Gå til innhold

Hvor ville du helst ha vokst opp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I enebolig med stor eller liten hage, i rekkehus eller leilighet? I by eller land eller midt i mellom?

Selv ville jeg helst ha vokst opp landlig, men med mange barn i nærheten. 

Anonymkode: 61e99...d1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enebolig på lander. Uten naboer. 

Gud, som jeg savner barndommen! 

Anonymkode: 1c37f...fb2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vokste opp i leilighet sentralt i Oslo, og elsket det. Så ville vokst opp på den måten.

Anonymkode: c77d4...0e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vokste opp i blokk i by men ville helst vokst opp ved vannet et sted. Fikk meg en liten båt ganske tidlig men vi bodde 30 min unna med bil så fikk ikke brukt den så mye som jeg ville.....

Glad i fisking, telte på øyer og elsker krabber! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vokst opp flere forskjellige steder. Det eneste jeg ikke har prøvd er en by. 

Jeg likte best de stedene som var nært vannet, og hvor det var naturområder rundt man kunne utforske og bruke. Husker somre med krabbefisking, is og bading :)

Anonymkode: fc508...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si jeg hadde foretrukket en gård hele barndommen. 
Hadde vært mye spenning. Har vokst opp en del på en gård fra før av, men tenker jeg hadde elsket det året rundt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2017 den 7.24, AnonymBruker skrev:

I enebolig med stor eller liten hage, i rekkehus eller leilighet? I by eller land eller midt i mellom?

Selv ville jeg helst ha vokst opp landlig, men med mange barn i nærheten. 

Anonymkode: 61e99...d1c

Leilighet med balkong på Manhattan, NYC.

Anonymkode: 774b3...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enebolig i forstad til mellomstor by. Er akkurat sånn jeg har vokst opp, og kunne ikke tenke meg noe annet. 

Enebolig med hage = ikke naboer vegg i vegg som klager på bråk, og man kan leke ute uten så mye tilsyn, og har rikelig med tumleplass til badminton, krokket, og annet, samt man kan ha bærbusker, frukttrær, osv, som gir gode barndomsminner. 

Nært by, men ikke I byen betyr at det er lite nok trafikk til at man ikke lever i konstant fare for å bli splattet, samt at det er fortau og ok kollektivtilbud. Det er også ok med fritidstilbud, og nok av andre unger på egen alder til at man har klassekamerater i gangavstand fra heimen. 

Anonymkode: 95019...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest C.Tramell

I en enebolig med stor og usjenert hage, helst i landlige omgivelser men ikke er så landlig at man ikke kan ta seg inn til en større by forholdsvis raskt. Nærhet til havet også, helst. Jeg elsker havet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor gård på landet, sånn som jeg og familien min gjør nå :) 

Anonymkode: 53568...8fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg synes livet til Pelle i Oslo virket ganske spennede da jeg så Døden på Oslo S en gang i forrige århundre, så kanskje en oppvekst i Oslo med hippieforeldre hadde vært tingen.

Anonymkode: 1cfe8...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville vokst opp i Nashville, Tennesse så kunne jeg sunget country fra jeg var barn.. også er det sånn countryromantisk der borte :ninuskapus: Ville bodd i et sånn typisk amerikansk hus med sånn front porch, lemonade og gyngestol.. 

Anonymkode: cafe0...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vokste opp i enebolig i storby, men hadde muligheten når jeg skulle starte på videregående å flytte til landsbygda hvor familien min kommer fra, men valgte å ikke gjøre det. Hadde jeg kunne valgt igjen nå så hadde jeg lett valgt å flytte dit. Synes man ofte får helt andre erfaringer og verdier, som jeg hadde satt mere pris på i dag nå som jeg er voksen. Men samtidig så er jeg bymenneske, og hadde ikke en vond oppvekst i storbyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...