Gå til innhold

Overnatting/skredder i Bangkok

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Silje H.

Hei :kul:

Er det noen som kan anbefale områder i Bangkok hvor det kan være gunstig å legge seg inn på hotell?

Vi ønsker å bo på et bedre hotell i prisklassen 600-800 norske kroner. Jeg er veldig interessert i å høre om konkrete hotellanbefalinger :ler:

Dersom noen kan anbefale en dyktig skredder som er i området hvor det anbefalte hotellet ligger, hadde det vært suverent :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

600-800 kr da blir dere å bo som konge og dronning. bodde på hotell i type vanlig rica stil til cs 150 kr for dobbelt rom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært en del i Bangkok i jobbsammenheng og holder en knapp på Sukhumvith området.

Kan spesielt anbefale Rembrandt hotel. Flott fire stjerners (nesten fem etter mitt syn) hotell med perfekt beliggenhet i en stille soi (sidegate) av Sukhumviten.

Få min. gange til skytrain og metro, mange bra restauranter i området og kort vei til shopping.

Store fine rom, bra frokost, svømmebasseng og ellers det du trenger. Chili House tvers over gaten serverer nydelig thai mat i koselige omgivelser..mmm..

Et dyrere, men følgelig enda flottere hotell er The Landmark som ligger direkte på Sukhumvithen, like ved en skytrain stasjon. Topp hotell, men atskillig mer trafikkstøy enn på Rembrandt. I denne prisklassen har du mye å velge i.

Det ligger også en del fine hoteller nede ved elva, bl.a The Montien som er i omtrent den akt. prisklasse.

(Sagnomsuste The Oriental ligger også i dette området, men da må dere bla opp noen kroner til..)

Sjekk evt. ut www.precisionreservation.com.

Om du ikke ønsker å best. gjennom de så gir de deg iallefall en viss ide om prisnivået på ett hotell kontra et annet. (jeg har best. gjennom de flere ganger, men obs. at prisene på hotellet er uten tax. Du ser den end. prisen ved direkte søk på akt. dato. Det er uansett billigere enn å best. direkte hos hotellet, men sjekk det gjerne først)

Et lite tips: Velg for all del et hotell nær skytrain eller metro! Trafikken i Bangkok er ubeskrivelig og du sparer masse tid på å kunne bruke skytrain fremfor taxi!!

Si ifra hvis du trenger shoppingtips da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å svare på spørsmålet ditt vedr. skreddere.

Har lite erfaring, men har lest/hørt at mange skreddere i den øverste delen av Sukhumviten er bra. (retning Emporium shoppingsenter) Dette er et litt "finere" område med en del fastboende utlend.

Styr iallefall unna de som har" innkastere" på gata og som tilbyr en halv garderobe på 24 timer.

Vær obs på kvaliteten på stoffet. Her er forskjellene enorme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ja til shoppingtips!!!

Tusen takk, Mia! Du kom med de tipsene vi trengte! Vi kommer til å ta dine anbefalinger til etterretning :P

- Og ja, vi vil gjerne har shoppingtips!!! Fortell meg gjerne hvilke gode kjøp jeg kan gjøre :)

Det hadde vært suverent om du også kunne anbefale en skredder. Vi kan jo ikke dra fra Bangkok uten å ta med oss skreddersydde klær hjem til Norge...

Gleder meg til å høre fra deg/ dere andre igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silje H.

Hei Mia.

Så ikke innspillet ditt om skredder før nå, så se bort fra spørsmålet om dette i forrige innlegg.

Nok en gang, takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Jeg har booket hotell gjennom asiahotels.com flere ganger og spart man en krone på det. Her kan du bla booke Rembrandt som nevnt ovenfor for 70 USD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shopping i Bangkok:

Nå vet jeg hverken hvor gammel du er eller hva du interesserer deg for med tanke på shopping, men jeg ramser nå bare opp det jeg vet og så får du heller spørre mer om det er noe du lurer på! :)

PRATUNAM MARKET: Alt av "fake", spesielt merke T- skjorter, belter, caps, sekker og bager, solbriller,klokker, silkeskjerf, Polo skjorter o.s.v. Er du interessert i smykkelaging så finner du utrolig billige perler her.(egne butikker)

Sjekk kvaliteten og prut! Bedre priser her enn på gata i feks. Sukhumvith området.

Ta en taxi hit da markedet ligger et stykke unna skytrain/metro.

MBK shopping center: Stort kjøpesenter med et mylder av folk og en salig blanding av vanlige butikker, butikker med fake varer og nærmest et marked i de øverste etasjene. I 6. etg. finner du en veskebutikk som heter LEK. Her får du kjøpt fake Louis Vuitton vesker av GOD kvalitet og med ekte skinnbesetning. (andre plasser ofte bare skinnimitasjon) Veskene står ikke utstilt og du må spørre om å få se katalogen..hun får tak i det meste fra bakrommet. Ikke spør mens det er andre kunder tilstede. Husk å prute..

I 6.-7. etg. (tror jeg) finner du en haug med skobutikker som selger kule joggesko av ymse slag. Puma etc. Fake og absolutt ikke til å jogge i, men vel verdt de 50-60 kr. de koster! :ler:

Her finner du også fake CD er, DVD, Gameboy spill og mobilutstyr. Noen steder kan man prute , andre plasser ikke.

I en av etasjene høyt oppe har de en del fake klær for yngre. Diesel belter, bukser, o.s.c. Ta Skytrain for å komme til MBK senteret.

I PATPONG ligger nattmarkedet. Her finnes mye av det samme som på Pratunam markedet, men selgerene er en del mer agressive. Du finner en vanlig butikk her som selger utrolig flotte /tøffe bilder (akryl og olje) til en ganske billig penge. Samui Art, heter butikken, kikk gjerne innom.

(på venstre side av Patpong 1.) Ta skytrain for å komme til Patpong.

SILOM VILLAGE: Mindre shoppingområde med en restaurant (ute) omkranset av butikker med Thailandsk kunst og håndtverk, antikviteter, en flott butikk med kort og div. papirartikler, smykker, klær o.s.v. Ikke rasende billig, men endel fint. Her finner du veskebutikken JINNY som alle flyvertinner på jobb i Bangkok valfarter til.. STORT utvalg av Mullberryvesker, Louis Vuitton, og andre finere merker. Fake, men kjempegod kvalitet. Har også bager, sko og div annet.

Be om å få se lageret..(over gaten, inn i et smug..)

Ta skytrain til Sala Daeng og deretter taxi, evt. ta taxi hele veien.

CHATUCHAK markedet, også kalt week-end markedet:

Kun åpent på lørdager og søndager. Her har de absolutt ALT. Utrolig artig, men vær tidlig ute før heten blir uutholdelig og trengselen for stor. Ikke for de som lider av klaustrofobi! Like ved en skytrainstasjon. Pass på lommeboka!

(åpent fra 08-18.00)

ROBINSON: Halvstort kjøpesenter med flere butikker i Bangkok, en nær Rembrandt hotell. (på Sukhumvithen) Her finner du mye billig til barn. Klokker til å ha på veggen, skrivesaker, pynteting til rommet o.s.v. Her får du også kjøpt billige malesaker, akvarellfarger, akrylmaling, pensler, blokker o.s.v. Gunstige priser! Tøffe sko til barn. Ellers klær, sko smykker o.s.v., men veldig thai i stilen..

SIAM CITY er et av mange tilsv. kjøpesentre i Bangkok.

Div. klesbutikker, men også et par artige designbutikker hvor de har div. fancy saker til hus og heim.

(skytrain)

EMPORIUM SHOPPING CENTER er et av Bangkoks fineste med mange dyre designbutikker (Chanel, Louis Vuitton, Gucci etc) og en stor alright "Department store" med mange avdelinger. (klær, sko leker,o.s.v.) Flott kosmetikkavd. Nokså vestlige priser. Ligger like ved skytrain, ikke langt fra Rembrandt Hotel.

CHINATOWN er bra på alt mulig sytilbehør.

Spør om å få et shoppingkart og et skytrain/ metro kart på hotellet. (Consierge service) Der finner du alle disse stedene avmerket med akt. skytrainstasjon evt. taxi.

Kan ellers varmt anbefale Nancy Chandlers kart over Bangkok. Koster rundt 40 n.kr. og er til god nytte. Mange bra anbefalinger både i forhold til severdigheter, shopping og ikke minst restauranter!

Spør om det er noe mer du lurer på. Enjoy Bangkok! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å ta med Pantip Plaza - alle gutters drøm.. ALT av CD er, DVD, pc spill, osv. osv. Her brenner de det meste, spør litt diskret.. Ligger like ved Pratunam markedet. Ta taxi, evt. skytrain og taxi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silje H.

Oi, oi, oi!!! Det er bare å takke og bukke! Du har vært til kjempestor hjelp, Mia :P

Jeg er 24 år og føler at tipsene dine var uttømmende for hva jeg kunne forvente å høre! Nå skal jeg, samboer og tantebarn bli veldig fornøyd og få maximalt utbytte av shoppingen! Du har bare vært enestående og jeg setter stor pris på tiden du har satt av til å gi meg denne oversikten. Tar jeg ikke feil er det mange andre som også får veldig stor glede av oversikten du har laget!

Akkurat nå er jeg tom for spørsmål (du har jo svart på alt), men dersom det finnes flere i mitt hodet dukker de nok opp etter hvert :P

Kanskje du har noen restauranttips, forresten?

Nok en gang, tusen takk :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silje H.

Når det gjelder restauranttips, så er jeg mer ute etter én fantastisk restaurant enn flere middelmådige. Det jeg ønske å høre er om du, Mia, eller noen andre har vært på en restaurant som har gitt dere fantastiske minner med hensyn til mat og omgivelser :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Bare hyggelig å kunne være til hjelp Silje!

Når det gjelder unike restaurantopplevelser i spesielle omgivelser så har jeg egentlig ikke så mange fra Bangkok. Ikke fordi de ikke finnes, men mer fordi jeg ofte har vært der alene og da ikke har lagt så mye energi i å finne spesielle spisesteder. Når det er sagt har jeg spist ufattelig mye god mat i Bangkok, men ofte på ganske enkle steder.

Har imidlertid en restaurantopplevelse som jeg husker veldig godt. Jeg ble invitert med på Oriental hotell første gangen jeg var i Bangkok. The Oriental er som du kanskje vet et av verdens flotteste hoteller og har en flott beliggenhet nede ved elven i Bangkok.

Hotellrestauranter er vanligvis ikke det første jeg oppsøker når jeg er ute og reiser (syns ofte de er dyre og kjedelige..), men denne var veldig spesiell. Vi kjørte hotellets egen longtailbåt fra elvebredden ved skytrainstasjonen og over til hotellet. Det var helt mørkt ute og hele båten var opplyst med bittesmå lys..så vakkert. Ankom hotellet som jo er et syn i seg selv og tok en drink i en av barene. Spiste så ute i hotellets hage/terrasse med utsikt over elven. Det var mørkt med bittesmå lys overralt og utrolig eksotisk stemning. Vi spiste en "all you can eat" thai buffet, men jeg tror de har ala carte der på andre ukedager. (dette var en søndag) Nydelig mat, men dyrt i thai målestokk. (3-400 kr. per pers, drikke inkl.) Det var en flott opplevelse og jeg ser for meg at det kanvære ganske så romantisk med den rette personen som følge. :wink: OBS dresscode! Ingen i shorts og sandaler slipper inn på restaurant på The Oriental..

Det ligger flotte hoteller på rekke og rad nede ved elven og flere av de har flotte uterestauranter som nok er veldig stemningsfulle på kveldstid. Ta evt. en kikk på dagtid først.

Vil gjerne tipse deg om et sted jeg ofte spiser lunch etter timelange og hete økter på markeder rundtom i Bangkok.

Annas Cafe ved inngangen til Landmark Hotell (Sukhumvith, skytrainstopp:Nana) er en fredelig oase når en trenger å kjøle seg ned litt.. Stilrent thai interiør, deilig og svalt med god og moderne thai mat. Anbefales!

På kartet til Nancy Chandler er det forøvrig mange restaurantanbefalinger.

Hvor skal dere før dere kommer til Bangkok?

Jeg skal selv til Bangkok en uke i beg. av mars og kan knapt vente..

Ett lite tips til: www.bangkok.no, klikk på Thailandtips (eller var det "reisetips"?) på menyen til venstre. Gå deretter inn på Bangkoktips høyre side. Her finner du artikler som omhandler både skreddere og pruting i Bangkok. Mye bra info der!

Ha en riktig god tur og spør om det er mer du lurer på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silje H.

Hei igjen :kul:

Vi skal være en drøy uke på Koh Chang før vi ankommer Bangkok. I utgangspunktet skulle vi til Krabi, men siden den tragiske katastofen rammet området valgte vi østkysten i stedet.

Jeg og samboeren min skal dra sammen med et vennepar, og jeg har veldig store forventninger om at vi kommer til å oppleve masse fantastisk! Restauranttipset ditt er notert!

Må bare ønske deg en riktig god tur til Bangkok, du også!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg skriver under på alt det Mia anbefaler!

Maken til utfyllende shopping-guide skal man lete lenge etter her på KG! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat kommet tilbake fra Bangkok og hadde en fantastisk opplevelse på Sirocco Restaurant og Sky Bar i toppen av State Tower i Silom Road.

Det er en utendørs restaurant i 64. etasje med vannvittig utsikt. Dra dit rett før syv og ta en drink eller to i baren, så får du med deg solnedgangen også (den er helt nydelig pga all smog'en).

Husk at det er dresscode der (ingen shorts, flip-flops, tube-topper el) - og det lønner seg å bestille bord opptil to uker i forveien; 0-2624-9576 (fra Norge, legg til +66 og ta bort 0'en).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laban, jeg skal snart til Bangkok og ble veldig fristet til å bestille bord her!

Går ut ifra at maten også var god siden du anbefaler den?

Jeg gjorde noen søk på nettet og leste et sted at trappen ned fra baren til selve restauranten ikke er for pyser ..husker du noe om det? Jeg har et bittelite snev av høydeskrekk og lurer på om jeg kanskje bør holde meg unna...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, ja den trappen var temmelig hmmm... hva skal jeg si? Det føltes ut som om du gikk på en trapp plassert helt for seg selv høyt oppe i himmelen! Det ga et lite rush, men er ingenting å grue seg for hvis du ikke har alvorlig høydeskrekk.

Maten var glimrende, selv om jeg egentlig liker å spise på helt enkle steder hvor de lokale spiser når jeg er i Thailand, var det veldig godt å skjemme seg bort her.

Må faktisk si at det totalt var min beste restaurantopplevelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

OK Laban, jeg tror vi bestiller jeg.. Reiser om snaue fem uker. Har nå sett bilder av den berømmelige trappen på nettet. Den så i det minste bred ut og med et lite glass innabords skal jeg nok klare det. :ler:

Foretrekker i likhet med deg små og enkle restauranter i Thailand, (maten er jo bare helt fantastisk) men denne gangen skal vi feire en spesiell anledning.

Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...