AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #1 Del Skrevet 22. oktober 2017 Har hatt ei bestevenninne i nesten 20 år, men det siste året har vi glidd litt fra hverandre, eller hun har nedprioritert meg. Har alltid satt pris på vennskapet med henne så da hun spurte om jeg ville komme å drikke litt vin med henne på lørdag for første gang på sikkert ett år, så takket jeg ja til det. Kvelden var koselig, men kanskje etter et par timer skulle en annen venn komme for han trengte visst å snakke med henne. Jeg "Kjenner" han også, men jeg har aldri gått overens med han fordi han ruser seg og blir veldig aggressiv og respektløs mot andre mennesker. Har til og med truet med å banke meg uten grunn overhodet...så ja, han oppfører seg og sier helt syke ting. Venninnen min har også mislikt han pga dette før, men nå har de plutselig blitt bestiser. Han kom og jeg måtte gå fordi det selvfølgelig var hemmelig for meg det han hadde på hjertet. Jeg kunne gjerne vært der et par timer lenger, for jeg hadde ikke vært der så lenge og det var ikke så sent, men jeg måtte altså gå fordi han kom. Hun informerte om at han skulle stikke innom en tur senere når jeg nettopp hadde kommet til henne, men ikke noe mer enn det. Er ikke det litt frekt da? Hvertfall med tanke på at jeg har vært venninne med henne i alle år og at for ett halvt år siden kunne hun ikke fordra han hun heller.. Så når han måtte ha noen å snakke med måtte jeg bare pile av gårde med halen mellom beina og vike plass lissom? Jeg ble jo invitert ned, kom ikke uanmeldt. Kommer ikke til å ta det opp med henne eller gjøre noe ut av det, for jeg er egentlig bare glad hun endelig tok kontakt etter så lang tid, men ønsker bare å få bekreftelse på om jeg er helt på bærtur eller om folk deler samme mening som meg om dette? Og forresten så er jeg klar over at dette er sykt lett gjenkjennelig 🙈 Anonymkode: 5646e...1f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Horten Market Skrevet 22. oktober 2017 #2 Del Skrevet 22. oktober 2017 Det var litt ufølsomt dette, ja. Enhver normal person ville følt det på samme måte som deg, og er venninnen din normal, må hun også skjønne hvordan dette var for deg. Hun prøvde kanskje å hinte ved å fortelle at han kom senere, men hun burde fått med at han ønsket å snakke med henne under fire øyne. Alle kan begå feil, så la nå ikke denne bagatellen komme mellom dere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #3 Del Skrevet 22. oktober 2017 9 minutter siden, Horten Market skrev: Det var litt ufølsomt dette, ja. Enhver normal person ville følt det på samme måte som deg, og er venninnen din normal, må hun også skjønne hvordan dette var for deg. Hun prøvde kanskje å hinte ved å fortelle at han kom senere, men hun burde fått med at han ønsket å snakke med henne under fire øyne. Alle kan begå feil, så la nå ikke denne bagatellen komme mellom dere. Jo takk. Men tenker uansett at om hun hintet om at han ville snakke hemmelig med henne eller ikke så inviterte hun meg faktisk på besøk, og han kontaktet henne i løpet av kvelden, så det var ikke planlagt. Synes faktisk hun kunne sagt til han at det ikke passet siden hun allerede hadde besøk, og ikke "hive ut" meg. Anonymkode: 5646e...1f5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Horten Market Skrevet 22. oktober 2017 #4 Del Skrevet 22. oktober 2017 Ja, det burde hun, helt enig. Hvis det ikke var noe helt prekært, men da burde hun jo sagt det. Uansett synes jeg ikke du skal lage en stor sak ut av dette. Du har rett, er ikke det nok? Vennskapet tar raskt feil retning om du ikke lar slike feiltrinn passere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #5 Del Skrevet 22. oktober 2017 Akkurat nå, Horten Market skrev: Ja, det burde hun, helt enig. Hvis det ikke var noe helt prekært, men da burde hun jo sagt det. Uansett synes jeg ikke du skal lage en stor sak ut av dette. Du har rett, er ikke det nok? Vennskapet tar raskt feil retning om du ikke lar slike feiltrinn passere. Jo, som jeg skrev i hovedinnlegget så kommer jeg ikke til å ta det opp eller gjøre noe ut av det. Har jo ikke truffet henne på ett år, så var egentlig bare glad hun endelig tok kontakt. Anonymkode: 5646e...1f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Horten Market Skrevet 22. oktober 2017 #6 Del Skrevet 22. oktober 2017 (endret) Det kan være viktig å få bekreftet at du oppfatter sosiale situasjoner rett, skjønner det. Du får tillit til deg selv, men det er også en trøst i at andre deler din oppfatning når du opplever at noen har krenket deg. Endret 22. oktober 2017 av Horten Market 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #7 Del Skrevet 22. oktober 2017 I utgangspunktet var det frekt av henne, men jeg kan allikevel forstå det dersom det var en situasjon hvor han helt klart trengte henne. Om jeg hadde hatt en venninne eller to på besøk, og bestevenninnen min ringte og fortalte at hun trengte å snakke med noen fordi mannen hadde gått fra henne, mammaen var blitt alvorlig syk, det hadde skjedd noe alvorlig med ett av barna eller lignende ville jeg prioritert sistnevnte, men dersom det ikke var en ekstraordinær situasjon ville jeg prioritert de jeg allerede var med, og heller avtalt med venninnen neste dag. Anonymkode: 2259f...d30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #8 Del Skrevet 22. oktober 2017 I utgangspunktet litt frekt ja, men også forståelig i enkelte situasjoner. Jeg har også selv gjort liknende ting. Var invitert til en venn, kom, vi hadde det hyggelig, men etter en halvtime ringer min bestevenninne og det er krise. Vi bor langt unna hverandre, men noe alvorlig hadde skjedd og hun trengte meg. Jeg forklarte dette for vennen jeg var på besøk hos, og sa det var en alvorlig situasjon. Vedkommende hadde forståelse for det, og jeg gjorde selvsagt opp for det med invitasjon til meg. Jeg synes det er innafor i spesielle tilfeller, men det har jo mye å si hvordan man får den som er "valgt bort" til å føle seg. Din venninne lot deg sitte igjen og føle deg som uviktig og nedprioritert, og det synes jeg jo hun burde prøvd litt hardere å unngå. Anonymkode: 5cf6e...609 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #9 Del Skrevet 22. oktober 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: I utgangspunktet var det frekt av henne, men jeg kan allikevel forstå det dersom det var en situasjon hvor han helt klart trengte henne. Om jeg hadde hatt en venninne eller to på besøk, og bestevenninnen min ringte og fortalte at hun trengte å snakke med noen fordi mannen hadde gått fra henne, mammaen var blitt alvorlig syk, det hadde skjedd noe alvorlig med ett av barna eller lignende ville jeg prioritert sistnevnte, men dersom det ikke var en ekstraordinær situasjon ville jeg prioritert de jeg allerede var med, og heller avtalt med venninnen neste dag. Anonymkode: 2259f...d30 Sånn som jeg forstod det var det ikke noe alvorlig. Virket mer som han bare trengte å lette på trykket. Anonymkode: 5646e...1f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
saltyliquorice Skrevet 22. oktober 2017 #10 Del Skrevet 22. oktober 2017 Bestevenner som ikke har sett hverandre på et år... Er du sikker på at dere ikke tviholder på noe som egentlig ikke er der? Jeg spør ikke for å være slem, men fordi jeg er oppriktig nysgjerrig. Uansett ville jeg tatt det opp med henne, for hun trenger faktisk å vite hva du føler. Høres ut som du har mange følelser rundt vennskapet deres, og det kan du legge fram for henne på en ryddig måte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aloe_Vera Skrevet 22. oktober 2017 #11 Del Skrevet 22. oktober 2017 Det høres ut som venninnen din har begynt å ruse seg. Jeg kan ikke si helt sikkert men dette er kjent oppførsel når noen prøver å skjule noe. Hvorfor har hun plutselig begynt å skli fra deg nå etter 20 år med vennskap? Hun ruser seg og vil ikke gjøre det foran deg. Hvorfor ble hun plutselig god venn med denne karen som hun ikke likte før? Han fikser rus til henne. Hvorfor ble du sendt ut? Hun ønsker ikke å ruse seg foran deg fordi hun vet hva du synes om rus. Det første du mister når du har ett rusproblem er vennene dine. Tenk litt på hva jeg har sagt til deg nå, er det sannsynlighet for at hun ruser seg? Bare vit at jeg har stor kompetanse innenfor rus og jeg vil at du skal ta vare på vennen din om hun har havnet utenfor. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #12 Del Skrevet 22. oktober 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn som jeg forstod det var det ikke noe alvorlig. Virket mer som han bare trengte å lette på trykket. Anonymkode: 5646e...1f5 Hvilket trykk? Anonymkode: 55416...8e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #13 Del Skrevet 22. oktober 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilket trykk? Anonymkode: 55416...8e3 Kanskje begge 😂 Anonymkode: 5646e...1f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #14 Del Skrevet 22. oktober 2017 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn som jeg forstod det var det ikke noe alvorlig. Virket mer som han bare trengte å lette på trykket. Anonymkode: 5646e...1f5 Da synes jeg ikke det er innafor å "kaste ut" noen du har invitert bare fordi "noe bedre" dukket opp. Det er ufint når noen har satt av tid til å møte deg, og planlagt etter det. Når dere i tillegg ikke har møttes på et år, synes jeg det sier mye om din venninne når ikke hun kunne holde av denne kvelden for dere. Høres dessverre ut som deres vennskap betyr mer for deg enn for henne... Anonymkode: 5cf6e...609 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uni Skrevet 22. oktober 2017 #15 Del Skrevet 22. oktober 2017 (endret) Høres ufint ut. Det er vanskelig å tro at hun ikke kunne pratet med ham på et senere tidspunkt, særlig mtp hun først og fremst gjorde avtale med deg - ikke ham. Å skulle snakke "hemmelig" mens en annen venn ikke skal høre det, det minner om barneskolen. Jeg ville dog ikke "tatt det opp", jeg ville bare holdt det i bakhodet og flyttet henne ut i den mer perifere vennekretsen. Neste gang hun hadde invitert meg, så ville jeg ha nevnt at jeg håper å slippe å plutselig måtte dra hjem fordi hun plutselig skal prate hemmelig med en annen... Endret 22. oktober 2017 av Uni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #16 Del Skrevet 22. oktober 2017 Hun ligger med han. (Og virker som en egoistisk type menneske) Anonymkode: 0a040...5aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #17 Del Skrevet 22. oktober 2017 Som flere her nevner, så virker det som om de kanskje skulle noe mer enn å bare prate sammen. Anonymkode: 80066...019 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #18 Del Skrevet 22. oktober 2017 4 timer siden, Aloe_Vera skrev: Det høres ut som venninnen din har begynt å ruse seg. Jeg kan ikke si helt sikkert men dette er kjent oppførsel når noen prøver å skjule noe. Hvorfor har hun plutselig begynt å skli fra deg nå etter 20 år med vennskap? Hun ruser seg og vil ikke gjøre det foran deg. Hvorfor ble hun plutselig god venn med denne karen som hun ikke likte før? Han fikser rus til henne. Hvorfor ble du sendt ut? Hun ønsker ikke å ruse seg foran deg fordi hun vet hva du synes om rus. Det første du mister når du har ett rusproblem er vennene dine. Tenk litt på hva jeg har sagt til deg nå, er det sannsynlighet for at hun ruser seg? Bare vit at jeg har stor kompetanse innenfor rus og jeg vil at du skal ta vare på vennen din om hun har havnet utenfor. Akkurat det samme tenkte jeg. Dessverre opplevd det med ei venninne selv. Anonymkode: 681d0...4bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #19 Del Skrevet 22. oktober 2017 Eventuelt er hun en viktig støtespiller for en som ruser seg/pleide å ruse seg. Ingen vits å spekulere, men dersom hun sendte deg ut burde hun i det minste signalisert at dette var veldig viktig, hvis det var veldig viktig. Anonymkode: fe967...94e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meeeg9 Skrevet 22. oktober 2017 #20 Del Skrevet 22. oktober 2017 Kjempefrekt! Hun setter ikke pris på vennskapet deres Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå