AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #41 Skrevet 17. oktober 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det er jo kjempefint at mange har 50%, Han hadde aldri fått 50% idag, for i dette tilfelle vil hun vil ha mer barnebidrag, pga SFO, og så er hun arbeidsledig... men hva er galt med å ha ungen sin mer enn 50% da? Hva om barnefar dør? Ska du kreve ny far av «staten» da? Pga du ikke orker å være stucked med ungen alene?! det er ikke en lettelse for barnefar og ha barnet sitt minst mulig, det er en stor påkjennelse. Og det er ikke lett Og fordele 50% for en er avhengig av å bo i nærheten av hverandre.. Og det er ikke så lett når en treffer nye partner og skal finne seg bolig osv.. vet om menn som kjemper for å få 50%, men får ikke.. men hvis du hadde gitt 50% til barnefaren din og dere hadde fått det til så er jo det kjempefint, ingenting er bedre! men jeg tenker at samvær annen hver helg er hvertfall bedre enn ingenting! Anonymkode: 76ee8...882 Synes ikke synd i typen din, han valgte selv å flytte. Du kan ikke komme her å si at det er synd i han og at han får ikke 50% pga moren til ungen vil ha bidrag. Det er jo direkte feil. Han får ikke/kan ikke ha 50% pga det lar seg ikke gjøre når han valgte å flytte 1,5 time unna barnet sitt! Så ikke skyld på moren at han har annnenhver helg. Ps: jeg har ikke «gitt» eksen min 50%! Det er ikke som at jeg ga han på nåde 50% tid med barna sine liksom. Voksne, ansvarsfulle mennesker stiller opp for sine barn, også etter et brudd. De flytter ikke mange mil unna barnet sitt og starter på nytt med blanke ark uten barna. Far kan alle være, men det er bare skikkelige menn som er pappaer. Anonymkode: 858c9...9da 3
Gjest Axl Rose Skrevet 17. oktober 2017 #42 Skrevet 17. oktober 2017 Kontakt barnevernet. Barn har ikke godt av å vokse opp med sure og sjalu fitter. Hun får ta seg kraftig i sammen hvis hun skal være en mor!
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #43 Skrevet 17. oktober 2017 Kanskje gråstein-metoden som man bruker på narsissister kan funke: Anonymkode: 5a1be...14a
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #44 Skrevet 17. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: SSynes ikke synd i typen din, han valgte selv å flytte. Du kan ikke komme her å si at det er synd i han og at han får ikke 50% pga moren til ungen vil ha bidrag. Det er jo direkte feil. Han får ikke/kan ikke ha 50% pga det lar seg ikke gjøre når han valgte å flytte 1,5 time unna barnet sitt! Så ikke skyld på moren at han har annnenhver helg. Ps: jeg har ikke «gitt» eksen min 50%! Det er ikke som at jeg ga han på nåde 50% tid med barna sine liksom. Voksne, ansvarsfulle mennesker stiller opp for sine barn, også etter et brudd. De flytter ikke mange mil unna barnet sitt og starter på nytt med blanke ark uten barna. Far kan alle være, men det er bare skikkelige menn som er pappaer. Anonymkode: 858c9...9da La oss si han hadde flyttet til samme by igjen da, krevd 50%, og ikke fått det, for det er ikke opp til han å bestemme det. Skal han fremdeles bo der da, ha ungen annen hver helg og ha INGEN av sine rundt seg (Utenom barnet selvfølgelig) og mistrives.? Eller,,, Heller bo her hvor han har sine folk rundt seg og trives, og fremdeles ha ungen sin annen hver helg..? Eller hva mener du? Hva er forskjellen egentlig? Forklar... han hadde aldri fått ungen sin 50%. Det er ikke tilfelle her. Du vet jo tydeligvis ikke hva du snakker om,.. det du sier at hvis du ikke har ungen din 50% som du faktisk ikke har krav på, så er du ikke skikkelig mann/pappe? Latterlig å høre på.. akkurat som de velger det selv! for å ha det helt klart, så flyttet han vekk fra annen hver helg ordningen, han fikk ikke 50% den gang heller, han hadde de 2-3 og uker om gangen når han flyttet, og mor 3-4 uker osv, han hadde ingen barnehageplass å plassere ungen, var sammen med ungen sin 13t i døgnet.. så ikke få det til å høres ut som han ikke har stilt opp. Anonymkode: 76ee8...882
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #45 Skrevet 17. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: La oss si han hadde flyttet til samme by igjen da, krevd 50%, og ikke fått det, for det er ikke opp til han å bestemme det. Skal han fremdeles bo der da, ha ungen annen hver helg og ha INGEN av sine rundt seg (Utenom barnet selvfølgelig) og mistrives.? Eller,,, Heller bo her hvor han har sine folk rundt seg og trives, og fremdeles ha ungen sin annen hver helg..? Eller hva mener du? Hva er forskjellen egentlig? Forklar... han hadde aldri fått ungen sin 50%. Det er ikke tilfelle her. Du vet jo tydeligvis ikke hva du snakker om,.. det du sier at hvis du ikke har ungen din 50% som du faktisk ikke har krav på, så er du ikke skikkelig mann/pappe? Latterlig å høre på.. akkurat som de velger det selv! for å ha det helt klart, så flyttet han vekk fra annen hver helg ordningen, han fikk ikke 50% den gang heller, han hadde de 2-3 og uker om gangen når han flyttet, og mor 3-4 uker osv, han hadde ingen barnehageplass å plassere ungen, var sammen med ungen sin 13t i døgnet.. så ikke få det til å høres ut som han ikke har stilt opp. Anonymkode: 76ee8...882 Flott at han stilte opp da, men det var da og ikke nå. Stor overgang både for barna og mor at han går fra å ha barna mye til nesten ingenting. Skjønner godt at hun er sur når det skal være så lettvint å være far. Det vittige her er jo at hvis hun ville ha tatt med seg barna for å flytte så kunne far med loven i handa ha nektet henne. Men å flytte bort fra barna sine og dermed vanskeliggjøre samvær er OK. Jeg synes forøverig at du ikke har noe med å sende barnas mor meldinger. Dette får typen din ordne opp i selv. Det beste er å ikke svare på meldingene i det hele tatt med mindre det er konstruktive meldinger vedrørende barna. Far og mor bør også ta bidraget via Nav. Da kan hun ikke spørre eksen om forskudd og han kan heller ikke holde igjen pengene eller være treg med å betale. Bidrag via nav=mindre konflikt. Anonymkode: 858c9...9da 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #46 Skrevet 17. oktober 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Far og mor bør også ta bidraget via Nav. Da kan hun ikke spørre eksen om forskudd og han kan heller ikke holde igjen pengene eller være treg med å betale. Bidrag via nav=mindre konflikt. Anonymkode: 858c9...9da Dette stemmer hvertfall ikke, vi har bidrag vis NAV og far betaler fremdeles i hytt og pine🙄 Anonymkode: 1e690...184
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #47 Skrevet 17. oktober 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flott at han stilte opp da, men det var da og ikke nå. Stor overgang både for barna og mor at han går fra å ha barna mye til nesten ingenting. Skjønner godt at hun er sur når det skal være så lettvint å være far. Det vittige her er jo at hvis hun ville ha tatt med seg barna for å flytte så kunne far med loven i handa ha nektet henne. Men å flytte bort fra barna sine og dermed vanskeliggjøre samvær er OK. Jeg synes forøverig at du ikke har noe med å sende barnas mor meldinger. Dette får typen din ordne opp i selv. Det beste er å ikke svare på meldingene i det hele tatt med mindre det er konstruktive meldinger vedrørende barna. Far og mor bør også ta bidraget via Nav. Da kan hun ikke spørre eksen om forskudd og han kan heller ikke holde igjen pengene eller være treg med å betale. Bidrag via nav=mindre konflikt. Anonymkode: 858c9...9da Lettvint å være far...?? Er jo mor som sitter på alle rettighetene her, hvis du som mor vil ha det lettvint så er det jo bare å gi fra seg omsorgen til far?!! Skjønner ikke helt tankegangen! nei mor kan ikke flytte å ta med seg barnet, på lik linje kan heller ikke far flytte å ta med seg barnet, og ta fra den ene foreldren omsorgen, du som mor kan flytte ja, på lik linje som far, bare en får ikke ta med seg barnet........! Når en velger å flytte fra barnet sier en fra seg samværet frivillig, men hvis barnet flytte fra deg så mister en samvær ufrivillig, ganske logisk faktisk! Anonymkode: 76ee8...882
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #48 Skrevet 17. oktober 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje gråstein-metoden som man bruker på narsissister kan funke: Anonymkode: 5a1be...14a Denne har jeg aldri hørt om faktisk, måtte inn å lese om den, og virket ut som eg veldig bra metode, som skal prøves heretter!! Takk for tips!!👍🏼👍🏼 Anonymkode: 76ee8...882
Gjest making.a.mess Skrevet 17. oktober 2017 #49 Skrevet 17. oktober 2017 Ta vare på de stygge meldingene og vis på familievernkontoret. Forøvrig så blir sikkert denne gale exn mye mer samarbeidsvillig når hun finner en mann. Nå bruker hun all energien sin på dere isteden. Finn en mann til henne.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #50 Skrevet 17. oktober 2017 Er vel strengt tatt ikke mor som bestemmer samværsfordeling, men... Hvis mannen din hadde satt barnet sitt først, hadde han nok hatt mer enn annenhver helg. Anonymkode: d8976...9d8 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #51 Skrevet 17. oktober 2017 9 minutter siden, Mrs.Purdey skrev: Ta vare på de stygge meldingene og vis på familievernkontoret. Forøvrig så blir sikkert denne gale exn mye mer samarbeidsvillig når hun finner en mann. Nå bruker hun all energien sin på dere isteden. Finn en mann til henne. Ja har tatt vare på alle meldinger👍🏼 Hun trenger en mann ja, det er sikkert og visst! Vi får krysse fingrene for at hun snart finner en😊 Anonymkode: 76ee8...882
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #52 Skrevet 17. oktober 2017 Ufattelig trist med foreldre som ikke klarer å se at bonusforeldre kan være en fantastisk ressurs for barna. Min eldste sønn har en fantastisk bonusmamma. Faren hans er ikke helt god, så jeg er så utrolig takknemlig for den stabilitet hun har gitt gutten når han er der, i mange år. Jeg synes synd på henne som har en slik mann, og har en utrolig stor respekt for at hun, i en situasjon som ikke kan være grei alltid, har gitt gutten så trygge rammer som er mulig i en slik situasjon. Jeg har aldri blandet meg i deres forhold, bare bukker, neier og takker for at hun er en så flott person. Ting kunne blitt veldig vanskelig mellom meg og far, fordi han "skal ta meg" ved enhver anledning, men hun har frivillig stilt seg opp som støtdemper (roer ham ned), og har gitt gutten trygghet og ro. Jeg kunne selvsagt også skapt problemer, så elendig forhold som jeg har til guttens far, men vi to kvinner har sammen gjort det beste ut av situasjonen, fordi bråk bare hadde gått utover gutten. Vi to har skapt ro, og det kan jeg aldri takke henne nok for. Foreldre som med vilje gjør det vanskelig for bonusforeldre går glipp av en utrolig ressurs. Enda en som kan bry seg om barnet, og elske det. Det blir ikke for mange av det! Anonymkode: 42cda...464 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #53 Skrevet 17. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ufattelig trist med foreldre som ikke klarer å se at bonusforeldre kan være en fantastisk ressurs for barna. Min eldste sønn har en fantastisk bonusmamma. Faren hans er ikke helt god, så jeg er så utrolig takknemlig for den stabilitet hun har gitt gutten når han er der, i mange år. Jeg synes synd på henne som har en slik mann, og har en utrolig stor respekt for at hun, i en situasjon som ikke kan være grei alltid, har gitt gutten så trygge rammer som er mulig i en slik situasjon. Jeg har aldri blandet meg i deres forhold, bare bukker, neier og takker for at hun er en så flott person. Ting kunne blitt veldig vanskelig mellom meg og far, fordi han "skal ta meg" ved enhver anledning, men hun har frivillig stilt seg opp som støtdemper (roer ham ned), og har gitt gutten trygghet og ro. Jeg kunne selvsagt også skapt problemer, så elendig forhold som jeg har til guttens far, men vi to kvinner har sammen gjort det beste ut av situasjonen, fordi bråk bare hadde gått utover gutten. Vi to har skapt ro, og det kan jeg aldri takke henne nok for. Foreldre som med vilje gjør det vanskelig for bonusforeldre går glipp av en utrolig ressurs. Enda en som kan bry seg om barnet, og elske det. Det blir ikke for mange av det! Anonymkode: 42cda...464 Åååh, GU så flott å høre!! Godt å høre at det finnes sånne som deg som setter pris på ditt barns stemor, og at hun gjør en kjempe jobb med barnet ditt! Skulle ønske at en lot sjalusien ligge når det er barn med i bildet.. hadde jeg vært i den situasjon at mitt barn fikk en stemamme, så ville det aldri falt meg inn å være idiot med ei som skal være der i oppveksten til barnet mitt...! Med mindre hun var direkte stygg mot barnet mitt da, men det er jo en annen sak..! Anonymkode: 76ee8...882 3
Gjest Mattie16 Skrevet 17. oktober 2017 #54 Skrevet 17. oktober 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis mor er "så gal", hvorfor krever han ikke omsorgen da? Synes det er utrolig sløvt av mannen din. Han har jo sviktet ungen også. Alle som får barn vet at de blir store og skal gå på skole. Da må man finne en bedre løsning eller mistrives litt noen år... Anonymkode: d8976...9d8 Eh unnskyld meg. Det er ikke bare å kreve omsorg. Det skal ekstremt mye til for en far å få full omsorg for et barn, når mor også vil ha det. Da skal mor være stemplet uskikket av barnevernet (og det skal det MYE til før man blir), videre må det avgjøres i en rettsak- det er i det hele tatt utrolig vanskelig å komme noen vei med! Når folk skriver så lettvint som du gjør blir jeg ufattelig provosert!
Gjest Mattie16 Skrevet 17. oktober 2017 #55 Skrevet 17. oktober 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er vel strengt tatt ikke mor som bestemmer samværsfordeling, men... Hvis mannen din hadde satt barnet sitt først, hadde han nok hatt mer enn annenhver helg. Anonymkode: d8976...9d8 Dette vet du ingenting om. Da må han i verste fall gjennom en rettsak, med mindre mor er samarbeidsvillig. Det er ikke slik at man automatisk kan kreve mer omsorg.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #56 Skrevet 17. oktober 2017 5 minutter siden, hvit.rose skrev: Eh unnskyld meg. Det er ikke bare å kreve omsorg. Det skal ekstremt mye til for en far å få full omsorg for et barn, når mor også vil ha det. Da skal mor være stemplet uskikket av barnevernet (og det skal det MYE til før man blir), videre må det avgjøres i en rettsak- det er i det hele tatt utrolig vanskelig å komme noen vei med! Når folk skriver så lettvint som du gjør blir jeg ufattelig provosert! TAKK! Jeg Blir like provosert av sånn, ikke peiling på hva en snakker om ihvertfall! Anonymkode: 76ee8...882
Gjest Mattie16 Skrevet 17. oktober 2017 #57 Skrevet 17. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Flott at han stilte opp da, men det var da og ikke nå. Stor overgang både for barna og mor at han går fra å ha barna mye til nesten ingenting. Skjønner godt at hun er sur når det skal være så lettvint å være far. Det vittige her er jo at hvis hun ville ha tatt med seg barna for å flytte så kunne far med loven i handa ha nektet henne. Men å flytte bort fra barna sine og dermed vanskeliggjøre samvær er OK. Jeg synes forøverig at du ikke har noe med å sende barnas mor meldinger. Dette får typen din ordne opp i selv. Det beste er å ikke svare på meldingene i det hele tatt med mindre det er konstruktive meldinger vedrørende barna. Far og mor bør også ta bidraget via Nav. Da kan hun ikke spørre eksen om forskudd og han kan heller ikke holde igjen pengene eller være treg med å betale. Bidrag via nav=mindre konflikt. Anonymkode: 858c9...9da Det er på ingen måte lettvint å være far her i Norge, folk er ikke klar over hvor store rettigheter mor faktisk har. I Norge er mor en hellig ku, dessverre. Det skulle vært som i enkelte andre land, at det er den best skikkede forelderen som får omsorgsretten, ikke nødvendigvis mor. Jeg kan godt forstå at en mann flytter vekk fra et kranglete og psykopatisk kvinnfolk, og ikke orker bo i nabolaget. Og når denne dama sender Ts meldinger, så har hun faktisk noe med disse meldingene å gjøre, siden de tikker inn på hennes mobil. Ærlig talt.
Gjest Mattie16 Skrevet 17. oktober 2017 #58 Skrevet 17. oktober 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: TAKK! Jeg Blir like provosert av sånn, ikke peiling på hva en snakker om ihvertfall! Anonymkode: 76ee8...882 Jeg føler med deg! Er ikke oppi en slik situasjon selv, men har dessverre vært vitne til det på nært hold, det er forferdelig rett og slett, og man føler seg så hjelpesløs.
Gjest Mattie16 Skrevet 17. oktober 2017 #59 Skrevet 17. oktober 2017 1 time siden, Bootyhunter skrev: Kontakt barnevernet. Barn har ikke godt av å vokse opp med sure og sjalu fitter. Hun får ta seg kraftig i sammen hvis hun skal være en mor! Vet du, barnevernet gjør forskrekkelig lite i slike situasjoner. Dessverre. Er det en konflikt, så er det en konflikt. Med mindre mor vurderes til å være uskikket, og det skal mye til. Det er ikke nok å være en sjalu fitte som sender drittmeldinger, det kan jeg love deg. For alt du vet er det skilte og "forlatte" kvinner som jobber der og. Du kan jo tenke deg hvem de sympatiserer med.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #60 Skrevet 17. oktober 2017 Så lenge man har valgt å få barn, så barn først, basta. Veldig mange følelser her og "slik er det bare" svar, men det finnes ingen fasit. At ikke foreldre forstår dette er bekymringsverdig, at de ikke kan sette egne følelser og behov, til side uten at det går ut over part de skal samarbeide med er også bekymringsverdig. Begynner å lure på om dette er gode, stabile omsorgspersoner eller en sak for barnevernet og psykolog. ( Tenker på veiledning ). Anonymkode: 451aa...b65 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå