Gå til innhold

Erfaringer med leasing?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 21.10.2017 den 12.53, AnonymBruker skrev:

Dette er jo helt usaklig. Når du skal lease/eller kjøpe så hører du ikke på kameraten til kameraten. Du undersøker selv. Det er jo ikke rart kommunen slutter å lease biler! Det krever jo som sagt at du leverer en hel bil tilbake og med den kjøringen flere av hjemmehjelper her har så blir det ikke hel bil. 

 

Anbefaler deg å undersøke nøye. Jeg sparer ca 20000 på å lease på 3 år. Men jeg hæren god avtale. 

Anonymkode: 28c82...e35

hei,

leter etter en seriøs forhandler for leasing i Bergen. Hvor har du leaset bilen din? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

leasing kan aldri bli "lønnsomt" i forhold til å eie. Grunnen til dette er at man bare skaffer seg enda et mellomledd som skal tjene penger på deg som bilbruker.

Anonymkode: f4744...f99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Alô skrev:

hei,

leter etter en seriøs forhandler for leasing i Bergen. Hvor har du leaset bilen din? :)

 

Hei. Jeg har en avtale med Erik Arnesen. Meget gunstig, via jobb.

Anonymkode: 28c82...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2017 den 3.22, AnonymBruker skrev:

"En kompis sier at" blir bare for dumt. Har selv gode erfaringer med å lease direkte fra forhandler og går ca opp i opp mot å eie egen bil. Sånn sett er det enklere for meg å lease.

Er du klar over hvor mye den bilen til 1mill taper seg i verdi eller? Det er sånt jeg ikke har lyst til å tenke på, samt å slippe å styre med kjøp og salg av bil da.

Anonymkode: ec4c9...913

Hvis du ¨på noe som helst tidspunkt tror at verditapet mellom ny og brukt bil er noe du unngår ved å lease heller enn å kjøpe, så er du så dum at du ikke burde ha nettilgang. Det er jo helt åpenbart at firmaet du leaser fra tar seg veldig godt betalt for dette. Leasing er i så måte et "veddemål" mellom deg og utleier, hvor høyere restverdi innkasseres av utleier, mens lavere restverdi faktureres så godt som mulig fra din side via "påkost". Hvis du tror du kan lure utleieselskapene så bør du igjen, ikke mene deg kapabel til å foreta slike utregninger.

Leasing har en ubestridt fordel; Du kan kjøre en flett ny bil uten å belaste lånegraden din siden det ikke regnes som et lån, men en løpende avtale. Driver du med kjøp av ny bolig og ikke vil at 400 00 og oppover i økonomiske forpliktelser skal oppdages av banken er det derfor bra. 

Når det kommer til påkost/utbedringer ved avsluttet leieforhold så mener selskapene en ting når media spør, og en annen når din kontrakt skal gjennomgås. Finn derfor det selskapet som f.eks lar en uavhengig kilde som NAF avgjøre kostnaden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hybrider har lite avgifter (som det ikke er moms på) og har dermed høy andel av moms. Leasing innebærer en momsbesparelse og hybrider kan dermed være gunstig å lease. Folk hevder at leasing lønner seg. Jeg mener at det er marginalt mer økonomisk enn det aller dyreste alternativet. Det er ingen problemer å finne en nesten ny bruktbil til en god pris og få et betydelig rimeligere bilhold. Det er lov å være smart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...