AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #21 Del Skrevet 22. oktober 2017 11 minutes ago, Elliespelli said: Jeg hadde kontaktet sjefen. For jeg regner med at når du svarte kollegaen din i begynnelsen så ga du beskjed om at du ikke ønsket å fortelle hvorfor du er sykemeldt. Og nå har kollegaen din har blandet inn sjefen din for å presse deg, og for å gi deg inntrykk av at de sitter å snakker stygt om deg. Du har nå bevis på det jeg vil beskrive som trakassering fra kollegaen din, og jeg hadde informert sjefen din og latt h*n ta det opp med kollegaen din. Utifra hva som blir skrevet, også fagforeningen på jibben, Anonymkode: 27e00...3ed 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #22 Del Skrevet 22. oktober 2017 Årsak til sykemelding er sensitiv informasjon, verken kolleger eller sjefer har lov til å kreve det. Dette kan du vise til i en melding, og nevne at det er respektløst å prøve å kreve sensitiv informasjon som han ikke har lov å be om. Deretter ville jeg trolig ha blokkert den personen på alle kommunikasjonskanaler utenfor jobb. Anonymkode: ada7c...96a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 22. oktober 2017 #23 Del Skrevet 22. oktober 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Den ene kollegaen min mangler sosiale antenner og er generelt ganske uhøflig av seg. Vedkommende er slitsom å forholde seg til i hverdagen og er en av flere faktorer i et veldig konkfliktfylt arbeidsmiljø med en svak leder som har tæret på meg lenge (laaaaang historie jeg ikke vil gå videre inn på pga at det er lett å kjenne igjen). For noen uker siden sa det bare stopp og jeg har vært sykemeldt siden. Jeg aner ikke når jeg kommer tilbake - eller om jeg i det hele tatt kommer tilbake. Jeg har så smått begynt å se etter en annen jobb. Kollegaen uten sosiale antenner sender stadig meldinger i flere kanaler, både via Facebook Messenger og SMS. Det spørres om hva som feiler meg, når jeg kommer tilbake, om jeg blir frisk snart osv. Gjerne flere ganger om dagen. I begynnelsen svarte jeg, men etter råd fra legen, fordi denne personen og situasjonen på arbeidsplassen er hovedårsakene til at jeg er sykemeldt og sliter, har jeg oversett meldingene og latt vær å svare den siste tiden. I kveld fikk jeg en kjempelang, sint melding fra vedkommende for at jeg ikke har svart. Anklagelsene var mange og visstnok er sjefen enig i at det er dårlig at jeg ikke svarer. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre - bør jeg svare noe på den meldingen? Jeg er da vel ikke forpliktet til å svare en kollega på personlige spørsmål rundt sykdom etc mens jeg er sykemeldt? Sjefen vet jo hvor lenge jeg er sykemeldt og at jeg sannsynligvis blir borte en stund og jeg regner med at kollegaene mine har blitt orientert om dette. Anonymkode: d2968...bac Dette er grunnen til at man ikke skal involvere kolleger og sjef på sosiale medier. Bare svar høflig at du ikke er så mye på sosiale medier og ikke unnskyld deg mer enn det. Skriv også at når det kommer til helseopplysninger så er det en privatsak og noe du ikke er komfortabel med å kommentere, men du holder sjefen oppdatert på hvor lenge du blir borte. Takk så for omtanken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 22. oktober 2017 #24 Del Skrevet 22. oktober 2017 Jeg ville ikke delt noe som helst. En enkel "jeg er syk og trenger ro" kan fort bli bygget på av en kollega med dårlige antenner. Ville rett og slett svart "det har ikke du rett til å vite eller noe med. Forstår ikke hensikten med å spørre meg ut når meldingene kun handler om å fiske ut om mitt privatliv og ikke kan oppfattes som god bedring-melding". Denne kollegaen virker jo ekstremt innpåsliten. Så å være direkte og "streng" tilbake synes jeg er helt innafor. Noen bare trengs å settes på plass... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #25 Del Skrevet 22. oktober 2017 Takk for alle tilbakemeldinger. Som jeg skrev i førsteinnlegget svarte jeg på de første meldingene som kom, men gjorde det hele tiden klart at hvorfor jeg er sykemeldt/hva som feiler meg er en privatsak jeg ikke kommer til å dele. Til ingen nytte. Kollegaen min gjentar de samme spørsmålene gang på gang. Da jeg var hos legen for en ukes tid siden viste jeg ham meldingene og fortalte at jeg synes dette er veldig slitsomt. Han rådet han meg til å ignorere meldingene og bare la vær å svare siden det er tydelig at beskjeden om at min sykdom er privat ikke "går hjem". Jeg svarte tidligere i dag: "Som jeg har svart deg gjentatte ganger tidligere: Hva som feiler meg er en privatsak og ikke noe du har krav på å vite noe om. Jeg kommer ikke til svare på meldinger fra andre enn *sjefens navn* så lenge jeg er sykemeldt. Vennligst respekter dette." Jeg gikk for en direkte tilnærming fordi vedkommende som tidligere sagt mangler antenner og generelt er uhøflig. Siden tidligere "hyggeligere" tilnærminger ikke har gått hjem gikk jeg for en litt strengere tone denne gangen. Jeg har også sendt skjermdumper av meldingene til sjefen med en kort redegjørelse for bakgrunnen for at jeg svarte som jeg gjorde (uten å gå inn på hvorfor jeg er sykemeldt). TS Anonymkode: d2968...bac 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #26 Del Skrevet 22. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for alle tilbakemeldinger. Som jeg skrev i førsteinnlegget svarte jeg på de første meldingene som kom, men gjorde det hele tiden klart at hvorfor jeg er sykemeldt/hva som feiler meg er en privatsak jeg ikke kommer til å dele. Til ingen nytte. Kollegaen min gjentar de samme spørsmålene gang på gang. Da jeg var hos legen for en ukes tid siden viste jeg ham meldingene og fortalte at jeg synes dette er veldig slitsomt. Han rådet han meg til å ignorere meldingene og bare la vær å svare siden det er tydelig at beskjeden om at min sykdom er privat ikke "går hjem". Jeg svarte tidligere i dag: "Som jeg har svart deg gjentatte ganger tidligere: Hva som feiler meg er en privatsak og ikke noe du har krav på å vite noe om. Jeg kommer ikke til svare på meldinger fra andre enn *sjefens navn* så lenge jeg er sykemeldt. Vennligst respekter dette." Jeg gikk for en direkte tilnærming fordi vedkommende som tidligere sagt mangler antenner og generelt er uhøflig. Siden tidligere "hyggeligere" tilnærminger ikke har gått hjem gikk jeg for en litt strengere tone denne gangen. Jeg har også sendt skjermdumper av meldingene til sjefen med en kort redegjørelse for bakgrunnen for at jeg svarte som jeg gjorde (uten å gå inn på hvorfor jeg er sykemeldt). TS Anonymkode: d2968...bac Flott! Hadde jeg vært sjefen din, hadde den innpåslitne kolegaen din fått sparken for trakassering. Jeg baksnakker nemlig ikke. Så det hadde vært løgn, og plaging av mine ansatte i dette tilfellet. Anonymkode: 0f75f...c05 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #27 Del Skrevet 22. oktober 2017 TS her! Jeg fikk svar på eposten jeg sendte sjefen i kveld og det er faktisk ikke løgn at sjefen synes det er dårlig at jeg ikke har svart kollegaen uten antenner. Kort fortalt synes sjefen at jeg lager et stort nummer ut av lite og skjønte ikke hvorfor jeg sendte over skjermdumpene. "Det kan da ikke være så vanskelig å svare en kollega som bryr seg og er bekymret?" Greia her er at kollegaen min ikke bryr seg. Det dreier seg om ren skjær nysgjerrighet. Spørsmål som "hva feiler det deg?", "hvilken sykdom har du?", "når kommer du tilbake?", "blir du lenge borte?" etc går igjen i alle meldingene. Det står ikke noe i retning av "god bedring" eller "håper du føler deg bedre". Sånn som jeg kjenner kollegaen min bryr h*n seg om ett menneske i verden: seg selv. H*n er en av de mest selvsentrerte/selvopptatte menneskene jeg har møtt. Dette har bidratt til å skape mange av konfliktene på arbeidsplassen. Jeg vet at flere andre kollegaer er frustrerte over denne personens oppførsel og vi har også fått flere negative tilbakemeldinger fra kunder, men sjefen tar ikke tak i noe av det. Dette er nok på grunn av at til tross for manglende sosiale antenner og ubehøvlet oppførsel oppnår vedkommende gode salgsresultater. Men vi andre får ikke sjansen til å gjøre jobben vår bedre fordi en viss person tar så mye plass og vi bruker mye tid og krefter på å glatte over når det går galt for h*n... Kjenner mer og mer at jeg ikke orker tanken på å vende tilbake til den arbeidsplassen. Jeg MÅ finne meg en ny jobb! Anonymkode: d2968...bac 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #28 Del Skrevet 22. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her! Jeg fikk svar på eposten jeg sendte sjefen i kveld og det er faktisk ikke løgn at sjefen synes det er dårlig at jeg ikke har svart kollegaen uten antenner. Kort fortalt synes sjefen at jeg lager et stort nummer ut av lite og skjønte ikke hvorfor jeg sendte over skjermdumpene. "Det kan da ikke være så vanskelig å svare en kollega som bryr seg og er bekymret?" Greia her er at kollegaen min ikke bryr seg. Det dreier seg om ren skjær nysgjerrighet. Spørsmål som "hva feiler det deg?", "hvilken sykdom har du?", "når kommer du tilbake?", "blir du lenge borte?" etc går igjen i alle meldingene. Det står ikke noe i retning av "god bedring" eller "håper du føler deg bedre". Sånn som jeg kjenner kollegaen min bryr h*n seg om ett menneske i verden: seg selv. H*n er en av de mest selvsentrerte/selvopptatte menneskene jeg har møtt. Dette har bidratt til å skape mange av konfliktene på arbeidsplassen. Jeg vet at flere andre kollegaer er frustrerte over denne personens oppførsel og vi har også fått flere negative tilbakemeldinger fra kunder, men sjefen tar ikke tak i noe av det. Dette er nok på grunn av at til tross for manglende sosiale antenner og ubehøvlet oppførsel oppnår vedkommende gode salgsresultater. Men vi andre får ikke sjansen til å gjøre jobben vår bedre fordi en viss person tar så mye plass og vi bruker mye tid og krefter på å glatte over når det går galt for h*n... Kjenner mer og mer at jeg ikke orker tanken på å vende tilbake til den arbeidsplassen. Jeg MÅ finne meg en ny jobb! Anonymkode: d2968...bac Hva du enn gjør så ikke slett en eneste melding fra verken kollegaen din eller sjefen. Ikke dine meldinger/svar heller. Ta vare på alt enten det er på SMS, Facebook eller hva som helst annet. Og ringer de, bør du notere deg tidspunkt og hva som ble sagt og ta en skjermdump av mobilloggen. Det er opplagt at sjefen ikke kommer til å være der for deg, muligens tvert imot, og du kan fort befinne deg i en situasjon hvor du ender som den store stygge ulven. Har de ikke noe å ta deg på, kan de finne på noe. Anonymkode: 54bb1...235 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #29 Del Skrevet 22. oktober 2017 Sjefen og kollegaen din er uproffe. Hvis sjefen din lurer på det samme får hen ta kontakt med deg og da ikke over Facebook. Anonymkode: efe55...91d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meadow Skrevet 22. oktober 2017 #30 Del Skrevet 22. oktober 2017 Har sjefen din en sjef? For dette bør tas videre i systemet, hvis det finnes et system. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #31 Del Skrevet 23. oktober 2017 Ta vare på alt bevis, prøver sjefen å fucke opp for deg, gå videre, hvis ikke hadde jeg bare prøvd å finne meg ny jobb. Anonymkode: 79dab...1d4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #32 Del Skrevet 23. oktober 2017 På 22.10.2017 den 0.51, AnonymBruker skrev: Den ene kollegaen min mangler sosiale antenner og er generelt ganske uhøflig av seg. Vedkommende er slitsom å forholde seg til i hverdagen og er en av flere faktorer i et veldig konkfliktfylt arbeidsmiljø med en svak leder som har tæret på meg lenge (laaaaang historie jeg ikke vil gå videre inn på pga at det er lett å kjenne igjen). For noen uker siden sa det bare stopp og jeg har vært sykemeldt siden. Jeg aner ikke når jeg kommer tilbake - eller om jeg i det hele tatt kommer tilbake. Jeg har så smått begynt å se etter en annen jobb. Kollegaen uten sosiale antenner sender stadig meldinger i flere kanaler, både via Facebook Messenger og SMS. Det spørres om hva som feiler meg, når jeg kommer tilbake, om jeg blir frisk snart osv. Gjerne flere ganger om dagen. I begynnelsen svarte jeg, men etter råd fra legen, fordi denne personen og situasjonen på arbeidsplassen er hovedårsakene til at jeg er sykemeldt og sliter, har jeg oversett meldingene og latt vær å svare den siste tiden. I kveld fikk jeg en kjempelang, sint melding fra vedkommende for at jeg ikke har svart. Anklagelsene var mange og visstnok er sjefen enig i at det er dårlig at jeg ikke svarer. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre - bør jeg svare noe på den meldingen? Jeg er da vel ikke forpliktet til å svare en kollega på personlige spørsmål rundt sykdom etc mens jeg er sykemeldt? Sjefen vet jo hvor lenge jeg er sykemeldt og at jeg sannsynligvis blir borte en stund og jeg regner med at kollegaene mine har blitt orientert om dette. Anonymkode: d2968...bac Dette er jo trakassering! For noen uprofesjonelle folk du har havnet med...😮 Mange i din situasjon er mye småsyke eller de blir sykemeldt 3-4 måneder. Disse trives ikke i jobben pga gjerne dårlig sjef. Lykke til med jobbsøk! Anonymkode: efadc...024 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #33 Del Skrevet 23. oktober 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her! Jeg fikk svar på eposten jeg sendte sjefen i kveld og det er faktisk ikke løgn at sjefen synes det er dårlig at jeg ikke har svart kollegaen uten antenner. Kort fortalt synes sjefen at jeg lager et stort nummer ut av lite og skjønte ikke hvorfor jeg sendte over skjermdumpene. "Det kan da ikke være så vanskelig å svare en kollega som bryr seg og er bekymret?" Greia her er at kollegaen min ikke bryr seg. Det dreier seg om ren skjær nysgjerrighet. Spørsmål som "hva feiler det deg?", "hvilken sykdom har du?", "når kommer du tilbake?", "blir du lenge borte?" etc går igjen i alle meldingene. Det står ikke noe i retning av "god bedring" eller "håper du føler deg bedre". Sånn som jeg kjenner kollegaen min bryr h*n seg om ett menneske i verden: seg selv. H*n er en av de mest selvsentrerte/selvopptatte menneskene jeg har møtt. Dette har bidratt til å skape mange av konfliktene på arbeidsplassen. Jeg vet at flere andre kollegaer er frustrerte over denne personens oppførsel og vi har også fått flere negative tilbakemeldinger fra kunder, men sjefen tar ikke tak i noe av det. Dette er nok på grunn av at til tross for manglende sosiale antenner og ubehøvlet oppførsel oppnår vedkommende gode salgsresultater. Men vi andre får ikke sjansen til å gjøre jobben vår bedre fordi en viss person tar så mye plass og vi bruker mye tid og krefter på å glatte over når det går galt for h*n... Kjenner mer og mer at jeg ikke orker tanken på å vende tilbake til den arbeidsplassen. Jeg MÅ finne meg en ny jobb! Anonymkode: d2968...bac Når en ansatt er sykemeldt har ingen kolleger noe med hvorfor. Du bør finne deg en ny jobb! Anonymkode: efadc...024 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 23. oktober 2017 #34 Del Skrevet 23. oktober 2017 Jeg hadde rett å slett svart, det har du ingenting med og det er utrolig frekt av deg å drive på slik, jeg kommer til å ta det opp med sjefen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #35 Del Skrevet 23. oktober 2017 1 minute ago, Blair Waldorf said: Jeg hadde rett å slett svart, det har du ingenting med og det er utrolig frekt av deg å drive på slik, jeg kommer til å ta det opp med sjefen. Har du lest de siste to innleggene til TS? Anonymkode: 27e00...3ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 23. oktober 2017 #36 Del Skrevet 23. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har du lest de siste to innleggene til TS? Anonymkode: 27e00...3ed Leste bare HI, men ser det nå. Hun burde finne seg en ny jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #37 Del Skrevet 23. oktober 2017 Just now, Blair Waldorf said: Leste bare HI, men ser det nå. Hun burde finne seg en ny jobb. Jepp.enig- Anonymkode: 27e00...3ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest padawan Skrevet 23. oktober 2017 #38 Del Skrevet 23. oktober 2017 18 timer siden, Coolaid skrev: Dette er grunnen til at man ikke skal involvere kolleger og sjef på sosiale medier. Man kan ikke hindre at kolleger tar direkte kontakt med deg på sosiale medier. Selv har jeg ingen kollegaer på sosiale medier og vil holde det slik. Jeg vil råde TS til å ta dette vide med verneombud og / eller tillitsvalgt da hverken sjefen eller kollegaen tydeligvis ikke tar hintet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #39 Del Skrevet 23. oktober 2017 TS her igjen! Jeg jobber i et lite firma med seks ansatte og det er ingen sjef over sjefen. Sjefen eier 50% av firmaet og to av kollegaene mine eier 25% hver. Kollegaen uten antenner, en deltidsansatt og jeg er ansatte uten eierandeler. Vi har ikke verken verneombud eller tillitsvalgt. Ingen av de ansatte er organiserte såvidt jeg vet, jeg er det ikke. Så jeg har ingen jeg kan ta det videre med. Anonymkode: d2968...bac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #40 Del Skrevet 23. oktober 2017 7 minutes ago, AnonymBruker said: TS her igjen! Jeg jobber i et lite firma med seks ansatte og det er ingen sjef over sjefen. Sjefen eier 50% av firmaet og to av kollegaene mine eier 25% hver. Kollegaen uten antenner, en deltidsansatt og jeg er ansatte uten eierandeler. Vi har ikke verken verneombud eller tillitsvalgt. Ingen av de ansatte er organiserte såvidt jeg vet, jeg er det ikke. Så jeg har ingen jeg kan ta det videre med. Anonymkode: d2968...bac La det gå, og få deg en ny jobb Jeg vet du jobber med det, lykke til Anonymkode: 27e00...3ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå