Gå til innhold

Føler det ubehagelig i barselgruppe..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Fikk for et par år siden baby og havnet i en grei barselgruppe. Vi hadde det veldig koslig og trefftest i permisjonen nesten hver uke. Jeg føler meg veldig normal sosial sett, har ikke noen problemer med å prate, og i sosiale settinger prater jeg like ofte som de jeg er med. I denne gruppa merka jeg raskt at det jeg sa ikke var så interessant som det de andre hadde å komme med, men det gjorde ikke så mye, var koselig å sosialisere seg allikevel i den travle babytiden og mye av fokuset var jo på babyen som lekte seg også. Jeg er ganske sikker på at jeg var mindre interessant pga aldersforskjellen, jeg er den yngste. Det var ei jeg ble mer kjent med som oppførte seg helt normalt og vi kom godt overens, heldigvis.  

Men nå driver vi av og til å treffes uten babyene, og da ble det litt mer rart. Bare hun ene snakker til meg, men hun snakker jo til alle andre også så klart. Ingen ser på meg når jeg prater, viss noen svarer på det jeg sier så ser de på noen andre.. Jeg føler meg rett og slett som luft, aldri følt det slik! Liker godt alle sammen, synes de er hyggelige damer alle sammen men jeg får absolutt ingenting ut av å være med de nå lenger og det er bare kjedelig og jeg føler meg dom uansett hva jeg sier. Spesielt hun ene, det er som om jeg ikke er der for henne. Har møtt henne flere ganger tilfeldigvis og hun ser ikke meg engang. Var en gang jeg kom i prat med henne da jeg møtte henne og da var hun helt vanlig. En annen gang jeg pratet med hun å en annen, så spurte jeg et spørsmål til den andre personen, også svarte hun plutselig på det temaet, vendt bort fra meg og mot den andre personen!! Følte meg totalt som luft, var utrolig merkelig. I tillegg driver hun å liste snapper meg alt hun gjør på og jeg skjønner ingenting, haha! Uff gruer meg til neste treff, er så lite givende for min del men aner ikke hvordan jeg skal vri meg unna uten at de skal synes jeg er sær som ikke vil være med lenger.

Anonymkode: d4d54...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det ikke gir deg noe positivt å møte denne barselgjengen så ville jeg bare droppet det. Det hørtes ikke mye hyggelig ut, når de fleste ikke snakker med deg osv. Ikke bry deg om hva de tenker, bare si fra på en høflig måte at du ikke kan delta lengre. 

Anonymkode: 0b068...5b0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke fortsatt å treffe de. Meld avbud heretter, og så vil de nok bare slutte å spørre deg mer. Du kan prøve å ta det opp, men spørs om det fører frem med slike folk.

Anonymkode: 82996...70e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så fælt. :/ Høres ikke ut som spesielt hyggelige folk, så jeg ville bare droppet de treffene. 

Anonymkode: 11112...579

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være det er sjalusi eller at du har sagt noe hun ikke likte. Det var en lignende dame på min gruppe når jeg fikk mitt barn for 5 år siden. Hun frøys ut en ensom jente som jeg ville ha med, og nå hilser hun ikke så..noen er bare rare.

Anonymkode: b134a...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En barselgruppe er noe som er påtvunget. Finn heller andre mødre som du har noe til felles med. 

Selv har jeg aldri vært med i noen barselgruppe da jeg ikke så vitsen med dette

Anonymkode: 4847d...ad0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...