Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2018

Cetus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ååå så lekker! Var det den dere fikk på supertilbud @Gia_? Vi vurderer å kjøpe organizeren til bugaboo og ha som stelleveske. Forresten, kom på en ting @Milio: ser dere har tenkt å kjøpe vognposen til easygrow. Jeg så den på babyshop i går og likte den veldig godt! Men lurte på om det er en vinterpose eller helårs? Hvis det er vinterpose, kjøper dere egen til høst/vår? Og hva bruker man på sommeren? Tar gjerne imot tips fra dere som har barn fra før også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gia_

Ja @Lidis88, var heldige å fikk den på 70% når ene babyshopbutikken ble lagt den 😁 men var på en annen idag og så at de hadde samme til 30% eller 50% :) tenkte å ha den lille organiseren til tinkafu også for nøkler og mobil osv. Kjekt å ha om man bare skal trille liten tur :) 

Vi har kjøpt voksi active, dun foran og ull i ryggen, var vinterpose.. fant en easygrow lite vår/høstpose fint brukt så kjøpte den og 😅 tenker å bruke den med tepper, istedenfor dyne i vognå :) 

Endret av Gia_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en vinterpose bare i skinn. Regulert med hva slags klær jeg har hatt på de. Aldri hatt en vårpose, da har jeg klart meg med dyne/teppe:) men en vårpose er nok ikke dumt altså,har liksom aldri kommet meg der bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gia_

Har dere kjøpt/bestemt dere for bilstoler da? Vi hadde egentlig sett oss ut maxi cosi cabriofix etter å ha lest litt på nettet. Fikk hjelp av en flink fyr (hvertfall flink selger) på babyshop, og han mente Maxi cosi pebble plus var ett bedre sete, fordi det var nyere enn cabriofix som er ca 10år gammelt, hadde mer beskyttelse ved sidekollisjon, og litt enklere å stille inn selen. Basen kan også brukes til neste sete, og den varsler dersom stolen ikke sitter riktig på. 

Valgets kvaler, vil jo ha lille så trygg som mulig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Gia_ skrev:

Har dere kjøpt/bestemt dere for bilstoler da? Vi hadde egentlig sett oss ut maxi cosi cabriofix etter å ha lest litt på nettet. Fikk hjelp av en flink fyr (hvertfall flink selger) på babyshop, og han mente Maxi cosi pebble plus var ett bedre sete, fordi det var nyere enn cabriofix som er ca 10år gammelt, hadde mer beskyttelse ved sidekollisjon, og litt enklere å stille inn selen. Basen kan også brukes til neste sete, og den varsler dersom stolen ikke sitter riktig på. 

Valgets kvaler, vil jo ha lille så trygg som mulig! 

Vi hadde cabriofix til storebror, og var veldig fornøyd. Det er det letteste setet jeg fant, og det satte jeg stor pris på når man må bære setet inn og ut av bilen. 

Når du kjøper sete nr 2 er det som regel uten base, så det skjønner jeg ikke helt poenget med. Da må du i såfall være sikker på at du skal bruke maxi cosi neste gang også. Vi valgte ikke det, da jeg synes setene er små. Vi valgte et som du kan snu, slik at det ikke er så tungt få ungen i bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vårt sete nr2 (altså storesøster sitt) er med base. Vi har kjøpt både storesøster og lillesøster sitt sete nr1 brukt. Kjøpte av noen vi kjenner begge gangene så vi vet det er tatt godt vare på. De vokser så fort fra sete1 uansett. Storesøster hadde besafe easy sleep. Veldig praktisk å kunne legge ned setet så ungen bare kunne sove videre i det om ho sovnet i bilen, men setet var steintungt! 😐 nå har vi kjøpt besafe easy go. Mye lettere å bære! 😊 storesøster har besafe modular som sete nr2. Kjempe fornøyd med det, så det blir nok samme til lillesøster når den tid kommer 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal kjøpe BeSafe som passer til Stokkevogna. Hatt BeSafe til førstemann også, både som babysete og sete nr 2, vært veldig fornøyd med det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal nok ha Maxi Cosi Cabriofix, men vi har også sett litt på Pebble. Setet må være lett, slik at jeg ikke sliter meg ihjel med å drasse rundt på det. I tillegg må vi ha et sete som har adapter til Fox (som er omtrent alle). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.5.2018 den 15.45, Lidis88 skrev:

Ååå så lekker! Var det den dere fikk på supertilbud @Gia_? Vi vurderer å kjøpe organizeren til bugaboo og ha som stelleveske. Forresten, kom på en ting @Milio: ser dere har tenkt å kjøpe vognposen til easygrow. Jeg så den på babyshop i går og likte den veldig godt! Men lurte på om det er en vinterpose eller helårs? Hvis det er vinterpose, kjøper dere egen til høst/vår? Og hva bruker man på sommeren? Tar gjerne imot tips fra dere som har barn fra før også :)

Tenkte Lite :) Og Easygrow Nature mot vinteren. Den kjøper jeg imidlertid ikke nå. Vet ikke om jeg går for vårpose, egentlig. Noen sverger til det, andre klarer seg med dyne. Nå har jeg to helsetepper, et teppe, lammeskinn og dyne. Uansett hva jeg legger i vogna ser det så stusselig ut 😂 Tenker at der vil ingen ligge å kose seg! Er vel derfor jeg ikke klarer å la den vognposen gå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gia_

Ja, Pebble setet var jo endel tyngre synes jeg, og blir jo omtrent dobbelt så dyrt for setet og basen, ifht cabriofix.. og går vi for pebble må vi nesten ha maxicosi som neste bilstol også. Meen, ble så usikker mtp det han i butikken fortalte, at det var mindre støtte ifht sidekollisjon, noe jeg egentlig synes er viktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gia_ skrev:

Ja, Pebble setet var jo endel tyngre synes jeg, og blir jo omtrent dobbelt så dyrt for setet og basen, ifht cabriofix.. og går vi for pebble må vi nesten ha maxicosi som neste bilstol også. Meen, ble så usikker mtp det han i butikken fortalte, at det var mindre støtte ifht sidekollisjon, noe jeg egentlig synes er viktig. 

Cabriofix har kommet best ut i mange tester over mange år, så jeg vil ikke tro det er noe mindre trygt. Husk at de i butikken uansett vil selge på deg dyrere utstyr enn du egentli trenger:P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å.herre.gud som jeg sliter med varmen som gravid :bond:Hadde det sånn forrige svangerskap også (hvis noen husker tropesommeren 2014..), men da hadde jeg termin i november. Denne gangen er det verre og nå blir det i tillegg å gå høygravid midt på verste sommeren :sjokkbla: Hjelp! 

Flere som føler seg i overkant varme om dagen? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, lulus skrev:

Å.herre.gud som jeg sliter med varmen som gravid :bond:Hadde det sånn forrige svangerskap også (hvis noen husker tropesommeren 2014..), men da hadde jeg termin i november. Denne gangen er det verre og nå blir det i tillegg å gå høygravid midt på verste sommeren :sjokkbla: Hjelp! 

Flere som føler seg i overkant varme om dagen? 

Jeg er en kald person til vanlig så jeg tåler det godt.  Jeg fikk eldste mi juli i 14 så jeg husker det var fryktelig varmt den sommeren ja. Amming var et mareritt ift at det ble så klamt!! Leste en plass at de melder en slik sommer i år og,kan jo bli interessant. Men tror jeg foretrekker å ga baby på innsiden fremfor utsiden for min del  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, blomst12 skrev:

Jeg er en kald person til vanlig så jeg tåler det godt.  Jeg fikk eldste mi juli i 14 så jeg husker det var fryktelig varmt den sommeren ja. Amming var et mareritt ift at det ble så klamt!! Leste en plass at de melder en slik sommer i år og,kan jo bli interessant. Men tror jeg foretrekker å ga baby på innsiden fremfor utsiden for min del  

Å neii, håper ikke det blir så varmt som i 2014 :fnise: Da sliter jeg, altså. Det rare er at jeg egentlig er en frysepinn til vanlig, noe skjer tydligvis i denne kroppen når jeg går gravid.. men ja, kan tenke meg det ikke er enkelt med en nyfødt i varmen heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere begynt å innrede barnerommene? Vi holder på å totalrenovere leiligheten, er straks ferdig. Klør virkelig i fingrene etter å sette igang med "babynesting". 😍 

Sleng gjerne med litt bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 10.5.2018 den 12.58, Plexus skrev:

Har dere begynt å innrede barnerommene? Vi holder på å totalrenovere leiligheten, er straks ferdig. Klør virkelig i fingrene etter å sette igang med "babynesting". 😍 

Nei, har ikke kommet noe særlig langt. Har malt rommet, montert kommode og sprinkelseng. Ellers mangler vi lampe i taket, stellebord og generell pynt :) Han skal bo inne hos oss, så har god tid på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, idag løsnet det litt for vår del og vi fikk gjort unna en del på handlelista. Bilstol, speil til bil, adaptere, myggnetting, badebalje (Stokke) og litt klær i str 50 (hadde jo ingenting). Så nå koser jeg meg med å vaske klærne og henger de til tørk, så er de klare :) 

Jeg vet ikke med dere, men kroppen min modnes veldig om dagen. Har vært på telefonen med føden flere ganger, men siden jeg ikke har regelmessige rier og smerter, så vil de ikke ha meg inn. Likevel - det kommer perioder hvor underlivet knyter seg og det stikker opp i livmorhalsen. Som om noen graver rundt med en strikkepinne (huff - sorry altså!). Jeg er redd livmorhalsen driver å flater seg ut allerede. Ganske sikker på at denne karen har tenkt seg ut før termin iallefall. Har han arvet min tålmodighet kommer han nok noen uker før 😅 Så her skal alt være klart i god tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2018 den 12.58, Plexus skrev:

Tror ikke hodet helt forstår at det kommer en ny baby. Er helt i hundre om dagen, og 'nester' som en gal.. til feil barn:fnise: Har pusset opp rommet til storebror, og alt jeg handler er til han. Håper bare jeg våkner litt før babyn kommer, så jeg slipper å handle alt på tur hjem fra sykehuset:P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Milio skrev:

Puh, idag løsnet det litt for vår del og vi fikk gjort unna en del på handlelista. Bilstol, speil til bil, adaptere, myggnetting, badebalje (Stokke) og litt klær i str 50 (hadde jo ingenting). Så nå koser jeg meg med å vaske klærne og henger de til tørk, så er de klare :) 

Jeg vet ikke med dere, men kroppen min modnes veldig om dagen. Har vært på telefonen med føden flere ganger, men siden jeg ikke har regelmessige rier og smerter, så vil de ikke ha meg inn. Likevel - det kommer perioder hvor underlivet knyter seg og det stikker opp i livmorhalsen. Som om noen graver rundt med en strikkepinne (huff - sorry altså!). Jeg er redd livmorhalsen driver å flater seg ut allerede. Ganske sikker på at denne karen har tenkt seg ut før termin iallefall. Har han arvet min tålmodighet kommer han nok noen uker før 😅 Så her skal alt være klart i god tid!

Høres ut som det er hodet som stanger ned :) Hadde det slik med min første, sinnsykt ubehagelig. Fikk den forklaringen av min jordmor. Han kom ikke før 4 dager før termin, dog! Uansett lurt å begynne å ha ting klart, om ikke annet så hjelper det på å stresse ned synes jeg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...