Gå til innhold

Konstant forkjøla pga bhg?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Huff  ja kjenner til det! Her begynte mini i august og har nesten vært konstant forkjølet. Det var vel litt som forventet men var ikke helt forberedt at det samme skulle skje med meg. Vært forkjølet til og fra i hele høst og er nå sykemeldt på andre uken med en eller annen infeksjon. Pleier nesten aldri å være syk. :angry: 

Endret av Chandra
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Mass skrev:

Ah, veldig lurt. 

Det har ikke jeg mulighet til. Jeg får høre med sjefen min om hva jeg evt skal gjøre.

Tror det er det beste du kan gjøre. Har skjønt at andre må ta ulønna fri. Men da får du vite hvor sjefen står i forhold til problemstillingen. 

Skrevet
6 timer siden, Vera Vinge skrev:

Ja, det håper jeg gjelder alle, at man faktisk får fri til å være hjemme med barna når de er syke. En 2-åring klarer seg ikke akkurat hjemme selv. Men om man får betalt utover de 10 dagene er en annen sak, og ikke noe jeg kjenner til fra min IA-bedrift.

Totalt, tilsammen, har du da i en IA-bedrift egenmeldingsmuligheter for både deg - og fir sykt barn - en god del ganger i løpet av et år?!

Anonymkode: fa33d...8c9

Skrevet

Vi har det helt likt. Min var også 18 mnd da hun begynte i barnehagen nå i august. Hadde bare vært forkjøla en gang i sitt liv før hun startet der. Nå har vi vært gjennom barnesykdommer og hun er konstant forkjøla. Snørra har rent siden hun startet. Hatt feber flere ganger og allmenntilstanden har vært redusert flere ganger. Snørra blir aldri borte ser det ut til. I løpet av september var hun mer hjemme enn i barnehagen. 

Anonymkode: 8320c...900

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Totalt, tilsammen, har du da i en IA-bedrift egenmeldingsmuligheter for både deg - og fir sykt barn - en god del ganger i løpet av et år?!

Anonymkode: fa33d...8c9

Du kan ikke bruke egenmeldingsdager hvis du ikke er syk selv, nei. Så da er det 10 dager til barna, med mindre du selv er syk samtidig.

Skrevet

Jeg husker da datteren min begynte i barnehage 11 mnd gammel (født sent på året)... Dersom hun hadde 14 dager feberfri var det jubel og kryss i taket... Det var fullstendig håpløst...

"Heldigvis" var jeg arbeidsledig akkurat den vinteren, var kun vikar og kunne si nei når jeg måtte. Slapp å ha ekstremt dårlig samvittighet overfor arbeidsgiver.... Men som sagt, 14 dager uten feber var luksus og ekstremt sjeldent....

Det går over!! Men den første vinteren er sånn for veldig, veldig mange.... Det er bare å innstille seg på det, dessverre.... Nå er hun 11 og har kanskje en runde eller to i året, og sånn har det vært en god stund!

• Liker 1
Skrevet

Det er helt normal med konstant snørrete unge det første året i barnehagen. Og mye annen sykdom også. Og regn med at dere voksne får noen runder også... Det blir gradvis bedre med årene. Et tips er å være nasi med håndhygienen på hele familien. Alltid vaske hender når man kommer inn døra hjemme og før måltider. Det begrenser smitten litt for resten av familien i det minste.

Skrevet

Det første året i barnehagen er grusomt med tanke på sykdom. Med førstemann hadde vi ikke en hel uke i barnehagen før etter jul (han startet i august...).

MEN det blir bedre! Helt til dere evt får et barn til da ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...