Gå til innhold

Folk som kommer krypende tilbake


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I vinter/vår datet jeg ei jente i ca 2 måneder. Vi er begge 27 år. Jeg følte ting gikk veldig bra og håpet på noe seriøst, men plutselig dumpet hun meg. Jeg tok det med fatning og lot henne være i fred. Likevel slettet/blokkerte hun meg fra alt av sosiale medier. Og nå, etter et halvt år med stillhet har hun plutselig tatt kontakt igjen. Hun vil møte meg, men jeg blir veldig usikker på hva hun er ute etter. Brukerne på KG kjenner jo ikke til oss og vår forhistorie så jeg er egentlig ikke ute etter å få råd, men er nysgjerrig på om noen har opplevd noe lignende før. Dette kan jo ikke være veldig vanlig? Selv om jeg har veldig lyst til å møte henne igjen, så klarer jeg ikke å overse at dette er en person som såret meg, og jeg er veldig redd for at dette bare ender i trøbbel igjen..

Anonymkode: 02f3c...2de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor dumpet hun deg? 

Jeg tror du må se på det samt ta et valg ang hvor din grense går. 

Spør henne hva det er hun vil. Jeg mener at siden hun dumpet deg er det hun som må jobbe for å få deg tilbake. Alt skal ikkd være glemt uten at hun tar ansvar for egne valg. Og kommer hun tilbake fordi hun ble dumpa av en annen igjen.. Ja du får tenke selv.

Og det mener jeg som er kvinne selv.

Anonymkode: e651f...3b0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg kvinne, men jeg opplever dette hele tiden. Men jeg er på noen dater med, alt fra 1 date til noen måneders dating, så dumper de meg. Men tar kontakt gjerne 6-12 mnd senere. Da har de ikke funnet noen bedre enn meg, og vil ha en sjanse igjen. Men har bare møtt en mann igjen. Og det er fordi han var nylig blitt singel da vi møttes første gang, og tok kontakt igjen, og forklarte at han var bare ikke klar da. Men var da klar 1 år etterpå. Det ble ikke oss da.

Du får høre med henne hva hun vil, og før du skulle starte å date igjen, ville jeg nok vite hvorfor hun dumpet deg første gangen.

Anonymkode: ee84a...9c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du risikerer å bli dumpet uansett hvem du er med, med mindre du vil være singel resten av livet.. Her inne får du som regel beskjed om å dumpe vs. bli dumpet 

Til spørsmålet: Ja, dette er ikke et ukjent fenomen. Hvis man slo opp på grunn av ting som har ordnet seg så kan man angre

Anonymkode: aefcc...689

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun freaket ut da hun forsto at jeg hadde lite erfaring med forhold (og jenter generelt). Ifølge henne var det grunnen til at hun dumpet meg. Jeg har utrolig lyst til å leke litt 'hard to get' nå, men jeg vet at det kommer til å bli veldig vanskelig hvis hun viser litt interesse. Jeg står alltid med hjerte i hånda og har aldri vært noe god til å spille spill..

Ts

Anonymkode: 4b8b5...c50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun freaket ut da hun forsto at jeg hadde lite erfaring med forhold (og jenter generelt). Ifølge henne var det grunnen til at hun dumpet meg. Jeg har utrolig lyst til å leke litt 'hard to get' nå, men jeg vet at det kommer til å bli veldig vanskelig hvis hun viser litt interesse. Jeg står alltid med hjerte i hånda og har aldri vært noe god til å spille spill..

Ts

Anonymkode: 4b8b5...c50

Hvorfor vil du spille hard to get da? Er det fordi du ikke liker henne, fordi du kanskje tenker at hun liker deg bedre hvis du gjør det, fordi selvfølelsen din vil bli bedre av det? Hva vil du ha ut av det?

Anonymkode: aefcc...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil du spille hard to get da? Er det fordi du ikke liker henne, fordi du kanskje tenker at hun liker deg bedre hvis du gjør det, fordi selvfølelsen din vil bli bedre av det? Hva vil du ha ut av det?

Anonymkode: aefcc...689

Nei, jeg tror ikke selvfølelsen blir noe bedre, tvert i mot. Det er bare litt gøy å leke med tanken, for jeg føler meg veldig naiv og enkel hvis jeg står der med åpne armer. Men jeg kjenner meg selv, kommer til å være betatt igjen fra første sekund vi ser hverandre igjen, og kommer heller ikke til å klare å skjule det noe særlig heller

Anonymkode: 4b8b5...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også (helt ærlig)  vært litt skeptisk om jeg datet en som hadde minimal erfaring med motsatt kjønn og forhold.

Mye fordi man ikke har lyst til å¨være "erfaringen" din da det er gaske vanlig å ha noen flere erfaringer før man møter den man slår seg til ro med. Det kan tenkes at hun har vurdert dette som en mulighet og derfor gjort det slutt med deg for å slippe å være "en av erfaringene".

Samtidig kan det selvfølgelig være helt andre grunner til at hun gjorde det slutt men her har du hvertfall et alternativ

Ellers er det veldig kjedelig å spille spill. Det har en tendens til å treffe negativt tilbake på en selv og motparten vil miste litt respekt for deg om det blir oppdaget. 

Det er lett å tenke at man er den eneste med følelsesmessige utfordringer (som du nevner som e begrunnelse til å spille spill) men du er ikke alene om det, det kan tenkes at hun har nok usikkerheter og følerier fra før av som vil komplisere for dere hvis du spiller.

Anonymkode: 5226d...7a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnslig å spille hard to get, biter bare degselv i leggen

Anonymkode: 76f17...109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hun freaket ut da hun forsto at jeg hadde lite erfaring med forhold (og jenter generelt). Ifølge henne var det grunnen til at hun dumpet meg. Jeg har utrolig lyst til å leke litt 'hard to get' nå, men jeg vet at det kommer til å bli veldig vanskelig hvis hun viser litt interesse. Jeg står alltid med hjerte i hånda og har aldri vært noe god til å spille spill..

Ts

Anonymkode: 4b8b5...c50

Forventer virkelig unge damer at man skal ha masse erfaring med forhold og jenter i en alder av 27 år??? Folk er da forskjellige og noen har lite erfaring til over 40 år.

Hvis det var alt som var feil med deg fra hennes ståsted så har hun virkelig drete på draget vil jeg si.

Vær ærlig og si rett ut hva du mener til henne, og si gjerne og at det er direkte frekt å dømme andre på et så svakt grunnlag.

Hadde du vært over 50+ og hatt andre sære ting som gjorde at du aldri fikk erfaring så ville det vært noe helt annet. 

Dessverre er ikke hun unntaket, jeg har hørt jenter og kvinner omtale gutter og menn på en ganske så foraktelig bruk og kast måte at jeg har vært nødt til å si dem noen sannhetens ord. Hun ene giftet seg tilslutt med han hun omtalte som "reserveløsningen" sin. Han skulle bare ha visst hva hun klarte å lire av seg av pissprat.

 

Anonymkode: e651f...3b0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, AnonymBruker said:

Barnslig å spille hard to get, biter bare degselv i leggen

Anonymkode: 76f17...109

Det er vel mer jenta som gjorde det, all den tid hun nå er tilbake.

Anonymkode: e651f...3b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forventer virkelig unge damer at man skal ha masse erfaring med forhold og jenter i en alder av 27 år??? Folk er da forskjellige og noen har lite erfaring til over 40 år.

Hvis det var alt som var feil med deg fra hennes ståsted så har hun virkelig drete på draget vil jeg si.

Vær ærlig og si rett ut hva du mener til henne, og si gjerne og at det er direkte frekt å dømme andre på et så svakt grunnlag.

Hadde du vært over 50+ og hatt andre sære ting som gjorde at du aldri fikk erfaring så ville det vært noe helt annet. 

Dessverre er ikke hun unntaket, jeg har hørt jenter og kvinner omtale gutter og menn på en ganske så foraktelig bruk og kast måte at jeg har vært nødt til å si dem noen sannhetens ord. Hun ene giftet seg tilslutt med han hun omtalte som "reserveløsningen" sin. Han skulle bare ha visst hva hun klarte å lire av seg av pissprat.

 

Anonymkode: e651f...3b0

Du høres bare ut som en typisk svartmaler. Hvem har sagt at ts ble dømt? 

Til neste innlegg.. Kanskje du har vært stråelnde og perfekt året rundt både som partner og ellers i kjærlighetslivet ditt slik at du mangler innsikt i andres ståsted. Kudos kudos kudos.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel mer jenta som gjorde det, all den tid hun nå er tilbake.

Anonymkode: e651f...3b0

Anonymkode: 76f17...109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke legg så mye i det, møt henne og se hva hun sier, ordner seg dette om det skal det.

Anonymkode: ab049...abc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun freaket ut da hun forsto at jeg hadde lite erfaring med forhold (og jenter generelt). Ifølge henne var det grunnen til at hun dumpet meg. Jeg har utrolig lyst til å leke litt 'hard to get' nå, men jeg vet at det kommer til å bli veldig vanskelig hvis hun viser litt interesse. Jeg står alltid med hjerte i hånda og har aldri vært noe god til å spille spill..

Ts

Anonymkode: 4b8b5...c50

Jeg synes dette er en elendig dumpegrunn, så jeg hadde vært skeptisk. Har spilt spillet da jeg var yngre, men erfart at det går mye bedre om jeg bare er ærlig og forteller hva jeg vil. 

Anonymkode: bfc42...483

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutes ago, AnonymBruker said:

Du høres bare ut som en typisk svartmaler. Hvem har sagt at ts ble dømt? 

Til neste innlegg.. Kanskje du har vært stråelnde og perfekt året rundt både som partner og ellers i kjærlighetslivet ditt slik at du mangler innsikt i andres ståsted. Kudos kudos kudos.

Anonymkode: 76f17...109

Kan du ikke lese? Hun dumpa han, ergo ble han dømt. 

Anonymkode: e651f...3b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette fenomenet er kjetn og kalles rebound. Funker aldri. Hvis ikke du ønsker å være en holdeplass til neste buss dukker opp. 

Hennes forklaring på dumping er ganske tynn. Om du har lite erfaring, og tydeligvis var det en grunn nok for henne å dumpe deg, hva er det som har endret seg nå da?

hun vet du er en midlertidig løsning og da betyr det ikke så mye at du har lite erfaring!

Anonymkode: 0d3c7...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er en sånn typisk som endrer mening over tid, fordi jeg trenger tid før jeg faller for noen. Og det er kjipt, for når jeg endelig bestemmer meg, har de gått videre / tror ikke på meg. 

Hun kan være genuint interessert. Se ikke bort fra det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette fenomenet er kjetn og kalles rebound. Funker aldri. Hvis ikke du ønsker å være en holdeplass til neste buss dukker opp. 

Hennes forklaring på dumping er ganske tynn. Om du har lite erfaring, og tydeligvis var det en grunn nok for henne å dumpe deg, hva er det som har endret seg nå da?

hun vet du er en midlertidig løsning og da betyr det ikke så mye at du har lite erfaring!

Anonymkode: 0d3c7...39a

Herregud.. Skulle likt å hatt dype samtaler med dere under middag og vin en fredagskveld. Hadde vært rene underholdningen å høre på "de sosiale antennene" deres og hvordan dere tolker ting.

Not.

Anonymkode: aefcc...689

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spill hard to get.

Ikke gjør noe tredjegradsforhør av henne om hvorfor ditt og datt.

Ikke begynn med masse bebreidelser om såret, fæl med meg etc.

Ikke stå med hjertet i handa.

Ta kontakt med henne og la det stå til. Men vær litt forberedt. Du skal nemlig pass like godt på deg sjøl som du skal passe på forholdet. Det kan være at hun ble litt skremt fordi hun så deg som materiale for noe litt mer seriøst enn hun var klar for - bare det at du hadde litt lite erfaring. Så hun har da liksom tatt seg et år for å pule fra seg før hun kommer til deg og skal ha forhold. Dette er ikke sikkert, men det kan være sannheten. Det vil du etterhvert finne ut av, og det er tidsnok å tenke på det når det evt kommer for en dag - for sannsynligvis har det ikke skjedd.

Kjærligheten er ikke bare vakker for menn. Men i dette tilfelle har du egentlig valget mellom en vinn-vinn- situasjon eller ingen ting: Hvis du begynner å treffe henne, så får du enten en flott situasjon med henne, eller så tjener du opp mer erfaring med kvinner, noen som gjør at når den virkelig rette dukker opp, så stikker hun ikke på grunn av din manglende erfaring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...