går man inn på deres profiler, er det lett å se hvor de bor og man får i tillegg se flere bilder av deres barn, med og uten klær. En gavepakke til pedofile. 

 

Anonymkode: 41c7a...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.10.2017 den 13.32, AnonymBruker skrev:

De er jo på en måte det nå, har samarbeid med noen så forhandler axkid nå.  Haha.

Men axkid blir jo mye omtalt i andre gruppen også, men de er ikke sponset. Vet de har hatt samarbeid med Besafe og en eller annen barnebutikk bare, men ingen med axkid. Men axkid kommer jo bra ut i tester da, og uansett så er det tryggere å ha et barn på 5 foreksempel bakover i minikid enn fremover i beltestol. You see?

 

Men ja, de er veldig på hogget :S Derfor jeg liker den andre bedre

Anonymkode: e21c2...d02

Joda, alltid bedre med bakovervendt enn forovervendt. Men Axkid minikid er på ingen måte testvinner blant de bakovervendte. 

Anonymkode: 29045...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.10.2017 den 12.46, AnonymBruker skrev:

ja, herlighet for en nazigruppe. Sånn at du får lyst til å dra frem poppkornet hver gang noen drister seg til å spørre om fremovervendte seter. Husker en som hadde et barn hvor begge bena var gjipset, og derav ikke kunne bøyes, men det ville de ikke høre. Klart barnet fremdeles kunne sitte bakovervendt, og svar som "jaja, hvis du vil drepe barnet ditt er det jo ditt valg"

Anonymkode: 2baa8...d60

Hyggelig sagt av dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...