AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #1 Skrevet 17. oktober 2017 Erfaring med innsovningstabletten Sedix? Ikke sovet en sammenhengende natt på tre år. Har to små barn. Ett og ett halvt og fire måneder. Ammer ikke. Jeg er så trøtt og sliten, mest på grunn av at jeg ikke får sove om nettene. Ligger gjerne våken til rundt 02. Ligger bare og bekymrer meg og tenker negative tanker. Så begynner barna og våkne på skift fra klokka 04. Før 02 sover de stort sett. Jeg er kjempe trøtt når jeg blir vekt av de, men når de så sovner igjen får ikke jeg sove. Så er det opp klokka 06-07. Vi er alltid to på kveldene og nettene så det er ikke noe problem om far tar barna på natta om man er sløv av tablettene.. men hva med dagen etter? Jeg er nødt til å fungere igjen da.. Anonymkode: fcf82...c51
herremann Skrevet 17. oktober 2017 #2 Skrevet 17. oktober 2017 Du bør begynne å trene. Gjør underverker for søvn og energinivå. Piller burde være siste utvei. 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #3 Skrevet 17. oktober 2017 Jeg ville nok ikke tatt sovetabletter med ansvar for så små barn. Prøv heller å legg inn noen timer i løpet av dagen der far tar ungene og du får hvilt litt. Vedvarer problemene bør du diskutere det med lege som vil anbefale det som er mest hensiktsmessig for deg. Lykke til! Anonymkode: b71ba...9b7 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #4 Skrevet 17. oktober 2017 Det er ikke en innsovningstablett, det er et naturpreparat. Jeg har prøvd det og synes ikke det fungerte i det hele tatt. Det er bare å prøve. Anonymkode: 3850c...4f2 2
Aloe_Vera Skrevet 17. oktober 2017 #5 Skrevet 17. oktober 2017 Innsovningstabletter er ikke det samme som sovetabletter. Den funker på sitt beste en halv time/time etter at du har tatt den, mens en sovetabletter(C-preparat) gjerne starter å funke 2-4 timer etter du har tatt den og varer i opp til 12 timer. Sedix må vare en ganske mild innsivningstablett siden du får den uten resept, så tror ikke du vil å ha noe særlig problemer med å komme deg opp dagen etter.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #6 Skrevet 17. oktober 2017 Legene har blitt mer og mer restriktive med å skrive ut Imovane. Har hørt om flere som ikke får det lengre. Jeg fikk ikke da jeg spurte legen sist og jeg har ikke bedt om det siden i fjor. Det er visst meldt om flere skader (folk som har falt når de har gått rundt etter at de har tatt det) og bivirkninger. Anonymkode: 81a0b...2b1
Sunstone Skrevet 17. oktober 2017 #7 Skrevet 17. oktober 2017 Vær klar over at ved bruk av innsovningsmedisiner blir du sløv og føler hangover dagen etterpå. Jeg brukte det for mange år siden over en lang periode. Ble avhengig! Og jeg ville aldri brukt det igjen. Jeg brukte også naturmiddelet melatonin over mange år, og det hjalp veldig godt. Heller ikke avhengighetsskapende og uten bivirkninger. Det får du ikke på blå resept så det er dyrere. Men jeg ville spurt legen om det.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #8 Skrevet 17. oktober 2017 Imovane ol er vanedannende og legen beynner ofte med en circadine først, som skal forbedre søvnkvaliteten. Du kan be legen om hva du vil, men det e rlegen som bestemmer hva du får og en lege vil deg best, og å kaste deg ut i imovane og stilnockt fella er bare dumt. Ville først prøvd å endre på eget mønster. Ikke bruk telefon eller pc en time før du legger deg, det gir hjernen en illusjon av naturlig sollys og holder deg våken. Drikk kamille te, den er søvndyssende eller varm melk, melk kan hjelpe melatoninproduksjonen i hjernen. Ikke drikk kaffe eller koffeinholdige drikker som cola etter kl 17-18. Hør på rolig musikk før du legger deg, les noe koselig eller bare gjør avslappningsøvelser. Luft ut på rommet og la det være mørkt når du legger deg. Skriv lister over det du skal gjøre dagen etter så slipper du å være redd for å glemme, skriv og ned bekymringer, kan hjelpe å få de ut av hodet og ned på papir, evt skriv dagbok! Gjør du dette og virkelig prøver så vil du antagelig bli tatt mer på alvor. Legen møter nå veldig mange som tror de bare kan ta en pille og alt blir bra. Anonymkode: e25a9...983
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #9 Skrevet 17. oktober 2017 9 minutes ago, Sunstone said: Vær klar over at ved bruk av innsovningsmedisiner blir du sløv og føler hangover dagen etterpå. Jeg brukte det for mange år siden over en lang periode. Ble avhengig! Og jeg ville aldri brukt det igjen. Jeg brukte også naturmiddelet melatonin over mange år, og det hjalp veldig godt. Heller ikke avhengighetsskapende og uten bivirkninger. Det får du ikke på blå resept så det er dyrere. Men jeg ville spurt legen om det. Vær klar over at både effekt og bivirkninger er svært individuelle. Det er legens oppgave å finne ut hva som er best, og pasientens oppgave å orientere om hvordan behandlingen fungerer. Valg av medikament bør gjøres etter en medisinfaglig vurdering, og ikke primært etter pasientens ønsker. Anonymkode: 8a693...4a8 1
Gjest Forumassistent Skrevet 17. oktober 2017 #10 Skrevet 17. oktober 2017 Tråden er ryddet for helseskadelige råd. Hanne Mari, forumansvarlig
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #11 Skrevet 17. oktober 2017 Det er mange andre tiltak som bør prøves først. Dessuten så er det ikke slik at man ikke blir vekket selv om man tar sovepreparater, og da er du jo like langt. Jeg har til tider slitt som deg. Det som har funket for meg er å benytte meg av diverse avslappningsteknikker, for å hindre tankekjøret å sette i gang. Anonymkode: a4472...07c
Gjest Citronella Skrevet 17. oktober 2017 #12 Skrevet 17. oktober 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er mange andre tiltak som bør prøves først. Dessuten så er det ikke slik at man ikke blir vekket selv om man tar sovepreparater, og da er du jo like langt. Jeg har til tider slitt som deg. Det som har funket for meg er å benytte meg av diverse avslappningsteknikker, for å hindre tankekjøret å sette i gang. Anonymkode: a4472...07c Det TS spør om er et harmløst medikament utvinnet fra pasjonsblomst. Gjør litt research før du svarer så hinsides moralistisk.
Gjest Magnifiq Skrevet 17. oktober 2017 #13 Skrevet 17. oktober 2017 8 minutter siden, Citronella skrev: Det TS spør om er et harmløst medikament utvinnet fra pasjonsblomst. Gjør litt research før du svarer så hinsides moralistisk. Men det er jo mye som bør prøves før man dytter innpå diverse urter og blomster..
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #14 Skrevet 17. oktober 2017 7 minutes ago, Citronella said: Det TS spør om er et harmløst medikament utvinnet fra pasjonsblomst. Gjør litt research før du svarer så hinsides moralistisk. Det er et medikament med lite dokumentasjon. Å kalle det harmløst er ikke ubetinget riktig. Det har utilstrekkelige data, og anbefales derfor ikke til barn under 12. Det kan påvirke evnen til bilkjøring. Bivirkninger er ikke tilstrekkelig kartlagt. Det har neppe noen stor risikoprofil, men å kalle det harmløst, går jeg ikke med på. Gjør litt research selv! Anonymkode: 8a693...4a8
Gjest Citronella Skrevet 17. oktober 2017 #15 Skrevet 17. oktober 2017 Akkurat nå, Magnifiq skrev: Men det er jo mye som bør prøves før man dytter innpå diverse urter og blomster.. Dytter innpå? Du får det til å høres ut som TS er en tung misbruker om hun prøver en simpel urtetablett som man får reseptfritt i Norge (et av verdens strengeste land når det gjelder frigiving av reseptfrie medikamenter) Jeg vil tro TS er i stand til å lese seg opp på søvnhygiene
Gjest Citronella Skrevet 17. oktober 2017 #16 Skrevet 17. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er et medikament med lite dokumentasjon. Å kalle det harmløst er ikke ubetinget riktig. Det har utilstrekkelige data, og anbefales derfor ikke til barn under 12. Det kan påvirke evnen til bilkjøring. Bivirkninger er ikke tilstrekkelig kartlagt. Det har neppe noen stor risikoprofil, men å kalle det harmløst, går jeg ikke med på. Gjør litt research selv! Anonymkode: 8a693...4a8 Jo, det er harmløst. Jeg har gjort research!
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #17 Skrevet 17. oktober 2017 Just now, Citronella said: Jo, det er harmløst. Jeg har gjort research! Ingen medikamenter er i essens ubetinget harmløse. Nå må du gi deg. Anonymkode: 8a693...4a8
Gjest Magnifiq Skrevet 17. oktober 2017 #18 Skrevet 17. oktober 2017 Akkurat nå, Citronella skrev: Dytter innpå? Du får det til å høres ut som TS er en tung misbruker om hun prøver en simpel urtetablett som man får reseptfritt i Norge (et av verdens strengeste land når det gjelder frigiving av reseptfrie medikamenter) Jeg vil tro TS er i stand til å lese seg opp på søvnhygiene Det var absolutt ikke hensikten. Når man er desperat etter søvn, så er det fort gjort å prøve å finne en rask løsning. Men oftes så hjelper ikke snarveier.
Gjest Citronella Skrevet 17. oktober 2017 #19 Skrevet 17. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ingen medikamenter er i essens ubetinget harmløse. Nå må du gi deg. Anonymkode: 8a693...4a8 Nei, det er ikke epler heller. For de som er allergiske. Ser du poenget?
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #20 Skrevet 17. oktober 2017 Just now, Citronella said: Nei, det er ikke epler heller. For de som er allergiske. Ser du poenget? Jeg ser en tåpelig sammenligning. Anonymkode: 8a693...4a8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå