AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #61 Del Skrevet 30. oktober 2017 På 28.10.2017 den 23.29, Leo skrev: De hadde jo strøket med tvert! Den gangen var det jo mer normalt enn unormalt at det ble røkt inne og det var en røyker i nesten alle hjem. Selv overlevde jeg til og med å bli født av en røykende mor! (Nå sier jeg ikke at det er bra på noen måte. Tvert imot. Men det går an å bli helt fanatisk når det gjelder det meste også...) Hah! Jeg slår deg. Jeg overlevde å bli født av en røykende alkoholiker Anonymkode: 9a5b1...dc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora** Skrevet 31. oktober 2017 #62 Del Skrevet 31. oktober 2017 Vi som ikke røyker lukter det mye bedre enn de som røyker (naturlig nok) men i mitt hjem skal ingen røyke inne. Jeg takler ikke den lukten. Må de røyke, så må de ut på verandaen. "Kan vi ikke røyke under vifta på kjøkkenet?" Nei så klart ikke. Regner det, så lån paraplyen min Nå bor jeg alene, men hadde ALDRI godtatt om kjæresten min hadde sagt andre kunne røyke inne.Jeg takler som sagt ikke lukten og røyklukt er vanskelig å bli kvitt. Dette synes han bør respektere. Røykere dør ikke av å måtte røyke ute. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #63 Del Skrevet 31. oktober 2017 15 hours ago, AnonymBruker said: Neivel. Du, det finnes SINTEF rapporter på temaet. Men for all del, du vet kanskje bedre enn forskere på inneklima og måten ulike typer materialer trekker til seg lukt på? Du har kanskje en «alternativ sannhet» på lur i ermet? En du har funnet på fordi alle forskere er med i en sammensvergelse? Anonymkode: c3cf0...127 Fin stråmann. Anonymkode: 5f3f1...c52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caskerette Skrevet 31. oktober 2017 #64 Del Skrevet 31. oktober 2017 Det hadde jeg ikke turt å si noe om når det var svigermor og co, altså. Trodde ingen røyket inne lenger, og ikke hadde gjort det siden 80-tallet, men så husker jeg at vi faktisk gjorde det i 1999 og 2000. Merkelig så fort ting blir HELT utenkelig. Jeg synes det er rart at også disse gamle folkene røyker inne, skulle tro de skjønte at det er slik man bare ikke gjør i våre dager. Men jeg hadde ikke turt å si noe, bare ergret meg litt i det stille. Det er jo en slags familie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #65 Del Skrevet 31. oktober 2017 På 28.10.2017 den 23.22, AnonymBruker skrev: Hadde vært artig å plassert TS og noen av de som svarer i denne tråden i 1985 i noen dager. Blir jo helt malplassert å snakke om kreftfare og røyklukt i huset når det er snakk om et par sigaretter. For et hysteri. Anonymkode: 5f3f1...c52 Ja. Der satt det å røyka på fødestua. Gode gamle dager. Anonymkode: da963...0a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #66 Del Skrevet 31. oktober 2017 2 hours ago, AnonymBruker said: Fin stråmann. Anonymkode: 5f3f1...c52 Hvorfor i alle dager velger du å ignorere fakta? Dine stråmenn er jo allerede brent opp i røyk. Anonymkode: b3f4b...f57 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #67 Del Skrevet 31. oktober 2017 31 minutes ago, caskerette said: Det hadde jeg ikke turt å si noe om når det var svigermor og co, altså. Trodde ingen røyket inne lenger, og ikke hadde gjort det siden 80-tallet, men så husker jeg at vi faktisk gjorde det i 1999 og 2000. Merkelig så fort ting blir HELT utenkelig. Jeg synes det er rart at også disse gamle folkene røyker inne, skulle tro de skjønte at det er slik man bare ikke gjør i våre dager. Men jeg hadde ikke turt å si noe, bare ergret meg litt i det stille. Det er jo en slags familie. Familie eller ei, helsa er viktigst! Anonymkode: b3f4b...f57 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #68 Del Skrevet 31. oktober 2017 Har en gammel onkel som røyker. Sitter i rullestOL. Han må bæres inn her, og inngang bolig passer ikke til stol. Er her en til to g i året. Han får røyke i yttergangen med døren åpen. En halvtimes besøk ? Det blir ikke aktuelt. De røyker hjemme hos seg selv? Da skjønner de ikke hvor det stinker Anonymkode: 7de20...e15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caskerette Skrevet 31. oktober 2017 #69 Del Skrevet 31. oktober 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Familie eller ei, helsa er viktigst! Anonymkode: b3f4b...f57 Ja, jo, men tror ikke det er helsefarlig med en halvtimes innerøyking, med mindre man har baby i hus eller noe, da hadde jeg sagt nei. Det husker jeg at jeg leste i et leserinnlegg i et gammelt Hjemmet fra 1985, en dame som nektet innerøyking fordi hun nettopp hadde fått baby. Folk fikk bare se på henne som rar, sa hun, og ga blaffen i om de murret og knurret når hun satte askebegeret ut på verandaen. Og da var det ikke snakk om å komme hjem til et hus som luktet røyk etter besøk, men at besøket satt ved siden av den ammende moren og nirøykte. Syntes det var artig å lese i ettertid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #70 Del Skrevet 2. november 2017 På 28.10.2017 den 22.19, AnonymBruker skrev: I dag var jeg på jobb og samboeren var hjemme. Moren og bestefaren hans skulle komme en liten tur på besøk. De var der i ca. en halvtime. I løpet av denne tiden hadde de begge forpestet hele huset med forferdelig røykelukt. Jeg kom hjem 5-6 timer etter at de hadde gått, og ble kvalm når jeg gikk inn døren. Da hadde samboeren luftet ut i flere timer, men likevel luktet det helt forferdelig. Jeg synes det er så respektløst. Det var snakk om en halvtimes besøk og de MÅTTE røyke inne. Er jeg "dum" som vil nekte de? Anonymkode: 08e52...339 Du er IKKE dum i det hele tatt, og jeg støtter deg 100%!! Slike ting som dette er noe av det mest respektløse jeg vet om. Når jeg leser det du skriver kan jeg nesten ikke tro mine egne øyne, at noen mennesker kan få seg til å røyke inne i andres hjem hvor de som bor der ikke røyker inne selv, er i mine øyne noe av det mest respektløse og egoistiske om finnes. Det får jo så utrolig mye konsekvenser når folk røyker inne, det setter seg overalt og lukter røyk i huset leeeeenge etterpå, for ikke å tenke på det å måtte bo i så dårlig luft som røyking inne medfører. Og det hadde ikke kostet dem så alt for mye å bare gå ut å røyke, og når de bare var der i en halvtime kunne de i verstefall "holdt seg" mens de var der. Dette går jo så til de grader ut over deg! Jeg mener du har all rett til å fortelle de akkurat hva du mener, for ting som dette er IKKE greit, man må ha litt respekt for sine medmennesker! Ser også at du skriver at din samboer vil gi bestefaren tillatelse til å røyke inne igjen selv om du har fortalt han hva du føler, dette mener jeg er helt på jordet av han. Du bor der like mye som han, så hvorfor skal han da alene kunne gi en slik tillatelse, når konsekvensene av dette går like mye ut over deg? Hadde jeg vært i din situasjon tror jeg rett og slett at jeg hadde blitt skikkelig bitch om jeg prøvde å snakke med han, og han ikke respekterte mine meninger. Hvis du har barn kan du også si at alle barn har rett på et røykfritt bomiljø, og vil han virkelig utsette barna for passiv røyking? Vet ikke om det er en myte: Men man sier jo også at barn som blir utsatt for mye passiv røyking i oppveksten har lettere for å begynne å røyke selv, og ingen vil vel at sine egne barn skal begynne å røyke, enten man røyker selv eller ikke. Ps: Har ikke noe forskning på dette Det er kanskje lett for meg å si, men jeg mener vertfall du har all rett til å snakke med samboeren din til han skjønner hva du mener. Kommer du ingen vei med han, ville jeg gått direkte til bestefaren og fortalt han hva du føler om at han røyker inne. Skjønner samtidig at det kan være skummelt å ta opp, og at du ikke ønsker konflikter osv., men jeg mener uansett at du har all rett i verden med å snakke med dem alle om dette Anonymkode: d71f0...4ce 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonjeb84 Skrevet 5. november 2017 #71 Del Skrevet 5. november 2017 Jeg hadde faktisk KLIKKA hvis noen hadde røyka inne hos meg!!! Så respektløst. Røyklukt er helt forjævlig, og setter seg i møbler osv! Fysj Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 5. november 2017 #72 Del Skrevet 5. november 2017 At en gammel bestefar som sjelden kommer, ville jeg latt ta en blås. Det betyr ikke at andre får lov. Sett ut skåler med eddik som foreslått over her, så forsvinner røyklukta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå