Gå til innhold

Hvorfor har enkelte så slappe håndtrykk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ikke noe særlig å hilse på noen som har et slapt håndtrykk. Det er forståelig når det gjelder ungdommer som er i ferd med å lære seg de sosiale kodene i voksenlivet, men hvorfor gjør voksne mennesker dette? Dette er vel noe alle vet at man ikke bør gjøre? 

Anonymkode: 02437...d1a

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig, og det er forferdelig å være på motsatt side av skalaen. Har flere ganger opplevd at motparten tydelig har fått vondt når jeg har gitt mitt faste håndtrykk og det er neppe fordi jeg er så sterk i klypa. Heller det at det kommer uforventet fordi de er slappe i håndtrykket selv. 

Hele barneskolen måtte vi håndhilse med læreren før vi startet 1.time, noe som kanskje var uvanlig så sent som 90-tallet. Men er glad for det i dag. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger merke til at jeg blir automatisk skeptisk på slike slæppiser, lurer på hva de har å skjule, anser dem som svake osv. Må faktisk ta meg selv i nakken for å ikke bruke det mot dem.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skikkelig ekkelt å håndhilse på en slappis. Æsj

Anonymkode: b6a38...4ac

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg har muskelskade og smerter i armene. Fikk høre dette som avgjørende for at jeg ikke fikk jobb en gang ;-(

Får jeg trykke først kan jeg klemme hardt, men har ikke sjans om den sndre trykker hardt på meg

Anonymkode: fff89...bcb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slappe håndtrykk gir meg et dårlig førsteinntrykk av personen iallefall. 

Anonymkode: eee2a...003

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen har et slapt håndtrykk, skviser jeg ekstra hardt, og sier; you’ve got to work on that! Eller; Teach them how to bleed. Hvis jeg føler for å være sarkastisk. De gir så jævla dårlig førsteinntrykk, jeg klarer ikke å ta dem seriøst. 

Anonymkode: c1545...4cd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykologen min har et slapt håndtrykk. Jeg klarer ikke å tenke på henne som annet enn usikker og veik som person på grunn av det. Det ødela faktisk inntrykket mitt så mye at jeg venter på å få ny psykolog nå.

Anonymkode: c58af...5c8

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen med slappe håndtrykk her som har en forklaring? Bortsett fra skader/sykdom osv, da er du så klart unnskyldt! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid lurt på hva som skjer når to personer med slappt håndtrykk hilser på hverandre... 🤔 Når jeg hilser på noen med slappt håndtrykk føler jeg at jeg "gjør hele jobben" på en måte. Hadde ikke jeg klemt til litt så hadde hånda til den andre bare hengt der å dingla.. Ser for meg at to stykk med slappt håndtrykk bare mister hverandres hender.. Må være kleint! 😅

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

Det er skikkelig ekkelt å håndhilse på en slappis. Æsj

Anonymkode: b6a38...4ac

Hvis de i tillegg har kalde hender OG håndsvette... :dry:

Men til dere som klemmer hardt: det skal helst være sånn passe. Det er ikke sånn at jo fastere håndtrykk (les: vondt), jo bedre inntrykk gir det.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, T-Rex skrev:

Hvis de i tillegg har kalde hender OG håndsvette... :dry:

Men til dere som klemmer hardt: det skal helst være sånn passe. Det er ikke sånn at jo fastere håndtrykk (les: vondt), jo bedre inntrykk gir det.

OG vikende blikk. Jeg må innrømme at jeg får en litt ekkel følelse inne i meg. Angrer på hele håndhilsingen. 

Anonymkode: 02437...d1a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det mange fordomsfulle mennesker. Jeg har hilst på mange med ulike håndtrykk, men dømmer dem ikke nedom og hjem bare fordi de ikke har et fast håndtrykk. 

Dessuten, hva så om en person er usikker? Kan være et flott menneske allikevel, og gjøre en god jobb.  

Det er også faktisk noe som heter å ha et  altfor kraftig håndtrykk, men det synes vel dere bare er flott. 

Blir for dumt å skulle dømme noen kun utifra håndtrykket deres. 

Anonymkode: e6a94...e21

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de som har så hardt at man har lyst til å skrike og grine:fnise:

Anonymkode: 2df62...0a9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har leddgikt og har sikkert et slapt håndtrykk av og til, men det kan også gjøre fryktelig vondt å håndhilse med noen som trykker hardt! Jeg gruer meg av og til på å håndhilse på nye mennesker, fordi det kan bety smerte for meg!  Hvorfor skal enkelte knipe hånden din. Finnes det ikke en mellomting her! Huff! 

Anonymkode: 6a857...b4e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen håndhilser og gir et hardt håndtrykk så slipper de fleste taket, og da blir jo håndhilsenen slapp. 

Anonymkode: f1797...53d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...