AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #1 Skrevet 28. oktober 2017 Jeg irriterer meg grenseløst over tråder der fortvilte gravide kvinner søker råd om de skal ta abort eller beholde barnet og får svar som: "Ta abort!" "Barnet fortjener en far!!"" DU er EGOIST hvis du beholder barnet!!" hvis barnefaren har sviktet dem. Eller svar som "Hørt om prevensjon?" som om det skulle være høy kriminalitet og faktisk ønske seg barn som konsekvens av sex for kvinner.. Men der fokuset på at de fleste kvinner i en sånn situasjon er svært sårbar, har blitt sviktet av noen og står med en av de viktigste avgjørelsene i livet alene mangler fullstendig. En gjør dem heller til syndebukk og latterligjør dem og ikke den som har sviktet. Barnefaren. Hvorfor? Anonymkode: 0c276...55e 14
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #2 Skrevet 28. oktober 2017 Fordi abort i de fleste av de tilfellene du nevner nå ER det beste valget for alle parter involvert. Anonymkode: 713d3...a2a 16
FluffyJuggernaut Skrevet 28. oktober 2017 #3 Skrevet 28. oktober 2017 Jeg prøver å være veldig forsiktig når jeg svarer i slike debatter. Jeg er for selvbestemt abort, men det er en avgjørelse hun må ta alene, og jeg vil ikke påvirke noen i en så viktig avgjørelse. 8
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #4 Skrevet 28. oktober 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi abort i de fleste av de tilfellene du nevner nå ER det beste valget for alle parter involvert. Anonymkode: 713d3...a2a Kanskje for DEG men det er det ikke for alle ! Anonymkode: b63e0...714 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #6 Skrevet 28. oktober 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi abort i de fleste av de tilfellene du nevner nå ER det beste valget for alle parter involvert. Anonymkode: 713d3...a2a NEI. Det er det ikke. Det er slettes ikke alltid til det beste for kvinner og ta aborter når de ikke ønsker det!! Det er veldig sjeldent det beste for kvinner da!! Og å komme å si at et foster har det best dødt er faen meg bare absurd. Ingen vet hvordan et ufødt barns liv vil bli!! Anonymkode: 0c276...55e 6
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #7 Skrevet 28. oktober 2017 Jeg syns dette er tema som ikke burde vært lov å diskutere her. Syns moderator bør legge ned sånne tråder umiddelbart. Helt uetisk å la noen diskutere og gi råd for og i mot angående abort på dette forumet. Mange er i en veldig sårbar og påvirkelig situasjon,så dette burde forumet holdt seg for god til. Anonymkode: 86817...69a 5
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #8 Skrevet 28. oktober 2017 Har reagert på dette selv. "Ta abort", som om det skulle vært den letteste tingen i verden å gjøre. Anonymkode: a948e...b44 4
Horten Market Skrevet 28. oktober 2017 #9 Skrevet 28. oktober 2017 Dette føyer seg fint inn i den omfattende rekken av råd fra enkle sjeler på KG. Samlivsproblemer? Skill deg fort som f..., du fortjener bedre!!! Han angrer, skal jeg ta ham tilbake? Aldri i verden, han kommer aldri til å bli en annen, det er min erfaring!!! Har det vanskelig med familien min, hva skal jeg gjøre? Bryt all kontakt, du har det bedre uten dem!!! Jeg ble krenket, tilgi? Du må ALDRI tilgi!!! Man bør ikke ta råd fra folk som har mislyktes på området man ber om råd for. Og hvem det er fremgår tydelig av rådene. 5
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #10 Skrevet 28. oktober 2017 5 minutes ago, Horten Market said: Man bør ikke ta råd fra folk som har mislyktes på området man ber om råd for. Og hvem det er fremgår tydelig av rådene. Vel, det er svært ofte de som har tatt abort og sett både da og i ettertid at det var det riktige valget i situasjonen som rådgir å ta abort. Anonymkode: 713d3...a2a 2
hilde77 Skrevet 28. oktober 2017 #11 Skrevet 28. oktober 2017 (endret) 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har reagert på dette selv. "Ta abort", som om det skulle vært den letteste tingen i verden å gjøre. Anonymkode: a948e...b44 det er da mye lettere å ta abort enn å passe på et spedbarn barn 24 / 7 og alt det innebærer og ha barn/baby Endret 28. oktober 2017 av hilde77 3
Gjest Newroz Skrevet 28. oktober 2017 #12 Skrevet 28. oktober 2017 Jeg syns generelt vi bør være varsomme med å gi bastante svar. Når det gjelder behold/ikke behold, er det etter min mening helt håpløst å ta en bastant mening for oss som brukere her på KG. Vi kan støtte, peke på utfordringer og på løsninger, men å si konstant at man skal beholde eller ikke beholde blir aldri riktig etter min mening.
Horten Market Skrevet 28. oktober 2017 #13 Skrevet 28. oktober 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, det er svært ofte de som har tatt abort og sett både da og i ettertid at det var det riktige valget i situasjonen som rådgir å ta abort. Anonymkode: 713d3...a2a Selvfølgelig er det forkastelig å rådgi noen om å ta abort basert på egen erfaring. Dette er enkle sjeler som ikke evner å se at ingen situasjon er lik. 1
Gjøksuppe Skrevet 28. oktober 2017 #14 Skrevet 28. oktober 2017 12 minutter siden, hilde77 skrev: det er da mye lettere å ta abort enn å passe på et spedbarn barn 24 / 7 og alt det innebærer og ha barn/baby 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fordi abort i de fleste av de tilfellene du nevner nå ER det beste valget for alle parter involvert. Anonymkode: 713d3...a2a For en verden vi lever i... 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #15 Skrevet 29. oktober 2017 1 minutt siden, hilde77 skrev: det er da mye lettere å ta abort enn å passe på et spedbarn barn 24 / 7 Ja, letteste utvei er jo som kjent alltid! det beste for folk Det er mye letter å ikke ha et kjæledyr enn å ha et kjæledyr. Det er mye lettere å ikke ha en kjæreste enn å ha en. Det er mye lettere å la være å ta en utdannelse en å ta en. Det er mye lettere å ha ett sammenleggbart telt enn det er å eie en bolig..osv, osv. Hvis folk skulle tenke som deg bør de kanskje bare la være å stå opp av senga i det hele tatt og ikke ha noe i livet som betyr noe for dem i det hele tatt. Anonymkode: 0c276...55e 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #16 Skrevet 29. oktober 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, letteste utvei er jo som kjent alltid! det beste for folk Det er mye letter å ikke ha et kjæledyr enn å ha et kjæledyr. Det er mye lettere å ikke ha en kjæreste enn å ha en. Det er mye lettere å la være å ta en utdannelse en å ta en. Det er mye lettere å ha ett sammenleggbart telt enn det er å eie en bolig..osv, osv. Hvis folk skulle tenke som deg bør de kanskje bare la være å stå opp av senga i det hele tatt og ikke ha noe i livet som betyr noe for dem i det hele tatt. Anonymkode: 0c276...55e nettopp. hvorfor ta den vanskelige veien som går ut over både deg selv, exen, og oss skattebetalere? mange av dere som blir gravid har jo hverken utdanning, jobb eller noe på stell Anonymkode: e0297...90d 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #17 Skrevet 29. oktober 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: nettopp. hvorfor ta den vanskelige veien som går ut over både deg selv, exen, og oss skattebetalere? mange av dere som blir gravid har jo hverken utdanning, jobb eller noe på stell Anonymkode: e0297...90d Vi bor i Norge vet du. Alt kan ordne seg. Mange alenemødre som har vært i en sånn situasjon er skattebetalerne du snakker om nå. Mange gjør det faktisk mye bedre med barn enn uten,selv om det kan ha vært en tøff start. Anonymkode: 86817...69a 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #18 Skrevet 29. oktober 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: nettopp. hvorfor ta den vanskelige veien som går ut over både deg selv, exen, og oss skattebetalere? mange av dere som blir gravid har jo hverken utdanning, jobb eller noe på stell Anonymkode: e0297...90d Anonymkode: a948e...b44 2
Gjest Newroz Skrevet 29. oktober 2017 #19 Skrevet 29. oktober 2017 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: nettopp. hvorfor ta den vanskelige veien som går ut over både deg selv, exen, og oss skattebetalere? mange av dere som blir gravid har jo hverken utdanning, jobb eller noe på stell Anonymkode: e0297...90d Syns det er merkelig å si at "mange av dere som blir gravide hverken har utdanning, jobb eller noe på stell" når det faktisk er veldig mange kvinner i Norge som har høyere utdannelse. Videre: Får vi ikke barn, så blir det ikke nye skattebetalere heller Endret 29. oktober 2017 av Newroz
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #20 Skrevet 29. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: nettopp. hvorfor ta den vanskelige veien som går ut over både deg selv, exen, og oss skattebetalere? mange av dere som blir gravid har jo hverken utdanning, jobb eller noe på stell Anonymkode: e0297...90d Ektreemt dårlig forsøk på hersketeknikk. Hvis en kvinne blir gravid, ønsker barnet men sviktes av kjæresten sin og risikerer å bli alenemor er det absolutt ikke sagt på noen måte at abort er beste løsning for hverken henne eller barnet, uansett om mannen mener det er best for HAN. Det er bare hun som vet hva hun greier og hva hun takler å leve med etterpå. Noen ganger er abort beste løsning, andre ganger er å beholde beste løsning. Men å ta en abort mot sin vilje eller etter press fra andre er som regel noe folk får problemer med i ettertid. Det er derfor det er så viktig at kvinner får velge selv. For begge valg får alltid konsekvenser for henne og det er et helt endelig valg. Tar man abort, mister man det barnet for alltid. Beholder man det, har man det forhåpentligvis så lenge en selv lever. Det er bare ikke noe som passer seg å gjøre til en bagatell. Anonymkode: 0c276...55e 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå