AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #41 Skrevet 26. oktober 2017 Jeg synes ikke noe om det, for jeg synes det er et sykdomstegn at man føler et behov for å dekke seg til av religiøse årsaker (om man bare foretrekker å bade tildekket stiller det seg prinsipielt annerledes for meg)... ... Men jeg synes selvfølgelig det skal være lov. Staten skal ikke regulere og sette maksimumsgrenser for hvor store deler av kroppen badetøy kan dekke. Hygieneregler etc. har jeg ikke snøring på, men da får man jo lage regler basert på hygiene, ikke på at burkini spesielt er forbudt. Anonymkode: 6d18e...765 1
Mr. Kilmister Skrevet 26. oktober 2017 #42 Skrevet 26. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Frankrike vil forby det, mens i Sverige kjøper kommuner det inn. http://www.nettavisen.no/nyheter/utenriks/svensk-kommune-kjper-burkinier-til-elevene/3423367145.html Mens andre land har innført forbud mot plagget, går Sverige i stikk motsatt retning. Hässelholm kommune i Sverige har gått til innkjøp av burkinier - en heldekkende svømmedrakt som er laget for å dekke muslimers behov for tildekning. Anonymkode: 555a7...edd Hva faen er vitsen med det idiotiske plagget.
Aldrisur Skrevet 26. oktober 2017 #43 Skrevet 26. oktober 2017 Jeg har sett mange kvinner i heldekkende badedrakt og min refleksjon over dette har alltid vært at jeg håper det er selvvalgt. I 40 graders varme på en av Malaysias hviteste strender, en kvinne i heldekkende sort burkini og hennes ektemann i speedo. På en av strendene i Tyrkia, en hel gruppe kvinner i fargerike heldekkende plagg som morer seg i vannet med utallige oppblåsbare badedyr og en haug med barn. Fedrene i badebukse som slapper av på solsenger og røker sigaretter. Et nygift par på bryllupsreise i Thailand, han iført badeshorts og bar overkropp, hun i lange sorte makko, langermet genser og hodeplagg med *ansiktsmaske*. Hva tenker at jeg? Jeg som har hungret etter sol en hel vinter, som kaster alle klær bortsett fra bikinibuksa og soltoppen så fort jeg har lagt ut håndkleet mitt på strandsenga? Jeg tenker at jeg håper det er selvvalgt, men skal innrømme at i noen tilfeller tviler jeg på at det er det.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #44 Skrevet 26. oktober 2017 Bruker det :D selv om jeg er norsk ! Liker å gjemme meg vekk på stranda og det skjuler alle valkene mine Anonymkode: 6aedd...854
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #45 Skrevet 27. oktober 2017 2 timer siden, altflyter skrev: Hygienemessig er det motbydelig. Hvorfor? Anonymkode: 6a19d...003
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #46 Skrevet 27. oktober 2017 25 minutes ago, AnonymBruker said: Bruker det :D selv om jeg er norsk ! Liker å gjemme meg vekk på stranda og det skjuler alle valkene mine Anonymkode: 6aedd...854 Det skjuler ingen verdens ting. Anonymkode: 1bbbb...447 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #47 Skrevet 27. oktober 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruker det :D selv om jeg er norsk ! Liker å gjemme meg vekk på stranda og det skjuler alle valkene mine Heller valker enn burka. Anonymkode: 555a7...edd 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #48 Skrevet 27. oktober 2017 Jeg mener at disse muslimene må lære seg å takle at kvinner finnes. Anonymkode: 3d466...6f0 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #49 Skrevet 27. oktober 2017 Jeg tenker at folk får gå med hva de vil så lenge de ikke blottlegger edle deler og er identifiserbare i nødvendige situasjoner. Jeg har ikke et ønske om å begrense friheten til kvinner på noen som helst måte, verken ved å tvinge dem til å ha på seg mer klær eller å ta av seg klærne. Det eneste som skjer ved å ha et burkiniforbud er at kvinner som ønsker å dekke seg til ikke oppsøker badeområder. Det synes jeg ikke noe om. Da er vi selv med på å begrense friheten til disse kvinnene. Anonymkode: 5f557...194
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #50 Skrevet 27. oktober 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener at disse muslimene må lære seg å takle at kvinner finnes. Anonymkode: 3d466...6f0 Kan ikke mennene begynne gå med skylapper, hvis de ikke takler naken hud? Anonymkode: 555a7...edd 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #51 Skrevet 27. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at folk får gå med hva de vil så lenge de ikke blottlegger edle deler og er identifiserbare i nødvendige situasjoner. Jeg har ikke et ønske om å begrense friheten til kvinner på noen som helst måte, verken ved å tvinge dem til å ha på seg mer klær eller å ta av seg klærne. Det eneste som skjer ved å ha et burkiniforbud er at kvinner som ønsker å dekke seg til ikke oppsøker badeområder. Det synes jeg ikke noe om. Da er vi selv med på å begrense friheten til disse kvinnene. Anonymkode: 5f557...194 Kan de ikke dusje er det problematisk med bading i bassdeng. Anonymkode: 555a7...edd
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #52 Skrevet 27. oktober 2017 Vi er i 2017 og kropp og nakenhet har blitt noe farlig og unormalt...De må gjerne bade i thermodress på spesielle steder, til egne tider og med riktig kjønn på andre medbadere. For min del spiller det ikke noen rolle hva andre gjør. Anonymkode: a4cec...b09
tirben Skrevet 27. oktober 2017 #53 Skrevet 27. oktober 2017 7 timer siden, Maleficenta skrev: Bruker de burkini i tyrkia da? Noen gjør det på stranda. De som er veldig religiøse.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #54 Skrevet 27. oktober 2017 12 hours ago, AnonymBruker said: Men muslimer kan ikke dusje nakne forran andre. Anonymkode: 555a7...edd Litt forskjell på hvor de kommer fra. I Tyrkia har muslimer et liberalt forhold til nakenhet med samme kjønn. Er du kvinne og går i et tyrkisk bad vil du møte mange nakne muslimske kvinner. Anonymkode: b8603...d07
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #55 Skrevet 27. oktober 2017 Jeg synes at man kun skal pålegge noen noe når det er rasjonelt begrunnet. Hvis reglene kun er basert på følelser eller tillærte vaner uten rasjonell basis så bør det være valgfritt og legges til rette for at folk kan gjøre som de selv vil. Det betyr at alle skal dusje nakne men at de skal kunne velge selv om de vil gjøre det i dusjkabinetter for enkeltpersoner, felles med samme kjønn eller med begge kjønn sammen, Alle offentlige bad og treningsentere bør derfor ha alle tre muligheter. Når det gjelder bading må også folk få velge selv: naken, toppløs, bunnløs, bikini, burkini o.s.v. Folk må få velge selv for seg selv men ikke ha lov til å bestemme for andre. Man skal ikke ta hensyn til at noen føler seg forulempet av at andre foretrekker å ha på seg mer eller mindre klær enn en selv. Man må også kutte ut alle fordommene: At noen liker best å bade naken betyr ikke at de ønsker å vise seg frem. At noen ønsker å bade i klær betyr ikke at de er flaue over kroppen sin og er undertrykt. Og så må alle de som synes at burkinier er kvinnediskriminerende mens det er greit å nekte kvinner å være toppløs ta fem skritt tilbake, se på grunnlaget for sin egen kultur og prøve å få noe kulturell selvinnsikt. Hvis burkinier er seksualiserende og kvinneundertrykkende så er det ikke noe mindre undertrykkende med bikinier. At noen er vokst opp med at det er slik betyr ikke at det er slik objektivt sett. Anonymkode: b8603...d07
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #56 Skrevet 27. oktober 2017 Kristiania anno 1915: http://www.dagsavisen.no/innenriks/byhistorie/usommelig-og-bluferdig-bading-1.371029#carousel-example-generic Anonymkode: 28b89...87b
altflyter Skrevet 27. oktober 2017 #57 Skrevet 27. oktober 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor? Anonymkode: 6a19d...003 Jo mer klær du drar meg deg ut i et badebasseng, jo mer potensielle bakterier Befinner seg i klærne. Det er umulig å kontrollere om badetøyet til folk blir vasket grundig mellom hver gang, eller hvor mange ganger det er brukt. På samme måte som at det er motbydelig at noen menn drar og bader i badebukse med en halvskitten boxer under. Jo mindre klær, jo mindre skitt. Det blir faktisk en betydelig mengde bakterier av slikt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå