Sirah Skrevet 16. oktober 2017 #21 Del Skrevet 16. oktober 2017 Bakluka skal låner betale. Bremsene må du ta på egen kappe. En bil som er i god stand takler helt fint å bli kjørt på grusvei så her er det nok slitasje på bremsene over tid som er årsaken. Mine biler blir kjørt på grusvei daglig uten at dette sliter mer på dem enn asfalt. Siden dette er en gammel bil uten en reel salgsverdi ville jeg sjekket opp muligheten for å kjøpe en gammel rute på huggeren og skifte selv. Det samme med høytalerene. Det er bare tull å skulle koste på bilen så mye penger på verksted. Du kjenner vel en person som kan bytte dette for deg? Eventuelt kjenner noen som kjenner noen? Bremsene fikser du på verksted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #22 Del Skrevet 16. oktober 2017 Er det noen fler som vil gi meg råd? 6 timer siden, Sirah skrev: Bakluka skal låner betale. Bremsene må du ta på egen kappe. En bil som er i god stand takler helt fint å bli kjørt på grusvei så her er det nok slitasje på bremsene over tid som er årsaken. Mine biler blir kjørt på grusvei daglig uten at dette sliter mer på dem enn asfalt. Siden dette er en gammel bil uten en reel salgsverdi ville jeg sjekket opp muligheten for å kjøpe en gammel rute på huggeren og skifte selv. Det samme med høytalerene. Det er bare tull å skulle koste på bilen så mye penger på verksted. Du kjenner vel en person som kan bytte dette for deg? Eventuelt kjenner noen som kjenner noen? Bremsene fikser du på verksted. Enn om det er grusvei med mye hull i ? Slik hypotesen til verkstedet var. Om man råkjører på hullete grusvei er det jo ikke vanlig slitasje.. Kjenner desverre ingen og har vært rundt på mange bilglass og skraphandlere for å spørre om de har rute eller bakluke. Desverre ingen funn / napp, så da måtte jeg få verkstedet til å bestille ruta fra produsenten.. Anonymkode: ea93b...1e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 16. oktober 2017 #23 Del Skrevet 16. oktober 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen fler som vil gi meg råd? Enn om det er grusvei med mye hull i ? Slik hypotesen til verkstedet var. Om man råkjører på hullete grusvei er det jo ikke vanlig slitasje.. Kjenner desverre ingen og har vært rundt på mange bilglass og skraphandlere for å spørre om de har rute eller bakluke. Desverre ingen funn / napp, så da måtte jeg få verkstedet til å bestille ruta fra produsenten.. Anonymkode: ea93b...1e1 Kjører du fullstendig idiot så kan du så klart slå i stykker noe. Men en bil i god stand skal tåle at man kjører normalt på en grusvei og treffer et stort hull uten at noe går i stykker. At bremsene var gode i vinter tilsier ikke at de fremdeles er gode nå. Jeg EU-godkjente bilen min i mai en gang, i september var bremsene fullstendig utslitt og måtte byttes. Jeg kjører pent Om du googler så finnes det sider hvor du får oversikt over huggere fra hele landet og hva de har. En slags "bildeldatabase". Jeg har bestillt bildeler fra andre kanter av landet mange ganger fordi "min del" ikke har vært å oppdrive i nærheten. Bare som et tips Mitt verksted bytter også brukte deler, vet at noen verksteder ikke gjør det men det kan jo lønne seg å spørre? Tenker bare så du får spart noe penger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå