AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #1 Del Skrevet 15. oktober 2017 Jeg har en venninne som jeg egentlig vurderer å kutte kontakten med. Hun sier og gjør veldig mye rart som gjør at jeg er dritt lei, men samtidig er det ting hun gjør som får meg til å tro at det faktisk er noe galt. Dette er ikke normal oppførsel og jeg lurer litt på om hun trenger profesjonell hjelp og støtte. For det første ljuger hun ofte. Det behøver ikke å være om noe stort engang. Eksempelvis kan hun si at hun så en vi kjenner råkline med en annen vi kjenner. Begge er single og de kan få gjøre som de vil, men etter å ha pratet med en av personene det gjelder, så viser det seg å ikke stemme. Hun har også sagt at noen andre personer vi kjenner er uvenner og at jeg ikke bør invitere dem til samme fest... dette viser seg at heller ikke stemmer. Hun har også sagt at hunden hennes er dødssyk og trolig må avlives, samtidig som hun legger ut videoer på Facebook av en tilsynelatende frisk hund som løper rundt. Hun har også en tendens til å «dytte meg ned» og si negative ting om meg for å få seg selv til å virke bedre. Hun sier jeg er dårlig til å kjøre, dårlig på data, tjukk osv. Hun overdriver alltid historier når hun skal fortelle dem til andre. Ofte forteller hun historier til andre (når jeg er der) om ting jeg faktisk har vært med på, og jeg kjenner ikke igjen halvparten av det hun sier. Noe som ofte setter meg i et veldig dårlig lys overfor andre venner vi har. Hun er «bestevenn» med alle. Hvis jeg sier jeg har truffet en fyr jeg liker, hvis det kommer en ny jente på en fest vi er på, hvis en av vennene våre prater om en person... kan du banne på at hun kjenner dem og at de er «bestevenner», selv om noen av disse personene jeg har pratet med så vidt vet hvem hun er. Hun har rett og slett et stort behov for å fremstå viktig, flink i alt, perfekt og et midtpunkt i alt som skjer. Er det noen som kjenner seg igjen i dette og vet om hun kan ha en form for lidelse? Vet hun har vært gjennom en del i barnsdommen som kanskje kan ha trigget ett eller annet. Vil så gjerne hjelpe henne, men vet snart ikke om jeg orker mer. Anonymkode: 3d71c...32e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #2 Del Skrevet 15. oktober 2017 Kjenner mange sånne. Anonymkode: 05f59...4b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #3 Del Skrevet 15. oktober 2017 Finn deg heller noen voksne venner. Anonymkode: dbeba...bf6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minitroll Skrevet 15. oktober 2017 #4 Del Skrevet 15. oktober 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig oppmerksomhetssyk dame vil jeg si. Jeg hadde kuttet henne ut om hun fikk meg til å føle med dritt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #5 Del Skrevet 15. oktober 2017 Uansett hva som feiler henne, så løp LØP! Kutt henne ut nå med det samme. Pronto! Anonymkode: 059cf...4e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #6 Del Skrevet 15. oktober 2017 Får jeg spørre om navnet begynner på C? Høres ut som ei bekjent av meg. Anonymkode: 9ad7d...a61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #7 Del Skrevet 15. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får jeg spørre om navnet begynner på C? Høres ut som ei bekjent av meg. Anonymkode: 9ad7d...a61 Nei, det begynner på A. Anonymkode: 3d71c...32e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 15. oktober 2017 #8 Del Skrevet 15. oktober 2017 Dere høres veldig unge ut. Det blir nok bedre når dere blir voksne og har viktigere ting å tenke på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #9 Del Skrevet 15. oktober 2017 1 minutt siden, Perle skrev: Dere høres veldig unge ut. Det blir nok bedre når dere blir voksne og har viktigere ting å tenke på. Skulle ønske dette var sant, men vi er i starten av 20-åra, så dessverre ikke ungdommer. Blir heller ikke bedre. Har vært venner i 9 år Anonymkode: 3d71c...32e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #10 Del Skrevet 16. oktober 2017 På 15.10.2017 den 20.48, AnonymBruker skrev: Skulle ønske dette var sant, men vi er i starten av 20-åra, så dessverre ikke ungdommer. Blir heller ikke bedre. Har vært venner i 9 år Anonymkode: 3d71c...32e DET er fortsatt veldig ungt. Hjernene deres er ikke ferdig utviklet ennå. Anonymkode: a4a77...e87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #11 Del Skrevet 16. oktober 2017 14 minutes ago, AnonymBruker said: DET er fortsatt veldig ungt. Hjernene deres er ikke ferdig utviklet ennå. Anonymkode: a4a77...e87 Likevel, er man slik som 20-åring försvinner det ikke iver natten... ts, før du gir henne opp, kan du gjøre et forsøk på en alvorsprat. Der du sier at det sårer når hun rakker ned på deg, at du observerer at hun noen ganger skrøner, om hun har et behov for p hevde seg etter mange nederlag eller avvisninger i barndommen? Synes der er fint at du vil hjelpe og vil derfor foreslå at du tar dette opp på en forsiktig og forståelsesfull men også litt bestemt måte. Mail kan evt fungere, da kan hun tygge på det før hun svarer, ulempen er st blikk og tonefall ikke kan dempe budskapet. Kanskje hun virkelig trenger p høre at hun ikke vinner på p være slik og ikke trenger det heller. Og du har jo ikke noe å tape dersom du uansett ender med å droppe henne. Anonymkode: 2daf8...e6d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlene87 Skrevet 17. oktober 2017 #12 Del Skrevet 17. oktober 2017 Kuttet ut ei vennine jeg har vært med i 9 år, hun rakker meg og alle ned, trodde hun var bedre enn alle andre, når hun ikke er det. Beste valget ever! Gå og Finn deg andre venner du. Antall år har ingenting å si, men karakter! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå