Gå til innhold

Erfaringer med leasing?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei vet ikke om dette er riktig sted å spørre, men hva er deres erfaring med leasing?

Jeg er typen som tar godt vare på bilene jeg kjører og vurderer å lease en Volvo XC90 T8, er det noe jeg burde se opp for? 

Forhandleren jeg vurderer er forresten Bilia, så hadde satt kjempe stor pris på om dere kjenner til noen som eventuelt kunne vært bedre? :D 

Anonymkode: 2bcfb...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leasing er fint om du bytter bil ofte. Og behandler bilen godt. Kjenner ikke til Bilia. Hybrid er bare lønnsomt om du er flink å lade😊

Anonymkode: 28c82...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du lease fremfor å kjøpe eller kjøpe på kreditt?

Anonymkode: e6f8f...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil du lease fremfor å kjøpe eller kjøpe på kreditt?

Anonymkode: e6f8f...842

Hva slags spørsmål er det? Jeg leander via jobb. Kjører sinnsykt mye ila året. Og ville mistet nybil garantien på 3 år om jeg kjøpte den. Med leasing bytter jeg vært 3 år uten tap. 

Anonymkode: 28c82...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leasing blir raskt dyrt, etter min erfaring. Når bilen leveres inn skal den fikses opp til tipp-topp stand på din regning noe som kan bli dyrt. 

Anonymkode: f15c6...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags spørsmål er det?

Et spørsmål som gir betydelig mer innsikt i hvorfor du vil lease. Hvis ikke det var åpenbart da.

Anonymkode: e6f8f...842

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi leasa en Touran, behandlet den bra og trodde vi kom godt ut av det.

Fikk en ekstra regning på 55000,-!

Som en over skrev - den skulle settes istand som når den var ny...og etter 3 års pent bruk er den ikke ny!

Vi kunne fikse opp bilen for 1/3-av prisen sjekket vi flere steder - så vi valgte å kjøpe ut bilen!

MYE tull der vi leasa i etterkant...:( ...fant på feil og mangler...grrr...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Thomasine skrev:

Vi leasa en Touran, behandlet den bra og trodde vi kom godt ut av det.

Fikk en ekstra regning på 55000,-!

Som en over skrev - den skulle settes istand som når den var ny...og etter 3 års pent bruk er den ikke ny!

Vi kunne fikse opp bilen for 1/3-av prisen sjekket vi flere steder - så vi valgte å kjøpe ut bilen!

MYE tull der vi leasa i etterkant...:( ...fant på feil og mangler...grrr...

Dette er jo det typiske folk forteller når de er ferdig med leasingperioden. 

Anonymkode: d8f71...a95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det følger med en folder om unormal slitasje. Det vil f.eks være riper over enn viss str, skader i interiør, steinsprut i glass over en viss str, kantkjørte felger, sprekk i lykter. Det er ingen problem og lease, får du regning på 55 tusen så har du: Les det av et useriøst firma eller behandlet bilen som en søppelpose! Den trenger ikke være som ny, det er ok med småriper og steinsprut. Ikke med parkeringsbulk i døren.  

Anonymkode: 28c82...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt disse skrekkhistoriene. Og så har mannen min en kamerat som selger bil som sier at leasing er en utrolig effektiv måte å brenne masse penger på; selv om man vil ha ny bil annet hvert år. Det er derfor vi aldri har prøvd. Kommunen vår f.eks. har også gått tilbake til å kjøpe biler fremfor å lease - jeg jobber i hjemmesykepleien. Nå har vi bilene litt lengre og er ikke nødt til å reparere alt småtteri hele tiden. Noen av kollegaene mine tar jo postkasser og betongkanter minst én gang i måneden, så det ble dyrt for kommunen. Nå kjører vi alle i bulkete biler og sparer hundretusener ifølge han som forvalter biler på kommunehuset.

Anonymkode: e6f8f...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også hørt disse skrekkhistoriene. Og så har mannen min en kamerat som selger bil som sier at leasing er en utrolig effektiv måte å brenne masse penger på; selv om man vil ha ny bil annet hvert år. Det er derfor vi aldri har prøvd. Kommunen vår f.eks. har også gått tilbake til å kjøpe biler fremfor å lease - jeg jobber i hjemmesykepleien. Nå har vi bilene litt lengre og er ikke nødt til å reparere alt småtteri hele tiden. Noen av kollegaene mine tar jo postkasser og betongkanter minst én gang i måneden, så det ble dyrt for kommunen. Nå kjører vi alle i bulkete biler og sparer hundretusener ifølge han som forvalter biler på kommunehuset.

Anonymkode: e6f8f...842

Dette er jo helt usaklig. Når du skal lease/eller kjøpe så hører du ikke på kameraten til kameraten. Du undersøker selv. Det er jo ikke rart kommunen slutter å lease biler! Det krever jo som sagt at du leverer en hel bil tilbake og med den kjøringen flere av hjemmehjelper her har så blir det ikke hel bil. 

 

Anbefaler deg å undersøke nøye. Jeg sparer ca 20000 på å lease på 3 år. Men jeg hæren god avtale. 

Anonymkode: 28c82...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo regna på det for vår del også. Sist vi kjøpte hadde Volvo 30000 kr rabatt på leasing, og til og med da regnet han seg frem til at det var lønnsomt å eie. Vi har kapitalen, og holder på bilene i 5-10 år, så for vårt bruk er det ikke lurt å lease. Men TS har jo en helt annen hverdag, som kan gi et annet utfall.

Anonymkode: e6f8f...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du råd til xc90/v90 etc enten å kjøpe eller lease, er ikke dette noe spøtsmål. Du tjener då godt at det ikke spiller noen rolle. Er ikke vanlig å betale nørmere 1 mill eller mer for en bil

Anonymkode: 38042...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er bare en V70 diesel til 350000kr som begynner å dra litt på årene. Uansett: Poenget mitt var vel egentlig at det individuelle tilfellet avgjør.

Anonymkode: e6f8f...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2017 den 0.49, AnonymBruker skrev:

Dette er jo det typiske folk forteller når de er ferdig med leasingperioden. 

Anonymkode: d8f71...a95

Hva mener du?

"Typisk det folk forteller..."?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2017 den 8.57, AnonymBruker skrev:

Det følger med en folder om unormal slitasje. Det vil f.eks være riper over enn viss str, skader i interiør, steinsprut i glass over en viss str, kantkjørte felger, sprekk i lykter. Det er ingen problem og lease, får du regning på 55 tusen så har du: Les det av et useriøst firma eller behandlet bilen som en søppelpose! Den trenger ikke være som ny, det er ok med småriper og steinsprut. Ikke med parkeringsbulk i døren.  

Anonymkode: 28c82...e35

Hahaha...utrolig hvordan folk klarer lese det en skriver...;)

Vi fikk en slik pris og bilen hadde IKKE bulk, ble vasket regelmessig, ikke rust eller store riper...vanlig slitasje etter 3 år.

OG det var et velrenommert firma! ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Thomasine skrev:

Hahaha...utrolig hvordan folk klarer lese det en skriver...;)

Vi fikk en slik pris og bilen hadde IKKE bulk, ble vasket regelmessig, ikke rust eller store riper...vanlig slitasje etter 3 år.

OG det var et velrenommert firma! ;)

 

Hva mener du med ikke store riper? Levert tilbake Mercedes nå. O i fratrekk. Puttet den i vaskemaskin da? 

Anonymkode: 28c82...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med ikke store riper? Levert tilbake Mercedes nå. O i fratrekk. Puttet den i vaskemaskin da? 

Anonymkode: 28c82...e35

Hvorfor er du Anonym? Hadde kanskje vært mildere om du turte skrive under eget nick? ;)

Ingen andre riper enn naturlig slitasje når bilen kjøres daglig...grus som spretter osv...;)

Ikke noe å diskutere videre egentlig...bilen er vår og vi leaser ikke der mer og anbefaler IKKE det stedet heller videre! ;) :tommelsmil:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/21/2017 at 11:54 AM, AnonymBruker said:

Jeg har også hørt disse skrekkhistoriene. Og så har mannen min en kamerat som selger bil som sier at leasing er en utrolig effektiv måte å brenne masse penger på; selv om man vil ha ny bil annet hvert år. Det er derfor vi aldri har prøvd. Kommunen vår f.eks. har også gått tilbake til å kjøpe biler fremfor å lease - jeg jobber i hjemmesykepleien. Nå har vi bilene litt lengre og er ikke nødt til å reparere alt småtteri hele tiden. Noen av kollegaene mine tar jo postkasser og betongkanter minst én gang i måneden, så det ble dyrt for kommunen. Nå kjører vi alle i bulkete biler og sparer hundretusener ifølge han som forvalter biler på kommunehuset.

Anonymkode: e6f8f...842

"En kompis sier at" blir bare for dumt. Har selv gode erfaringer med å lease direkte fra forhandler og går ca opp i opp mot å eie egen bil. Sånn sett er det enklere for meg å lease.

On 10/21/2017 at 10:00 PM, AnonymBruker said:

Har du råd til xc90/v90 etc enten å kjøpe eller lease, er ikke dette noe spøtsmål. Du tjener då godt at det ikke spiller noen rolle. Er ikke vanlig å betale nørmere 1 mill eller mer for en bil

Anonymkode: 38042...4c5

Er du klar over hvor mye den bilen til 1mill taper seg i verdi eller? Det er sånt jeg ikke har lyst til å tenke på, samt å slippe å styre med kjøp og salg av bil da.

Anonymkode: ec4c9...913

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen fordeler med leasing:

- Enklere å bli kvitt. Folk undervurderer arbeidet med å selge bil, samt at prisen må ofte dumpes for å selge raskt.

- Mindre risiko. Vi er i en teknologisk brytningstid, hvem vet hva nytt som har kommet om 3-5 år, som gjør bilen din lite attraktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...