Gå til innhold

Hvor er det vakreste stedet i verden?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Skal på ferie med mannen min, og er ute etter tips til reisemål. Hvor har du følt total avslapping samtidig som man har mulighet til litt uteliv og shopping, et sted med sol og starnd, et overkommelig prisnivå, god mat og drikke, hyggelige mennesker, et hotell hvor man føler velkommen og avslappet atmosfære og utmerket service, osv, osv. Jeg er rett og slett ute etter et drømmested.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal på ferie med mannen min' date=' og er ute etter tips til reisemål. Hvor har du følt total avslapping samtidig som man har mulighet til litt uteliv og shopping, et sted med sol og starnd, et overkommelig prisnivå, god mat og drikke, hyggelige mennesker, et hotell hvor man føler velkommen og avslappet atmosfære og utmerket service, osv, osv. Jeg er rett og slett ute etter et drømmested.[/quote']

Hvor lenge?

Hvilket prisnivå?

Hvor lang flytid gidder dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Blir borte to uker i februar.

Hotell og fly bør ikke koste mer enn 30.000, og prisnivå på mat og drikke bør være lavere enn i Norge.

Selv om jeg ikke ser frem til lange flyreiser, så er ikke det noe problem. Småfly og lange båtturer med mye bølger derimot, er et problem.

Vi er generelt glad i det gode liv. God mat, god drikke og passende omgivelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir borte to uker i februar.  

Hotell og fly bør ikke koste mer enn 30.000, og prisnivå på mat og drikke bør være lavere enn i Norge.  

Selv om jeg ikke ser frem til lange flyreiser, så er ikke det noe problem. Småfly og lange båtturer med mye bølger derimot, er et problem.

Vi er generelt glad i det gode liv. God mat, god drikke og passende omgivelser.

* Tulum i Mexico (som stranden i Bountysjokoladereklamen). Ikke all verdens utvalg i restauranter...men for ei strand *sukk*

* Borocay på Filippinene (en liten øy og litt begrenset shoppingmuligheter, men de finnes og har kanskje tatt seg opp siden jeg var der).

* Til slutt...Cuba. Har blitt mye turister der etter hvert, men hvis det ikke er noe problem...så kan landet absolutt anbefales - og det er i hovedsak kun i Varadero og Havanna de fleste turistene er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Foz do Iguacu i Brasil!

Dere klarer det for 30000 hvis dere finner billig flybillett og bestiller hotell på egenhånd. Prisnivået er lavere enn i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bali. Mye turister, men vakkert og meget vennlig folkeslag.

Men det vakreste steder tror jeg ikke finnes. Selv synes jeg det aller meste med utsikt, fri natur og ren natur er vakkert, uansett om det er i Lofoten, Peru eller Vietnam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Cape Town i SørAfrika. Uten tvil.

Du kan fly fra Europa med BA og Lufthansa. Finn et koselig guesthouse. Det er haugevis med gode restauranter (som er billige). Gode shoppingmuligheter. God vin. Fine strender. Interssante dagsturer i kort avstand fra byen, eks vindistriktet, kapp det gode håp, Robben Island og mye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Anbefaler Thailand! Få tak i "billige" bill. til Bangkok med rutefly. (6-7 000 per pers.)

Alt. 1. Kjøp innenriksbill. med Thai (via Thai sine internasjonale nettsider, ikke den norske siden) til Krabi.

Fly direkte fra Bangkok og ned til Krabi. Ta båt direkte til Koh Lanta (den båtturen overlever du :ler: )

Book dere inn på enten Pimalai Resort & Spa (luksus) eller Sri Lanta Resort (topp standard) eller det koselige hotellet Noble House som ligger like på stranden. (billig, men bra)

Koh Lanta er en fredelig øy hvor dere kan nyte late dager og hverandre. Øya er et flott utgangspunkt for turer til andre øyer, ikke minst klatreparadiset Railey Beach hvor det er ubeskrivelig flott.

Avslutt med to-fire dager i Bangkok før dere returnerer hjem. I Bangkok bor dere meget bra for 500 kr. natten. Nyt sightseeing, gode restauranter og glimrende shopping før dere flyr hjem igjen.

Alt.2. Fly til Bangkok. Ta taxi direkte ned til Hua Hin. (2,5 timer, ca.500 kroner) Book dere inn på Sofitel,

Marriot Resort eller Hyatt Regency som ligge litt utenfor sentrum. Hua Hin er ikke så spektakulært som i syd, men likevel en veldig trivelig by med mange flotte spisesteder, butikker, badeliv etc.

Sjekk den norske Asiaguiden www.gotoasia.no. Der finner du bilder, omtale og hotellanbefalinger på alle de nevnte stedene.

God tur, enten det nå blir Brasil, Cuba, Afrika, Mexico, Thailand eller noe annet! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

P.S. I Thailand er prisnivået LAVT. Enda billigere i Hua Hin enn i syd, men absolutt på et lavt og behagelig nivå over hele Thailand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Jeg ville ikke anbefalt noen å reise til Koh Lanta enda... Den skal visst også ha blitt berørt av flodbølgen desverre... :-(

Men det er en vakker øy!

Utenfor Koh Lanta ligger det en liten øy som heter Koh Hai! Den er enda finere! Der er det nesten ingen turister, vakkert, stille og rolig!

Men som sagt... umulig å vite hvordan det er der nå pga flodbølgen.... :-?

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg ville ikke anbefalt noen å reise til Koh Lanta enda... Den skal visst også ha blitt berørt av flodbølgen desverre...  :-(  

Men det er en vakker øy!

Utenfor Koh Lanta ligger det en liten øy som heter Koh Hai! Den er enda finere! Der er det nesten ingen turister, vakkert, stille og rolig!

Men som sagt... umulig å vite hvordan det er der nå pga flodbølgen....  :-?  

Pam

Hei Pamella!

Jeg har svenske venner som bor og jobber på Koh Lanta. Utrolig nok gikk det ikke spesielt hardt ut over Koh Lanta og alt er tilbake til normalen nå. Er ellers enig i at det er flere vakre øyer utenfor Koh Lanta, men mange av de er så stille og rolige at det kanskje blir litt lite variasjon hvis det er snakk om over en uke?

Men øyhopping er jo absolutt et alternativ i dette området. Det er mange muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koh Lanta kan man fint dra til nå. Den ble overraskende lite berørt av flodbølgen, og det gikk mest ut over noen strandbarer og bungalower. Jeg tror alle hotellene står.

En venninne av meg var der under flodbølgen, og de var der en hel uke etterpå, ble ikke evakuert. Folkene der har bedt turistene om å komme tilbake allerede:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=261563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk for gode forslag. Har vært i Cape Town og på cruice før. Vil gjerne tilbake, men er sulten på nye reisemål først.

Har tenkt på Thailand, men tror rett og slett ikke at jeg kan slappe helt av der når det er så mange som har mistet sine kjære der såpass nylig. Presiserer at dette kun er min personlige mening, så jeg oppfordrer selvsagt andre til å dra dit nå som de sårt trenger å få opp turistnæringen igjen. Vil gjerne besøke landet, men tror jeg venter litt.

Har ennå ikke bestemt oss for hvor vi drar, så avslør ditt drømmested :) (Gjerne med navn på evt drømmehotell...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt paradis må bare bli Maidivene. Drømmer bare om å komme tilbake. 100% avslappning.

Lite muligheter for shopping, men følte ikke noe behov for det der. Bare utrolig deilig å slappe av på stranda, snorkle i krystalklart vann med fantastisk dyreliv, dra på båtturer og svømme med delfiner.

Når du reiser derfra er det som å våkne fra en drøm, kan ikke tror at det har vært virkelig.

Det blir fort litt dyrere enn 30 000 desverre, men det er lov og drømme...... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...