Gå til innhold

Konfliktskye venner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en større venneflokk som har holdt sammen i over 10 år. En i denne flokken er utrolig ubehagelig å være rundt. Han blir sint hvis andre ikke er enige, er nedlatende, frekk, kranglevoren, latterliggjør andre med gjerne et dekkplaster av humor.

Hans nærmeste venner trekker seg unna og flere har ikke orket å ha noe mere kontakt, mens venneflokken godtar at han bare er sånn (de har forøvrig ikke ofte kontakt) Dette synes jeg er vanskelig å forholde meg til. Vet at det ligger mye konfliktskyhet fra vennenes side. Det som ikke gjelder dem selv, blir dekket over i at "han er bare sånn". De er nok livredde for at gjengen skal bli oppløst.

Skal man virkelig godta dette? Kjenner at respekten for flere av vennene begynner å avta i takt med at de ikke klarer å stå opp for seg selv å ha egne meninger. Vi drar på samme tilsetninger, men det er en negativ energi jeg helst ikke vil være i samme rom med en gang. Jeg har vært en av de som har konfrontert og valgt han ut av livet mitt men er nødt til å møte han på middager osv der vi alle er invitert. 

Anonymkode: d0b0d...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Du må nok bare godta det. De andre har valgt å ha ham der. Du kan bare avgjøre hvordan du selv vil ha det og det har du jo allerede gjort. En annen ting du kan gjøre om du virkelig ikke tåler vedkommende er å la være og gå på tilstelninger han skal være med. Men da mister du jo mye gøy også.

Anonymkode: fc630...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...