Gå til innhold

Bilstolgruppe FB


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dere sett den gruppa på fb som heter "bilstoler" og hvordan de som er administratorer snakker til folk der? Jeg blir så flau over oppførselen deres, skikkelig nazigruppe. Har sitt de gå skikkelig til "angrep" på den andre bilstolgruppen (bilstoler og tilbehør, heter bilstoler Norge nå tror jeg) Tenk å være så barnslige, og oppføre seg sånn bare fordi de skiftet navn.  Så de kverulerte skikkelig på noen innlegg og på veggen til bilstoler og tilbehør, hetsing kaller jeg sånn. .Er hvertfall de som var administratorer på bilstoler(og er?) som skrev, så går ut i fra de er det enda. Jeg er ikke i den gruppa mer så får ikke sjekka. Venninna mi fikk skikkelig stygge kommentarer en gang fordi hu ville ha et sete med isofix og ikke sånn som man fester med beltene til bilen....

Anonymkode: e21c2...d02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er medlem av gruppa. Ikke veldig aktiv. Men funnet mye info og tips ifm bilstolkjøp:) ikke sett det du sikter til. 

Eneste jeg ser er at folk som ikke følger anbefalte sikringer i bil for sine barn blir kritisert og opplyst im hvilke farer de utsetter sine barn for.

Så lenge barnet ikke er tyngre enn 18 kg og setet ikke er beregnet for mer enn 18 kg er det ingen fare å velge isofix fremfor beltefestet slik jeg ser det. Men isofix festene holder ikke tyngre vekt enn det i en evt kollisjon.

Anonymkode: 95f19...ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er medlem av gruppa. Ikke veldig aktiv. Men funnet mye info og tips ifm bilstolkjøp:) ikke sett det du sikter til. 

Eneste jeg ser er at folk som ikke følger anbefalte sikringer i bil for sine barn blir kritisert og opplyst im hvilke farer de utsetter sine barn for.

Så lenge barnet ikke er tyngre enn 18 kg og setet ikke er beregnet for mer enn 18 kg er det ingen fare å velge isofix fremfor beltefestet slik jeg ser det. Men isofix festene holder ikke tyngre vekt enn det i en evt kollisjon.

Anonymkode: 95f19...ae1

De blir ikke kritisert. De blir angrepet, "du vet barnet ditt kommer til å DØØØØØØØ om dere krasjer?" typ.  Dette er ting folk har sagt til adminene, at ikke er greit åsånn. Jeg er ikke den eneste som har sett det, og de blir ofte kritsert for dette rundt om på facebook. 

 

Barnet var ikke over 18 kg, h*n var 7 mnd og skulle gå fra babystol til neste stol, og de ønsket isofix. Men det var jo tydeligvis ikke lov på gruppa for der måtte alle ha beltefestet skulle man trodd:P jaja

 

 

Anonymkode: e21c2...d02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, GulSol skrev:

Standard kommentar: Axkid Minikid 👍🏻

Ja :P Bra sete da, men det finnes jo andre bra også. Derfor liker jeg bedre den andre gruppa og for det får du hvertfall tips om andre seter og

Anonymkode: e21c2...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, ricecrispies skrev:

De svarer axkid minikid og bakovervendt på alt. 

Greit å være opplyst,men de her er klin kokos.

Er ikke snakk om å være klin kokos når det gjelder bakover vendt, for det er jo det sikreste og det er viktig! men var ikke det jeg ville diskutere her:) 

Anonymkode: e21c2...d02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de er sponset av axkid minikid. Seriøst. Det er jo litt artig at når det gjelder akkurat det setet, så er sikkerhetstester plutselig uten betydning, det eneste man skal bry seg om, er plus-trsten. Men for alle andre seter, skal man ikke kun se på plus, siden den bare måler påkjenning i nakken, ikke noe annet. 🙄 

De hogger også hodet av folk for den minste ting.

Anonymkode: 29045...ed8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, GulSol skrev:

Standard kommentar: Axkid Minikid 👍🏻

Haha ja! Da de annonserte at de skulle ha konkurranse, visste jeg med en gang hva premien var! Og jammen fikk jeg rett! 😂

Anonymkode: 29045...ed8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, herlighet for en nazigruppe. Sånn at du får lyst til å dra frem poppkornet hver gang noen drister seg til å spørre om fremovervendte seter. Husker en som hadde et barn hvor begge bena var gjipset, og derav ikke kunne bøyes, men det ville de ikke høre. Klart barnet fremdeles kunne sitte bakovervendt, og svar som "jaja, hvis du vil drepe barnet ditt er det jo ditt valg"

Anonymkode: 2baa8...d60

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budskapet er nødvendig og gruppa trengs i aller høyeste grad. Men ja, flere av administratorene kunne lagt seg til en annen tone å svare på. Et par stk som har en veldig ovenfra og ned holdning. Men andre igjen er mildere i tonen de svarer på.

Med den krasse væremåten støter de nok dessverre fra seg mange av de som kunne trengt infoen rundt det å sikre barna sine forsvarlig i bilen.

Anonymkode: 69670...4f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja, herlighet for en nazigruppe. Sånn at du får lyst til å dra frem poppkornet hver gang noen drister seg til å spørre om fremovervendte seter. Husker en som hadde et barn hvor begge bena var gjipset, og derav ikke kunne bøyes, men det ville de ikke høre. Klart barnet fremdeles kunne sitte bakovervendt, og svar som "jaja, hvis du vil drepe barnet ditt er det jo ditt valg"

Anonymkode: 2baa8...d60

Det er det verste jeg har hørt! 

Anonymkode: 499f8...3a2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Budskapet er nødvendig og gruppa trengs i aller høyeste grad. Men ja, flere av administratorene kunne lagt seg til en annen tone å svare på. Et par stk som har en veldig ovenfra og ned holdning. Men andre igjen er mildere i tonen de svarer på.

Med den krasse væremåten støter de nok dessverre fra seg mange av de som kunne trengt infoen rundt det å sikre barna sine forsvarlig i bilen.

Anonymkode: 69670...4f2

Akkuratt det jeg ville frem til :) 

Anonymkode: e21c2...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha ja! Da de annonserte at de skulle ha konkurranse, visste jeg med en gang hva premien var! Og jammen fikk jeg rett! 😂

Anonymkode: 29045...ed8

Ja jeg så det her om dagen før jeg meldte meg ut at de skulle ha sammarbeid med mimmis, var det? Da taaper de seg syns jeg, mimmis er jo ikke kjent for sååå god service eller noe så. :P

Anonymkode: e21c2...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror de er sponset av axkid minikid. Seriøst. Det er jo litt artig at når det gjelder akkurat det setet, så er sikkerhetstester plutselig uten betydning, det eneste man skal bry seg om, er plus-trsten. Men for alle andre seter, skal man ikke kun se på plus, siden den bare måler påkjenning i nakken, ikke noe annet. 🙄 

De hogger også hodet av folk for den minste ting.

Anonymkode: 29045...ed8

De er jo på en måte det nå, har samarbeid med noen så forhandler axkid nå.  Haha.

Men axkid blir jo mye omtalt i andre gruppen også, men de er ikke sponset. Vet de har hatt samarbeid med Besafe og en eller annen barnebutikk bare, men ingen med axkid. Men axkid kommer jo bra ut i tester da, og uansett så er det tryggere å ha et barn på 5 foreksempel bakover i minikid enn fremover i beltestol. You see?

 

Men ja, de er veldig på hogget :S Derfor jeg liker den andre bedre

Anonymkode: e21c2...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ricecrispies
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke snakk om å være klin kokos når det gjelder bakover vendt, for det er jo det sikreste og det er viktig! men var ikke det jeg ville diskutere her:) 

Anonymkode: e21c2...d02

Var ikke det jeg sa heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er ikke medlem. Men syns det høres ut som gruppen er av og fra det bestemte bilstolmerket dere nevner. Og det er jo merkelig i seg selv. Kommer aldri BeSafe opp som et godt alternativ feks?

Anonymkode: 258b0...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg er ikke medlem. Men syns det høres ut som gruppen er av og fra det bestemte bilstolmerket dere nevner. Og det er jo merkelig i seg selv. Kommer aldri BeSafe opp som et godt alternativ feks?

Anonymkode: 258b0...83b

Folk fokuserer mest på det som provoserer dem mest, så derfor enkelte "bare" ser Axkid. Men joda, BeSafe regnes som et godt alternativ i gruppa. Men BeSafe sin største bakovervendte stol (izi plus) passer ikke i mange biler, så Axkid Minikid er på en måte anbefalingen som passer "alle". Men alle er enige i at BeSafe er gode stoler. Men hadde vært supert om de kunne laget stoler som passet i flere biler... De eneste stolene som ikke anses som gode er stoler som ikke er testet, eller fremovervendte stoler. 

Jeg har lært veldig mye av den gruppa. Har ikke fått med meg det TS snakker om, syns det blir litt spekulative påstander...? Gruppa skal ha kred for at de på kort tid har gjort mange flere mennesker i Norge bedre opplyst om viktigheten av bakovervendt sikring lengst mulig (og derfor fokus på store stoler).

Men jeg er enig i at det raskt blir dårlig stemning der inne. Det er jo ikke utelukkende admin sin skyld, det er mange brukere som er ganske stygge. Jeg syns også adminene kan bli litt ensporet i anbefalingen av Axkid minikid. Veldig liten forståelse for at noen faktisk kan ta seg råd til to ulike stoler, og derfor ikke mååå ha axkid med en gang. Syns jo at folk skal få lov til å sikre "dårlig" (dvs fremovervendt) hvis de absolutt vil det. Gruppa kunne nådd flere med budskapet sitt ved å være litt mildere i kantene.

Har vært medlem i den andre gruppa også, men meldte meg ut fordi jeg syns den egentlig var ganske lik bilstoler. Axkid Minikid ble jo anbefalt over en lav sko der inne også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Sisti skrev:

Folk fokuserer mest på det som provoserer dem mest, så derfor enkelte "bare" ser Axkid. Men joda, BeSafe regnes som et godt alternativ i gruppa. Men BeSafe sin største bakovervendte stol (izi plus) passer ikke i mange biler, så Axkid Minikid er på en måte anbefalingen som passer "alle". Men alle er enige i at BeSafe er gode stoler. Men hadde vært supert om de kunne laget stoler som passet i flere biler... De eneste stolene som ikke anses som gode er stoler som ikke er testet, eller fremovervendte stoler. 

Jeg har lært veldig mye av den gruppa. Har ikke fått med meg det TS snakker om, syns det blir litt spekulative påstander...? Gruppa skal ha kred for at de på kort tid har gjort mange flere mennesker i Norge bedre opplyst om viktigheten av bakovervendt sikring lengst mulig (og derfor fokus på store stoler).

Men jeg er enig i at det raskt blir dårlig stemning der inne. Det er jo ikke utelukkende admin sin skyld, det er mange brukere som er ganske stygge. Jeg syns også adminene kan bli litt ensporet i anbefalingen av Axkid minikid. Veldig liten forståelse for at noen faktisk kan ta seg råd til to ulike stoler, og derfor ikke mååå ha axkid med en gang. Syns jo at folk skal få lov til å sikre "dårlig" (dvs fremovervendt) hvis de absolutt vil det. Gruppa kunne nådd flere med budskapet sitt ved å være litt mildere i kantene.

Har vært medlem i den andre gruppa også, men meldte meg ut fordi jeg syns den egentlig var ganske lik bilstoler. Axkid Minikid ble jo anbefalt over en lav sko der inne også. 

Det er umulig å lage stoler som passer i flere/alle biler da, for bilene er såå vittig forskjellige.. :( Det er jo dumt, men sånn er det bare. 

Det er ikke spekulativt, det er jo ting som er observert selv, samme har andre observert. Nå fantes jo faktisk den andre bilstolgruppen(bilstoler norge) først da, så å gi all "kred" til bilstoler blir feil syns jeg. Syns det meste faktisk er flere av administratorene sin feil der inne, spesielt ei av de er så sinnsykt frekk. Jeg vet om så mange som har meldt seg ut fra "bilstoler" på grunn av det:S Sier litt liksom.

 

De fleste har jo som du litt sier, råd til 2 stoler. Altså, vokser ungen ut av isofixstolen så kan man selge den og kjøpe en som festes med belte liksom...  

Anonymkode: e21c2...d02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, AnonymBruker said:

Det er umulig å lage stoler som passer i flere/alle biler da, for bilene er såå vittig forskjellige.. :( Det er jo dumt, men sånn er det bare. 

Det er ikke spekulativt, det er jo ting som er observert selv, samme har andre observert. Nå fantes jo faktisk den andre bilstolgruppen(bilstoler norge) først da, så å gi all "kred" til bilstoler blir feil syns jeg. Syns det meste faktisk er flere av administratorene sin feil der inne, spesielt ei av de er så sinnsykt frekk. Jeg vet om så mange som har meldt seg ut fra "bilstoler" på grunn av det:S Sier litt liksom.

 

De fleste har jo som du litt sier, råd til 2 stoler. Altså, vokser ungen ut av isofixstolen så kan man selge den og kjøpe en som festes med belte liksom...  

Anonymkode: e21c2...d02

Det fremstår jo som spekulasjoner for oss som egentlig ikke aner hva du snakker om. Du sier bare at det er baksnakking uten at vi helt vet hva det går ut på eller om du i det hele tatt snakker sant, eller i det minste overdriver. Kilder, kilder, kilder. ;)

Umulig og umulig, Axkid har jo laget en stor stol som passer i langt flere biler enn Besafe izi plus, så så veldig umulig kan det vel ikke være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...