Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2018

Cetus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

36 minutter siden, Lidis88 skrev:

Det som funket best for meg var fysisk aktivitet, fiberrik mat, spise jevnlig (frokost så fort som mulig), drikke mye vann, frisk luft og å finne på ting :)

Enig i dette. Men har hørt ingefær også skal hjelpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Tenkte jeg skulle slenge meg på her. Jeg er 10 uker på vei med nr2😊 Menstermin 30.juli, men skal til legen nå på torsdag, så får se om han er enig da😉 Har også bestilt tidlig UL om to uker, bare for å se om alt er bra før vi forteller det til alt og alle. Har allerede sagt det til de nærmeste da.

Jeg har lite plager heldigvis, slapp lett unna i mitt første svangerskap også, så håper det fortsetter sånn. Bare ekstremt sliten, men det er nok en kombo av gravid + alt for mye å gjøre på jobb + aktiv 1 1/2-åring + mann som er mye borte. Vurderer faktisk å krype til korset og be legen om en sykemelding for å komme meg litt ovenpå igjen.😕 Jenta mi ble født 1mnd for tidlig (35+5) , så jeg har fått beskjed om å ta det rolig i dette svangerskapet i håp om at dette barnet holder seg inne lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+4 idag, litt brunlig utflod 😖 hadde lyserosa blod for ca ei uke siden etter sex og trening, men nå er jeg veldig usikker iom det er brunlig. Ikke mye da, men ubehagelig. Noen som har hatt det likt, men det har gått fint? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Camilla2017 skrev:

Noen som har noen gode råd for kvalme? 

Ikke stress, sov lenge om morgenen, salt lakris (ikke for mye!) og vann med sitron. Ha en pakke tørre kjeks tilgjengelig til enhver tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jeg melder meg inne her. Mensen termin var 26 juni, men etter tidlig UL er ny termin 12 Juli.

Min første og det var deilig å ha vært på tidlig UL og få se den lille mageboeren sprelle rundt.

Familien har fått vite det i jula og alle gleder seg med oss.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere fortalt kolleger det enda?

Jeg hadde i grunnen bestemt meg for å fortelle det i dag (sjefen vet allerede), men det falt seg ikke naturlig. Føler det blir så merkelig under lunsj f.eks "Jeg er gravid jeg". Synes det høres så merkelig å feil ut uten at jeg helt greier å forklare hvorfor. 

Dere som har fortalt, hva sa dere? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sagt det denne ganga enda siden jeg bare er 6 uker på vei. Men de to andre gangene har jeg bare sagt det i lunsjen! Vi har lunsj alle på samme tid, så tenkte det passa greit sånn.  Alle ble glade på mine vegner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Alvea skrev:

Jeg hadde i grunnen bestemt meg for å fortelle det i dag (sjefen vet allerede), men det falt seg ikke naturlig. Føler det blir så merkelig under lunsj f.eks "Jeg er gravid jeg". Synes det høres så merkelig å feil ut uten at jeg helt greier å forklare hvorfor. 

Jeg skal sende en fellesmail etter jeg har vært på tidlig UL i morgen, da får jeg sagt det til alle samtidig. Orker ikke ta det muntlig i plenum, føles så teit:P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Alvea skrev:

Liten arbeidsplass. Fortalte en og en som det passet seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle! Jeg oppdaget i jula at jeg er på vei med nr 3! Herregud, dette kom brått på. Har akkurat feira ettårsdagen til nr 2, og hadde egentlig ikke tenkt å ha flere barn. Mannen står i sykehuskø for å bli sterilisert:fnise: vi rakk visst ikke det. 

Beregna at jeg er rundt 6 uker nå, så termin blir vel i slutten av august. Blir spennende dette. Noen andre som har tre?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, atropos skrev:

Hei alle! Jeg oppdaget i jula at jeg er på vei med nr 3! Herregud, dette kom brått på. Har akkurat feira ettårsdagen til nr 2, og hadde egentlig ikke tenkt å ha flere barn. Mannen står i sykehuskø for å bli sterilisert:fnise: vi rakk visst ikke det. 

Beregna at jeg er rundt 6 uker nå, så termin blir vel i slutten av august. Blir spennende dette. Noen andre som har tre?

Gratulerer!! Så gøy,eller kanskje du ikke har kommet til gøy enda 😂 jeg er 6+1 idag,så vi er ganske likt !! Hvordan slo det deg at du var gravid? 

Jeg har ikke tre,men venter nr 3,så er veldig spent!!

Endret av blomst12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, blomst12 skrev:

Gratulerer!! Så gøy,eller kanskje du ikke har kommet til gøy enda 😂 jeg er 6+1 idag,så vi er ganske likt !! Hvordan slo det deg at du var gravid? 

Jeg har ikke tre,men venter nr 3,så er veldig spent!!

Takk 😂 det er gøy og litt skummelt. Vi har vært så veldig på at to var nok og at «vår familie har kapasitet til to barn» men ser ut til at vi skal rydde kapasitet til en unge til 😅 men da får det jaggu holde 😂 

jeg har hatt litt uregelmessig mens siden nr 2 kom, så har ikke hatt helt oversikt over når mensen skulle ha vært her, men jeg gikk rundt i jula og hadde på følelsen at det var veldig lenge siden. Prøvde å telle meg tilbake, og kom fram til at det må ha vært før bursdagen til nr 2 som er i slutten av november. Og da mannen min sa «skulle ikke du hatt mensen snart?» var det på sin plass med en test. Han holder ikke så koll på ting :fnise: og jaggu var den positiv 🙈 sjokket var stort, for nr 1 og 2 måtte jobbes ganske hardt for så hadde ikke tenkt tanken en gang at det kunne være en mulighet at det skjedde på slump😅 

Gleder du deg til å få nr 3? Jeg kjenner jeg er litt spent altså. Hvor stort kaos må man regne med tre barn liksom? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært på ultralyd og fikk heldigvis se et levende lite menneske som sprellet :nordvesta:

Alt så bra ut og stemte bra overens med mensterminen! Phu - lettet! 

Er det noen som har begynt å handle noe enda? Er jo tidlig enda, samtidig så er det jo nyttårssalg på alle kanter nå.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lulus skrev:

I dag har jeg vært på ultralyd og fikk heldigvis se et levende lite menneske som sprellet :nordvesta:

Er det noen som har begynt å handle noe enda? Er jo tidlig enda, samtidig så er det jo nyttårssalg på alle kanter nå.. 

Så godt å se en liten spreller😃

Vi har kjøpt søskenvogn på salg nå. Sparte over 3000kr på det, så da slo vi til selv om det er tidlig😝

Endret av Rux
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lulus skrev:

Så gøy :mynona:

Ser reklamene dukker opp på facebook, pakkepris på vogn, skikkelig avslag på seng osv.. skulle ønske jeg var komt lengre på vei 🙈 men blir for tidlig itillfelle det går galt 😫 

Har kjøpt en Stokke bounce and sleep da. For bra til å stå over, kjøpt ny, men knapt brukt, og en bekjent som solgte den. Itillegg har den gått ut av produksjon, så følte det var litt nå eller aldri, og en minimalt brukt til 700kr kunne jeg ikke stå over 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Rux skrev:

Så godt å se en liten spreller😃

Vi har kjøpt søskenvogn på salg nå. Sparte over 3000kr på det, så da slo vi til selv om det er tidlig😝

Ah, lurt! Vår er 3,5 når neste kommer, så tror vi skal se på en vogn med søskenbrett. Kanskje jeg skal kikke litt 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...