Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2018

Cetus

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Milio skrev:

Det er 40% på alt til barnerommet hos Princess til og med imorgen :) 

Handlet 3 x sengesett, 15 vaskekluter og 8 gulpekluter til baby. Sparte en del 😅

Åå gøy! Bra tips :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 26.4.2018 den 13.55, Milio skrev:

Nei, men man får tilbud om det, for en setefødsel er langt mer risikofylt enn ved hodeleie. Ved hodeleie kan man ta haste KS om baby sitter fast, men har hele kroppen kommet ut og selve hodet er problemet - så blir det fort dramatisk. Derfor måler de bekkenet hos gravide som ønsker å føde setefødsel. Jeg tør ikke å presse han ut i seteleie 😳 Men så er jo jeg ganske smal og liten fra før, så tror fort kroppen hadde satt begrensningene for meg.

Skjønner!! Får håpe han snur seg snart 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen flere enn meg med strikkedilla her eller? 😁 tar gjerne i mot tips om søte strikkeoppskrifter til disse små😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Rux skrev:

Er det noen flere enn meg med strikkedilla her eller? 😁 tar gjerne i mot tips om søte strikkeoppskrifter til disse små😉

Lærer meg å strikke as we speak! Kunne det for mange år siden, men har ikke vedlikeholdt det. Nå strikker jeg "Rilleteppe" i Alpakka Silke fra Sandnes Garn. Er fra oppskriftsheftet Hentesett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Rux skrev:

Ja jeg strikker!! Strikker per nå på lille dahlia romper. Nydelig mønster syns jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dahlia romper var kjempe fin😍 den har jeg ikke sett før! Den må nok på lista mi. Kjappstrikkadraktene er også veldig søte! Vi fikk flere av dem til dåpen til storesøster, tanta var så snill at ho strikka i flere størrelser fordi ho visste jeg likte dem så godt😊 Så gøy at du er godt i gang igjen @Milio 😊 det er jo så koselig med ting man har strikka selv!

Jeg var ikke god på strikking før jeg ble gravid med storesøster, men da fikk jeg så lyst til å strikke noe fint til ho, så jeg kasta meg i det og prøvde på en genser etter oppskrift. Gikk jo mye lettere enn forventa, så etter det har jeg hatt dilla😄 nå driver jeg med ruteshorts fra klompelompe, til både lillesøster og storesøster. Så er kajakjole fra klompelompe til storesøster, og sommerfuglromper fra Sandnes til lillesøster, det neste på lista. Skulle bare ønske jeg strikka litt raskere, og hadde litt mer tid til strikking 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk for meg at jeg skulle strikke dåpskjole til nestemann, da arvekjolen jeg brukte til storebror ikke er spesiellt fin. Garn og oppskrift er handlet inn, men jeg får meg ikke til å begynne. Send gjerne litt strikkeglede min vei, da det har ligget i en skuff i 5 mnd nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, BettyCooper skrev:

Jeg fikk for meg at jeg skulle strikke dåpskjole til nestemann, da arvekjolen jeg brukte til storebror ikke er spesiellt fin. Garn og oppskrift er handlet inn, men jeg får meg ikke til å begynne. Send gjerne litt strikkeglede min vei, da det har ligget i en skuff i 5 mnd nå :P

Oi, dåpskjole er et imponerende prosjekt! 😁 hiv deg i det, det er alltid vanskelig å starte på et litt større prosjekt, men veldig moro når man først har begynt og ser framgangen😁 legg gjerne ut bilde underveis så jeg får se 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lidis88 skrev:

@Milionå hørte jeg nettopp foreldrerådet sin podcast om seteleie, der fødselslege Thorbjørn Brook Steen sier at i uke 28 ligger 40% i seteleie mens til termin er det bare 4%. Så oddsene er gode for hodeleie :D

Så bra!! Han snudde seg igår :) Ligger å hikker nede i bekkenet. Spørsmålet er om han snur seg igjen 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Milio skrev:

Så bra!! Han snudde seg igår :) Ligger å hikker nede i bekkenet. Spørsmålet er om han snur seg igjen 😂

Å hurra!!! Flink gutt 😅 satser på at han blir værende der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg plutselig termin begynner å nærme seg! Føler meg ikke klar :fnise: Satser på å ha alt i hus og klart mot slutten av juni i alle fall. Gleder meg til å få klar vogn, seng, vaske små babyplagg og se gjennom hva som kan brukes etter storebror :ninuskapus: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, lulus skrev:

Nå synes jeg plutselig termin begynner å nærme seg! Føler meg ikke klar :fnise: Satser på å ha alt i hus og klart mot slutten av juni i alle fall. Gleder meg til å få klar vogn, seng, vaske små babyplagg og se gjennom hva som kan brukes etter storebror :ninuskapus: 

Ja det er helt sprøtt :O jeg har ganske mye på plass, men mangler barnevogn!! Hvor stor er storebror? Blir det søskenvogn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Lidis88 skrev:

Ja det er helt sprøtt :O jeg har ganske mye på plass, men mangler barnevogn!! Hvor stor er storebror? Blir det søskenvogn?

Han blir 4 nærmere jul, så ikke søskenvogn :) Han bruker fortsatt vogn av og til frem og tilbake til barnehagen (tidsbesparende :fnise:), men vi får bare droppe det fra høsten av. Skulle gjerne hatt søskenbrett, men det finnes ikke til den nye vogna.. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, lulus skrev:

Han blir 4 nærmere jul, så ikke søskenvogn :) Han bruker fortsatt vogn av og til frem og tilbake til barnehagen (tidsbesparende :fnise:), men vi får bare droppe det fra høsten av. Skulle gjerne hatt søskenbrett, men det finnes ikke til den nye vogna.. :( 

Å hvilken vogn er det? Har du kjøpt? (Beklager hvis du har skrevet deg tidligere!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, Lidis88 skrev:

Å hvilken vogn er det? Har du kjøpt? (Beklager hvis du har skrevet deg tidligere!)

Har kjøpt Stokke Trailz! 😄 Gleder meg så til første trilletur ❤️ Har en Brio Smile fra før, men den er ganske velbrukt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lulus skrev:

Har kjøpt Stokke Trailz! 😄 Gleder meg så til første trilletur ❤️ Har en Brio Smile fra før, men den er ganske velbrukt.. 

Åå ja, stemmer det! Så du venter bare på den? :D hvor lang leveringstid hadde den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lidis88 skrev:

Åå ja, stemmer det! Så du venter bare på den? :D hvor lang leveringstid hadde den?

Den har kommet alt, står i esker nede i boden :fnise: Bestilte den fra barnas hus nettside, kom i løpet av noen få dager! Har ikke noe sted å sette den inne, så får vente til nærmere termin før vi setter den sammen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har gått til innkjøp av stelleveske? Sitter å sikler etter et par fra Storksak 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...