Gå til innhold

Burde pedofile navngis i media?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei, de bør ikke navngis i media, heller ikke hvis de har blitt dømt for noe. Da undergraver man hele poenget med rettsysstemet, siden man aldri blir ferdig med dommen og kan gå videre. Dytter man folk ut i kulda, så øker sannsynligheten for at de begår ny kriminalitet - de har jo ikke lenger noe å tape på å være "fiender" av samfunnet uansett. Videre vil også uskyldige pårørende bli utsatt for reaksjoner. Vi straffer faktisk ikke familiene til kriminelle her i landet. Heldigvis. 

Anonymkode: 785a9...200

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det bør opprettes en egen side ala www.familywatchdog.us som har nødvendig opplysninger om dømte seksualfobrytere. Hvor de bor, hva de er dømt for etc. Dette for at familier kan beskytte sine barn.

Anonymkode: cb87d...6f9

• Liker 1
Skrevet
12 hours ago, Coolaid said:

Tror du liker å bruke ord som du kanskje ikke helt vet betydningen av... 

Hva er poenget med å komme med slike kommentarer når du ikke en gang sier hvilke ord han bruker feil?

Anonymkode: 4bd8f...9b4

• Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, Mari Y skrev:

Jeg har egentlig hørt at bevis ofte tilsier det motsatte. Så dette bør du isåfall backe opp med bevis. Isåfall er det et problem med offentlige registre av den typen man ser i USA. Det er egentlig ikke noen vesentlig forskjell på dette og at man skulle gå ut med navn og bilde i media. 

Det er leit å høre, og fyren burde i hvert fall ikke holdes rundt barn. Men var jeg deg ville jeg rett og slett kontaktet politiet ang dette. Jeg er ganske overbevist om at han ikke har lov til å omgåes barn etter en slik dom, så da ville jeg ha kontaktet politiet 

Hva mener du med det? 

Vis man går ut i media blir man eksponert på en helt annen måte enn ved et offentlig register. Det ville også tatt opp unødvendig mye plass samt ofte vil media skrive om saken og dermed kan det går utover offerene.

Jeg har gått til politiet 3 ganger, men de gjør ingenting. 

Anonymkode: e61ef...efd

Gjest Coolaid
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er poenget med å komme med slike kommentarer når du ikke en gang sier hvilke ord han bruker feil?

Det har jeg da allerede forklart. 

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet
13 minutter siden, Coolaid skrev:

Ok. Kanskje du vil forklare oss andre hvilke ord som blir brukt feil?

Anonymkode: 289eb...72d

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med det? 

Vis man går ut i media blir man eksponert på en helt annen måte enn ved et offentlig register. Det ville også tatt opp unødvendig mye plass samt ofte vil media skrive om saken og dermed kan det går utover offerene.

Jeg har gått til politiet 3 ganger, men de gjør ingenting. 

Offentlige registre av det man har i USA er et offentlig register som man kan slå opp. Offentligheten kan søke opp tidligere overgrepsdømte ved navn og bilde. Dette kom som et resultat av Megans Law, som ble opprettet en gang på 90- tallet. Grunnen til at det ikke er noe forskjell på dette er fordi man bruker navn og bilde, og fordi det er tilgjengelig for offentligheten. Kanskje løsningen er at vi burde hatt et privat overgrepsregister, eller strafferegister, som man har i f eks Australia, slik at politi og kommune kan holde oversikt over hvor disse bosetter seg, samt tettere oppfølging rundt de som har begått grovere lovbrudd. 

Skrevet
22 minutes ago, Coolaid said:

Nei, det har du faktisk ikke. 

• Liker 2
Gjest Coolaid
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det har du faktisk ikke. 

Du kan begynne skrive fra nicket ditt om du lurer på noe mer. Ellers kan du lese i tråden her, innlegg 24,26 og 28 om jeg ikke husker feil.

Endret av Coolaid
Skrevet
Just now, Coolaid said:

Du kan begynne skrive fra nicket ditt om du lurer på noe mer. Ellers kan du lese i tråden her. 

Du svarte nå ikke @HalldirV2 som faktisk spurte deg under nick og var brukeren som som du hevdet brukte ord han ikke vet hva betyr. Så det er ikke vits i å late som om du svarer om man bruker nick og det er ikke vits i å late som om du sa hvilke ord han brukte feil for alle ser at du ikke har gjort det selv om flere har etterspurt svar. 

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du svarte nå ikke @HalldirV2 som faktisk spurte deg under nick og var brukeren som som du hevdet brukte ord han ikke vet hva betyr. Så det er ikke vits i å late som om du svarer om man bruker nick og det er ikke vits i å late som om du sa hvilke ord han brukte feil for alle ser at du ikke har gjort det selv om flere har etterspurt svar. 

Tror du ikke jeg skjønner tegningen her? 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, de bør ikke navngis i media, heller ikke hvis de har blitt dømt for noe. Da undergraver man hele poenget med rettsysstemet, siden man aldri blir ferdig med dommen og kan gå videre. Dytter man folk ut i kulda, så øker sannsynligheten for at de begår ny kriminalitet - de har jo ikke lenger noe å tape på å være "fiender" av samfunnet uansett. Videre vil også uskyldige pårørende bli utsatt for reaksjoner. Vi straffer faktisk ikke familiene til kriminelle her i landet. Heldigvis. 

Anonymkode: 785a9...200

Det er for å beskytte barn og ikke overgriperen at det burde være på plass et offentlig register. Straffedømte som dreper, begår økonomisk kriminalitet etc blir ofte hengt ut i media med fult navn. Hvorfor er det greit? 

Pedofile blir jo ikke mindre pedofil etter en dom. Ofte begår de flere overgrep. Definisjonen på en pedofil "er definert som en seksuell preferanse for prepubertalebarn"  En pedofil går ikke "videre" etter en dom. De fortsetter å være pedofile. 

Hvorfor skal vi velge å beskytte overgriperere og deres familie fremfor å beskytte nye overgrep på barn? Familien kan ta avstand fra overgriperen, noe de også bør vis det er barn i familien. Hadde det vært et register hadde jeg mest sannsynlig aldri blitt seksuelt misbrukt, da jeg hverken var den første eller den siste. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutes ago, Coolaid said:

Aner ikke hva du sikter til. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
17 minutter siden, Coolaid skrev:

Hvilken tegning sikter du til Sherlock? Dersom du insinuerer at det er jeg som er Anonymkode: 4bd8f...9b4, tar du feil. 

Endret av HalldirV2
  • Liker 1
Skrevet

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er for å beskytte barn og ikke overgriperen at det burde være på plass et offentlig register. Straffedømte som dreper, begår økonomisk kriminalitet etc blir ofte hengt ut i media med fult navn. Hvorfor er det greit? 

Pedofile blir jo ikke mindre pedofil etter en dom. Ofte begår de flere overgrep. Definisjonen på en pedofil "er definert som en seksuell preferanse for prepubertalebarn"  En pedofil går ikke "videre" etter en dom. De fortsetter å være pedofile. 

Hvorfor skal vi velge å beskytte overgriperere og deres familie fremfor å beskytte nye overgrep på barn? Familien kan ta avstand fra overgriperen, noe de også bør vis det er barn i familien. Hadde det vært et register hadde jeg mest sannsynlig aldri blitt seksuelt misbrukt, da jeg hverken var den første eller den siste. 

Det er leit at du har blitt seksuelt missbrukt, det tror jeg vi alle mener. Men, vi har et rettsvesen som heldigvis ikke praktiserer avstraffelser som hører middelalderen til, gapestokken er blitt lagt på hylla...og der kan den godt bli liggende. Men jeg forstår deg og hvorfor du vil ha et offentlig register.

Skrevet
On 10/25/2017 at 11:21 AM, AnonymBruker said:

Det var ikke spørsmålet her. Tenker på når det intervjues for pedofile er alltid anonyme. 

Tviler på at pedofile ville stilt opp i intervjuer om de hadde blitt identifisert med navn og bilde.

Skrevet

Ja! De burde få pikken kuttet av også!!!

Anonymkode: 25512...5cc

• Liker 1
Skrevet
På 25.10.2017 den 11.17, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skjuler de seg? 

Anonymkode: 9860b...f80

nei, de trenger hjelp for å bli frisk eller hjelp for å ikke være skadelig for samfunnet. ikke angrepet av den kvinnelige lynsjmobben på sosiale medier eller ellers

Anonymkode: 6f368...6d2

• Liker 1
Skrevet
On 10/25/2017 at 5:37 PM, HalldirV2 said:

USA praktiserer også "uskyldig inntil det motsatte er bevist", og er vel en ting rettsystemene i den vestlige verden har til felles. Poenget er dog ikke rettsystemet i seg selv, men straffeutmålinger og soningsforhold. Hvor stor er avskrekkelses faktoren i USA i forhold til Norge? Og har den egentlig en effekt? 

Ja,  det er fantastisk å kunne velge å ikke bli nabo med en jækla pedo.

Anonymkode: 16215...a00

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...