Gå til innhold

For dere som bor alene / er mye alene -Hva liker dere å gjøre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva liker dere å gjøre?:) hvordan er helgen deres F.eks

Anonymkode: 58f1f...694

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liker å gjøre minst mulig. Leser og ser filmer. Gjør litt husarbeid fordi jeg må.

Anonymkode: cf5f9...83d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på mye serier. Leser litt. Husarbeid blir gjort i helgene.

Anonymkode: 99ff8...4c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bor jeg alene og er derfor ganske mye alene også og har ikke så veldig mange venninner. Men jeg liker å gjøre litt ekstra ut av ting. Tenner noen stearinlys om kveldene, har på koselig musikk og synger og danser mens jeg vasker og rydder (eller bare generelt har på musikk i bakgrunnen nesten hele dagen :fnise:), leser, lager god mat/lærer meg nye retter osv. prøver å lære meg å strikke/bli bedre til å strikke, lærer meg nye ting osv. Om jeg skal se film en kveld skrur jeg av lysene og tenner stearinlys, kanskje et glass vin til eller lignende. Setter av litt tid hver dag til selvpleie: lakke negler, ansiktsmaske, fotbad, hårkur etc. 

Og trening og jobb og sånn da. 

Anonymkode: a4fdd...0d4

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva liker dere å gjøre?:) hvordan er helgen deres F.eks

Helgene mine går som oftes til kos. Spiser god mat, går turer, løser kryssord, hekler, leker/kose  med dyra, ligger lenge i sengen om morgenene og hører på lydbøker/podcaster mens jeg drikker kakao/te

I ukedagene ser jeg mye på serier/filmer, trener, gjør husarbeid, storhandler 1 gang pr mnd, småhandler 1 gang pr uke, er på kafé med gode venner 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hest og hund, trener og konkurrerer litt med begge samt har litt støv på hjernen så går noen timer i uka til husarbeid. Og 100% jobb. Så har alltid noe å drive med 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tiden går det mye tid til studier. Ellers er det noe tv, tid med kjæledyr, litt pc-spill, tid med familie når det passer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser, spiller, er endel på nettet, ser tv-serier og filmer, driver litt med frivillig arbeid, kan gå på diverse arrangement, kurs og kino alene også. Noen ganger er jeg ute og fotograferer og noen ganger lager jeg ting(lenge siden nå).

I helgene gjør jeg ofte lite. I det siste har det vært mye med studiet, så da ligger jeg lenge i sengen, ser tv-serier og filmer, spiller litt, lager noe god mat og spiser snop. Andre ganger har jeg større behov for å gå ut, så da kan jeg gjøre alt fra å gå på tur, ta en tur på kjøpesenteret eller gå på et eller annet som skjer i byen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener, ser på serier, leser, er med dyra, besøker familie/venner, er ute i skogen med hunden osv. I tillegg til jobb da. 

Helgene mine er ofte ganske like. Jobber gjerne hele dagen på lørdager så bare slapper av etter jobb på kvelden og søndager er det som oftest husarbeid og serie. Har jeg fri en hel helg kan det hende jeg drar på hytta eller noe. Går en del i de samme tingene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går veldig mye turer og forskjellige steder rundt i distriktet hver eneste dag. Blitt helt avhengig etter å ha holdt på med det i noen år. Litt kjedelig noen dager man kunne ønsket selskap men er som regel veldig deilig å gå alene med hunden. Har selskap av og til med venniner. 

Ellers blir det å være med litt venninner sånn ellers, husarbeid, se TV og film.. ja de vanlige tingene. Har ikke vært frisk før nå nylig pga alvorlig hjernehinnebetennelse så har måttet trene opp kropp og spesielt hode de siste årene men nå begynner endelig alt å fungere mer som det skal. Da kommer naturlig nok ønsket om mer innhold i hverdagen snikende. Reiselysten er også mer påtrengende. 

Anonymkode: b05d2...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går turer, har som oftest med kameraet i sekken. Eller finne meg et fredelig sted og synke godt inn i boken jeg leser.

Slowcook food eller mat som lager av seg selv i 1-6 timer :P Stor fan av sunday roast!

Spontane turer til gøteborg/københavn for god mat. Liker å slappe av på bussen/toget og vandre rundt i byer der jeg ik kjenner noen. ohhhhh, liker også å leke turist og snakke med fremmede :fnise: Så får jeg trent på engelsken min

Stor fan av esport, ser på det når det er store turneringer på twitch.tv. 

Gamer også 1-3 games av ulike spill, men det har blitt sjelden i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telle-tråder her på Kvinneguiden. 

Og er aktiv på andre debatt-forum...       

Anonymkode: 6b257...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiller spill. Spiller gjerne 8 timer om dagen når jeg først blir oppslukt av et spill

Anonymkode: 9be3e...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på film/serier, spille PC-spill, lage mat, spise maten, organisere (jeg elsker å organisere), vervarbeid, surfe på nettet etc. Jeg hater å rydde/vaske, men siden jeg liker orden og et rent hjem er dette dessverre prisen jeg må betale for å få det slik. Det mest herlige er jo selvsagt å komme ut av en varm dusj, dynke seg ned i en varm morgenkåpe og sette seg ned med en film/serie med en god middag eller varm sjokolade mens sengen med rent sengetøy venter. Boligen er nyvasket og all skittentøyet er vasket. Dette er selve definisjonen av velbehag (for en student vel og merke). 

Nå er jeg jo en introvert person som lader opp når jeg er alene. Jeg liker sosiale aktiviteter i helgene i blant, men jeg setter veldig pris på helgene jeg har helt for meg selv. To dager med bare meg-tid. :nori:Siden jeg er student som ikke tar fri i helgene blir det jo en del jobbing med det, men det er gjerne mer hyggelesing, med mindre jeg har en tidsfrist jeg må forholde meg til som er farlig nærme. 

Anonymkode: e89f4...b5a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-gå tur (med lydbok eller Podcast) 

-nyte et varmt bad

-teste ut nye oppskrifter 

-ymse håndarbeid (lage julegaver?) 

-pc-spill / tvspill 

-lese bøker 

-skrive

-rydde/vaske

-trene

-tegne 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Husarbeid, tasting på mobil, film og tv. Har ikke overskudd til noe annet etter jobb. 

Anonymkode: d51eb...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor ikke alene nå, men har bodd alene i over 10 år og i den tiden slappet jeg mye av med en god film eller serie.

Gjorde husarbeid, lese, surfe på nett, gikk i svømmehallen. Kjedet meg av og til, og da forsøkte jeg meg på diverse hobby-ting: Strikke, hekle, brodere, male/tegne og annet. :nori:Puslet et større puslespill. 

Anonymkode: 8739f...e66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener, tester nye oppskrifter, leser, ser på film/netflix, planlegger ferie, surfer på internett, rydder/vasker. Kjeder meg kun når jeg er syk :)

Anonymkode: 44cbb...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her!

Her var det masse gøye og koselig tips å hente.

Det går mye i studie om dagen, da jeg er en student og er i den mest hektiske perioden av semesteret. Bedre kjent som eksamensperioden. Utenom det så liker jeg å se på fotball, series, gode filmer. Blir mye disney og julefilmer for tiden, da jeg er i litt julestemning.

Bake og lage mat, med musikk i bakgrunnen syns jeg er veldig koselig. Spesielt i høytider som jul, og ellers i litt kalde perioder som høsten/vinteren, da man gjerne holder seg litt mer innendørs. 

Noe av det koseligste jeg vet om, som sikkert høres veldig merkelig og kanskje lite koselig ut for dere, er å faktisk kunne gå ut å ta med en røyk utenfor blokka  mi om natta. Her jeg bor (Bergen), så er det så stille å rolig, det er ett hotell rett ovenfor blokka mi, men seriøst det er et så stille å rolig hotell, med deilig belysning, som lyser gata opp på en fin måte. Det er både husker, benker og blomster her utenfor hos oss på blokka. Man føler seg trygg, å det å nyte en sigarett, imens det er mutters stille og lyst uansett på døgnet, er så deilig. Virkelig noe av det beste jeg vet om, jeg personlig bruker de 4-5 minuttene ute på å reflektere over livet, nyte stillheten og bare være takknemlig for absolutt alt her i livet.

Jeg står på mine egne bein, er frisk, studerer, har en fremtid i vente, koser meg i både selskap med andre og i aleneselskap. Ja, dette er ting man virkelig bør og skal sette pris på. 

Lage en kopp kaffe og nyte det i aleneselskap er også veldig koselig, gjerne lese en god bok eller faktisk drive med et puslespill, er faktisk også ganske gøy å spennende. 

Det å bo alene vil mange si høres utrolig kjedelig ut, og at man i lengden sikkert blir lei osv. Faktisk så syns jeg at det er veldig koselig. Jeg liker å kunne gjøre ting i min tempo, og kunne ha muligheten til å gjøre ting akkurat som jeg vil. Jeg syns det er koselig, og jeg tenker, det blir bare kjedelig hvis du selv gjør det om til det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...