Puny Skrevet 22. oktober 2017 #21 Del Skrevet 22. oktober 2017 De hadde og har hvite vegger og parkettgulv. De var nok ikke de mest hippe foreldrene på 80 tallet, men det er en tidløs look... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #22 Del Skrevet 22. oktober 2017 Vokste opp i stor enebolig på 60-tallet. Stua hadde lys, enkel tapet og tregulv, etterhvert kom det beige vegg-til-veggteppe. Spisestua var likedan. Kjøkkenet hadde tapet med diskre mønster og farger, linoleum på gulvet. Badet hadde malte vegger og linoleum på gulvet. Dusj og etterhvert badekar. Noen soverom hadde tregulv, andre hadde vegg-til-veggteppe. Ikke så voldsomme farger, ganske nøytralt inkludert gardinene. Vil si mine foreldre hadde ganske god smak, uten at det ble kjedelig og tamt. Vi hadde mange grønne planter, og ofte friske blomster på stua. Jeg husker at jeg var glad da de endelig kasserte den turkise sofagruppen. Anonymkode: b523a...2ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #23 Del Skrevet 22. oktober 2017 -Vokste opp på 60-tallet i et stort murhus på landet. Min mor stod for byggingen siden min far var sjømann og på langfart. Det var typisk 60-talls møbler, teak, tyllgardiner og linoleum. Tapet i stua, gangen og soveromma. Gule og sorte linoleumsfliser på gangen. Kjøkkenet var lyseblått med skyvedører på skapene. Teak rekkverk langs trappa. På 70-tallet la de inn brunt heldekningsteppe i stua og kjøpte ny blomstrete sofa og stoler. Pluss skinnstoler. 😜 Anonymkode: 6bafd...137 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #24 Del Skrevet 22. oktober 2017 Vokste opp i et moderne hus bygd på 80-tallet en gang. Jeg er født i 1989. Huset er pusset opp en del nå da, men badet hadde gult badekar og vask + bidé. Rommet mitt hadde rød og hvit polkadot-tapet 😄. Kjøkkenet var typisk 80-talls husker jeg, lyseblått! Sofaene i stua hadde sånn forferdelig 90-talls-design. Masse farger og former. Foreldrene mine hadde vannseng og vegg-til-vegg teppe. Ellers var nok huset forut for sin tid. Ganske moderne og noe minimalistisk/skandinavisk stil. Designet er ganske populært nå i 2017. Nå ser jeg hus som ligner over alt. Anonymkode: 487f2...523 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #25 Del Skrevet 22. oktober 2017 Jeg er født på begynnelsen av 80 tallet, innen jeg var 10 år så hadde jeg bodd på 8 ulike steder. Men de hadde da noen fellestrekk som linoleum i de fleste rom, men vegg til vegg teppe i stua, mye trepanel, farget badekar/do/vask, mye brunt. Nå var dette utleieleiligheter/hus, så de var ganske straight. Anonymkode: f6c2c...69d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest making.a.mess Skrevet 22. oktober 2017 #26 Del Skrevet 22. oktober 2017 Begynnelsen av 80 tallet. Stor tomannsbolig med frukthage, garasje og vedskjul. Inntil vedskjulet stod et gammelt pæretre. Fra det kunne man klatre opp på vedskjultaket om man trengte et sted å furte. Huset var hvitt med brune karmer og vindskier. Brun dør med gult rutete glass i. Det var parkett i alle rom. Beige panelplater i gangen. Mørkebrun kommode med gullfargedehåndtak. den inneholdt tre skuffer med luer, skjerf, votter og gamasjer. Digert knaggmøbel, også i mørkebrunt tre. Liten hylle med en brun telefon på. Skyvedør inn til kjøkkenet som hadde furuinnredning, solid bord og slagbenk.brunt kjøleskap. Husker overraskelsen jeg følte når jeg satt der og spiste brødskive med brunost som fireåring, og fikk en kraftig feberkrampe. Datt på gulvet og hørte opprørte stemmer rundt meg. På kjøkkenet var det god utsikt fra vinduet. Foreldrene mine pleide å sitte der og røyke. røykskyer oppunder taket som var i evig bevegelse mens de småsnakket og røkte enda mer. I stua var det grønnrutete tapet i rutermønster. Brunbeisede vinduskarmer. Stor brun seksjon. 28 tommer grundig tv. Mørkebrunt bord. Sofa med brune skinnarmlener, gult stoff med masse svarte palmeblader.fattern lå der i helgene og så fodtball på tv mens muttern kjeftet i bakgrunnen. Tenk bare ligge der halve dagen og ikke bidra med noe husarbeid eller pass av barna. Jammen lettvint å være mann osv osv osv. Gulvteppe legobiter lett kunne forsvinne i. Mørkebrun spisestue med nok en mørkebrun seksjon ved. Palmer og potteplanter. Her kunne man lett leke at man var i jungelen. Jeg delte soverom med søstern min. Vi hadde hvit køyeseng. Det bodde et monster under senga når mørket senket seg. Omtrent alt på rommet var hennes:plakater,pult,platespiller,stæsj. Jammen hadde hun kule ting mens jeg bare hadde leker. Innafor rommet vårt var foreldresoverommet. Stor mørkebrun seng og en vegg med hvite skap. Kan knapt huske å ha satt en fot der. Lurte på hvordan barn ble til en gang og da sa fattern at han en dag ristet dyna og så så han noe som datt ut og det var meg. Dorommet var bittelite. Blå fliser med dekor av siv på noen av dem. Tenkte alltid på en andedam når jeg var der. Badet hadde brun linoleum og gule baderomsplater. Badekar. Rommet til broren min lå ved siden av. Lite rom med hvit tapet med blå og grønne blomster på. Dit var det ikke lov å gå for småunger som meg.. i 2etg bodde mormor, morfar og en onkel som ikke helt klarte å ta vare på seg selv. Onkel hadde i sine yngre dager seilt på alle verdens hav, så det var mye rare bilder og gjenstander. Blant annet var et et moskusskinn hengende på veggen i trappen som jeg syntes var skummelt. Og maleri av en jente som gråt. Det bildet har jeg sett flere andre steder også så kanskje noe masseprodusert. Mormors del av huset var innredet i 60-70 tall stil og luktet tobakk fra morfars pipe. Loftet var mitt hemmelige sted følte jeg. Dog ikke veldig hemmelig for det knirket så fælt i trappen at alle og enhver visste når noen gikk dit. I kjelleren var det mange rom i mur. Vaskerom,vedkjeller,matboder,verktøybod,malebod. Hele huset med beliggenhet i oslo kostet 45000 å bygge i 1946. Den gangen oslo øst var jorder og bondegårder. På 80 tallet var det eneboliger med store hager. Østkanten har desverre tapt seg fryktelig og preges av forfall og høy innvandring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #27 Del Skrevet 22. oktober 2017 Født på begynnelsen av 80tallet. Bodde i stor ærverdig sveitservilla i et fint villastrøk. Mine foreldre er kløppere på oppussing, interiør og hage, så det var et flott hjem som forbipasserende ofte stoppet opp og kommenterte, og flere fikk komme inn i huset/hagen for å se og la seg begeistre. Huset var jevnlig i endring etter interiørtrendene, jeg husker best brystpanel og dyre tapeter i 90talls stil, skinnsofa, mye antikviteter, tremøbler med utskjæringer, malerier på veggene, teppegulv på soverommene, litt bonderomantisk stil mixet med annet. Masse bøker overalt, metervis med bokhyller fra gulv til tak, piano, gitarer. Hagen var usannsynlig flott, det bugnet av roser, solsikker, rhododendron, syriner, løvemunn, revebjelle, epletrær og kirsebærtrær osv. Det var et nydelig hjem, jeg savner oppveksten min der. Anonymkode: 1dad3...8ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #28 Del Skrevet 22. oktober 2017 Vokste opp i en leilighet på Manhattan på 90-tallet. Typisk New York med mursteinsvegger inne. Selv om jeg nå bor i en leilighet på en finere kant av Manhattan, så var det en herlig atmosfære og mye hyggeligere naboer der jeg vokste opp. Anonymkode: 47a6f...5fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #29 Del Skrevet 23. oktober 2017 I motsetning til resten av innleggene vokste jeg fra 11 års alderen opp i etasjen over bestemor etter foreldrene skiltes og far flyttet oss barna 60km. Dette var på 90 tallet. Delte soverom i begynnelsen med 2 brødre, husket jeg hatet dette intenst. For mens det som ble mine nye kamerater hadde fine hus og store rom hadde jeg ett nedslitt gammelt hus og en skillevegg. Heldigvis ble jeg ikke mobbet/ertet av noen for dette. Flyttet ut på hybel i 17 års alder. Anonymkode: 027a1...558 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi680 Skrevet 23. oktober 2017 #30 Del Skrevet 23. oktober 2017 Vokste opp på 60 tallet. Vi leide visst en leilighet i 2.etg. og der var det stort oransje kjøkken, med tilsvarende farger på skap. Skapene nådde opp til taket, så mamma slapp å vaske øverste del slik vi gjør i dag. Stua var omtrent like stor, jeg aner ikke str på noen av de, for da var jeg så lita. Men stua hadde mønstret gulv, ikke noe tepper, veggene var småblomstrete og vi hadde blondegardiner og mammas mange flotte blomster i en bred karm og det husker jeg hun var glad for. Broren min lå på ei seng på stua, da vi kun hadde et soverom som var mine foreldre sitt og litt mitt. Tror soverommet var lys gult, også hadde vi et kott som etterhvert ble omgjort til min brors kjære rom. Vindu ned mot veien og der var det mye å titte på, husker at jeg elsket det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #31 Del Skrevet 23. oktober 2017 Vokste opp på 80-tallet, i enebolig. Husker ikke så mye av det første huset vi bodde i siden vi flyttet da jeg var 4, men vet det var hvit tapet på badet med masse grønne blomster. I stua var det parkettgulv, tror jeg, og i underetasjen var det teppegulv og en stor knallrød sofa. Så flyttet vi inn i en enda større enebolig med diger hage. Der var det tapet på badet som gikk i orange, brunt og gult Denne tapeten ble etterhvert byttet ut med en «fin» knæsj grønn en med små motiv i gull Hele huset hadde teppegulv, bortsett fra kjøkkenet (som mine foreldre pusset opp da vi flyttet inn) samt bad og et par rom til. I stuene var teppegulvet hvitt/beige, i andre rom hadde det innslag av brunt og på mitt soverom var teppegulvet burgunderrødt og skap, dører og lister var malt i samme farge. I stua var det hvit stoff-tapet og vi hadde knallgrønn sofa. Resten av huset hadde trefargede panel-plater. Gangen opp til 3. etasje ble malt lyserosa Jeg fikk male rommet mitt gult da jeg gikk på barneskolen, og fikk parkettgulv. En del av de andre rommene ble pusset opp etter hvert (den rosa gangen ble blant annet kaffelatte ) Anonymkode: c15f5...8c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #32 Del Skrevet 23. oktober 2017 Vokste opp på 90 tallet. Bodde i hvit hus med røde karmer og lister. Knall gule panelvegger i kjøkkenet og i stuen. Jeg husker vi hadde skikkelig 90 talls sofa. Mørkeblå med små blomster på. Eller hva det nå var. Hadde linoleumgulv, men fikk parket når jeg begynte på en ungdomsskolen. 70 talls bad med gult badekar og do. Brun og gul tapet. Husker ikke hvordan gulvbelegg var. Gangen var mørkegrønn. Hadde vegg til vegg gulvteppe på soverommet og hadde rosa køyeseng Anonymkode: 0e212...d85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #33 Del Skrevet 23. oktober 2017 På åttitallet var veggene oransje og olivengrønne. Kjøkkenet var i furu. Brune gardiner og matchende sofa. Lineoleum som skulle se ut som tre på alle gulv. På nittitallet ble alt kraftig pusset opp. Til hyttestil... Ubehandlet furupanel på alle vegger. Møblene ble kastet ut og erstattet med "hyttemøbler"; altså ubehandlet furu og stoff med smårutet hyttemønster. Rokk som pynt i hjørnet. Lekkert... Anonymkode: a00cd...025 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fullførsetningen Skrevet 23. oktober 2017 #34 Del Skrevet 23. oktober 2017 Født på 80-tallet. Vi flyttet litt rundt, så jeg har bodd i mange forskjellige hus.. Som oftest innenfor samme sted/by. Jeg har ikke noe barndomshjem, bare et barndomssted. Jeg har bodd i hus fra 1920-30, 1950, 1970 og 1990 tallet. Teppegulv, linoleumsgulv og/eller parkett. Standard helhvitt billigkjøkken fra 90-tallet eller 50-tallskjøkken med en helt jævlig lillafarge. Jeg har bodd i hus med lekkasje og råte i badvegg, som ikke ble oppdaget før etter at vi hadde flyttet ut (æsj). Vertikaldelt, rekkehus og enkeltstående. Det har omtrent egentlig nærmest vært alt mulig rart.. unntatt blokk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #35 Del Skrevet 23. oktober 2017 jeg vokste opp på 90-tallet. det var mye furu. vegger, gulv, tak, kjøkkeninnredning og mange møbler var i furu. sofaen var i et rødt ullstoff. landskapsmalerier og bilder av barna på veggene. kjøkkenet hadde blåmalte vegger. gangen var grønnmalt med brune terracottafliser på gulvet. lyseblå fliser på badet og furu innredning. badekar og dusj. delte soverom med søstra mi som hadde umalte furuvegger, furugulv, furusenger, furubokhylle osv. Anonymkode: 11671...516 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå