AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #1 Del Skrevet 22. oktober 2017 Hei, jeg vurderer å gå inn i forsvaret etter videregående skole pga jeg har ingen aning om hva jeg vil etterpå og jeg vil heller ikke sløse bort et helt år. Men jeg vet ikke hva jeg vil velge når jeg ser på alle tjenestene man kan velge. Jeg er klar over at det er visse krav på alle og at ikke alle kommer inn på den man vil på. Jeg lurte på om noen har vært i forsvaret som vil beskrive hvordan det var? Hvor lenge dere var, hvilken tjeneste dere valgte, om den var hard og krevende, og hvor dere befant dere? Anonymkode: ab0a6...248 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #2 Del Skrevet 28. oktober 2017 Hold deg unna sjø og luft. Anbefaler Hæren og ren soldat/infanteritjeneste. Sanitet er noe av det få du får sivil nytte av. Anonymkode: 5eb29...b90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #3 Del Skrevet 28. oktober 2017 Jeg var i Garden. Helt ok. Anonymkode: 34e6d...084 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #4 Del Skrevet 28. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hold deg unna sjø og luft. Anbefaler Hæren og ren soldat/infanteritjeneste. Sanitet er noe av det få du får sivil nytte av. Anonymkode: 5eb29...b90 Luft har også operative stillinger. Luftvern, samband, NIS, hundefører. Hæren har også lite operative stillinger, særlig i stridstren. De mest operative avdelingene er vel 2bn, KESK, artilleribn, GSV og Garden. Men det kommer jo an på om man vil ha en operativ stilling eller om man vil gjøre noe annet. Noen liker jo å kjøre bil hele dagen feks. Anonymkode: 2edba...efc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #5 Del Skrevet 29. oktober 2017 Hvorfor ønsker noen å gå inn i militæret, i det heile tatt? Anonymkode: 5ac52...397 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #6 Del Skrevet 29. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ønsker noen å gå inn i militæret, i det heile tatt? Anonymkode: 5ac52...397 Det er jo en opplevelse, og man lærer å kjenne seg selv mye bedre og blir sterkere både fysisk og psykisk. Anonymkode: 2edba...efc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #7 Del Skrevet 29. oktober 2017 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo en opplevelse, og man lærer å kjenne seg selv mye bedre og blir sterkere både fysisk og psykisk. Anonymkode: 2edba...efc Men militæret skal vel egentlig være der for å forsvare nasjonen, delta ved NATO-oppdrag og sånn da! Men dagens ungdommer / unge voksne går vel inn i militæret utelukkende for å gennomføre verneplikten, uten noen tanker om å bidra med noe mere. Anonymkode: 5ac52...397 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #8 Del Skrevet 29. oktober 2017 Jeg var ops.ass / sambandstekniker i sjøforsvaret, definitivt det beste året i mitt liv! I forsvaret har du muligheten til å få være med på og oppleve så sykt mye, men det krever også litt av deg. Jeg var kanskje en av de heldige som fikk være med på sykt mye forskjellig, men dette er fordi jeg var på hugget, meldte meg frivillig til masse og ba sjefene mine om å få bli med på ting. Gjør du dette kan du få en veldig givende førstegangstjeneste. Men jeg kjenner også de som f.eks. havnet i tjeneste som administrasjonsassistent og slike ting som hadde et sykt kjedelig år. Så det avhenger litt av hvor du havner og hvilken innstilling du har. Uansett vil du møte masse mennesker som du vil bli godt kjent med siden dere lever så tett, du vil lære kjempemasse, både om deg selv og ellers, og er du heldig, så vil du få bli med på masse kult. Av tingene jeg fikk være med på kan jeg nevne: sitte på i helikopter og hurtiggående båter, kjøre snøscooter, skyte med masse ulike våpen og bombekaster, overlevelsestrening i naturen, kjøre drone, masse sanitetstrening og øvelser, mestringsøvelser, gardeoppdrag på stortinget, lete etter udetonerte eksplosiver på dovrefjell, osv. Masse spennende som jeg aldri hadde fått opplevd utenom forsvaret Anonymkode: ecbe9...02c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #9 Del Skrevet 29. oktober 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men militæret skal vel egentlig være der for å forsvare nasjonen, delta ved NATO-oppdrag og sånn da! Men dagens ungdommer / unge voksne går vel inn i militæret utelukkende for å gennomføre verneplikten, uten noen tanker om å bidra med noe mere. Anonymkode: 5ac52...397 Man kan ikke sende vernepliktige ut av landet for å delta i operasjoner uten deres samtykke, så NATO er irrelevant. Hvis Norge blir angrepet må man bidra med noe mer, enten man vil eller ikke. Går man inn i militæret fordi man har lyst til å drepe andre og krige, så har man ikke noe der å gjøre. Anonymkode: 2edba...efc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #10 Del Skrevet 30. oktober 2017 i Riktig gamle dager var det riktig og rett å dø for sitt land. Mwn nå vil man dø som en hund, uten nown rinelig grunn.... Anonymkode: 5ac52...397 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå