Gå til innhold

Gal eks..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. 

Min mann har en eks, som jeg vil si er gal? De har et barn sammen, så vi er jo nødt for å sammarbeide med henne på et vis, men både jeg og min mann blir skjelt ut for en hver minste ting.. bare et eksempel nå sist skrev vi melding om at deres bestemor kom for å plukke barnet opp, for hun skulle på besøk til oss, skulle samme vei, da vi bor et stykke unna barnet, så det hjalp oss litt, da klikket det for barnets mor, som mente at det ikke var avtalen osv, og lager som vanlig dårlig stemning.. kort fortalt: jeg kom inn i livet hans noen år etter det ble slutt, å hun begynte å ringe meg å sendte stygge meldinger osv, uten at jeg hadde gjort noe som helst.. mannen min vil jeg si er veldig flink med barnet sitt, stiller opp på det han kan, men vanskelig å stille opp på alt når vi bor et stykke unna, og vi har et liv og familie sammen her, som gjør at vi ikke kan flytte nærmere... ( hadde det vært opp til han så ville han hatt barnet sitt som bor med mor her på fulltid.) 

det var han som gikk fra henne den gang, er hun kanskje bitter enda mon tro?! Kan det henge i så lenge?! Lure fælt på hva vi kan gjøre, for at samarbeidet skal bli bedre.. akkurat nå så vil ikke vi være noe hyggelig tilbake til henne, etter hvordan vi blir behandlet av henne, har prøvd å være hyggelig tilbake, men føler det bare blir værre.. for en stund siden, så spurte hun alltid om å enten få forskudd på bidrag eller låne penger, når hun da en av gangene fikk et nei, så var det bråk med engang.. vi kan jo ikke ha det sånn i lengden om vi skal fungere som en familie...!

så er det noen som har noen gode tips mot en sånn eks....?

Anonymkode: 76ee8...882

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De to som har barnet bør ta dette via BUP og ordne opp i kommunikasjonen seg i mellom.

• Liker 5
Skrevet
38 minutes ago, AnonymBruker said:

mannen min vil jeg si er veldig flink med barnet sitt, stiller opp på det han kan, men vanskelig å stille opp på alt når vi bor et stykke unna, og vi har et liv og familie sammen her, som gjør at vi ikke kan flytte nærmere... ( hadde det vært opp til han så ville han hatt barnet sitt som bor med mor her på fulltid.) 

Flyttet han "en stykke unna" etter han traff deg?  Da har du svaret. 

Anonymkode: 77639...c8b

• Liker 5
Skrevet

Jeg vil legge til at alle exer er gale. Det viker iallfall slik. Alt er er bra, og man er et bra menneske som partner, mor og kjæreste osv. Men i det øyeblikket man blir en ex og en stemor, da er man straks psykopat, ond og slem.

Når det er sagt, så virker faktisk denne ex damen i denne tråden langt, langt ute.

Anonymkode: dd625...2ce

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Endret av Mammatila
  • Liker 1
Skrevet

Han flyttet unna lenge før min tid

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? Det er jo ikke noe bra å flytte vekk fra barnet sitt uansett grunn.

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? Det er jo ikke noe bra å flytte vekk fra barnet sitt uansett grunn.

Nei jeg er forsåvidt enig i det, men i hans situasjon så har han en jobb hvor han har fri flere uker om gangen, og har hatt ungen så og si 50% uten barnehage, hvor han har vært sammen med barnet hele dagen, så han har vært sammen med barnet, og nå er han med barnet annen hver helg pga skolegang...

Skrevet

Tråden er ryddet for ensidig meningspåvirkning og svar til dette

sofie777, mod

Skrevet

Har erfaring med dette ja. Pågikk i flere år, var helt ekstremt, og endte med at far og datter ikke så hverandre mer. Først da fikk vi fred fra mor, når hun ikke kunne gjøre oss noe mer. Enkelte mennesker er vel såpass hevngjerrig og klarer ikke å gi slipp. Har ikke noen gode tips dessverre enn å holde ut eller komme seg bort fra det. Det er utrolig ødeleggende og trist når det blir slik og håper det ikke ender slik med dere å. Barnet er den det går verst utover, noe jeg tror slike mennesker ikke tenker over. 

Anonymkode: e3c69...6b2

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg er forsåvidt enig i det, men i hans situasjon så har han en jobb hvor han har fri flere uker om gangen, og har hatt ungen så og si 50% uten barnehage, hvor han har vært sammen med barnet hele dagen, så han har vært sammen med barnet, og nå er han med barnet annen hver helg pga skolegang...

Han visste jo at barnet skulle begynne på skolen en dag.

Anonymkode: c8585...b6e

• Liker 6
Skrevet

Så da mener du han heller burde bodd i en by der han mistrivdes, hadde Ingen av sine venner eller familie, utenom barnet? Fordi barnet en dag begynner på skolen..? Han har ungen annen hver helg, + ferier, som andre papper, hadde jo aldri fått hatt ungen noe mer enn det.

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har erfaring med dette ja. Pågikk i flere år, var helt ekstremt, og endte med at far og datter ikke så hverandre mer. Først da fikk vi fred fra mor, når hun ikke kunne gjøre oss noe mer. Enkelte mennesker er vel såpass hevngjerrig og klarer ikke å gi slipp. Har ikke noen gode tips dessverre enn å holde ut eller komme seg bort fra det. Det er utrolig ødeleggende og trist når det blir slik og håper det ikke ender slik med dere å. Barnet er den det går verst utover, noe jeg tror slike mennesker ikke tenker over. 

Off det er så tragisk.. hvorfor gidder de å bruke så mye negativ energi på noe sånn, som mest av alt går ut over barnet... heller bruke den energien på å gjøre noe med livet sitt, å komme seg videre...

Skrevet

Høres jo absolutt ikke ut som hun evner å samarbeide særlig godt. Ville prøvd å få igang en samtale hos FVK mellom far og mor. Ser du skriver mye "vi", mulig det bare er i denne tråden og ikke i kommunikasjonen med mor, men jeg vil i hvert fall råde deg til å la samarbeidet og kommunikasjonen være mellom de to som er foreldre, og at du selv ikke er en del av det. Det er de to som deler foreldreansvaret for et barn, det er de to som må utveksle beskjeder og gjøre avtaler, at ny dame blander seg inn i kommunikasjon om barnet kan gjøre mor ekstra muggen og det tjener ingen på. La far ordne opp i dette.

Anonymkode: 4147c...eb0

• Liker 4
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Off det er så tragisk.. hvorfor gidder de å bruke så mye negativ energi på noe sånn, som mest av alt går ut over barnet... heller bruke den energien på å gjøre noe med livet sitt, å komme seg videre...

Enig, veldig leit. Men vil nok tro de har ganske store problemer i livet og kanskje ikke så oppegående på enkelt områder. 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres jo absolutt ikke ut som hun evner å samarbeide særlig godt. Ville prøvd å få igang en samtale hos FVK mellom far og mor. Ser du skriver mye "vi", mulig det bare er i denne tråden og ikke i kommunikasjonen med mor, men jeg vil i hvert fall råde deg til å la samarbeidet og kommunikasjonen være mellom de to som er foreldre, og at du selv ikke er en del av det. Det er de to som deler foreldreansvaret for et barn, det er de to som må utveksle beskjeder og gjøre avtaler, at ny dame blander seg inn i kommunikasjon om barnet kan gjøre mor ekstra muggen og det tjener ingen på. La far ordne opp i dette.

Anonymkode: 4147c...eb0

Ja jeg skjønner hva du mener... føler selv jeg ikke blander meg så mye, det er heller han som inkluderer meg. De avtaler jo seg imellom om Samvær osv.. men når hun spør om f.eks om å låne penger osv, som angår vår økonomi osv, så har jeg jo noe jeg skulle sagt jeg og, for det er jo tross alt mine penger og! Og så har jeg blandet meg en gang når det var nok for meg, der hun gang på gang kom med både usmakelige og usaklige meldinger til min mann, der jeg rett og slett ikke orker å se på at hele kvelden vår blir ødelagt! Så da blandet jeg meg inn å sa at nå var det NOK.!

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei.. 

Min mann har en eks, som jeg vil si er gal? De har et barn sammen, så vi er jo nødt for å sammarbeide med henne på et vis, men både jeg og min mann blir skjelt ut for en hver minste ting.. bare et eksempel nå sist skrev vi melding om at deres bestemor kom for å plukke barnet opp, for hun skulle på besøk til oss, skulle samme vei, da vi bor et stykke unna barnet, så det hjalp oss litt, da klikket det for barnets mor, som mente at det ikke var avtalen osv, og lager som vanlig dårlig stemning.. kort fortalt: jeg kom inn i livet hans noen år etter det ble slutt, å hun begynte å ringe meg å sendte stygge meldinger osv, uten at jeg hadde gjort noe som helst.. mannen min vil jeg si er veldig flink med barnet sitt, stiller opp på det han kan, men vanskelig å stille opp på alt når vi bor et stykke unna, og vi har et liv og familie sammen her, som gjør at vi ikke kan flytte nærmere... ( hadde det vært opp til han så ville han hatt barnet sitt som bor med mor her på fulltid.) 

det var han som gikk fra henne den gang, er hun kanskje bitter enda mon tro?! Kan det henge i så lenge?! Lure fælt på hva vi kan gjøre, for at samarbeidet skal bli bedre.. akkurat nå så vil ikke vi være noe hyggelig tilbake til henne, etter hvordan vi blir behandlet av henne, har prøvd å være hyggelig tilbake, men føler det bare blir værre.. for en stund siden, så spurte hun alltid om å enten få forskudd på bidrag eller låne penger, når hun da en av gangene fikk et nei, så var det bråk med engang.. vi kan jo ikke ha det sånn i lengden om vi skal fungere som en familie...!

så er det noen som har noen gode tips mot en sånn eks....?

Dette med stygge meldinger osv, tror jeg kanskje du bør anmelde 

Skrevet
29 minutter siden, Mari Y skrev:

Dette med stygge meldinger osv, tror jeg kanskje du bør anmelde 

Ja, tror du vi hadde komt langt med det? Er veldig stygge meldinger det er snakk om.. 

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så da mener du han heller burde bodd i en by der han mistrivdes, hadde Ingen av sine venner eller familie, utenom barnet? Fordi barnet en dag begynner på skolen..? Han har ungen annen hver helg, + ferier, som andre papper, hadde jo aldri fått hatt ungen noe mer enn det.

Hvis mor er "så gal", hvorfor krever han ikke omsorgen da? Synes det er utrolig sløvt av mannen din. Han har jo sviktet ungen også. Alle som får barn vet at de blir store og skal gå på skole. Da må man finne en bedre løsning eller mistrives litt noen år...

Anonymkode: d8976...9d8

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...