Gå til innhold

Hva mener du om burkini?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frankrike vil forby det, mens i Sverige kjøper kommuner det inn.

http://www.nettavisen.no/nyheter/utenriks/svensk-kommune-kjper-burkinier-til-elevene/3423367145.html

Mens andre land har innført forbud mot plagget, går Sverige i stikk motsatt retning.

Hässelholm kommune i Sverige har gått til innkjøp av burkinier - en heldekkende svømmedrakt som er laget for å dekke muslimers behov for tildekning.

Anonymkode: 555a7...edd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hiv det på bålet.

Når prinsen i de arabiske emirater jobber for å få forandringer og mer moderne livsstil blant muslimer så er ikke det plagget noe å satse på.

Anonymkode: 1bbbb...447

Skrevet

Jeg gir opp. Enten så er det galt at kvinner bruker for lite klær, å nå er det ille at de bruker for mye. For mange er det faktisk helt frivillig! Mange føler seg ikke komfortable med å vise frem alt med unntak av et par trekanter over brystvortene og en strek over kjønnet. Jeg respekterer de som vil bruke det, hvis de selv ønsker.

Anonymkode: 29f7a...d54

• Liker 2
Skrevet

Jeg ser ikke problemet med plagget. Skal vi faktisk tvinge folk til å kle seg halvnakne for å få bade? Det burde da ikke være nødvendig, ihvertfall ikke så lenge det finnes et plagg, som burkini, som er heldekkende og egnet til bading. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg må si jeg foretrekker furkini. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hiv det på bålet.

Når prinsen i de arabiske emirater jobber for å få forandringer og mer moderne livsstil blant muslimer så er ikke det plagget noe å satse på.

Prinsen av Saudi Arabia jobber også for forandringer med et mer åpent samfunn. Mens i Sverige bestiller de burkinier til kommunene.:sleep:

-We are returning to what we were before — a country of moderate Islam that is open to all religions and to the world.

http://www.arabnews.com/node/1182831/saudi-arabia

Skrevet
4 minutter siden, Olava skrev:

Jeg ser ikke problemet med plagget. Skal vi faktisk tvinge folk til å kle seg halvnakne for å få bade? Det burde da ikke være nødvendig, ihvertfall ikke så lenge det finnes et plagg, som burkini, som er heldekkende og egnet til bading. 

Erbdet ikke uhygenisk i et innendørs svømmebasseng?

• Liker 1
Skrevet

Etter all fleipingen til Borat er det ikke rart den forbys. Badedrakter skal være mer dekkende. mank-350b.jpg

Anonymkode: 253f8...4d5

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle den være mer uhygienisk enn andre badeplagg i samme materiale? Fordi det er mere stoff? Er en badedrakt mer uhygienisk enn en bikini? Er en badedrakt i størrelse 48 mere uhygienisk enn den samme i størrelse 38? Er det mer hygienisk å bade uten badehette enn med? 

Anonymkode: 6a19d...003

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle den være mer uhygienisk enn andre badeplagg i samme materiale? Fordi det er mere stoff? Er en badedrakt mer uhygienisk enn en bikini? Er en badedrakt i størrelse 48 mere uhygienisk enn den samme i størrelse 38? Er det mer hygienisk å bade uten badehette enn med? 

Hvordan får man dusjet?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettop. 

Det er uhygienisk å dusje med klær, da får man ikke vasket seg godt nok å man drar med seg mer kropsbakterier enn nødvendig ned i vannet. Det man bader i er jo (forhåpentligvis) vasket i maskin og er rent. 

Skrevet

Synes egentlig at folk burde kjøpe badetøyet sitt selv, men å forby det er helt latterlig.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan får man dusjet?

Man dusjer som når man bruker badedrakt/bikini, nemlig uten. 

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke mer uhygienisk enn annet badetøy? De går jo ikke med det andre steder! 

Skrevet (endret)

Hvordan får man dusjet?

Slik jeg har forstått det så er det i hovedsak menn de skal/vil dekke seg for. I de aller fleste badeanlegg i Norge er det kjønnsfordelt garderobeopplegg. Altså, de dusjer bare med kvinner. Dermed får de dusjet seg nakne og rene før de tar på seg burkinien og tusler ut i svømmehallen som alle andre. 

Eller så trenger vi ikke å late som om det er slik at alle med bikini og badedrakt gidder å dusje nakne før de går ut i bassenget. Det er ingen hemmelighet at mange er late på det området, uansett om man bruker burkini, bikini eller badedrakt mens man bader. 

Endret av Olava
Skrevet

Men muslimer kan ikke dusje nakne forran andre.

Skrevet
6 minutes ago, AnonymBruker said:

Du skjønner fint lite ser jeg. Jenter og kvinner som bruker slike drakter dusjer ikke nakne.

Ser for meg store problemer etterhvert hvor huden ikke blir gjort ren for klor og de utvikler allergi og eksem av dette.

Skrevet

Jeg er HELT norsk, men har konvertert og bruker hijab. Jeg er natuligvis for Burkina, men dette er i hovedsak fordi jeg mener man bør kunne velge selv hva man går i. Hvor er forskjellen på at en mann (ektemann) bestemmer dette, og at staten bestemmer og lovpålegger det. 

Da er isåfall Norge ikke noe bedre enn landene der kvinner undertrykkes. 

Anonymkode: 06cdf...1d7

Skrevet
3 minutes ago, Olava said:

Slik jeg har forstått det så er det i hovedsak menn de skal/vil dekke seg for. I de aller fleste badeanlegg i Norge er det kjønnsfordelt garderobeopplegg. Altså, de dusjer bare med kvinner. Dermed får de dusjet seg nakne og rene før de tar på seg burkinien og tusler ut i svømmehallen som alle andre. 

Eller så trenger vi ikke å late som om det er slik at alle med bikini og badedrakt gidder å dusje nakne før de går ut i bassenget. Det er ingen hemmelighet at mange er late på det området, uansett om man bruker burkini, bikini eller badedrakt mens man bader. 

Du tror det ja? :P De må og dekke seg til for lesbiske. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...