Milio Skrevet 11. mai 2018 #841 Del Skrevet 11. mai 2018 55 minutter siden, lulus skrev: Høres ut som det er hodet som stanger ned Hadde det slik med min første, sinnsykt ubehagelig. Fikk den forklaringen av min jordmor. Han kom ikke før 4 dager før termin, dog! Uansett lurt å begynne å ha ting klart, om ikke annet så hjelper det på å stresse ned synes jeg 😅 Ja, jeg tror han har snudd seg. Kjenner mer nedpress enn før, men kjenner på en måte ikke at han ligger i bekkenet. Virker som folk "kjenner" at de ligger der - jeg kjenner bare stikninger som jeg antar er utflating eller nerver i klem 😂😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 12. mai 2018 #842 Del Skrevet 12. mai 2018 (endret) På 11.5.2018 den 20.05, Milio skrev: . Endret 11. mai 2019 av Lidis88 . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plexus Skrevet 12. mai 2018 #843 Del Skrevet 12. mai 2018 19 timer siden, Milio skrev: Nei, har ikke kommet noe særlig langt. Har malt rommet, montert kommode og sprinkelseng. Ellers mangler vi lampe i taket, stellebord og generell pynt Han skal bo inne hos oss, så har god tid på meg! Okey:) Jaa vår lille knert skal jo også bo inne hos oss i starten, men gleder meg å ta fatt på rommet hennes og gi henne en plass hos oss. 😊 14 timer siden, BettyCooper skrev: Tror ikke hodet helt forstår at det kommer en ny baby. Er helt i hundre om dagen, og 'nester' som en gal.. til feil barn Har pusset opp rommet til storebror, og alt jeg handler er til han. Håper bare jeg våkner litt før babyn kommer, så jeg slipper å handle alt på tur hjem fra sykehuset Haha! Heldig storebror som hvertfall ikke blir "glemt" eller omprioritert ila svangerskapet ditt da😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 13. mai 2018 #844 Del Skrevet 13. mai 2018 Ble en tur innom føden idag pga lite liv i magen. Fikk omvisning og de var kjempehyggelige. Tok godt vare på meg selv om jeg følte meg litt vel hysterisk. Viste seg at lillegutt har lagt seg med hodet ned godt ned i bekkenet og vridd seg med føttene mot ryggsøylen min (hvor jeg har morkaka). Dermed var det ikke rart jeg kjente mindre og på andre steder enn vanlig. Heldigvis var hjerterytmen fin. De tok CTG og etter 30-40 min var de fornøyd med resultatet der også, så ble sendt hjem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 14. mai 2018 #845 Del Skrevet 14. mai 2018 Å så godt å høre @Milio det er et fantastisk tilbud at man kan komme inn med lav terskel om man er redd, jeg blir til tider rørt av det gode helsevesenet vi har her i landet 😭 (men så er jeg nok litt hormonell!!) I går gjorde småen noen DIGRE bevegelser i magen og det kjentes ut som han snudde seg i SETELEIE!! Ting kjentes helt annerledes ut. Jeg ble veldig stressa og lite glad!! Men i dag kjente jeg noen velkjente harde spark i ribbeina, har aldri blitt så glad for å kjenne dette 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 14. mai 2018 #846 Del Skrevet 14. mai 2018 7 timer siden, Lidis88 skrev: Å så godt å høre @Milio det er et fantastisk tilbud at man kan komme inn med lav terskel om man er redd, jeg blir til tider rørt av det gode helsevesenet vi har her i landet 😭 (men så er jeg nok litt hormonell!!) I går gjorde småen noen DIGRE bevegelser i magen og det kjentes ut som han snudde seg i SETELEIE!! Ting kjentes helt annerledes ut. Jeg ble veldig stressa og lite glad!! Men i dag kjente jeg noen velkjente harde spark i ribbeina, har aldri blitt så glad for å kjenne dette 😅 Ja, glad vi bor i Norge Seteleie ja 😂 Jordmor sa til meg at hvis man kjenner hikke under navelen så er det ofte hodeleie. Kjenner hikke nede i tissen 😂 Hvor kjenner du hikke? Baby kan jo snu seg enda Vet dere kjønn forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 14. mai 2018 #847 Del Skrevet 14. mai 2018 (endret) På 14.5.2018 den 18.17, Milio skrev: . Endret 11. mai 2019 av Lidis88 . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 16. mai 2018 #848 Del Skrevet 16. mai 2018 (endret) . Endret 11. mai 2019 av Lidis88 . 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 16. mai 2018 #849 Del Skrevet 16. mai 2018 1. Jeg gleder meg til å innse at han er ute. De sekundene smertene avtar og jeg hører barnegråt. Gleder meg til å se bort på samboeren min og innse at endelig er lillegutt her. 2. Gleder meg til å se babyen min i øynene. Hvem ligner han på? 3. Gleder meg til å kjenne at denne lille gutten er min, på ekte. 4. Gleder meg til å få blæra mi tilbake. Å ikke måtte tisse hele tiden. 5. Gleder meg til å ikke kjenne ubehagelige spark lengre, uten å måtte bli bekymret. 6. Gleder meg til å vise han frem til familien. Kommer til å sprekke av stolthet da 7. Gleder meg til å passe inn i fine klær igjen. 8. Gleder meg til å kunne spise og drikke akkurat det jeg vil. 9. Gleder meg til å amme. 10. Gleder meg til alle de små tingene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulus Skrevet 16. mai 2018 #850 Del Skrevet 16. mai 2018 1. Gleder meg til å ha fødsel overstått og endelig kunne få hilse på henne. Fødsel er (dessverre) ikke noe jeg gleder meg til, men jeg husker øyeblikket jeg fikk førstemann på magen og det var helt magisk! 2. Gleder meg til storebror skal hilse på lillesøster første gang ❤️ 3. Å få kroppen tilbake! Føler meg så stor nå og enda ca 8 uker igjen... phu 4. Spise spekemat og oster! 5. En iskald øl 😅 og cava! 6. Å oppleve å få et barn av motsatt kjønn av det jeg har fra før, det blir litt rart og sikkert annerledes enn hva jeg er vant med 7. Trilleturer med den fine vogna vi har kjøpt 8. Å bli en familie på 4! Da er vi liksom komplett 9. Slippe alle gravidplager og kommentarer på hvor stor magen er 10. Å få tilbake litt mer energi og klare mer i hverdagen igjen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plexus Skrevet 16. mai 2018 #851 Del Skrevet 16. mai 2018 1. Jeg gleder meg til å lukte på henne. Duften av babyer er den aller beste og reneste lukten jeg vet om. 💕 2. Jeg gleder meg til å se henne, hvem hun ligner på og hvordan personlighet hun får. 3. Jeg gleder meg til å jogge i skogen, føler meg tissetrengt når jeg forsøker å løpe/jogge nå. 4. Jeg gleder meg til å drikke vin med kjæresten min. 5. Jeg gleder meg til å amme, krysser alle fingre og tær for at det skal gå bra. 6. Jeg gleder meg til å kjenne på den fine babyhuden hennes. 7. Jeg gleder meg til å kunne sove på ryggen. 8. Jeg gleder meg til å ta peeling og bruke hudpleieserien jeg vanligvis bruker. 9. Jeg gleder meg til å dra på bootylicious og trene hard styrke. 10. Jeg gleder meg til å få kontroll over min egen kropp igjen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gia_ Skrevet 18. mai 2018 #852 Del Skrevet 18. mai 2018 Så fine lister dere har laget 🤗 Hadde dere en fin 17.mai? 🇳🇴 Er så rart å tenke på at dette var siste gang uten barn 💓 Såå pumpa idag etter gårsdagen. Først var jeg med å gikk i toget til niesene mine, før vi reiste innover til byen! Festdrakten kom på, 27+3 dager på vei, fornøyd med det Merket lite liv i alt bråket igår, men når vi kom hjem og jeg fikk slengt meg på sofaen var det full rulle inni magen 💓 Nå er det jo ikke lenge igjen før vi får bebiene våre! Måtte tiden gå fort 3 mnd til termin (ifølge ul) idag, og tredje trimester starter på onsdag 👌🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 19. mai 2018 #853 Del Skrevet 19. mai 2018 (endret) @Gia_ Endret 11. mai 2019 av Lidis88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rux Skrevet 19. mai 2018 #854 Del Skrevet 19. mai 2018 Her var det første gang i 17.mai-tog med bhg sammen med vesla. Veldig koselig! rart å tenke på at neste år skal jeg gå der med søskenvogn Jeg blir så hoven i beina når jeg går mye, så vi droppet å være med i borgertoget i år, men stod og så på i stedet. Vesla var superfornøyd med dagen, og mini i magen hadde fest hele dagen med så mye kaker og godt som ble fortært Vi var forresten på 3D-ultralyd for et par uker siden og det var jo som å se storesøster inni der!! Helt sprøtt hvor like de er, det kunne vært samme ungen! Spent på om likheten er like stor når ho kommer ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 21. mai 2018 #855 Del Skrevet 21. mai 2018 (endret) . Endret 11. mai 2019 av Lidis88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plexus Skrevet 21. mai 2018 #856 Del Skrevet 21. mai 2018 (endret) 4 timer siden, Lidis88 skrev: Hvordan går det med dere andre? Her går det ganske greit! Teller ned til termindato (50 dager) og føler til tider at jeg ikke kan huske hvordan det var å ikke være gravid! Føler meg ikke så veldig stor når jeg ser på kroppen min, men når jeg feks går forbi et butikkvindu kvepper jeg skikkelig! Bekkenet er ømt på en måte og jeg gleder meg til de plagene er borte. Jeg får kynnere hele tiden og det føles som om baby sparker hele tiden. Håpet den sover litt i blant Det ble en ny verden da jeg sluttet å bruke de trange bh-ene mine og begynte å bruke de nye og behagelige amme-bhene mine Jeg har totalt gått opp 10 kg og er veldig spent på hvordan jeg ser ut og hva jeg veier etter fødsel! Jeg syns tiden går så innmari fort, jeg må stadig vekk minne meg selv på at jeg er gravid. Snakket i sted med mannen min om Kinas tidligere ettbarnspolitikk, lurer på om de "omfavnet" den ene graviditeten de hadde i løpet av livet i større grad enn hva vi gjør. 😅 50 dager er ikke lenge 😍 Det er 60 dager til nedfart her i gården. Jeg får sterke og ofte regelmessige kynnere når jeg går turer. Trodde jeg skulle føde her forleden dag, mens jeg var alene og midt i marka, men det var altså falsk alarm. Brukte laaang tid for å komme meg hjem, måtte ha mange pauser på tilbaketuren. Så fra nå av må jeg legge gåturene til sentrale steder med mobildekning og mulighet for å ta en evt taxi til fødestua😅. Ammebh skal jeg prøve og få tak i i morgen, de gamle bhene mine nå er så stramme som trommeskinn rundt brystet. Hvor kjøpte du dine bher? jeg har gått opp 13 kg, noe min jordmor syns var litt for meget. Prøver å spise mindre, men har en hersens ulvehunger som gjør meg konstant sulten. Irriterende å legge seg sulten hver kveld Endret 21. mai 2018 av Plexus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 22. mai 2018 #857 Del Skrevet 22. mai 2018 (endret) . Endret 11. mai 2019 av Lidis88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 22. mai 2018 #858 Del Skrevet 22. mai 2018 Jeg ligger jo sist her i gruppa med termin 31 august. Så jeg er 26 uker på vei idag! Formen er fin egentlig, litt sliten av og til på kveldene. Men ungene har vært litt oppe på natta de siste nettene så det forklarer nok en del! Ellers har jeg allerede gått opp 9-10 kg,men har gått opp 18-20 kg begge gangene uten at fastlege og jordmor har sagt noe på det. Tror det må fordele seg ganske jevnt over for bruker samme str i klær fortsatt. Men går mest i behagelige klær for tiden. Og hallo så fint vær det har vært de siste dagene og fortsatt skal være. Bor helt sør i landet,men har skjønt at det gjelder flere steder i landet heldigvis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 22. mai 2018 #859 Del Skrevet 22. mai 2018 Her er det 60 dager igjen. Jeg har gått opp 8 kg. All vekta på magen - ser ikke gravid ut bakfra! Heller ikke fått noen strekkmerker, så føler meg heldig. Var hos jordmor idag, som fortalte meg at jeg har en milepæl om 2 uker. Da er jeg nemlig uke 34+0 og baby er "ferdig" utviklet. Da vil de ikke gjøre stort om han melder sin ankomst. Selvfølgelig vil de helst ikke det, men fra da er baby egentlig klar for å komme ut. Milepælen etter det er uke 36+0 hvor de absolutt ikke vil forsøke å stoppe fødselen. Kommer han da, så kommer han 😳 Det er bare fire uker det.. Hjelpes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulus Skrevet 22. mai 2018 #860 Del Skrevet 22. mai 2018 58 dager igjen til termin her, føler meg vel egentlig fødeklar allerede.. magen er stor som en badeball, masse vann i kroppen, kynnere og vondt her og der.. husker nå hvordan jeg ikke likte tredje trimester sist Styrer heldigvis jobbdagene mine selv for det meste, men det er så kjedelig å knapt orke noe! Blir gal av å bare ligge hjemme og glo på serier og lese bøker også. Sukk. Hadde 32 ukers kontrollen hos jordmor i dag, og alt var bra. Litt lavt blodtrykk bare. Hun ligger mest sannsynlig med hodet ned (fy søren så vondt å sjekke leie 😣). Føler litt på at alle er rundt oh farter i finværet, selv orker jeg knapt være i sola. Savner å kunne dra i parken og ta en utepils Men, men, det er bare å holde ut ca 8 uker til +\- så får vi endelig møte lillesøster Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå