AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #21 Skrevet 17. oktober 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Erfaring med innsovningstabletten Sedix? Ikke sovet en sammenhengende natt på tre år. Har to små barn. Ett og ett halvt og fire måneder. Ammer ikke. Jeg er så trøtt og sliten, mest på grunn av at jeg ikke får sove om nettene. Ligger gjerne våken til rundt 02. Ligger bare og bekymrer meg og tenker negative tanker. Så begynner barna og våkne på skift fra klokka 04. Før 02 sover de stort sett. Jeg er kjempe trøtt når jeg blir vekt av de, men når de så sovner igjen får ikke jeg sove. Så er det opp klokka 06-07. Vi er alltid to på kveldene og nettene så det er ikke noe problem om far tar barna på natta om man er sløv av tablettene.. men hva med dagen etter? Jeg er nødt til å fungere igjen da.. Anonymkode: fcf82...c51 Sovetabletter hjelper deg ikke noe med denne typen problem. Du risikerer og at du er for trett til å klare å ta deg av barna når de våkner. Det du derimot bør gjøre snarest er å snakke med fastlegen og få hjelp med avlastning om natten. Anonymkode: 1192a...507 1
Gjest Citronella Skrevet 17. oktober 2017 #22 Skrevet 17. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sovetabletter hjelper deg ikke noe med denne typen problem. Du risikerer og at du er for trett til å klare å ta deg av barna når de våkner. Det du derimot bør gjøre snarest er å snakke med fastlegen og få hjelp med avlastning om natten. Anonymkode: 1192a...507 Kan du ikke lese deg opp? TS vil ikke prøve en SOVETABLETT i tradisjonell forstand, men en tablett laget av tørket pasjonsblomst som man får reseptfritt. Selvfølgelig vil hun klare å våkne til og å ta seg av barna sine. Dette forumet er en tragedie.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #23 Skrevet 17. oktober 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Erfaring med innsovningstabletten Sedix? Ikke sovet en sammenhengende natt på tre år. Har to små barn. Ett og ett halvt og fire måneder. Ammer ikke. Jeg er så trøtt og sliten, mest på grunn av at jeg ikke får sove om nettene. Ligger gjerne våken til rundt 02. Ligger bare og bekymrer meg og tenker negative tanker. Så begynner barna og våkne på skift fra klokka 04. Før 02 sover de stort sett. Jeg er kjempe trøtt når jeg blir vekt av de, men når de så sovner igjen får ikke jeg sove. Så er det opp klokka 06-07. Vi er alltid to på kveldene og nettene så det er ikke noe problem om far tar barna på natta om man er sløv av tablettene.. men hva med dagen etter? Jeg er nødt til å fungere igjen da.. Anonymkode: fcf82...c51 Sedix er bare å kaste penger rett ut av vinduet. Dyrt er det også. Min far kjøpte det i går og jeg fikk to tabletter med han for å prøve det ut i går kveld og merket ingenting. Har prøvd det ut før også uten virkning. Da ville jeg heller gått til legen og spurt etter circadin som er kroppens eget søvnhormon, og som ikke innvirker på kjøreferdighetene dine og tillatelsen din til å kjøre bil. Anonymkode: cea2d...84b
ajarRun Skrevet 17. oktober 2017 #24 Skrevet 17. oktober 2017 Fra felleskatalogen: "Bruksområdet for et tradisjonelt plantebasert legemiddel er utelukkende basert på lang brukstradisjon." Ta iallefall noe som faktisk fungerer...
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #25 Skrevet 17. oktober 2017 Har du prøvd Mariano Choliz pustemetode? Den hjelper meg til å sovne fortere, krever litt øvelse men funker. "Nå skal du få lære en metode å puste på som gjør at du kan sovne raskt. Når du puster på denne måten så vil hjernen automatisk gjøre deg døsig og du vil sovne lettere. Noen synes den er litt vanskelig å lære, og den krever trening for å virke. Når du har lagt deg og lukket øynene skal du finne en behagelig stilling, helst liggende på ryggen uten at du har store puter under hodet. Så puster du rolig inn. Ikke pust for dypt. Så puster du ut. Dette gjør du tre ganger. Når du puster ut for tredje gang puster du ekstra godt ut, og så venter du så lenge du kan før du puster inn igjen. Du kan gjerne telle rolig oppover fra 1 mens du venter på å puste inn igjen. Når du ikke klarer å vente lenger, så puster du inn og puster så vanlig som du greier tre ganger og deretter gjør du det samme igjen. Altså etter tredje utpusting så lar du være å puste inn så lenge du kan. Når du har pustet slik noen ganger, vil du kjenne deg søvnig. Mange sovner etter en fem til åtte serier med pusting tre ganger og så en pustepause". https://www.krisepsyk.no/tema/selvhjelp/#brukavpustenforasovne Anonymkode: 81517...87d
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #26 Skrevet 17. oktober 2017 Skal du ta medisiner så går du til legen. Ikke helsekostbutikken. Når det er sagt så må du tenke over noen ting. Ved sovetabletter/innsovningstabletter så vil du bli sløv. De har rød trekant med god grunn. Du blir ekstremt sløv og ustø på føttene. Hva om noe skjer med barna om natten? Du vil da i verste fall sove igjennom det. I bestefall så vil du være ustø og groggy. Snuble rundt, miste barnet i gulvet..Du mister kontrollen over deg selv. Hvor mye varierer fra type til type og hvor stor dose du tar. Men du vil fortsatt ikke være 100% klar i hodet. Så risikoen er der. Du vil også få en hangover. Du vil føle deg treg og ekkel, sløv med andre ord. Jeg hadde aldri turt å ta noe slikt, når jeg har ansvar for små barn. Har selv snublet i ting og falt ned på gulvet. Gjort rare ting som å legge mobilen i kjøleskapet, tømt kattmat i søpla i stedet for matskålen. Har sperret inn katten på badet utallige ganger. Har også ringt familie, bablet i vei om noe tilfeldig. Dagen etter så husket jeg det ikke. Helt fjern og null kontroll. Er som å gå i søvne. Funker greit når jeg er alene, da er det bare komisk. Men om jeg hadde ansvar for et barn.. aldri i livet. Har hatt slike små episoder nå og da de siste 6 årene. Så ikke mye iløpet av de årene på sovetabletter.. men alt for mye om jeg hadde hatt ansvar for små barn. Du bør heller få henvendelse til psykolog eller søvnekspert. Slik at du får rydde oppi roten til søvnproblemene. Det å skrive dagbok kan hjelp på tankene. Få dem ut også glem dem. Da slipper du å tenke så mye. Det tar litt tid å trene opp hodet til dette. Men det funker om du er villig til å gi det litt tid. Anonymkode: 889bd...26b
I Grosny Skrevet 17. oktober 2017 #27 Skrevet 17. oktober 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Erfaring med innsovningstabletten Sedix? Ikke sovet en sammenhengende natt på tre år. Har to små barn. Ett og ett halvt og fire måneder. Ammer ikke. Jeg er så trøtt og sliten, mest på grunn av at jeg ikke får sove om nettene. Ligger gjerne våken til rundt 02. Ligger bare og bekymrer meg og tenker negative tanker. Så begynner barna og våkne på skift fra klokka 04. Før 02 sover de stort sett. Jeg er kjempe trøtt når jeg blir vekt av de, men når de så sovner igjen får ikke jeg sove. Så er det opp klokka 06-07. Vi er alltid to på kveldene og nettene så det er ikke noe problem om far tar barna på natta om man er sløv av tablettene.. men hva med dagen etter? Jeg er nødt til å fungere igjen da.. Anonymkode: fcf82...c51 Les heller en tung manual/bruksanvisning eller kjedelig faglitteratur, da avleder du negative tanker og det er veldig vanskelig å lese sånt uten å sovne.
lillesky Skrevet 17. oktober 2017 #28 Skrevet 17. oktober 2017 Tråden er ryddet for medisintips. /lillesky (mod)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå