AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #21 Del Skrevet 18. oktober 2017 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det hadde jeg gjort. Folk spør alt for sjelden om hjelp, synes jeg. Når de så spør så trenger de virkelig hjelpen, tenker jeg, Anonymkode: 0f000...447 Si nei. Han høres ut som en sleiping og ikke en som uheldigvis har kommet i en vanskelig situasjon. Det er en uting å be om tjenester som denne på kort varsel. Anonymkode: 3663b...285 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 18. oktober 2017 #22 Del Skrevet 18. oktober 2017 Jeg ville henta dersom han var en person som ofte stilte opp selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HerKommerMummi Skrevet 18. oktober 2017 #23 Del Skrevet 18. oktober 2017 Jeg ville hentet. Så gjør du en god gjerning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #24 Del Skrevet 18. oktober 2017 Hvis du ser på han som en god venn, så selvsagt henter du! Kanskje får du igjen for det senere:) Er dette ikke en nær venn, ville jeg sagt i fra at han får ordne seg annen transport. Har han ikke slekt eller andre venner han kan kontakte? Anonymkode: e3cf8...28f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 18. oktober 2017 #25 Del Skrevet 18. oktober 2017 (endret) 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror det handler mest om at taxi er dyrt og ikke tar seg råd. Cirka 300kr i taxi.. Anonymkode: 29a39...beb Djees. Om det bare er snakk om 300kr i taxi hadde jeg fader meg heller sponsa tomsingen som ikke har organisert seg bedre, enn å dra meg opp og ut av senga etter leggetid. Hadde seff stilt seg annerledes om man uforskyldt havnet i en knipe og var stuck i ingenmannsland. Endret 18. oktober 2017 av ElectricScum 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest justcurious Skrevet 18. oktober 2017 #26 Del Skrevet 18. oktober 2017 Greit nok å stille opp for en venn og gjøre en god gjerning og alt det der - men synes det er dårlig gjort av vennen til ts å sette henne i en sånn klemme, med mindre det er krise. Hva var planen egentlig, å bare sette seg på flyet og satse på at ts kunne hente ham midt på natta? Er taxi virkelig det eneste alternativet? Det går da vel buss? Nå vet jeg ikke hvor ts bor, men her i byen korresponderer i alle fall flybussen med alle rutefly, så det er jo bare å hoppe på bussen. Aner ikke hva det koster, men det er i alle fall billigere enn taxi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #27 Del Skrevet 18. oktober 2017 300 kr er da ikke så mye, det burde han da absolutt ha lagt inn i feriebudsjettet sitt. Kan du ikke si at det ikke passer og heller tilby å vippse han penger til taxi? Selv om jeg tviler på at han faktisk ikke har 300 kr. Anonymkode: 57f0c...5bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #28 Del Skrevet 18. oktober 2017 300 kr for en taxitur som varer i 40 minutter? Er du sikker på dette? Anonymkode: d1c0a...6c4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #29 Del Skrevet 18. oktober 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: 300 kr for en taxitur som varer i 40 minutter? Er du sikker på dette? Anonymkode: d1c0a...6c4 Sikkert 40 min tur-retur for TS å kjøre og max 15-20 min taxitur en vei for strandet kompis? Anonymkode: 47ab5...327 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 19. oktober 2017 #30 Del Skrevet 19. oktober 2017 Nei, det hadde vært uaktuelt. Jrg driver ikke taxivirksomhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guy Fawkes Skrevet 19. oktober 2017 #31 Del Skrevet 19. oktober 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en venn som lurte på om jeg kunne hente han. Han hadde ikke råd til taxi, og har vel ikke andre muligheter å komme seg hjem på. Er trossalt kveldstid. Jeg har bil, men vil heller sove for å vær uthvilt til neste dag. Føler meg som en dårlig venn når jeg sier jeg ikke kan hente. Alternativt må han gå, og det er langt, over 2 timer. Kontra 40 min med tur/retur bil. Er det stygt av meg å si jeg ikke kan? Anonymkode: 29a39...beb JA, du kan ikke være rare vennen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #32 Del Skrevet 19. oktober 2017 Hade latt han ta taxi, eller betalt meg likt taxipris. Han er selv ansvalig for å planlegge livet sitt, kan ikke flyte gjennom livet ved å snylte på andre. Han får ta taxi hjem, eller til nærmeste tog/busstopp. Anonymkode: ea6d1...14c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 19. oktober 2017 #33 Del Skrevet 19. oktober 2017 3 timer siden, justcurious skrev: Greit nok å stille opp for en venn og gjøre en god gjerning og alt det der - men synes det er dårlig gjort av vennen til ts å sette henne i en sånn klemme, med mindre det er krise. Hva var planen egentlig, å bare sette seg på flyet og satse på at ts kunne hente ham midt på natta? Er taxi virkelig det eneste alternativet? Det går da vel buss? Nå vet jeg ikke hvor ts bor, men HER I BYEN korresponderer i alle fall flybussen med alle rutefly. SÅ DET ER JO BARE Å HOPPE PÅ BUSSEN. Aner ikke hva det koster, men det er i alle fall billigere enn taxi Jeg vet heller ikke hvor ts og vennen bor. Men jeg vet at en stor del av Norges befolkning lever i en annen virkelighet enn du beskriver her. Ikke alle bor i en by. Ikke alle bor nærme nok en flyplass til at de kan komme seg hjem med flybussen. De må eventuelt reise videre med vanlige busser. Vanlige bussruter går oftest ikke på natta. I grisegrente strøk går de ofte også ganske sjelden på dagen. Og ikke alle bor i umiddelbar nærhet av en busstopp heller. Der jeg vokste opp var det over en mil til nærmeste busstopp. Og halvannen time med bil og en ferge (flr var det to) til nærmeste flyplass. Det hadde blitt dyrt med taxi. Og kanskje er siste ferga for kvelden gått. Og nei, dette er ikke unntak, det er virkeligheten for en stor del nordmenn. De som ikke selv har bil parkert på flyplassen, er ofte avgengig av å bli hentet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 19. oktober 2017 #34 Del Skrevet 19. oktober 2017 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hade latt han ta taxi, eller betalt meg likt taxipris. Han er selv ansvalig for å planlegge livet sitt, kan ikke flyte gjennom livet ved å snylte på andre. Han får ta taxi hjem, eller til nærmeste tog/busstopp. Anonymkode: ea6d1...14c Det er vel greit å hjelpe hverandre innimellom. Nå vet jeg ikke om dette er en som stadig venter at andre skal stille opp uten å yte noe tilbake. I så fall stiller det seg annerledes. Men i utgangspunktet ser jeg ikke noe galt i å spørre venner om de kan kjøre/hente innimellom. Men dersom det ikke koster mer enn 300 i taxi, ville jeg nok heller ha tatt taxi en å spørre noen om å kjlre meg på natta når jeg vet de skal på jobb neste dag. Med mindre jeg hadde veldig dårlig råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #35 Del Skrevet 19. oktober 2017 Helt ok å si nei. Med mindre det er en sjelden gang han spør, og det er snakk om fra sykehus eller noe annet veldig viktig. Man er ikke pliktig til å fungere som privatsjåfør for sine venner. Da kan de pokker meg ta kollektivtransport, taxi, kjøpe seg egen bil, eller holde seg i gangavstand fra heimen. Anonymkode: 3e361...07a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 19. oktober 2017 #36 Del Skrevet 19. oktober 2017 Jeg har en sånn fyr i vennegjengen som aldri planlegger og ender opp i slike situasjoner. Etterhvert sluttet folk å stille opp for han inkl. meg. Han er bare snikete, gjerrig og kommer med halvsannheter for at folk skal stille opp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #37 Del Skrevet 19. oktober 2017 Hadde hentet. En annen gang kan det være jeg som trenger hjelp eller skyss. Venner hjelper hverandre. Samfunnet er blitt så kynisk, det er meg og mitt først.. Anonymkode: 49308...a6f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #38 Del Skrevet 19. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Helt ok å si nei. Med mindre det er en sjelden gang han spør, og det er snakk om fra sykehus eller noe annet veldig viktig. Man er ikke pliktig til å fungere som privatsjåfør for sine venner. Da kan de pokker meg ta kollektivtransport, taxi, kjøpe seg egen bil, eller holde seg i gangavstand fra heimen. Anonymkode: 3e361...07a Enig! Anonymkode: 29a39...beb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #39 Del Skrevet 19. oktober 2017 Problem løst, takk for innspill. Anonymkode: 29a39...beb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
student86 Skrevet 19. oktober 2017 #40 Del Skrevet 19. oktober 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Problem løst, takk for innspill. Anonymkode: 29a39...beb Hva gjorde du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå