Gå til innhold

Hvordan så det ut i boligen du vokste opp i?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er født i 87 og vi bodde i hus. Alle rom utenom badet og kjøkkenet hadde sånn vegg til vegg teppe. På kjøkkenet og badet var det beigeaktig gulvbelegg. Tror ikke vi fikk tregulv før på begynnelsen av 2000 tallet. Veggene på kjøkkenet var malt mørkegrønt og med rød kjøkkeninnredning. På badet hadde vi gult badekar:P huset var mørkegult med røde lister og karmer.

Hvordan så ut i boligen du vokste opp i?

Anonymkode: 99309...fe1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppvokst i leilighet i Oslo, vi hadde utsikt fra Holmenkollen til Ekeberg. Leiligheten var ganske flott til at dette var på 80 tallet. Flott nytt kjøkken, og moderne til den tiden. Mest tapet, litt panel, var ikke noen vegg til vegg tepper.

Anonymkode: 25c65...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født på 70-tallet. Huset vårt var gult med brune lister og grønt tak. På kjøkkenet hadde vi noe blomstrete tapet i gult og brunt, og linoleum i grått på gulvet. Tror vi hadde orange skap. Parkett i stua, men jeg husker ikke veggene der.....spisestua var bondeblå; stoler, bord og skap, men hvordan var veggene...hmmm....og en diger Jøtulovn i et hjørne i stua.

Syns jeg husker at do-veggene var orange, og at badet var grønt? Linoleum der også. Husker jammen mye mindre enn jeg trodde.

Anonymkode: 74fc6...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppvokst på 90 tallet og vi hadde gammelt tregulv. Sånn det ofte er på eldre hytter. Tror de fleste veggene var hvite, husker badet var rødt. Huset var rødt. Huset var gammelt og vi hadde en stor gammel peis i stua. Steintrapp opp til inngangen og stor hage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer fra et sted i nord Norge .Huset var vernet fordi det var fra 1700 tallet hadde 2 stuer og hadde 5 soverom .

Vi hadde det koselig med ved ovn i stua og på kjøkkenet .

Hagen var 6 mål med store flotte tær.

Anonymkode: 3bb31...c6f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født på sekstitallet. Vokste opp i horisontaldelt enebolig, der min farmor hadde egen leilighet i 2. etasje og et rom med sovealkove ble leid ut som hybel. vi bodde i første etasje. Stua hadde lys mønstret tapet på veggene og oljekamin til oppvarming. gulvbelegg på gulvet. Kjøkkenet hadde off white panel på veggene, linoleumsfliser på gulvet og kjøkkeninnredningen var hjemmesnekret og malt i grønt og hvitt. Badet hadde badekar og varmtvannsbereder plassert på veggen. Vi hadde linoleumsfliser på gulvet og halvveis opp på veggene (våtromsnormen var ikke oppfunnet enda ;) )  og over der hvitmalt trepanel. Badet var iskaldt og blandebatteriet på varmtvannstanken virket ikke så vi fikk enten varmt eller kaldt vann. Om vinteren tok vi gjerne vann i vaskefat og vasket oss på kjøkkenet i stedet. Der var det i det minste varmt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først bodde vi i blokk, treroms leilighet i 1. etasje. Blokka var bygd på slutten av 60-tallet. Husker ikke så mye av det, var 3,5 da vi flyttet. Da flyttet vi til et nytt typisk 70-tallshus. Parkett i stua, vanlig gulvbelegg i andre rom. Mener det var grønnstripet tapet i stua. Sigdal-kjøkken med grønn benkeplate, gul tapet på kjøkkenet. Komfyren var blå, og det var mørkerøde fliser over vasken. Rommet mitt var veldig tidsriktig med grønn tapet, oransje seng, teppe med mønster i forskjellige oransje nyanser, hvitt og svart. Gardinene hadde bølger i hvitt, svart og oransje. Den oransje senga ble etter hvert byttet ut med en grønn. Seinere (ca 1985) ble rommet pusset opp med hvit tapet med røde loddrette striper, hvite møbler (Stompa sovesofa med blått mønster), og det obligatoriske overdimensjonerte stereoanlegget med platespiller, cd-spiller og dobbel kassettspiller.

Nå kvalifiserer huset til deltakelse i Norske rotehjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokste opp på 90-tallet i en 3-roms leilighet i blokk fra 50-tallet. 

Gangen og stua hadde vegg-til-vegg teppe (ble fjernet etter hvert...), veggene var først en gammel strietapet som ble malt knæsj gul/rød en gang på 90-tallet. Fargerike gardiner. En del arvede møbler fra 70-80-tallet. Noen furumøbler som var «nye og fine» den gang. 

Også hadde vi stress-less i stua 😳😳

Flytta til enebolig i 97 og der var innredningen litt mer tidløs (parkett på de fleste gulv etc.), men de knallfargede veggene fikk bli i noen år til 😬

Anonymkode: 1f4c3...796

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokste opp på 80-tallet. Mørk parkett eller fliser overalt, hvit tapet, hvite møbler samt en mørk skinnsofa med tilhørende stoler. Ganske klassisk stil. 

Barnerommene hadde heldekkende teppe i farge vi fikk velge selv, så mitt var rosa :P

Anonymkode: 052dc...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokste opp i et hus fra 70-tallet som mamma og pappa bygde selv. De var heldigvis ganske nøkterne i forhold til de mest ekstreme interiørtrendene på den tiden, men hadde blant annet lysegrønn stue, sånne imiterte panelvegger i hallen, lys beige gulvbelegg i hele huset og gule fronter på kjøkkenet. Og selvfølgelig kamin med messingpanel. 

Anonymkode: 9ac15...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født i 1980 og huset ble bygd det året. To etg, stor stue, lite kjøkken og rom på rom. Soverom, bod, vaskerom , matkjeller, vedbod, kjellerstue osv. Ble pusset opp ca hvert tiende år og fulgte fargene fra 80tallets pasteller og 90-tallets vinrød ,mørkblå, mørkgrønn, sennepsgul. Brystpanel i omtrent alle rom😳

min far er snekker og oppusser🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokste opp i toetasjes rekkehus, flyttet dit i 1985 da jeg var seks år. Den rustrøde (!) nålefilten på gulvet i stua varte heldigvis bare et par år før det ble byttet ut med parkett, for det var gyselig.

Ellers var huset ganske "kjedelig", interiørmessig sett. Mine foreldre var ikke veldig interesserte i oppussing, det var parkett og hvite vegger og et Sigdalkjøkken i mørkt tre som fulgte med da vi flyttet og ble værende. Det mest outrerte var i grunnen møblene, som var skikkelig åttitalls. Sekskantet marmorbord, schvær lefsete skinnsofa og noen forferdelig dominerende, blåblomstrede gardiner med voldsom kant øverst.

Ja, og så var det enten kjemperotete og littmøkkete, eller helt strøkent. Moren min var av type skippertaksmenneske, kan man si :ler: 

Anonymkode: 12454...b5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokste opp på 80tallet.

Vi var 4 barn og 1 voksen(og noen ganger 2) i en 4romsleilighet i et "belastet" nabolag. På den tiden bodde kun de "fattigste" i blokker, alle andre med jobber bodde i rekkehus eller enebolig.

Det var dårlig standard på alt. Hullete gamle møbler, utdaterte tapeter på alle rom som var store rifter/huller i, og vi barna hadde fått utfolde oss litt vel mye på dører med stygge klistermerker osv.

Ikke så mye rot faktisk, var relativt normalt ryddig. Men standarden var dårlig. Det mest betegnende var nok likevel at jeg assosierer papprullen inni gladpack/aluminiumsfolie til å være noe man lager til doputstyr, og at jeg ikke ville spise av skjeene som hadde svimerker under; de ble brukt til å smelte narkotika til flytende form.

Med andre ord; kjempekoselig og hyggelig hjem :P 

Det jeg synes var superfint hos andre var brystpanel, tørkede roser oppå sånne fæle skap med sprosser, tapetborder og burgunderrødt/okergult :sprettoy: Og kombinasjonen kongeblått/gul. *usj* 

Anonymkode: 0d4f2...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vokste opp i enebolig på landet. Jeg husker bare at vennene mine kalte huset vårt det rosa huset. 

ALT var rosa innvendig. Skapdørene, hvitevarene, dørene, sofaene, stolene, teppene. Men vi hadde parkett på gulvet. Det var også det eneste som ikke ble malt rosa, fordi min far satte ned foten da mor ville male gulvet rosa. 

Anonymkode: bdec4...7e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokste også opp i et hus på 80 tallet. Og tja:) Hvor begynner vi!

Det ene badet vårt var malt i hel rødt, med brunt belegg til gulv. Toalettet var hvit med sort dolokk/ring. Dørene var sennepsgule.

Stuen hadde også slitt brunt belegg golv, og veggene var mørkebrune(uferdige uten tapet/panel). Og kjøkkenet hadde stygt gult interiør, og med rose dekorert tapet. Gardinene var bondeblåe. 

Huset er stort, så vil ta en evighet å beskrive alt :D Men vil nevne  at vi hadde noe sorte mellomstore rør som stakk ned fra taket i kjelleren. Og hver gang noen trakk ned fra toalettet, så hørte vi det skylle og dunke ned gjennom disse rørene. 

Anonymkode: 8f725...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vokste opp i et ganske gammelt hus. Husker ikke når det ble bygd. Når vi flyttet inn (var rundt 2-3 år) så fikk de lagt parkett på alle gulv utenom badet. Det var det et grusomt brunt gulvbelegg og gulaktig tapet på veggen. Veggene på kjøkkenet var gule og vi hadde også rød kjøkkeninnredning. Kjøleskapet var brun gul. Usj. Vi hadde to seter og tre seter svær svart skinnsofa. Blomstrete gardiner som vi hadde fått av mormor :fnise:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde panelvegger i huset vårt. Gulv, ikke parkett, og tapet i fiskebeinsmønster. 

Anonymkode: a866e...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke glemme blondegardinene våre eller sånne lange blå med gull på. 

Anonymkode: a866e...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født tidlig på 80 tallet. Foreldrene mine bygget seg enebolig som var ferdig i -86. Rødt hus med hvite lister. Gulvbelegg på alle gulv, beige stofftapet på stua, rutete tapet med kirsebær på kjøkkenet. Blå tapet med skyer på rommet jeg og storebror delte.

Stor oppussing midt på 90 tallet; stua fikk brystning og mørkegrønne vegger. Kjøkkenet ble mørkeblått. Badet ble knallgult og gangen rød. Loftet på huset ble bygget ferdig og jeg og bror fikk hvert vårt rom der oppe. Mitt var mørkegrønt og hans rom knallrødt. Skikkelig fargerikt og masse furupanel. 

Midt på 2000 tallet ble alt pusset opp og det meste ble hvitt. Sånn er det ennå :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...