Gå til innhold

Det stinket røyk da jeg kom hjem

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutes ago, AnonymBruker said:

Vet ikke med deg, men jeg pleier å vaske ting innimellom.

Anonymkode: 5f3f1...c52

Vasking fjerner ikke lukt, nikotin og giftstoffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har innglassert balkong, og selv om vinduene er åpne når noen røyker der så stinker det der. Er heldigvis ikke så ofte jeg har besøk av røykere, ellers måtte de ha gått helt ut for å røyke.

Anonymkode: 19aab...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, yeans said:

Neivel? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, Leo said:

Sagt på den måten så virker det jo ikke som om bestefaren er på besøk særlig ofte og/eller begynner å bli veldig gammel, så da hadde jeg nok latt det ligge. Det er tross alt begrenset hvor mange sigaretter det er fysisk mulig å røyke på en halvtime og et hus blir ikke ødelagt og forpestet av noen få sigaretter. 

Når det lukter slik ts beskriver, da snakker vi røyking non-stop. Det tilsvarer ganske mange sigaretter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er unntak for slike som din samboers bestefar. For øvrig setter ikke røyklukten seg dersom det røykes inne kun en svært sjelden gang. Et tips er å sette ut noen skåler med eddik , da det er effektivt ift å få røyklukt til å forsvinne.

Anonymkode: 758c4...895

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, yeans skrev:

Når det lukter slik ts beskriver, da snakker vi røyking non-stop. Det tilsvarer ganske mange sigaretter. 

Selv om man røyker non-stop så rekker man max. tre sigaretter på en halvtime. Og, nei, det lukter ikke godt, men det er heller ikke verdens undergang så lenge man kan lufte og vaske. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutes ago, Leo said:

Selv om man røyker non-stop så rekker man max. tre sigaretter på en halvtime. Og, nei, det lukter ikke godt, men det er heller ikke verdens undergang så lenge man kan lufte og vaske. 

Jeg hadde en nabo som røkte 1 sigarett på max 3 min. Og tok fram den neste med en gang. En gammel mann som hadde røkt siden han var 9 år. Det var aldri snakk om å ta pause fra sneipen bortsett fra når han sov og tok et bad. 

Enkelte er faktisk så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for støtte her :)  Følte meg nesten slem når jeg tok det opp med samboeren. Det var han som gav de lov til å røyke inne. Men altså, å være på besøk i en halvtime og så forpeste hele huset...det liker jeg virkelig ikke. Til og med soverommet vårt oppe lukter. Samboeren sier at hvis bestefaren kommer på besøk igjen så kommer han til å gi han lov til å røyke inne igjen.

Anonymkode: 08e52...339

Dere er to som bor der og slike avgjørelser skal ikke han ta alene. Det er også ditt hjem. Men hvis han er en gammel mann som så sjelden er på besøk, så er det sikkert ikke så ille med mindre du er allergisk eller blir syk av det. Du kan jo si at du kan gå med på det hvis han sitter ved et åpent vindu eller på kjøkkenet under viften... noe i den duren. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La nå gamlingen få ta seg en røyk, han har sikkert gjort det i 70 år og har ikke fått med seg at det ikke er normalt lengere. Høres jo ikke ut som han renner ned dørene akkurat.

Jeg hater røyklukt og kan lukte når naboen tre dører unna røyker på trappa, men det finnes mennesker som hadde fått røyke inne her også om de først tok turen.

Anonymkode: bd3d1...336

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, yeans skrev:

Jeg hadde en nabo som røkte 1 sigarett på max 3 min. Og tok fram den neste med en gang. En gammel mann som hadde røkt siden han var 9 år. Det var aldri snakk om å ta pause fra sneipen bortsett fra når han sov og tok et bad. 

Enkelte er faktisk så ille.

Uansett spiller det liten rolle hvis det er snakk om en halvtime en gang i skuddåret. Og jeg tviler faktisk på at selv naboen din røkte 20 sigaretter i timen ;)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært artig å plassert TS og noen av de som svarer i denne tråden i 1985 i noen dager. 

Blir jo helt malplassert å snakke om kreftfare og røyklukt i huset når det er snakk om et par sigaretter. For et hysteri.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutes ago, AnonymBruker said:

Er jeg "dum" som vil nekte de?

Absolutt ikke, bare nekt røyking du. Bestefaren blir sikkert kisteglad om han får en god grunn til å slippe å ha kontakt med en person som åpenbart er spenna gær'n. 

Anonymkode: de30d...5f5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde vært artig å plassert TS og noen av de som svarer i denne tråden i 1985 i noen dager. 

Blir jo helt malplassert å snakke om kreftfare og røyklukt i huset når det er snakk om et par sigaretter. For et hysteri.

De hadde jo strøket med tvert! :fnise: Den gangen var det jo mer normalt enn unormalt at det ble røkt inne og det var en røyker i nesten alle hjem. Selv overlevde jeg til og med å bli født av en røykende mor! :sjokkbla: (Nå sier jeg ikke at det er bra på noen måte. Tvert imot. Men det går an å bli helt fanatisk når det gjelder det meste også...)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutes ago, Leo said:

Uansett spiller det liten rolle hvis det er snakk om en halvtime en gang i skuddåret. Og jeg tviler faktisk på at selv naboen din røkte 20 sigaretter i timen ;)

Tvil så mye du vil, du kjente neppe naboen min uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, yeans said:

Tvil så mye du vil, du kjente neppe naboen min uansett.

Du vil ha oss til å tro at naboen din røykte 320 sigaretter = 16 sigarettpakker PR. DAG? Skal du skrøne, bør du heller servere noe som KAN være sant. Dette blir bare tåpelig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, yeans skrev:

Jo. Og det er vel flere giftstoffer i gatene i en middels stor by enn hva som er igjen av et par sigaretter flere timer etter at de er røyka. 

Dårlig ånde og gammel svette lukter mye værre, men det er liksom akseptert. Anti-røyke-hysteriet går over til å bli latterlig.

Anonymkode: de904...726

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok folkens, tror jeg har fått svar nå. Takk for hjelpen! :) 

Anonymkode: 08e52...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, GauteS said:

Du vil ha oss til å tro at naboen din røykte 320 sigaretter = 16 sigarettpakker PR. DAG? Skal du skrøne, bør du heller servere noe som KAN være sant. Dette blir bare tåpelig.

Jeg vet at naboen var ekstrem. At du ikke tror på det får være ditt problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, yeans skrev:

Jeg vet at naboen var ekstrem. At du ikke tror på det får være ditt problem.

320 sigaretter i dag koster cirka 2000,- eller 60 000,- i måneden. Gjennomsnittlig lønnsutbetaling er vel på rundt 30 000,- i måneden.

La oss si at dette er så lenge siden at røyken kostet det halve, altså 30 000,- i måneden. For så lenge siden var gjennomsnittlig lønnsutbetaling på kanskje 15 000,- i måneden.

Han må ha hatt en rimelig fet jobb eller ha arvet en solid formue hvis han kunne røyke opp en million hvert tredje år. Imponerende!

Anonymkode: 4ebd8...021

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Neivel? :)

Er du litt dum,eller bare later du som?

Anonymkode: bc2a8...049

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...