JHF Skrevet 1. november 2017 #21 Skrevet 1. november 2017 12 hours ago, AnonymBruker said: Ahh, klein "skrivefeil"! Vet jo selvfølgelig at Norge er en del av Europa... mente at vi ikke er en del av EU. Alle jeg har vært innom har hatt tre. Både i New York (husker ikke hvilken flyplass), Washington D.C. og i Los Angeles. Én for amerikanere, én for EU-citizens og én for non-EU. Så her tar du nok feil. Anonymkode: 810cb...75e Min erfaring at det som oftest er delt opp i to køer, en kø for folk med oppholdstillatelse i USA og en for resten. Dette gjelder i alle fall for de flyplassene jeg har landet - New York (JFK), Houston (IAH) og Chicago (O'Hare). I Houston har de i tillegg en egen kø for sjømenn/fly crew.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #22 Skrevet 1. november 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Ahh, klein "skrivefeil"! Vet jo selvfølgelig at Norge er en del av Europa... mente at vi ikke er en del av EU. Alle jeg har vært innom har hatt tre. Både i New York (husker ikke hvilken flyplass), Washington D.C. og i Los Angeles. Én for amerikanere, én for EU-citizens og én for non-EU. Så her tar du nok feil. Anonymkode: 810cb...75e Jeg var på Newark i september og da var det en felles kø for "oss utlendninger" og en kø for de med amerikansk oppholdstillatelse (evt statsborgerskap, det så jeg ikke så nøye etter). Til TS: Uansett hvor du lander må du nok regne med å stå litt i kø, men det er ikke noe stress. Jeg var i NY for første gang og holdt på å pisse meg ut så redd var jeg pga grensevakten Men det er som de sier, det er bare på film det skjer sånn. Fikk kanskje to tre spørsmål om jeg var på ferie, om jeg skulle inn til NY etc også tok de fingeravtrykk. Hele greia tok tre min maks Anonymkode: 0f901...687
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #23 Skrevet 1. november 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var på Newark i september og da var det en felles kø for "oss utlendninger" og en kø for de med amerikansk oppholdstillatelse (evt statsborgerskap, det så jeg ikke så nøye etter). Til TS: Uansett hvor du lander må du nok regne med å stå litt i kø, men det er ikke noe stress. Jeg var i NY for første gang og holdt på å pisse meg ut så redd var jeg pga grensevakten Men det er som de sier, det er bare på film det skjer sånn. Fikk kanskje to tre spørsmål om jeg var på ferie, om jeg skulle inn til NY etc også tok de fingeravtrykk. Hele greia tok tre min maks Anonymkode: 0f901...687 Åh så godt å høre det skal nok gå bra, men er så greit å være mentalt forberedt på hva som evt venter Anonymkode: 719bc...661
Sunnysun Skrevet 4. november 2017 #24 Skrevet 4. november 2017 Jeg var også ganske nervøs når vi skulle igjennom kontrollen i Oakland i fjor. Det var en kø for amerikanske statsborgere og en for utlendinger når vi var der i mai 2016 😊 Ble spurt om hva vi gjorde i USA, hva skal vi gjøre, hvor lenge på road trip, hvor skal vi stoppe, hvem jeg reiste med, hvilket forhold jeg hadde til de, om jeg hadde mye kontant, når vi skal reise hjem. Jeg, kjæresten og en kompis reiste sammen så jeg tror de også sjekker om vi sier det samme da vi gikk hver vår tur 😊 I San Fransisco anbefaler jeg: Pier 39, lombard street, paintet ladies, golden gate bridge utsikt, Alcatraz, downtown city sightseeing, coittower og China town. Los Angeles anbefaler jeg: Venice beach, santa Monica, Walk of fame, universal studios, warner brothers, griffith observatory, hollywood Sign og en tur gjennom Beverly Hills. Skal dere på road trip? 😊
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #25 Skrevet 4. november 2017 Hvis du skal bo privat kan det være lurt å ha med en bekreftelse + kontaktinfo til de du skal bo hos Det gjør at prosessen går raskere. De er på utkikk etter folk som skal jobbe svart eller forsøke å skaffe seg opphold. Derfor er de kritiske til de som feks skal møte en amerikansk kjæreste etc. Anonymkode: 91f4a...d63
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå