Gå til innhold

In å være "sur, stille og brysk"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mange slike på det stedet hvor jeg bor. De ser på seg selv som viktige. Litt for viktige.. Ikke henger de med hvem som helst heller. Du må snakke til dem først, og så får du korte svar tilbake. Du føler det svares på en latterlig måte, som om du er dum.

Jeg er naturlig, viser glede fordi jeg er glad. Forsøker å være hyggelig og omgjengelig. Jeg svarer alltid utfyllende og uten å ty til en ekkel tone. 

Men ja, jeg blir sett ned på:) 

Tenker at de ikke er slemme av natur, men at dette er en mote og statusgreie. De er fryktelig opptatt av å ikke framstå som vanlige mennesker med følelser og varme. Det er nemlig ukult..

Er det mulig! :alice:

Anonymkode: 1d5f8...d2f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du kjenner vel alle sammen som bor der. Enkelte åpner seg med følelser og varme etter de er komfortable. For en fin verden det hadde vært om alle hadde godtatt at alle er ulike.

Anonymkode: 90809...5c3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns sånne folk er de morsomste å treffe på. Kjempegøy å smøre på med skikkelig kose-mose snikk snakk og kanskje litt om været bare for irritere:fnise:

Anonymkode: e03b7...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange slike på det stedet hvor jeg bor. De ser på seg selv som viktige. Litt for viktige.. Ikke henger de med hvem som helst heller. Du må snakke til dem først, og så får du korte svar tilbake. Du føler det svares på en latterlig måte, som om du er dum.

Jeg er naturlig, viser glede fordi jeg er glad. Forsøker å være hyggelig og omgjengelig. Jeg svarer alltid utfyllende og uten å ty til en ekkel tone. 

Men ja, jeg blir sett ned på:) 

Tenker at de ikke er slemme av natur, men at dette er en mote og statusgreie. De er fryktelig opptatt av å ikke framstå som vanlige mennesker med følelser og varme. Det er nemlig ukult..

Er det mulig! :alice:

Anonymkode: 1d5f8...d2f

Hvorfor bryr du deg?

Jeg husker også at jeg ikke forstod apatien til de rundt meg, men det er viktig for dem, skjønner du. 

Ikke bry deg. De har underskudd på det du tydeligvis har. 

Ja. De liker å ødelegge. Du trenger ikke å teste det ut for å få det bekreftet. De føler vel på det som om du vifter med penger foran ansiktene deres og de blir sjalu og tenker: hvem faen tror du at du er? Skjønner du ikke at det er mine penger?

Heeelt normalt. Norge består av hundretusenvis av småkonger og -dronninger som beskytter territoriet sitt.

Anonymkode: caf96...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dette litt den norske kulturen?  "ikke slipp inn på deg hvem som helst".  Ikke smil for mye, da fremstår du underlegen og naiv. Ta høy utdannelse, vær superseriøs og smil bare til viktige mennesker. 

Anonymkode: d0987...c83

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du noe om årsaken til at de er slik? Kanskje det ikke handler om å være kul eller ukul. Kanskje personen sliter med noe? Depresjon, selvskading, traumer, angst, overgrep i nære relasjoner, skadet selvbilde, fysisk sykdom, økonomiske bekymringer og ikke har overskudd til å sprudle like mye som du har. 

Anonymkode: 4931c...6de

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du snakker til en annen kvinne, og hun svarer deg kort og nedlatende? Kan vel hende de ikke liker deg, ikke kjenner deg eller synes du sier tåpelige ting? Korte svar er vel gjerne en avvisningstaktikk. Det kan være at hun oppfatter deg som kontaktsøkende, f eks slik at om hun er for vennlig blir hun ikke "kvitt" deg. 

Er det pent gjort? Nei. Men jeg kan forstå det i visse tilfeller. Ikke at man er ekkel og nedlatende, men at man kan være litt kort og avvisende. Har selv hatt bekjente og kolleger som er på en måte "grenseoverskridende", f eks forteller for intime ting for fort, eller oppfatter at vi er bestiser bare vi har snakket litt med kaffeautomaten. Så er det noen (få) mennesker som gir en "tom" følelse å snakke med. Sjeldent, men merkelig. Andre er man bare ikke på bølgelengde med, f eks de vil snakke om gardiner og Farmen, mens jeg interesserer meg for politikk og historie. Smårasister styrer jeg også helst unna.

MEN - disse menneskene er ikke nødvendigvis oppfattet likt av alle. Noen liker dem :) Og mange vil synes jeg er kjedelig og styrer unna meg.

Anonymkode: 1430e...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett Sem i søsken på TV2? Han gjør sånn. 🙂

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...