Jordbæra Skrevet 22. oktober 2017 #21 Del Skrevet 22. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sa det flere ganger jeg. De valgte likevel å gå videre. Anonymkode: 64286...cfd Hva med resten av familien din? Hvordan reagerte de? Har dette skjedd før? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #22 Del Skrevet 22. oktober 2017 Hei! Noen er veldig fæle til å utestenge andre, og det kan være det du ble utsatt for. Vanskelig for andre å si som ikke var der, for det kan ha vært andre årsaker også. Men hvis dette er noe som gjentar seg med de samme folkene, så kan det være utestenging. Har opplevd det endel selv særlig i sånne sammenhenger med eget barn, men også i noen andre sammenhenger. Vet ikke hva det kommer av, men det er veldig ubehagelig å oppleve det. Du har min støtte hvertfall. Og til alle som prøver å utstenge andre på arrangmenter med barn: Skjerp dere! VI må være der med barna våre, vi kommer ikke fordi vi liker å henge der. Men vi MÅ faktisk, så hvorfor ikke være inkluderende og hyggelige med alle som er foreldre? Anonymkode: 9a8f5...66d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #23 Del Skrevet 22. oktober 2017 Just now, abrasiveRefraction said: Hvs et 4h? det er som speideren, bare at det er for barn av bønder? Anonymkode: dd19e...d1d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #24 Del Skrevet 22. oktober 2017 Slik er det ofte for oss aleneforsørgere også. De fleste har nok med sin egen familie, da blir jeg stående der.... Ikke er jeg den mest sosiale heller, så tar ikke kontakt med andre hver eneste gang. Hvor ofte har ts selv tatt kontakt med andre som sitter eller står alene ved slike tilstelninger? Hun har kanskje ikke lagt merke til det for hun har nok med sin egen familie. Anonymkode: 11a4c...e8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Franord Skrevet 22. oktober 2017 #25 Del Skrevet 22. oktober 2017 Du er ikke alene om å ha det slik. Jeg blir ikke veldig lett kjent med folk, annet enn på hils, og opplever ofte å bli sittende alene mens andre klumper seg sammen på andre bord. Jeg antar at jeg fremstår som iitt reservert, eller avvisende (hva vet jeg), men det skyldes sjenanse, rett og slett. Svigersøsteren min er motsatt, hun fremstår som åpen, hyggelig og varm, og hun er godt kjent med de fleste foreldrene som arrangerment ungene er med på. Jeg har innfunnet meg med at det bare er slik. Vi er forskjellige, og har sluttet å ta det personlig om jeg blir sittende alene, selv om jeg helst skulle hatt det annerledes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #26 Del Skrevet 22. oktober 2017 Hei ts. Jeg tror jeg kan kjenne meg igjen. Jeg er helt vanlig, men føler liksom at jeg av og til utsonderer en lukt som gjør at folk ikke tar kontakt. Folk snakker med alle utenom meg. Jeg kan smile og hilse, nikke og prøve å innby til kontakt, men ofte til ingen nytte. Er ingen grå mus og heller ikke en ubehagelig person. Bare usynlig. Anonymkode: ac2b3...c2b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #27 Del Skrevet 22. oktober 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tydeligvis var det dette jeg skrev: Ååå. Det et SÅ synd på meg altså. Alle er bare SÅ slemme og stakkars stakkars meg. Og det er BARE meg det er noe feil og ALT er bare min skyld. Glem at jeg i det hele tatt sa noe 🙄 Anonymkode: 64286...cfd Du viser jo med dette, og flere andre av svarene dine her i tråden, at det kanskje er en grunn til at andre skygger unna. Litt selvinnsikt er ikke så dumt. Anonymkode: 7b019...794 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #28 Del Skrevet 22. oktober 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har tydeligvis ikke noe problemer med sosialisering og derfor null forståelse for slike situasjoner. Jeg sturer da vel for pokker ikke 😡 Hvor mange ganger hadde du gidde og blitt avvist eller behandlet som luft, kanskje? Anonymkode: 64286...cfd Hvis jeg sitter alene på et bord og alle andre plasserer seg på de andre bordene, så reiser jeg meg og går bort for å prate med dem. Jeg sitter/står ikke aleine og venter på andres initiativ, jeg tar ansvar for egen sosialisering. Du blir behandlet som du lar deg behandle. Og helt ærlig, hvis måten du har svart folk på i denne tråden er representativ for hvordan du er i det virkelige liv, så kan jeg forstå at folk flokker seg på andre bord. Du må være imøtekommende for at andre skal være imøtekommende med deg. For mange er slike tilstelninger en nødvendig plikt å delta på, da vil man selvfølgelig heller snakke med folk som er lette og hyggelige i omgangsformen enn å finne enstøingen som ikke engang reiser seg for å ta kontakt. Anonymkode: ebd85...b48 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 22. oktober 2017 #29 Del Skrevet 22. oktober 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: det er som speideren, bare at det er for barn av bønder? Anonymkode: dd19e...d1d Hva i allverern skjer i et møte om sauer og unger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #30 Del Skrevet 22. oktober 2017 Det er like greit å sitte alene når man ikke har noe å samtale med de andre om. Anonymkode: ef5d0...6e2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bettsa Skrevet 22. oktober 2017 #31 Del Skrevet 22. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort uten familien min. I dag har vi vært på høstfest med 4H. Jeg og den eldste reiste ned først, før mannen og de andre ungene våre kom. Etter vi hadde ordnet ferdig, satt jeg og ventet. Og ingen INGEN gadd så mye som å se på meg en gang. Og når det begynte å komme fler, så var det ingen som ville sitte ved vårt bord enda det ble nevnt av andre at: «det er plass der borte hos x» Følte meg totalt usynlig 😔 og jeg kjente sikkert 90 % av de som var der. Anonymkode: 64286...cfd Kjenner meg litt igjen. Er det samme i barnehagen. Noen ganger føler jeg meg usynlig, har ikke sagt eller gjort noe spesielt. Nordmenn er flinke til å ekskludere og bare sosialisere med de kjenner. Har i det siste fått god kontakt med en alenemor i barnehagen, setter meg med henne på neste tilstelning. Kan hende folk trodde du holdt av bordet til familien din. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 22. oktober 2017 #32 Del Skrevet 22. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så du hadde ikke slått av en prat, eller hilst eller smilt? Det vare MANGE ledige plasser ved bordet. Anonymkode: 64286...cfd På slike arrangement, er man som regel litt småstressa. Man scanner rommet, først for ledige bord, så for ledige plasser hos kjente. Samtidig som man litt fraværende hilser og smiler til folk som hilser på en i forbifarten. Deretter går man til bordet man har sett seg ut på en mest mulig effektiv måte, ergo unngår man øyekontakt mrd dem man passerer om det er mulig. Særlig om noen sitter alene, da det fort tas som invitasjon til en samtale man på dette tidspunktet virkelig ikke ønsker, da det eneste man ønsker er å få kapret plasser med vennene sine før noen andre stikker av med plassene. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #33 Del Skrevet 22. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du viser jo med dette, og flere andre av svarene dine her i tråden, at det kanskje er en grunn til at andre skygger unna. Litt selvinnsikt er ikke så dumt. Anonymkode: 7b019...794 Herregud så dum du er. Anonymkode: bc308...651 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #34 Del Skrevet 22. oktober 2017 Kjenner problemstillingen ja. Som alenemor med ett barn i en verden av kjernefamilier...og mange som kjenner hverandre og er omgangsvenner. Jeg er ikke folkesky og kan godt sette meg til andre jeg kjenner litt, og prate hyggelig. Men innimellom ser jeg kanskje ikke noen kjente å slå meg til med, og noen ganger er det en sånn dag da jeg ikke orker å ta initiativet. Da blir jeg superglad om noen faktisk kommer til meg! Men det hender også at jeg blir sittende alene, og det kan være tøft i blant. Jeg vet jo at sånt handler mye om tilfeldigheter, og at Anne og Heidi som sitter der borte ved det fulle bordet hadde vært hyggelige og blide om jeg hadde satt meg med dem... Anonymkode: fa26a...d13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #35 Del Skrevet 22. oktober 2017 3 timer siden, Jordbæra skrev: Hva med resten av familien din? Hvordan reagerte de? Har dette skjedd før? Hadde ikke kommet enda. Jeg satt og ventet Anonymkode: 64286...cfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbæra Skrevet 22. oktober 2017 #36 Del Skrevet 22. oktober 2017 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde ikke kommet enda. Jeg satt og ventet Anonymkode: 64286...cfd Men da skjedde det ikke hele dagen/kvelden da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #37 Del Skrevet 23. oktober 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Tydeligvis var det dette jeg skrev: Ååå. Det et SÅ synd på meg altså. Alle er bare SÅ slemme og stakkars stakkars meg. Og det er BARE meg det er noe feil og ALT er bare min skyld. Glem at jeg i det hele tatt sa noe 🙄 Anonymkode: 64286...cfd Kanskje du har PMS eller er i menopausen? Anonymkode: ef27e...440 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #38 Del Skrevet 23. oktober 2017 14 hours ago, AnonymBruker said: Tydeligvis var det dette jeg skrev: Ååå. Det et SÅ synd på meg altså. Alle er bare SÅ slemme og stakkars stakkars meg. Og det er BARE meg det er noe feil og ALT er bare min skyld. Glem at jeg i det hele tatt sa noe 🙄 Anonymkode: 64286...cfd Ja. kg er sånn til tider. sender en klem Anonymkode: 2c6bd...4f8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #39 Del Skrevet 23. oktober 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er det for en ting å si 😳 Jeg er meg, hvorfor skal jeg forandre meg? Jeg er hverken slem eller skaper ubehag for andre. Anonymkode: 64286...cfd Fordi du ikke får forandret alle andre. Er du misfornøyd med noe, hjelper det ikke å syte over hva alle andre gjør. Guri malla. Rart barn i dag blir tiltaksløse og pysete. Anonymkode: 16e72...3ce 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #40 Del Skrevet 23. oktober 2017 14 hours ago, AnonymBruker said: Du viser jo med dette, og flere andre av svarene dine her i tråden, at det kanskje er en grunn til at andre skygger unna. Litt selvinnsikt er ikke så dumt. Anonymkode: 7b019...794 Skjerp deg, dette er alltid go to respons her på kg. Og selvsagt med mye respons. Dette er derfor JEG ikke gidder å skrive tråder med slike problemstillinger lengre. Anonymkode: 2c6bd...4f8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå