bortebra Skrevet 28. oktober 2017 #21 Del Skrevet 28. oktober 2017 Man ser jo på Facebook veldig ulikt. For meg har det for lengst gått fra å være en arena for venner og familie til å bli mer nettverksbygging og mulighet for å holde meg oppdatert på nyheter osv. Jeg har ikke noen som direkte kan sies å være kollegaer der, fordi jeg jobber selvstendig, men er venn med veldig mange i bransjen, og får stadig venneforespørsler fra nye, som jeg kanskje ikke har møtt, men som vet hvem jeg i profesjonell sammenheng. Mens på andre app-er, som snapchat og Instagram for eksempel, kan jeg tillate meg å være mer privat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #22 Del Skrevet 28. oktober 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Uffda. Hvis det er noen trøst er halvparten av dem som typisk ikke vil ha kontakt med kollegaer utenom jobb, rusmisbrukere som må verne om privatlivet så de ikke mister jobben. Anonymkode: 0ba57...363 Dette må være en av årets dummeste poster her på KV. Hadde forøvrig en kolleage som ikke tok imot mitt venneforespørsel og det irrterte meg grenseløst. Selv om det ikke burde det! Anonymkode: 77b79...818 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #23 Del Skrevet 29. oktober 2017 Okei. Ja, jeg forstår hvorfor noen ikke vil ha kolleger på facebook, ble likevel bare litt satt ut. Har som sagt flere andre av kollegaene der, til og med sjefen har lagt meg til som venn. Vi har et veldig spesielt og uhøytidelig arbeidsmiljø på min arbeidsplass. Personen jeg prøvde å legge til er også veldig ung (føler gjerne folk er veldig ukritiske til å godta forespørsler da). Har til og med blitt lagt til selv av andre i samme bransje jeg har vært i indirekte kontakt med, synes bare det er koselig at de har tatt seg bryet med å søke meg opp og finne ut av hvem jeg er for så å legge meg til 😛 Anonymkode: de317...202 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #24 Del Skrevet 29. oktober 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker heller ikke å ha folk fra jobben på FB. Det er ikke personlig, men for meg er det viktig å ha et skille. Jeg har en litt annen "personlighet" på jobb enn jeg har privat med familie og venner. Jeg har også dårlig erfaring med det å ha hele kollegialet på sosiale medier. Noen ganger havner man i konflikt eller en vanskelig situasjon på arbeidsplassen, og da kan det føles kinkig å ha sluppet alle inn på sin private profil. For noen år siden hadde jeg en meget smålig kollega jeg hadde en (fra min side fullstendig saklig) uenighet med, og som resultat valgte hun å hviske til andre kollegaer om noen bilder jeg la ut på FB mens jeg var sykemeldt en periode, for å prøve å skape tvil om at jeg virkelig var syk. Nå skal det sies at sykemeldingen min var meget ekte, og bildene jeg delte var turbilder tatt for månedsvis siden, som jeg postet i etterkant mens jeg satt hjemme syk. Ikke at denne kollegaen kom noen vei med dette sladderet, men det føltes likevel ubehagelig og invaderende. Jeg har også opplevd at FB-chatten blir brukt til ting som bytting av jobboppgaver, praktisk info og diverse - som man dermed føler seg presset til å svare fort på i fritiden, noe som er irriterende. Jeg kjører derfor en strengere linje i min nåværende jobb, og blir ikke FB-venner med mindre det er kollegaer jeg har en spesielt god kjemi med og som jeg regner som mine venner uavhengig av jobb. Når det er sagt så er det lov å sende forespørsel til folk, altså. Jeg bare belyser hvorfor noen sier nei, og hvorfor det bør aksepteres uten å spekulere i rusavhengighet, at man "har noe å skjule" og slikt som folk over her skriver. Anonymkode: 5e1fd...0c4 Har vi samme kollega tro? Opplevd nesten det samme ang et café-besøk hvor denne kollegaen prøvde å så tvil om jeg var syk. Man kan tydeligvis ikke drikke kaffe når man er sykemeldt Tok det opp med sjefen som bare fnyste av det heldigvis. Hun slettet seg selv fra vennelisten min så jeg noen uker etter og har med jevne mellomrom prøvd å legge seg til igjen, aldri mer har jeg innsett. Anonymkode: faebd...4e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #25 Del Skrevet 29. oktober 2017 Jeg har slettet flere venneforespørsler, men har aldri fått opp noe valg om spam eller andre valg. Kun bekreft eller avvis. Jeg ignorerte en forespørsel for en tid tilbake, da jeg glemte å svare på den. Kom senere fram at vedkommende ikke fikk sende på nytt noen uker etterpå. Da fikk vedkommende kun sende melding til meg. Jeg har ikke gjort noe som helst for å avvise denne personen. Anonymkode: 03faf...765 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #26 Del Skrevet 29. oktober 2017 15 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tror at Facebook automatisk setter en karantene når folk avslår en venneforespørsel. Ser at jeg kan legge til folk som har avslått tidligere, etter at knappen for å legge til venn har vært deaktivert tidligere. Anonymkode: a1618...8d0 Forskjell å takke nei til en venneforespørsmål OG i tillegg legge til spam. Jeg gjør det KUN på profiler som er oblivius fake eller på masekopper. Anonymkode: 11482...53a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viernes Skrevet 29. oktober 2017 #27 Del Skrevet 29. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Forskjell å takke nei til en venneforespørsmål OG i tillegg legge til spam. Jeg gjør det KUN på profiler som er oblivius fake eller på masekopper. Anonymkode: 11482...53a Her er du obvious uvitende. Ta det som en spøk, please. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå