Gå til innhold

Venninne som mener at par med dobbeltdyne har et bedre forhold enn de med hver sin dyne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror det er få som har et så godt forhold jeg og mannen har, og vi har fortsatt hver vår dyne. Tåpelig påstand haha. Alle liker forsjellige ting, spesielt mtp søvn. Jeg ligger inntil mannen, men jeg er 150, og han er rundt 2 m, så blir alt for forskjellg dynebehov for oss. Jeg liker å ha dyna oppmed ansiktet, han vil ha den godt rulla under føttene og ikke over brystet - så da må vi jo ha hver vår haha

Anonymkode: 23633...045

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker å ha min egen dyne. Med eksen så hadde vi først dobbeltdyne, men noen ganger la han seg før meg og rullet seg inn i dyna. Så da måtte jeg slite den løs, og den var ofte fuktig av svette og ikke alltid det luktet så godt(innestengt fis som ble sluppet løs:spy:). 

Så da la jeg ned veto for det. Jeg sov dårlig også, og det ble sånn at en eller begge dro i den. Så jeg er ikke enig i påstanden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anoia skrev:

Det må da være et mareritt å skifte dynetrekk på disse kolossale dynene...? :klo:

Litt stress alene, men går fint. Veldig uproblematisk om vi er to. 

Anonymkode: b6140...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ha et godt forhold selv om man foretrekker å prompe under separate dyner.

Anonymkode: 1cc54...13e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er eneste måten de klarer å holde det hett i forholdet? :fnise:

Vi prøvde dobbeltdyne men det ble bare tull. Enten ble det så varmt og klamt at jeg fikk klaustrofobi og heteslag, eller så stakk mannen av med hele dyna så jeg ble liggende uten dyne og fryse. Dessuten synes jeg ikke det er noe stas å ligge klint inntil noen når jeg skal sove. 
Det er fullt mulig å ligge litt inntil hverandre og kose selv om man har to dyner. Og så kan man rulle inn i hver sin dyne etterpå og sove godt :) Sånt blir det bra forhold og mykje kjærleik av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest making.a.mess

Mannen elsker dobbeldynen. Jeg orker ikke. Det blir jo varmere enn i en stekeovn under den. Man sover ikke godt om man bader i svette. 

Så hyggelig med dobbeltdyne, men sovekomforten uteblir. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg plutselig som den raringen som faktisk liker dobbeltdyne, jeg. :laugh: 

Ellers deler jeg ikke samme oppfatning som venninnen til TS, men i eget tilfelle er jeg glad for at kos og nærhet omtrent er en selvfølge når vi skal sove (eller se på tv sammen o.l. også for så vidt), for det er mange dager vi ikke har tid til så mye annet. Hadde nok lett følt at vi mistet kjærestefølelsen litt om det hadde gått flere dager med null eller fem minutters kroppskontakt liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne uttalelser kan bare forklares ved at venninnen din er Céline og er sammen med Christian Kopperud.

Anonymkode: e852b...76a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, hadde dobbeldyne med eksen og det var jeg som alltid dro den til meg, det var jo bare et gap mellom oss for vi lå i hver vår ende.. I mitt nye forhold har vi hver vår, og skal si det er herlig å pakke meg inn i MIN egen dyne! 

Anonymkode: 54880...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbeltdyne høres ut som et mareritt. Bare det å dele seng hver natt høres ut som et mareritt. Hvorfor voksne folk som ikke er nyforelsket på død og liv skal sove med hverandre skjønner jeg ikke.

Anonymkode: 22599...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kun hatt dobbeltdyne om vi hadde hver vår! Hadde dobbel i starten da jeg trodde det var så romantisk. Ikke særlig romantisk å få revet av dynen midt i søvnen av partner som snurrer mye. Ikke særlig romantisk med kulde snikende ned i glippen mellom oss. Jeg bruker dynen som kokong, tett overalt, han gjør ikke det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns dette var en utrolig teit påstand. Er dette virkelig noe flere tenker? Hun og samboer har dobbeltdyne og mener at par som har hver sin dyne har et mindre bra forhold fordi de "isolerer" seg fra hverandre og ligger på hver sin side av senga. De som har dobbeltdyne sover inntil hverandre og kommer mye nærmere hverandre, mener hun. Selv hater jeg dobbeltdyne, men det har ingenting med samboeren min å gjøre, jeg synes bare ikke det er noe behagelig. Jeg orker heller ikke å sove så tett oppi noen, både fordi det blir for varmt og fordi jeg ikke for strukket på meg. Jeg liker veldig godt å ligge inntil samboer og prate før vi sovner, men jeg vil helst ha litt avstand når jeg skal sove. Betyr dette at vi har et dårlig forhold? 

Anonymkode: 8459c...1c0

Hun om det. Sosialister/kommunister har sikkert dobbeltdyne, da de vil dele alt.😬😩

JA til individuelle dyner og særboerskap! 👍🏻🙂

Anonymkode: 5e715...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ha et godt forhold selv om man foretrekker å prompe under separate dyner.

Anonymkode: 1cc54...13e

Æsj...takk for særboerskap! 👍🏻🙂

Anonymkode: 5e715...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha, hadde dobbeldyne med eksen og det var jeg som alltid dro den til meg, det var jo bare et gap mellom oss for vi lå i hver vår ende.. I mitt nye forhold har vi hver vår, og skal si det er herlig å pakke meg inn i MIN egen dyne! 

Anonymkode: 54880...40f

En i hodeenden og den andre i fotenden? Må ha vært en stor seng. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg vet om ei som mener at en ny  hjørnesofa var redningen for et skrantende ekteskap. I "vanlig" sofa glir man nemmelig fra hverandre, i hjørnesofa sitter man sammen. Tror jeg skal tipse henne om dobbeldynens fortreffelighet :fnise: 

Anonymkode: 8c758...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 22.10.2017 at 4:34 PM, AnonymBruker said:

Jeg syns dette var en utrolig teit påstand. Er dette virkelig noe flere tenker? Hun og samboer har dobbeltdyne og mener at par som har hver sin dyne har et mindre bra forhold fordi de "isolerer" seg fra hverandre og ligger på hver sin side av senga. De som har dobbeltdyne sover inntil hverandre og kommer mye nærmere hverandre, mener hun. Selv hater jeg dobbeltdyne, men det har ingenting med samboeren min å gjøre, jeg synes bare ikke det er noe behagelig. Jeg orker heller ikke å sove så tett oppi noen, både fordi det blir for varmt og fordi jeg ikke for strukket på meg. Jeg liker veldig godt å ligge inntil samboer og prate før vi sovner, men jeg vil helst ha litt avstand når jeg skal sove. Betyr dette at vi har et dårlig forhold? 

Anonymkode: 8459c...1c0

Vi har dobbeltdyne, og jeg merker jo at det er litt lettere å være nær hverandre når man er under samme dyne enn om man er under hver sin. For da får man jo en ukoselig kald glipp i midten.

Vi ligger inntil hverandre og prater før vi sovner, og da er det godt å slippe den glippen på midten. Det samme når vi har sex på et soverom som er litt kaldt.

Etterpå sover vi med avstand mellom hverandre, for vi takler heller ikke å sove tett inntil.

Jeg synes at dobbeltdyne er mye mer koselig enn å ha hver sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: man skal lese mye før øya detter av! Tror ikke dobbeltdyne har å mye å si på hvordan forholdet er, gitt. Hadde man måttet ha dobbeltdyne for å være i forhold hadde jeg vært evig singel for å si det sånn! Må ha min egen dyne. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at jeg og mannen er særinger som slår et slag for dobbeldyne! Vi har egentlig aldri tenkt at det går an å ha hver sin :fnise:, men så ligger vi tett sammen hver natt og får ikke sove ellers. Eneste unntaket er om vi er syke eller det er veldig varmt ute. Vi er sammen på tiende året, så det er ikke noe nyforelskafase heller:p

Vi har ganske stor dyne da, 240x220,slik at vi har godt med plass.

Synes ikke det er noe verre å bytte på en stor dyne enn en liten. Jeg vrenger trekket, stapper hjørnene inn i snytene (det er det vi kaller hjørnene på dynetrekk) og vrenger over trekket. Så stapper jeg resten av hjørnene inn i snytene i bunn og rister litt. Det er da ganske enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...