AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #1 Del Skrevet 26. oktober 2017 Jeg har en venninne som alltid har ett problem som opptar henne over en lengre tid. Det kan være jobben, kjæresten eller andre små ting. Som da gjerne skal snakke om det i timevis og bare om det. Dette skjer hver eneste gang vi møtes, begynner å bli lei-jeg vet hun kan være morsom og hyggelig snakke med-men er lei av det samme gnålet hver gang vi er kontakt. Og det at hun ikke er intressert mitt,og lytter-det jeg sier blir glemt med en gang- Hvordan løse det? Uten å være ufin? Anonymkode: 3eda6...e3c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tatja Skrevet 26. oktober 2017 #2 Del Skrevet 26. oktober 2017 Hun har tydeligvis funnet ut at hun kan prate mer enn hun lytter sammen med deg. Du må nok sende tydelige signaler, og ta ordet - og holde på det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #3 Del Skrevet 26. oktober 2017 Ja, har tenkt det samme,jeg har prøvd nå gi tilbakemelding ikke virke intressert når vi møtes, kutte ned på hvor ofte, og hvor lenge og Kutte ned på telefonsamtaler,og spesielt på chatten. Problemet er spesielt når hun begynner å bli full, da overkjører hun meg/oss fullstendig selvom det Jeg/vi skal si er realitert til det hun snakker om. Anonymkode: 3eda6...e3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #4 Del Skrevet 26. oktober 2017 Hun er en oppegående jente med mange venner, så jeg skjønner ikke hvordan hun ikke har selvinnsikten til å skjønne at det er slitsomt og at hun skyver venner fra henne-det er 4 andre som føler det samme som meg, som begrenser tiden til hvor ofte og lenge de er sammen henne. Anonymkode: 3eda6...e3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #5 Del Skrevet 26. oktober 2017 Jeg hadde kuttet henne ut, ingen er så blåst-hun bruker deg som hobby psykolog. Anonymkode: 6abe9...033 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #6 Del Skrevet 26. oktober 2017 24 minutes ago, Tatja said: Hun har tydeligvis funnet ut at hun kan prate mer enn hun lytter sammen med deg. Du må nok sende tydelige signaler, og ta ordet - og holde på det... Hva om det ikke fungerer da? Det er slitsomt med slike bekjentskaper om man må gjøre det hver gang man møtes-spesielt i en gruppe sammenheng. Anonymkode: 6abe9...033 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aloe_Vera Skrevet 26. oktober 2017 #7 Del Skrevet 26. oktober 2017 Hva med å være ærlig og faktisk si det til henne? Det er da du ser om en person har selvinnsikt eller ikke, når personen forstår og tar til seg den kritikken man får. Små hint her og der er ikke alltid nok til at alle forstår hva man virkelig mener. Hun er vant til å prate mye og jeg forstår det kan være irriterende, men det er nok sånn at hun ikke legger merke til det selv. Så hvis du virkelig liker henne og ønsker å forsette å være vennen hennes så må du ta det opp med henne på en ryddig og ordentlig måte. Gi en sjangse til å forstå, ikke vær redd for at du skal såre henne ved å si dette, du prøver jo bare å hjelpe henne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #8 Del Skrevet 26. oktober 2017 Jeg har gitt henne gankse store hint,større og større-mer eller mindre hva jeg mener, men ja pakket litt inn. Det virker nok som jeg må ta en snakk med henne, men problemet er at jeg vet ikke om hun vil respektere det, og da tror den festen vi skal på, kan bli slitsom- jeg har null problem med å ta en snakk med henne om hun har behov for det. men på festen har jeg lyst til drikke, spille spill og snakke med andre, og hun liker å drikke,og kan bli vanskelig når hun drikker- Anonymkode: 3eda6...e3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #9 Del Skrevet 26. oktober 2017 Kan du droppe festen? Anonymkode: 6abe9...033 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #10 Del Skrevet 26. oktober 2017 Nei,dessverre. Anonymkode: 3eda6...e3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #11 Del Skrevet 26. oktober 2017 Just now, AnonymBruker said: Nei,dessverre. Anonymkode: 3eda6...e3c Okay, hvis du kan unngå henne,hvis du ikke kan det, og hun forsøker å snakke med deg om det-si ifra klart og tydelig og bestemt at ikveld vil jeg ikke snakke om det, og gjenta det om hun ikke respektere, går det ikke igjennom unngå henne hele kvelden. og snakk med andre. Anonymkode: 6abe9...033 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #12 Del Skrevet 26. oktober 2017 Just now, AnonymBruker said: Okay, hvis du kan unngå henne,hvis du ikke kan det, og hun forsøker å snakke med deg om det-si ifra klart og tydelig og bestemt at ikveld vil jeg ikke snakke om det, og gjenta det om hun ikke respektere, går det ikke igjennom unngå henne hele kvelden. og snakk med andre. Anonymkode: 6abe9...033 Takk,god ide Anonymkode: 3eda6...e3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 26. oktober 2017 #13 Del Skrevet 26. oktober 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en venninne som alltid har ett problem som opptar henne over en lengre tid. Det kan være jobben, kjæresten eller andre små ting. Som da gjerne skal snakke om det i timevis og bare om det. Dette skjer hver eneste gang vi møtes, begynner å bli lei-jeg vet hun kan være morsom og hyggelig snakke med-men er lei av det samme gnålet hver gang vi er kontakt. Og det at hun ikke er intressert mitt,og lytter-det jeg sier blir glemt med en gang- Hvordan løse det? Uten å være ufin? Anonymkode: 3eda6...e3c Sånne mennesker er energityver og bruker deg for å dekke sitt behov- enten det er bevisst eller ubevisst. Dersom relasjonen er slik at den ikke er positiv for begge parter så bør man vurdere vennskapet. Du kan begynne å ta plass og snakke om deg. Og være direkte dersom hun sporer av. Jeg kjenner sånne mennesker. Noen stiller spørsmål og når man begynner å svare så hører de ikke etter, innleder en ny samtale med noen andre, eller avbryter og snakker om seg selv. Ta plass. Om det ikke virker så kan du kutte ut relasjonen eller bare la den dø ut. Endret 26. oktober 2017 av Coolaid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #14 Del Skrevet 26. oktober 2017 3 minutes ago, Coolaid said: Sånne mennesker er energityver og bruker deg for å dekke sitt behov- enten det er bevisst eller ubevisst. Dersom relasjonen er slik at den ikke er positiv for begge parter så bør man vurdere vennskapet. Du kan begynne å ta plass og snakke om deg. Og være direkte dersom hun sporer av. Jeg kjenner sånne mennesker. Noen stiller spørsmål og når man begynner å svare så hører de ikke etter, innleder en ny samtale med noen andre, eller avbryter og snakker om seg selv. Ta plass. Om det ikke virker så kan du kutte ut relasjonen eller bare la den dø ut. Takk for tips, det akkurat slik jeg føler det, og er på vei til bare kuttet, Jeg klarer ikke å tro at denne oppførselen er ubevisst, dette er noe hun har blitt verre på, og kjæresten min sier det samme som @Tatja, og er også ganske ok med å bryte kontakten. Anonymkode: 3eda6...e3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #15 Del Skrevet 26. oktober 2017 10 minutes ago, Coolaid said: Sånne mennesker er energityver og bruker deg for å dekke sitt behov- enten det er bevisst eller ubevisst. Dersom relasjonen er slik at den ikke er positiv for begge parter så bør man vurdere vennskapet. Du kan begynne å ta plass og snakke om deg. Og være direkte dersom hun sporer av. Jeg kjenner sånne mennesker. Noen stiller spørsmål og når man begynner å svare så hører de ikke etter, innleder en ny samtale med noen andre, eller avbryter og snakker om seg selv. Ta plass. Om det ikke virker så kan du kutte ut relasjonen eller bare la den dø ut. Veldig enig. Anonymkode: 6abe9...033 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 26. oktober 2017 #16 Del Skrevet 26. oktober 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips, det akkurat slik jeg føler det, og er på vei til bare kuttet, Jeg klarer ikke å tro at denne oppførselen er ubevisst, dette er noe hun har blitt verre på, og kjæresten min sier det samme som @Tatja, og er også ganske ok med å bryte kontakten. Anonymkode: 3eda6...e3c Jeg har forresten en kompis/bekjent som er slik. Vi var på en tur og dro til et familiemedlem av meg som også er slik - de to kjente ikke hverandre men begge er vant til å snakke og forventer at andre hører etter. Det var faktisk ganske morsomt å se hvor strevsomt det ble for dem når de kjempet om å være midtpunktet i samtalen i stedet får å være interessert i noe som angikk oss alle. Kanskje karma? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #17 Del Skrevet 26. oktober 2017 1 hour ago, Coolaid said: Jeg har forresten en kompis/bekjent som er slik. Vi var på en tur og dro til et familiemedlem av meg som også er slik - de to kjente ikke hverandre men begge er vant til å snakke og forventer at andre hører etter. Det var faktisk ganske morsomt å se hvor strevsomt det ble for dem når de kjempet om å være midtpunktet i samtalen i stedet får å være interessert i noe som angikk oss alle. Kanskje karma? Hehe, jeg er skikkelig skravle kjerring selv,men jeg har lært med alderen å lytte også. og hun er noen år eldre enn meg. Anonymkode: 3eda6...e3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #18 Del Skrevet 27. oktober 2017 Dropp henne når hun er full/eller det skal drikkes. Anonymkode: 6abe9...033 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #19 Del Skrevet 27. oktober 2017 Noen mennesker har et helt ekstremt behov for å "tømme seg" verbalt. Min søster er likedan. Det handler ikke nødvendigvis om manglende respekt for deg eller "fordi hun kan". Jeg snakker forholdsvis lite og jeg begynner ikke å prate med bare fordi andre er villige til å lytte. Det handler jo om et ekstremt skravlebehov. Kanskje er hun ikke så god på å bearbeide egne følelser. Det er ikke "bearbeidet" før det er kommet ut, og det er et problem. Noen har rett og slett et litt fattigslig indre liv, og kan kun eksistere i samspill med andre. Jeg hadde gitt henne tilbakemelding på det. Bare pek på det når hun har skravlet veldig mye om en ting. "Dette plager deg tydeligvis enormt". Foreslå en annen måte å gjøre det på - skriv ned en liste med løsninger eller for/imot, avhengig av problemet. Eller spør om hun skulle snakket med en profesjonell. Det setter i det minste søkelys på at det er et problem. Anonymkode: 3f256...d93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #20 Del Skrevet 27. oktober 2017 Hun var ikke sånn i begynnelsen, det er noe hun har blitt mer og mer. Anonymkode: 3eda6...e3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå