AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #41 Del Skrevet 29. oktober 2017 Uting å røyke inne hos andre, uansett hvor gammel man måtte være. Mine foreldre som begge røyker sluttet å røyke inne hos seg selv for 10-15 år siden. Ingen andre enn røykeren selv trenger utsettes for den dritten. Anonymkode: 242b0...1c0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #42 Del Skrevet 29. oktober 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke med deg, men jeg pleier å vaske ting innimellom. Anonymkode: 5f3f1...c52 Så klart man vasker ting. Men skal man åtte rense sofa, vaske alle puter og pledd og gardiner for hver eneste gang noen finner det for godt å røyke innendørs? Det gidder hvertfall ikke jeg, derfor er det nulltoleranse for røyking inne hos oss Anonymkode: d79ad...ebd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 29. oktober 2017 #43 Del Skrevet 29. oktober 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke med deg, men jeg pleier å vaske ting innimellom. Anonymkode: 5f3f1...c52 Det gjør de fleste, men hvis det virkelig luktet så ille som ts sa, er det jo mye jobb og styr å vaske klær, puter, gardiner, tepper osv. etter å hatt besøk i en halvtime. Og sofa og andre stoffmøbler, skal man sende alt det på rens, mener du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #44 Del Skrevet 29. oktober 2017 De er respektløse; moren og bestefaren klarer å være på besøk en skarve halvtime uten å måtte fiske frem røykpakka. Anonymkode: 5f313...085 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Themee Skrevet 29. oktober 2017 #45 Del Skrevet 29. oktober 2017 Mamma, pappa og jeg «jager» bestefar ut hvis han på død og liv på røyke. eventuelt så vet jeg om folk som setter seg under kjøkkenvifta, for å minske «skadene» 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #46 Del Skrevet 29. oktober 2017 samboerens hjem også, og syns han det er greit så får de lov til det. Hans hus, han bestemmer også. Anonymkode: d5a2e...7b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #47 Del Skrevet 29. oktober 2017 4 hours ago, AnonymBruker said: Er du litt dum,eller bare later du som? Anonymkode: bc2a8...049 Vasker man tekstiler sitter det ikke nikotin og giftstoffer igjen i dem. Her er det nok du som er stokk dum. Anonymkode: 5f3f1...c52 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #48 Del Skrevet 29. oktober 2017 2 hours ago, ti10 said: Det gjør de fleste, men hvis det virkelig luktet så ille som ts sa, er det jo mye jobb og styr å vaske klær, puter, gardiner, tepper osv. etter å hatt besøk i en halvtime. Og sofa og andre stoffmøbler, skal man sende alt det på rens, mener du? Du, hvis du tror du må rense sofaen pga kreftfare fordi noen har tatt et par sigaretter hos deg, da er du temmelig hysterisk. Anonymkode: 5f3f1...c52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #49 Del Skrevet 29. oktober 2017 2 hours ago, AnonymBruker said: Så klart man vasker ting. Men skal man åtte rense sofa, vaske alle puter og pledd og gardiner for hver eneste gang noen finner det for godt å røyke innendørs? Det gidder hvertfall ikke jeg, derfor er det nulltoleranse for røyking inne hos oss Anonymkode: d79ad...ebd Dette var snakk om noen sigaretter. Skjerp deg. Anonymkode: 5f3f1...c52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #50 Del Skrevet 29. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du, hvis du tror du må rense sofaen pga kreftfare fordi noen har tatt et par sigaretter hos deg, da er du temmelig hysterisk. Anonymkode: 5f3f1...c52 Det er da ikke på grunn av kreftfare. Men røyk stinker!! Skal man ligge på sofaen å slappe av med røykstanken sigende opp i nesa så blir det ikke mye trivelig Anonymkode: d79ad...ebd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #51 Del Skrevet 29. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette var snakk om noen sigaretter. Skjerp deg. Anonymkode: 5f3f1...c52 "Skjerpe meg"? Fordi? Fordi jeg ikke vil ha et illeluktende hjem? Du røyker sikkert inne sjøl siden du tar så lett på det. Skjerp deg sjøl 🙄 Anonymkode: d79ad...ebd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #52 Del Skrevet 29. oktober 2017 Her er røyking inne uaktuelt! Vi har barn i tillegg nå, men det var uaktuelt før også. Er ikke så mange som kommer på besøk hit som røyker, men klarer de å komme seg inn her så klarer de å gå ut for en røyk. Jeg blir skikkelig uvel av røyklukt så jeg går vekk når andre røyker i nærheten av meg. Anonymkode: 25d20...b06 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest making.a.mess Skrevet 29. oktober 2017 #53 Del Skrevet 29. oktober 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for støtte her Følte meg nesten slem når jeg tok det opp med samboeren. Det var han som gav de lov til å røyke inne. Men altså, å være på besøk i en halvtime og så forpeste hele huset...det liker jeg virkelig ikke. Til og med soverommet vårt oppe lukter. Samboeren sier at hvis bestefaren kommer på besøk igjen så kommer han til å gi han lov til å røyke inne igjen. Anonymkode: 08e52...339 Der har du et problem desverre. Du og samboeren må bli enige om felles regler for felles hjem. Jeg godtar ikke røyking i mitt/vårt hus. I disse nye tider er ikke det noe problem og folk respekterer det. Men for 16 år siden ble jeg uvenner med mine daværende svigerforeldre pga dette. De syntes det var en menneskerett å røyke og ved å be de røyke ute så følte de seg ikke velkomne. De laget stort nummer ut av det. Jeg fortalte dem noen sannhetens ord og vi har ikke snakket sammen siden. Heldigvis var samboeren enig med meg; vi hadde tross alt en ettåring med astma som må tas mer hensyn til enn to sære dovenpelser som røykte svimlende 50 røyk hver seg hver dag bare fordi det ville bli litt bryderi for dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #54 Del Skrevet 30. oktober 2017 Veldig merkelig egentlig, jeg har aldri røykt, men lot alltid folk røyke hos meg før. Var aldri behov for noe mer enn litt utlufting. Nå har alle jeg kjenner slutta å røyke, kommer det noen som røyker så går de uoppfordret ut for å gjøre det. Røyklukt hang igjen når man var på fest eller byen - klær og hår stinket etter timevis i røykfylte lokaler. Men tre-fire røyk i stua mi var raskt utlufta, altså. Nå plages jeg mer av parfymestank, det er enkelte som omtrent bader i parfyme - helt forjævlig! Heldigvis få sånne på jobb, men møter dem på kollektivtrafikk og andre plasser. gisp... Anonymkode: 3991b...501 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #55 Del Skrevet 30. oktober 2017 På 29. oktober 2017 den 13.01, AnonymBruker skrev: samboerens hjem også, og syns han det er greit så får de lov til det. Hans hus, han bestemmer også. Anonymkode: d5a2e...7b4 Sånne ting bestemmer man ikke slev, spesielt ikke når det kommer til kreffremkallende ting og ekle ting som røyking. Burde jo ikke vært lovlig engang. Skal man på død å liv drive med selvskading (det er det røyking er) så gjør man det ute, borte fra folk. Både huset blir slitt, og allergikere kan få problemer - og ikke minst kan ting bli ødelagt av ekkel stank og gift. Jeg hadde sagt at om han skal ha besøk, er det total røykenekt uansett hvem det er (trodde dette var en selvfølge nå til dags, mtp folkeskikk og oppdragelse, men tydeligvis er vi ikke kvitt alt slammet). Dersom han hadde sagt noe så frekt som at han vil tillate det igjen, hadde jeg nektet besøk, eller bedt han finne seg et annet sted å bo, eller en hybel han kan få besøk i, av selvskadere og røykere som ødelegger boliger) Anonymkode: 8f6f2...f22 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #56 Del Skrevet 30. oktober 2017 Veeeeldig 80 talls! Hadde selvfølgelig nektet alle,til og med Kongen å røyke inne. Anonymkode: 48c1b...ca5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #57 Del Skrevet 30. oktober 2017 På 28.10.2017 den 23.06, AnonymBruker skrev: Neivel? Anonymkode: 5f3f1...c52 Neivel. Du, det finnes SINTEF rapporter på temaet. Men for all del, du vet kanskje bedre enn forskere på inneklima og måten ulike typer materialer trekker til seg lukt på? Du har kanskje en «alternativ sannhet» på lur i ermet? En du har funnet på fordi alle forskere er med i en sammensvergelse? Anonymkode: c3cf0...127 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr. Kilmister Skrevet 30. oktober 2017 #58 Del Skrevet 30. oktober 2017 På 28.10.2017 den 22.19, AnonymBruker skrev: I dag var jeg på jobb og samboeren var hjemme. Moren og bestefaren hans skulle komme en liten tur på besøk. De var der i ca. en halvtime. I løpet av denne tiden hadde de begge forpestet hele huset med forferdelig røykelukt. Jeg kom hjem 5-6 timer etter at de hadde gått, og ble kvalm når jeg gikk inn døren. Da hadde samboeren luftet ut i flere timer, men likevel luktet det helt forferdelig. Jeg synes det er så respektløst. Det var snakk om en halvtimes besøk og de MÅTTE røyke inne. Er jeg "dum" som vil nekte de? Anonymkode: 08e52...339 På ingen måte. Det lukter helvete. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timsy Skrevet 30. oktober 2017 #59 Del Skrevet 30. oktober 2017 (endret) Røyking inne er en uting! Det setter seg i både klær, møbler og gardiner. Jeg røyker selv, men aldri inne. Det tillater jeg ikke gjester heller. Til nød kan min gamle tante få ta en blås under kjøkkenvifta de få gangene hun er her. Hun er revmatiker, og er det bikkjekaldt ute får hun lov til å røyke under vifta. Men ellers går både jeg selv og gjester ut. Har tak over 2 terasser i tillegg til tak over hovedinngangen så ingen må stå uten tak over hodet. Skjønner godt du reagerer, men om besøket måtte røyke inne, hvorfor kunne ikke mannen din be vedkommede gå under kjøkkenvifta i det minste??? Evt røyke ut av et vidåpent vindu om det var et problem å gå ut eller på kjøkkenet. Alt er bedre enn å sitte å dampe i sofaen! Jeg røyker som sagt selv, men selv jeg blir uvel når folk røyker innendørs, og kan bare tenke meg hvordan det oppleves for ikkerøykere... Endret 30. oktober 2017 av Timsy 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 30. oktober 2017 #60 Del Skrevet 30. oktober 2017 På 28.10.2017 den 23.22, AnonymBruker skrev: Hadde vært artig å plassert TS og noen av de som svarer i denne tråden i 1985 i noen dager. Blir jo helt malplassert å snakke om kreftfare og røyklukt i huset når det er snakk om et par sigaretter. For et hysteri. Anonymkode: 5f3f1...c52 Ok? For jeg slet når foreldrene mine røykte inne på både 80, 90 og 2000-tallet. Pappa har gitt seg og mamma trappet med masse,og det lille hun røyker gjør hun nå ute. Ene søsteren min som jeg satt ved siden av på kafé, i begynnelsen av 90-tallet riktignok, plaget meg også. Så det er ikke noe nytt fenomenog det er ingen som gjør seg til. Merket også stanken av røyk da jeg kom hjem og mannen hadde røyket. Lukter ille. Fint at det ikke plager deg, men røyk er ikke livsviktig og noe man virkelig trenger. Så man kan fint holde seg greine der for seg selv uten å forpeste andre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå