Gjest Anonymous Skrevet 22. januar 2005 #1 Skrevet 22. januar 2005 Hei!! Hva hadde du sagt viss din kjekke/søte date hadde vært avholdsmann/kvinne?? Du spurte om grunn og fikk til svar at han/hun rett og slett ikke trengte akohol for å bli sosial og utadvent. Hva er dere mening om avholdsfolk, mener da ikke fanatikkere eller "religiøse avholdsfolk".
~sikka~ Skrevet 22. januar 2005 #2 Skrevet 22. januar 2005 Det er virkelig det samme for meg om folk drikker eller ikke. De blir da ikke mindre sosiale eller interessante folk av den grunn. Så lenge de ikke har noe imot at jeg drikker vel og merke.
LilleBille Skrevet 22. januar 2005 #3 Skrevet 22. januar 2005 Ville da virkelig ikke ansett det som et problem. Hva hver enkelt gjør er deres sak. Ville vært mye mer skeptisk om h*n måtte drikke hver helg/i alle sosiale sammenhenger.
Brunhilde Skrevet 22. januar 2005 #4 Skrevet 22. januar 2005 Om folk ikke liker/vil drikke/har lyst på alkohol er meg revnende likegyldig. Jeg bedømmer da ikke et menneske ut fra hva det velger å putte eller ikke putte i seg. Så mitt svar er at det ville være et ikke-eksisterende problem.
Arkana Skrevet 22. januar 2005 #5 Skrevet 22. januar 2005 Jeg ville syntes det var bra. Jeg er ikke selv avholdskvinne, men drikker meg aldri full. Har ikke behov for alkohol for å ha det gøy. Jeg synes det er lite modent å måtte drikke seg full når man er på byen eller på fest, og ville heller ha en fanatisk avholdsmann enn en voksen mann som ikke kan begrense alkoholbruken sin.
Gjest Jente, 32 Skrevet 22. januar 2005 #6 Skrevet 22. januar 2005 Hvis jeg liker mann på alle plan, men ikke liker det faktum at han er avholdsmann....vel, vet ikke jeg. Det å kose seg med vin betyr svært mye for meg..god mat og vin hører sammen og et lite glass rødvin om kvelden er bra, synes jeg. Jeg ville nok først ha sjekket ut om hans avhold bunnet ut i et kristent livssyn. Dersom han var kristen ville jeg ha avskrevet ham med en gang. Selv er jeg såkalt liberal og "fri" som det heter, så det vil nok bli krasj med kristen avholdsmann! Men dersom vi er på bølgelengde mht. meninger og livvssyn osv. og det er bare det at han ikke liker alkohol....ja, så hadde jeg nok godtatt det.
Gjest Bellatrix Skrevet 22. januar 2005 #7 Skrevet 22. januar 2005 Nå var jeg avholdsmenneske selv til jeg ble 25, så jeg tror ikke jeg hadde spurt om hvorfor en gang, jeg. Må avholdenhet begrunnes?
Maya22 Skrevet 22. januar 2005 #8 Skrevet 22. januar 2005 Min mening er at det er opp til enhver om de vil drikke eller ikke. Jeg tar meg en fest av og til,men har også venner som er avholds. Koser meg like mye med dem som jeg gjør med andre.
Xiomy Skrevet 22. januar 2005 #9 Skrevet 22. januar 2005 Jeg hadde syns det var helt greit og hadde ikke sett at det skulle by på problemer.
Gjest Anonymous Skrevet 22. januar 2005 #10 Skrevet 22. januar 2005 Hadde tenkt at det sikkert var en dritkjedelig fyr. Ronja_80
Gjest Pet Skrevet 22. januar 2005 #11 Skrevet 22. januar 2005 Er samboer med en avholdsmann og det overhodet ikke noe problem. Han aksepterer at jeg drikker og at jeg blir full en gang i blant. Jeg drikker mindre enn jeg vile gjort om jeg hadde bodd sammen med en som drakk, men det gjør da ingen ting.
Gjest Lea Skrevet 22. januar 2005 #12 Skrevet 22. januar 2005 Det hadde passet meg ganske bra, ettersom jeg drikker svært sjelden selv.
Gjest baby-E Skrevet 22. januar 2005 #13 Skrevet 22. januar 2005 hadde egntlig ikke brydd meg noe om det, bare det var greit at jeg tok meg noe drikke i ny og ne..
Gjest gjest1 Skrevet 22. januar 2005 #14 Skrevet 22. januar 2005 Så lenge han ikke hadde hatt ett problem med at jeg drakk så hadde det ikke vært noe problem for meg. Må jo si at jeg syns det er veldig hyggelig at samboeren min er glad i vin for det er sosialt og utrolig hyggelig å dele en flaske. Vin er vår felles hobby, siden vi samler. Kunne nok ikke vært sammen med en som var totalt anti.
nat26 Skrevet 22. januar 2005 #15 Skrevet 22. januar 2005 Min mening er at det er opp til enhver om de vil drikke eller ikke. Jeg tar meg en fest av og til,men har også venner som er avholds. Koser meg like mye med dem som jeg gjør med andre. Signerer denne
koldbruna Skrevet 22. januar 2005 #16 Skrevet 22. januar 2005 Jeg drakk av og til i helgene før...nå ser jeg meg selv som avholds og trives med det.Føler ikke noe behov for å drikke,og har det like artig som Edru som de som er fulle.Det må da være opp til hver enkelt om hva en velger uten at en blir sett på som kristen,fanatiker osv Folk har forskjellige grunner til at de ikke vil røre alkohol ,og jeg mener at det bør respekteres uten at en må si til alle hvorfor en ikke drikker alkohol. Jeg aksepterer at mannen min drar ut blant venner av og til og drikker.Men setter foten ned når en del av kompisene hans spør hver helg.De er ungkarer Koldbruna
Tusseline Skrevet 22. januar 2005 #17 Skrevet 22. januar 2005 Det hadde ikke vært et problem nei, sett ut i fra at han lot meg ta meg et glass vin eller noe i ny og ne. Og jeg sier som de andre, ville mye heller hatt en avholds enn en alkis (selvsagt).
Gjest Anonymous Skrevet 23. januar 2005 #18 Skrevet 23. januar 2005 Hvis du trenger alkohol for å more deg, har du i utgangspunktet et problem. Jeg sier ikke at folk ikke vet å more seg uten alkohol, vi er jo alle edrue i hverdagen. Men hvis du er avhengig av et bestemt stoff for å få mest mulig ut av et festlig lag, bør du gå inn i deg selv å se etter om alt er i orden. I kontrast til hva som står skrevet i denne tråden, så trenger man som oftest en god begrunnelse for å være avholds her til lands. I hvert fall ifølge mine opplevelser.
Gjest lilletroll Skrevet 23. januar 2005 #19 Skrevet 23. januar 2005 Takke meg til en avholds enn en alkoholiker, ja..... Når det er sagt, hadde ikke gjort meg NOENTING med en avholdsmann, så lenge, som andre her også sier, han hadde godtatt at jeg IKKE er det.....
Gjest Embla s Skrevet 23. januar 2005 #20 Skrevet 23. januar 2005 Har overhodet ingen problem med avholdsmennesker!! Men hvis det var en mann jeg likte godt, ville jeg nok vært svært nysgjerrig på årsaken til hans avholdenhet. Rett og slett fordi jeg ville gåt ut fra at det lå en del tankearbeid og/eller livserfaring bak, og nysgjerrig som jeg er, er det klart jeg ville ønske å få vite dette også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå