AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #21 Skrevet 29. oktober 2017 Det er greit å gå inn på KG for å få trøst, råd og høre om andre sine situasjoner. Men går du inn på KG for at noen der inne skal velge om du skal ta abort eller ikke burde man hvert fall ikke få barn. Barn krever utrolig mye og du har ansvar for et barn i minst 18 år. Det har kommet mer og mer kunnskap, og forskning som viser hvor viktig de første barneårene er. At man trenger foreldre som er til stedet, som veileder, og kan gi den omsorgen alle barn fortjener. Man skal være forsiktig å være bastante svar når det gjelder sårbare tema som sykdom, abort o.l. Det jeg syns er rart er hvordan noen snakker om abort. De snakker som at det som skal avgjøre valget er selve aborten. At selvet inngrepet er ikke kult så derfor velger man å beholde. Jeg mener det er feil å velge ut ifra det. Valget om abort eller beholde burde alltid bli tatt med bakgrunn om du vil ha barn, og om du kan ta vare på barn. Selve aborten er ikke det store bildet. Og selvfølgelig må man kunne få lov til å gi råd på bakgrunn av sine egne erfaringer. Folk gjør det i alle tråder hele tiden, og selv om abort eller beholde ikke er opp til de som gir råd så må det være lå å uttrykke hva man synes. Det er til syvende og sist den som er gravid som bestemmer. Og det derfor man har denne loven. At man skal stole på at kvinnen skal kunne ta dette valget selv, og stå for det. Vil man ikke ha råd eller meninger så burde man ikke poste på KG. Selv om det er mennesker i vanskelig, og sårbare situasjoner er det voksne mennesker. Og de aller fleste tilfeller (hvis det ikke er voldtekt e.l) så er ikke kvinner som blir uplanlagt gravide automatisk offer. Anonymkode: d60ea...a1a 4
Gjest making.a.mess Skrevet 29. oktober 2017 #22 Skrevet 29. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg irriterer meg grenseløst over tråder der fortvilte gravide kvinner søker råd om de skal ta abort eller beholde barnet og får svar som: "Ta abort!" "Barnet fortjener en far!!"" DU er EGOIST hvis du beholder barnet!!" hvis barnefaren har sviktet dem. Eller svar som "Hørt om prevensjon?" som om det skulle være høy kriminalitet og faktisk ønske seg barn som konsekvens av sex for kvinner.. Men der fokuset på at de fleste kvinner i en sånn situasjon er svært sårbar, har blitt sviktet av noen og står med en av de viktigste avgjørelsene i livet alene mangler fullstendig. En gjør dem heller til syndebukk og latterligjør dem og ikke den som har sviktet. Barnefaren. Hvorfor? Anonymkode: 0c276...55e Fordi mange menn bare vil ligge rundt uten å ta ansvar. De bare gir kvinnen all skyld og roper ut om menns rettigheter og at hun er egoist om hun vil beholde barnet i magen. Tanketomme tosker som ikke skjønner at naturen har gitt en gravid kvinne instinkter om å beskytte sitt ufødte barn. Er så lei å høre «jeg ble lurt» syting her inne. Alle oppegående mennesker vet at ingen prevansjon er 100% , men at kondom er det sikreste. Vil du ikke bli far, men kvinnen sier hun bruker prevansjon?- vel da sier du at du vil være sikker og bruker et kondom i tillegg.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #23 Skrevet 29. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi bor i Norge vet du. Alt kan ordne seg. Mange alenemødre som har vært i en sånn situasjon er skattebetalerne du snakker om nå. Mange gjør det faktisk mye bedre med barn enn uten,selv om det kan ha vært en tøff start. Anonymkode: 86817...69a kanskje noen klarer seg bedre, men det er isåfall de som allerede ikke hadde jobb eller utdanning fra før av og skal få full kost og losj støtte av nav etter de får barn. det er svært egoistisk og enorme resssurser blir unødvendig brukt på dem. har du ikke råd til å ha barn ? ta abort har du ikke en tilstedeværene og oppegående far tilstedet ? ta abort de som er uenig er meget egoistik. kun meg meg meg meg meg og mine behov hele tiden med dere kvinner Anonymkode: e0297...90d
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #24 Skrevet 29. oktober 2017 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ektreemt dårlig forsøk på hersketeknikk. Hvis en kvinne blir gravid, ønsker barnet men sviktes av kjæresten sin og risikerer å bli alenemor er det absolutt ikke sagt på noen måte at abort er beste løsning for hverken henne eller barnet, uansett om mannen mener det er best for HAN. Det er bare hun som vet hva hun greier og hva hun takler å leve med etterpå. Noen ganger er abort beste løsning, andre ganger er å beholde beste løsning. Men å ta en abort mot sin vilje eller etter press fra andre er som regel noe folk får problemer med i ettertid. Det er derfor det er så viktig at kvinner får velge selv. For begge valg får alltid konsekvenser for henne og det er et helt endelig valg. Tar man abort, mister man det barnet for alltid. Beholder man det, har man det forhåpentligvis så lenge en selv lever. Det er bare ikke noe som passer seg å gjøre til en bagatell. Anonymkode: 0c276...55e hersketekknikk spar meg hahahahahahahaha uffa meg, dette var en tråd om abort, men på en eller annen mpte klarte du på gjøre deg selv til et offer for hersketeknikk ...spar meg for offermentaliteten din Anonymkode: e0297...90d
casablancas Skrevet 29. oktober 2017 #25 Skrevet 29. oktober 2017 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: NEI. Det er det ikke. Det er slettes ikke alltid til det beste for kvinner og ta aborter når de ikke ønsker det!! Det er veldig sjeldent det beste for kvinner da!! Og å komme å si at et foster har det best dødt er faen meg bare absurd. Ingen vet hvordan et ufødt barns liv vil bli!! Anonymkode: 0c276...55e Det er ikke akkurat utviklet noe foster i abortfasen. Det er celler. Ingen menneskeliv. Endret 29. oktober 2017 av casablancas 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #26 Skrevet 29. oktober 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: hersketekknikk spar meg hahahahahahahaha uffa meg, dette var en tråd om abort, men på en eller annen mpte klarte du på gjøre deg selv til et offer for hersketeknikk ...spar meg for offermentaliteten din Anonymkode: e0297...90d Hersketeknikk ja. Du tar det som en selvfølge at jeg og alle kvinner havner i sånne situasjoner, og at vi ellers er en gjeng med kaklehøner uten utdanning, jobb eller styring på noe som helst inklusive vårt eget underliv og ikke evner ta avgjørelser rundt vår egen fremtid der du som mann helst skal avgjøre om vi skal føde et barn eller ikke om vi blir gravid. Anonymkode: 0c276...55e 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #27 Skrevet 29. oktober 2017 5 timer siden, casablancas skrev: Det er ikke akkurat utviklet noe foster i abortfasen. Det er celler. Ingen menneskeliv. Der tar du grundig feil. Grensen for selvbestemt abort er satt til uke 12. Ved uke 8 kalles ikke barnet lenger et embryo, men et foster. Du kan umulig ha sett et 11-12 uker gammelt foster dersom du mener at dette kun er en celleklump. Fosteret beveger armer og bein, øver seg på å puste og både drikker og tisser ut fostervann. En abort bør ikke bagatelliseres. Anonymkode: 7ddcb...8d4 5
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #28 Skrevet 29. oktober 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: hersketekknikk spar meg hahahahahahahaha uffa meg, dette var en tråd om abort, men på en eller annen mpte klarte du på gjøre deg selv til et offer for hersketeknikk ...spar meg for offermentaliteten din Anonymkode: e0297...90d Altså...som man ser i vedkommende jeg siterer her så er det en haug av mennesker her som er svært unge eller som innehar svært lite livserfaring. Eller som svarer kun for å svare bare fordi eller som er kvinnehatere fordi de er av en sånn type at de ikke klarer å få seg dame og ikke klarer å se at det er deres egen feil. Når man spør om råd på kg så må man sortere ut alle de som vil deg vondt/hetser først for så å komme til kjernen. Først da finner man de gode reflekterte rådene. Abort er moe som ikke burde diskuteres her inne. Før jeg ble mor selv mente jeg som mange andre at det var null stress å ta abort og at det bare var veller. Men så fikk jeg en ufrivillig sa og en ufrivillig ma hvor jeg måtte i narkose å virkelig kjente på kroppen hvor smertefult det var psykisk og fysisk. Jeg var så uvitende. Så kom sønnen min..Nå hadde jeg ikke klart å ta en abort om det sto om mitt eget liv engang. Jeg tenker at noen ganger må man gå i noens sko for å i det hele tatt kunne gi råd. Abortspørsmålet er en av de. Det er en gigantisk forskjell på å ha en abort i uke 4 og uke 12. Ikke alle evner å forstå det når man ikke har levd det. Anonymkode: 355a6...3bd 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #29 Skrevet 29. oktober 2017 7 timer siden, Newroz skrev: Syns det er merkelig å si at "mange av dere som blir gravide hverken har utdanning, jobb eller noe på stell" når det faktisk er veldig mange kvinner i Norge som har høyere utdannelse. Videre: Får vi ikke barn, så blir det ikke nye skattebetalere heller Men dessverre så er det statistisk sett ikke de med høyere utdanning som havner oftest i denne situasjonen og kan forsørge barnet selv. Det er oftere mødre med lavere sosioøkonomisk status som må ha div ytelser fra Nav for å forsørge barnet.. jeg blander meg ikke mer inn i debatten enn dette da det ift etikk og moral er vanskelig å mene noe om. Anonymkode: d67f1...4e2 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #30 Skrevet 29. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men dessverre så er det statistisk sett ikke de med høyere utdanning som havner oftest i denne situasjonen og kan forsørge barnet selv. Det er oftere mødre med lavere sosioøkonomisk status som må ha div ytelser fra Nav for å forsørge barnet.. jeg blander meg ikke mer inn i debatten enn dette da det ift etikk og moral er vanskelig å mene noe om. Anonymkode: d67f1...4e2 Og det har du selvfølgelig statistikk på regner jeg med? Høyt utdannete kvinner har da ikke større garantier enn lavt utdannete kvinner for å ikke bli forlatt/sviktet ved graviditet om de blir uplanlagt eller planlagt gravid? Det avhenger jo i aller høyeste grad av mannens etikk og moral og ikke hennes sosioøkonomiske status. Anonymkode: 0c276...55e 3
Cyndaquil Skrevet 29. oktober 2017 #31 Skrevet 29. oktober 2017 (endret) Helt enig! Abort skal ikke tas lett på og skal ikke være løsningen på alt. Og dere som sier det er celleklump: det e fordstaide på mennekser! Hjertet slår fra uke 7. Og i uke 11 er det et lite mini menneske, ikke levedyktig utenfor mors liv. Men fortsatt et minimenneske! Se på bildene! Jeg var til ultralyd i samme uke som disse bildene, lillingen rørte på armer og bein og sprellet. men hva dere vil om aborrt, men ikke kall det en celleklump! Det er mye mer enn det Endret 29. oktober 2017 av Cyndaquil 4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #32 Skrevet 29. oktober 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje for DEG men det er det ikke for alle ! Anonymkode: b63e0...714 Det er vel en sannhet med modifikasjoner. Om man klarer å se på situasjonen uten å blande inn følelser omkring en søt liten baby som er av ens eget kjøtt og blod så vil det i de fleste tilfeller være mest gunstig å ta abort. Brutalt og ærlig. INGEN vil jo være foruten noen de er glade i og elsker. Sett totalt bort fra det; hvor mange vil sette seg selv (og en baby) i en livssituasjon hvor man kanskje er alenemor, uten utdannelse, med dårlig råd, dårlig kommunikasjon med barnefar (i verste fall hvor det er vold inn i bildet) hvor man ikke aner hvordan fremtiden vil bli? Jeg vet det er ikke sånn for alle men ofte er dette noen av faktorene ved spørsmål om abort. Selvfølgelig er det koslig med en baby og selvfølgelig kommer man til å elske den. Men noen ganger må man sette følelser til side og være brutalt ærlig. Men da må man også være rustet for det psykisk sett og ikke oppføre seg som et offer i etterkant. Anonymkode: f6b73...256 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #33 Skrevet 29. oktober 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel en sannhet med modifikasjoner. Om man klarer å se på situasjonen uten å blande inn følelser omkring en søt liten baby som er av ens eget kjøtt og blod så vil det i de fleste tilfeller være mest gunstig å ta abort. Brutalt og ærlig. INGEN vil jo være foruten noen de er glade i og elsker. Sett totalt bort fra det; hvor mange vil sette seg selv (og en baby) i en livssituasjon hvor man kanskje er alenemor, uten utdannelse, med dårlig råd, dårlig kommunikasjon med barnefar (i verste fall hvor det er vold inn i bildet) hvor man ikke aner hvordan fremtiden vil bli? Jeg vet det er ikke sånn for alle men ofte er dette noen av faktorene ved spørsmål om abort. Selvfølgelig er det koslig med en baby og selvfølgelig kommer man til å elske den. Men noen ganger må man sette følelser til side og være brutalt ærlig. Men da må man også være rustet for det psykisk sett og ikke oppføre seg som et offer i etterkant. Anonymkode: f6b73...256 ? Hvis ingen får barn dør vi ut. ALLE kvinner risikerer å bli alenemødre. Absolutt alle. Anonymkode: 0c276...55e 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #34 Skrevet 29. oktober 2017 Folk romantiserer altfor lett en tidlig graviditet. Det er ikke en baby enda, det er et foster. Og folk romantiserer det å få en baby og glemmer at fosteret som etter noen måneder blir en baby er noe som vil kreve at de klarer å gjøre et kompetent voksent menneske utav den. De fleste tråder jeg leser her inne vitner om kvinner med kaotiske liv som knapt nok er kompetente voksne selv. Langt mindre i stand til å utføre den oppdragerrollen som akkurat det ene knullet krever av dem. Anonymkode: de152...53d 5
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #35 Skrevet 29. oktober 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: ? Hvis ingen får barn dør vi ut. ALLE kvinner risikerer å bli alenemødre. Absolutt alle. Anonymkode: 0c276...55e Hvordan i all verden har du tolket innlegget mitt?? Jeg sa ikke at samtlige gravide bør ta abort. Jeg snakker om tilfeller hvor utgangspunktet har flere uheldige faktorer tilstede FØR barnet i det hele tatt er født (som et ustabilt forhold til barnefar, ikke forhold til barnefar i det hele tatt, ingen utdannelse, ingen oppsparte midler, dårlig råd, ingen fast eller stabil og god inntekt, ingen konkrete fremtidsplaner osv). Anonymkode: f6b73...256 3
Belima Skrevet 29. oktober 2017 #36 Skrevet 29. oktober 2017 Fullt forståelig at noen er i mot abort, men la nå folk selv bestemme hva de vil. Ikke trakasser de som vil velge abort med å legge ut bilder av fostre. Er en i tvil på om en skal beholde eller ta abort, så er i hvert fall dette forum feil sted å få et svar. Tror heller ikke at høyt utdannede kvinner med alt på stell, spør her inne hva andre mener. De er ofte ressussterke og tar valget selv. Ser ofte at de er unge, uten utdannelse og jobb som spør her. Enig med tidligere innlegg, spørsmål om abort burde ikke vært lov å spørre om. Da slipper vi også all trakassering fra abortmotstanderene. 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #37 Skrevet 29. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan i all verden har du tolket innlegget mitt?? Jeg sa ikke at samtlige gravide bør ta abort. Jeg snakker om tilfeller hvor utgangspunktet har flere uheldige faktorer tilstede FØR barnet i det hele tatt er født (som et ustabilt forhold til barnefar, ikke forhold til barnefar i det hele tatt, ingen utdannelse, ingen oppsparte midler, dårlig råd, ingen fast eller stabil og god inntekt, ingen konkrete fremtidsplaner osv). Anonymkode: f6b73...256 Og jeg sier ikke at de som har disse faktorene tilstede før barnet er født SKAL ta abort heller. Det må man få velge selv. Men det ser ut til at folk lar seg heller styre av følelser og dette romantiske bildet av en baby enn av kun fornuft ( for å si det på en grusom måte som ikke ser ut til å være akseptert). Anonymkode: f6b73...256 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #38 Skrevet 29. oktober 2017 Jeg synes det er rart hvor lite fokus det er på barnet i de trådene. Det er nesten kun kvinnens følelser rundt valget som står i fokus. Det er ingen diskusjon rundt hva det gjør med et barn å vokse opp uten en far. Eller med dårlig økonomi og en kaotisk livssituasjon. Forstår at det er en veldig tung avgjørelse følelsesmessig. Men overrasket over at det spiller såpass stor rolle sammenliknet med forholdene barnet kommer til å vokse opp under. Anonymkode: 8d4be...f42 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #39 Skrevet 29. oktober 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: kanskje noen klarer seg bedre, men det er isåfall de som allerede ikke hadde jobb eller utdanning fra før av og skal få full kost og losj støtte av nav etter de får barn. det er svært egoistisk og enorme resssurser blir unødvendig brukt på dem. har du ikke råd til å ha barn ? ta abort har du ikke en tilstedeværene og oppegående far tilstedet ? ta abort de som er uenig er meget egoistik. kun meg meg meg meg meg og mine behov hele tiden med dere kvinner Anonymkode: e0297...90d Idioti. Hvis vi ikke får FLERE barn i Norge; da blir det ikke født nok skattebetalere til å opprettholde bl.a DIN pensjon. Du skjønner tydeligvis ikke regnestykket her. Ingen barn = ingen fremtidige arbeidstakere, ingen velferdsstat. NAV, utbetalinger for de som får barn osv. er jo på plass nettopp som et incentiv for at vi SKAL få flere barn. Dette er basic kunnskap om samfunnspolitikk i et velferdsstyrt land; og her sitter du og er redd for at noen skal få "dine skattepenger", du kan roe deg helt ned. De du maser om at ikke har nok utdannelse o.l. til å håndtere barn; de er helt tydelig mer oppegående i spørsmålet enn du er. Grattis! Anonymkode: 627f8...b37 2
Cyndaquil Skrevet 29. oktober 2017 #40 Skrevet 29. oktober 2017 38 minutter siden, Belima skrev: Fullt forståelig at noen er i mot abort, men la nå folk selv bestemme hva de vil. Ikke trakasser de som vil velge abort med å legge ut bilder av fostre. Er en i tvil på om en skal beholde eller ta abort, så er i hvert fall dette forum feil sted å få et svar. Tror heller ikke at høyt utdannede kvinner med alt på stell, spør her inne hva andre mener. De er ofte ressussterke og tar valget selv. Ser ofte at de er unge, uten utdannelse og jobb som spør her. Enig med tidligere innlegg, spørsmål om abort burde ikke vært lov å spørre om. Da slipper vi også all trakassering fra abortmotstanderene. Jeg "trakasserer" ikke de som som velger abort i denne tråden, jeg trakasser dem som kaller det en celleklump på lik linje det en tumor. Denne tråden handler om de som alltid sier "ta abort" i tråder. Derfor er det innenfor å vise dere hva dere kaller en klump. alle bestemmer hva de gjør over egen kropp. Men det er ikke skadelig å se sannheten, å se hvordan det ser ut, istedenfor å leve i en boble og tenke "det er bare en klump". Da må man heller si "det er et forstadie til et menneske, desverre kan jeg ikke beholde den" 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå