Gå til innhold

Negativt å ha barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet det er tåpelig av meg å bli lei meg for dette, strengt tatt en filleting, men det ble jeg... Jeg har datet en flott mann i et par måneder, han er noen og 40, jeg noen år yngre. Jeg tror vi kommer til å bli et par. Han kunne fortelle at kompisene hans hadde gjort et poeng av at han dater en TRE BARNS-MOR. Underforstått at det er veldig negativt at jeg har tre barn. 😔 

Jeg forstår jo at det mest ideelle er at man er barnløs når man skal inn i et nytt forhold, men det er neimen ikke mange som ikke har barn i vår alder. Daten min synes ikke det er noe problem at jeg har barn heldigvis, han har jo selv og, riktignok en som er voksen, og hun han var sammen med før meg hadde også barn, så han vet jo hva han går til.

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget... Bare kjenner at det irriterer meg å bli satt i en bås og stemplet negativt av folk som ikke kjenner meg. Helt dust av meg!

Jeg ser jo på meg selv som ressurssterk person som oppdrar tre meget skoleflinke barn og samarbeider godt med barnefar, som også er oppegående og engasjert i barna. 

Anonymkode: 0fbaf...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Båsen/kategorien "trebarnsmor" er du i, det er ikke de som plasserer deg der. De kjenner deg jo ikke, så det er vel omtrent det eneste de vet om deg.

Anonymkode: c3df4...e35

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det er tåpelig av meg å bli lei meg for dette, strengt tatt en filleting, men det ble jeg... Jeg har datet en flott mann i et par måneder, han er noen og 40, jeg noen år yngre. Jeg tror vi kommer til å bli et par. Han kunne fortelle at kompisene hans hadde gjort et poeng av at han dater en TRE BARNS-MOR. Underforstått at det er veldig negativt at jeg har tre barn. 😔 

Jeg forstår jo at det mest ideelle er at man er barnløs når man skal inn i et nytt forhold, men det er neimen ikke mange som ikke har barn i vår alder. Daten min synes ikke det er noe problem at jeg har barn heldigvis, han har jo selv og, riktignok en som er voksen, og hun han var sammen med før meg hadde også barn, så han vet jo hva han går til.

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget... Bare kjenner at det irriterer meg å bli satt i en bås og stemplet negativt av folk som ikke kjenner meg. Helt dust av meg!

Jeg ser jo på meg selv som ressurssterk person som oppdrar tre meget skoleflinke barn og samarbeider godt med barnefar, som også er oppegående og engasjert i barna. 

Hvis dere ikke har 50/50 så er det vel grenser for hvor sterkt engasjementet til barnas far er?

3-barnsmor er jo skrekken å date, da det ikke er ledig tid.

Anonymkode: 21951...aec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner frustrasjonen. Personlig ville jeg dumpet han. Han er ikke verdt det hvis han driver å snakker bak ryggen din med "kompisene" sine. Makan til oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere ikke har 50/50 så er det vel grenser for hvor sterkt engasjementet til barnas far er?

3-barnsmor er jo skrekken å date, da det ikke er ledig tid.

Anonymkode: 21951...aec

I alle dager?? Det går fint an å være engasjert i hverandres samværstid, f eks at man følger barna på fritidsaktiviteter o l for å få kabalen til å gå opp. Heldigvis ikke alle som er så rigide at man kun trår til på egne dager.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, janetteblomst72 skrev:

Skjønner frustrasjonen. Personlig ville jeg dumpet han. Han er ikke verdt det hvis han driver å snakker bak ryggen din med "kompisene" sine. Makan til oppførsel.

Sto vel ingen steder at han baksnakker?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller vel ingen rolle hva kameraten mener så lenge daten din er fornøyd? Det er jo ikke kompisen du dater regner jeg med :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du, det er ikke ideelt å være 40 og nullbarnsmor. Man blir sett rart og skeptisk på. Må jo være NOE galt da...

Anonymkode: c73f5...bb8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det der trenger du ikke å ta deg nær av. HAN vet hva han går til, og er helt bekvem med at du har 3 barn. Hva kompisene hans mener, det skal du ikke bry deg om.

De vil ikke selv date en 3-barnsmor sånn teoretisk. Men det kan godt hende de liker deg som person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg er singel som 40 år, så vil jeg heller se på det som et pluss at den andre har barn fra før. Ikke er det sikkert at vi kan få felles barn, og trolig er det ikke et sterkt ønske heller hos den ene som da evt. har barn fra før, man føler seg gjerne ferdig med småbarnslivet. Dessuten vet den andre hva det innebærer å ha barn, og hvilke prioriteringer man må gjøre, og vil ikke føle seg tilsidesatt på samme måte som en barnløs partner kanskje vil.

Dessuten har vel de fleste som veldig sterkt ønsker seg barn fått barn innen de har bikket førti, og jeg vil i hvert fall ha en mann som liker et familieliv som inkluderer barn (og eventuelle barnebarn i fremtiden). 

Anonymkode: d2239...8b4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutes ago, AnonymBruker said:

Du, det er ikke ideelt å være 40 og nullbarnsmor. Man blir sett rart og skeptisk på. Må jo være NOE galt da...

Anonymkode: c73f5...bb8

Hvorfor det? Det hadde vært drømmedama for de single kompisene mine på den alderen iallefall.

Og jeg er ikke nullbarnsmor altså :fnise: Men hvis jeg ble singel og fikk valget mellom to helt like menn med samme personlighet hvor den ene hadde barn og den andre ikke, så hadde jeg valgt han uten barn.

Anonymkode: 7c0c9...aeb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har 3 barn med 3 forskjellige fedre, syns jeg det er ille. 3 barn med samme far er Ok.

Tenk litt på hvor løssluppen det virker med forskjellige fedre og en kabal som skal gå opp i ukedagene og ferier. Jeg hadde ikke datet en som har barn med forskjellige foreldre.

Anonymkode: 8e04b...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg enslig mor med 2 barn, og det er jo ikke positivt for ett nytt forhold, ikke at det må være en hindring, eller at det på sikt kan bli positivt. Jeg dater helst menn som ikke har barn, eller har store barn. Nå starter mine og bli ganske store og, og jeg ser nå ikke på de som så stort problem i evt. nytt forhold, som de var da de var små og krevde mye mer.

Anonymkode: f4e9b...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo klart at tre barn som ikke er voksne er en viktig faktor. Dette er vel ganske naturlig å ta opp når man snakker med vennene sine om den nye personen man dater. Det er negativt for mange, og det er jo ganske naturlig. Det viktige er uansett at det ikke er negativt for den du dater. Jeg ser derfor ikke hvorfor du lager et problem ut av dette. Det er heller ikke slik at du blir satt i en "bås", som du selv hevder, men barn er altså ikke noe man bare ignorerer når det gjelder forhold. Det bør vel alle foreldre som ser etter et nytt forhold være glad for. Barna dine er en del av pakken når en ny mann velger å være sammen med deg. 

Anonymkode: 1a821...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...