Gå til innhold

Dra på ferie med mannlig venn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

10 minutter siden, Ullvott skrev:

Joa, greit nok. Men hvorfor er det så viktig for deg hvor ANDRES grenser går? Avklar heller deres egne grenser. 

Så for deg er kino og en øl eller to greit, men ikke middag. Hvorfor setter du en grense ved middag?

Når jeg spør andre hvor dere setter grensen, så er det fordi jeg er usikker på hvor jeg bør sette den selv.

Anonymkode: 4697f...a8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint, regner med at du gir mannen din lov til å gjøre akkurat det samme med en annen dame. 

God Tur 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er OK for din partner burde det være greit, men om partneren din reagerer tenker jeg at det bør være svar nok TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så for deg er kino og en øl eller to greit, men ikke middag. Hvorfor setter du en grense ved middag?

Når jeg spør andre hvor dere setter grensen, så er det fordi jeg er usikker på hvor jeg bør sette den selv.

En middag står for meg som noe mer «intimt» (av mangel på bedre uttrykk) enn et par pils og kino. Derfor går grensen min ett eller annet sted mellom middag og øl. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Ullvott skrev:

En middag står for meg som noe mer «intimt» (av mangel på bedre uttrykk) enn et par pils og kino. Derfor går grensen min ett eller annet sted mellom middag og øl. 

Kanskje det... Men mulighetene for flørting og kroppskontakt er da betraktelig mer til stede ved øldrikking og kino enn ved en stiv middag på hver sin side av bordet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke har sex med ham, og mannen din vet om det, ser jeg ikke noe tillitsbrudd. Når reiser du? :)

Anonymkode: 3efe4...be1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo prøve å tenke litt at det som ikke du hadde akseptert, skal heller ikke den andre måtte akseptere av deg. Hvis du syns det er greit at mannen din drar på ferie med en annen dame og koser seg med middag, øl, kino og alt annet som følger med en ferie, så burde han tåle det fra deg også. Men så lenge han ikke gjør det og ikke synes at dette er greit,så er det han du bør høre på, ikke på oss andre her 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke reise med min samboer? For det første pga barna, noen må være med dem. For det andre så har jeg mer lyst til å reise med min venn. Har kjent ham i omkring åtte år, altså kortere enn jeg har vært i et forhold. Det har aldri skjedd noe mellom oss. Jeg har ikke noen venninner det vil passe for å reise på en slik tur.

Jeg er litt overrasket nå fordi jeg trodde flere skulle si at dette var greit. Er det ordet 'langhelg' dere reagerer på? Hva med en kortere tur?

Synes dere det er problematisk at vi i det hele tatt er venner? Hva med å gå ut og spise middag, liksom?

ts

Hvorfor spør du her, og er forbauset over at det ikke er flere som syns det er greit?

Jeg tolker det slik at mannen ikke syns det er greit, og at du trodde du skulle få støtte her slik at skulle bruke det som argument ovenfor han. 

Hva syns og tenker mannen din om den andre mannen?

Jeg har aldri hørt om noen som skal reise på tur slik som du og denne "vennen din"uten at minst en av dem har et sterkt ønske om at det skal skje mer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke tenkt å dele rom. Endrer det noe?

Det gjør en forskjell.

Mange menn synes slik tur  er helt greit hvis de er trygge på at det ikke er noen trussel mot forholdet. De kan tenke at det er greit å reise med han, han, han og han, men ikke med han.

Greit eller ikke greit, dette er det bare du mannen din og vennen som klarer å vurdere .

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke syntes det var greit hvis kjæresten min skulle på ferie med en venninne, og han hadde ikke likt det om jeg skulle på ferie med en mannlig venn.

Er det en gruppe er det ok, men hadde nok vært med så fremt det er mulig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke tenkt å dele rom. Endrer det noe?

Ikke egentlig, om partnern din ikke liker det. 
Jeg hadde ikke likt det. 
Hadde du likt at kjæresten din dro på ferie alene med en annen kvinne? 

Anonymkode: f5672...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke egentlig, om partnern din ikke liker det. 
Jeg hadde ikke likt det. 
Hadde du likt at kjæresten din dro på ferie alene med en annen kvinne? 

Han har ingen så nære venninner, så det blir helt hypotetisk og for vanskelig å ta stilling til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er den at jeg ER interessert i noe mer med vennen min. Av ulike grunner har jeg aldri vurdert å ta steget i den retningen. Og det vil jeg heller ikke gjøre på tur med ham. Støtter ikke utroskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Saken er den at jeg ER interessert i noe mer med vennen min. Av ulike grunner har jeg aldri vurdert å ta steget i den retningen. Og det vil jeg heller ikke gjøre på tur med ham. Støtter ikke utroskap.

Men greier du ikke da å se hvor feil det blir å dra på en tur med han, spise middager med han osv når du faktisk er interessert i noe mer med han ?? Du er i et forhold, slå opp før du begynner å date andre ! 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har ingen så nære venninner, så det blir helt hypotetisk og for vanskelig å ta stilling til.

Tror svaret er åpenbart. Du hadde ikke likt om den du elsket og levde sammen med og var kjæreste med, dro på ferie med en annen kvinne han var interessert i noe mer med. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle dere som synes dette er ugreit fordi det er mann og dame, hva med folk som er bifil? Skal ikke de få ha noen venner de? Synes det er så tåpelig å tro at alle menn/kvinner er ute etter å ligge med en pga de er motsatt kjønn. 

Anonymkode: 6ff5a...dff

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Motivet for denne turen er at du vil finne ut om du vil satse på denne vennen, eller ikke. Det må være en av de mere ekstreme tilfellene av å vanne gresset på den siden av gjerdet jeg har hørt om.

Hadde det ikke vært bedre å gjøre noe hyggelig med mannen din og barna?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinne her som er samboer med en mann. Vi har to barn sammen. Er det galt av meg å ta en langhelg sammen med en mannlig venn?

Ja, selvfølgelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tba skrev:

Motivet for denne turen er at du vil finne ut om du vil satse på denne vennen, eller ikke. Det må være en av de mere ekstreme tilfellene av å vanne gresset på den siden av gjerdet jeg har hørt om.

1 minutt siden, Tba skrev:

Liker den første setningen din. Det var godt oppsummert og på kornet.  Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...