AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #21 Skrevet 16. oktober 2017 Synes ikke man skal bli seksuelt trakassert samme hvilket kjønn man er. Jeg er kvinne, og har selv opplevd å bli klådd på, så mange ganger mot min vilje, ropt etter på gata og blitt seksuelt trakassert av en lærer på videregående. Og har ikke menn fått viljen sin med meg, så blir man kaldt hore og billig, de sier at man hadde sex med de på do osv. Og dette gjelder selvfølgelig ikke alle menn. Men jeg er så lei, av all den dritten jeg har opplevd fordi jeg er kvinne. Hjelper vel kanskje ikke at jeg fikk store pupper, slank midje og stor sprett rumpe. Jeg har nå blitt 40 år, men kan fortsatt oppleve det. Spesielt det å bli klådd på rompa. Virker ut som at bare fordi jeg har en stor sprett rumpe, så gjør det at menn har lov til å klå på rumpa mi. Anonymkode: f9e84...109 1
Gjest NotNaomi Skrevet 16. oktober 2017 #22 Skrevet 16. oktober 2017 Er helt enig med Ts. Har forsøkt å si det selv noen ganger,og jeg forstår egentlig ikke hvorfor man bagatelliserer det. Argumenter som at kvinner opplever det oftere,og at menn kan dytte bort kvinner holder jo ikke. Jeg vet om menn som syns det er ekkelt når damer er fysiske mot dem på byen osv. De kan bare ikke si det til så mange,for en ser jo bare her : de blir ikke tatt alvorlig. Og så lurer jeg på hvordan damer får seg til å gjøre det? Det kunne ikke falt meg inn å klype eller ta på en ukjent mann uten videre. Faen så frekk og billig oppførsel. Men. Så klart skal damer gjøre mot menn det vi har kjempet for i årevis at de ikke skal gjøre med oss. Skjønner virkelig ikke hvordan så mange ikke ser at det blir helt feil?
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #23 Skrevet 16. oktober 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: I dagens samfunn er det lite man skal tillate seg før det blir voldsom debatt om objektifisering av kvinner. Det kan være en uheldig uttalelse, en vits som ikke slår an etc. Det blir fort et helvete når utsagn og handlinger kan tolkes til dithen at kvinner blir sett på som et sexobjekt. Men hvorfor er det ikke slik når rollene er snudd? Dette er fullt ut akseptert av kvinner og menn, og vi ser det spesielt i talentkonkurranser. F.eks. i "Skal vi danse". Dommerpanelet gikk mann av huse da de skulle bedømme Grunde Myhrer, og det var ikke måte på hvor deilig han var, noe de la lite skjul på, hverken kvinner eller menn i panelet. Det ble stor latter og stor begeistring av alle. Dette ble også gjort et poeng av i "VG-panelet" i ettertid. På talentshow som f.eks. "Americas got Talent" florerer dette. De to kvinnelige dommerne i panelet nøler ikke med å omtale mannfolka som kommer inn i bar overkropp om hvor deilige de er. Flere ganger har de også tafset på dem og berørt dem når de har vært på scenen med dem. Heidi Klum tar ofte hånda si og beføler Simon Cowells hårete brystkasse. Til stor latter fra alle. Jeg tror alle vet hva som hadde skjedd om en mannlig dommer hadde begynt å beføle en kvinnelig deltaker eller en kvinnelig meddommer over brystene. Om de hadde omtalt en kvinnelig deltaker som "deilig". I den amerikanske versjonen av "Vil du bli millionær" var det en soldat som var deltaker, og den kvinnelige programlederen ble helt betatt av denne fyren og sa til og med at hun ble kåt av av han. Hva hadde skjedd om en mannlig programleder hadde sagt til en kvinnelig deltaker at han ble kåt når han så henne? Så hvorfor aksepteres dette i et samfunn der man kjemper om likestilling? Ja, seksuell trakassering og objektifisering av kvinner er definitivt et mye større problem enn motsatt, men det betyr jo ikke at man skal akseptere det mot menn, eller skal vi det? Eksempler: Hele dommerpanelet i "Skal vi danse" vil "ligge med" Myhrer:https://www.vgtv.no/video/146640/droeyt-dansestunt-helt-sykt Dette neste klippet er så sinnsykt drøyt, at hadde rollene vært snudd, hadde programlederen garantert blitt anmeldt for sextrakassering. Men her er det altså veldig morsomt (Legg spesielt merke til hva hun sier rundt 1:30 ut i klippet):https://www.youtube.com/watch?v=Zy_f1KOUlpA Mel B tafser på en deltaker:http://www.youtube.com/watch?v=ZcN75u1kGk0&t=1m38s Det finnes flust av tilsvarende eksmpeler. Anonymkode: b4c30...c76 mann her. kvinner objektiseres en god del mer enn menn da. men på en måte skjønner jeg poenget ditt. men så må vi huske hvem som alltid klager og hyler i kor. det er kvinner. da er det jo en selvfølge at kvinner klager mer over objektifisering av sitt eget kjønn og ikke menn. menn bryr seg lite, akkurat som med alt annet Anonymkode: a052a...a2d
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #24 Skrevet 16. oktober 2017 4 minutter siden, NotNaomi skrev: Er helt enig med Ts. Har forsøkt å si det selv noen ganger,og jeg forstår egentlig ikke hvorfor man bagatelliserer det. Argumenter som at kvinner opplever det oftere,og at menn kan dytte bort kvinner holder jo ikke. Jeg vet om menn som syns det er ekkelt når damer er fysiske mot dem på byen osv. De kan bare ikke si det til så mange,for en ser jo bare her : de blir ikke tatt alvorlig. Og så lurer jeg på hvordan damer får seg til å gjøre det? Det kunne ikke falt meg inn å klype eller ta på en ukjent mann uten videre. Faen så frekk og billig oppførsel. Men. Så klart skal damer gjøre mot menn det vi har kjempet for i årevis at de ikke skal gjøre med oss. Skjønner virkelig ikke hvordan så mange ikke ser at det blir helt feil? Helt enig, det er utrolig frekt og uakseptabelt uansett hvilket kjønn som gjør det. Men nå er det et faktum at objektifisering av menn ikke på noen som helst måte kan sammenlignes med objektifisering av kvinner. Det er og et faktum at flertallet menn faktisk ønsker beføling og seksualisering av seg selv velkommen, de sier "sug pikken min a" som skjellsord og trussel, og i alle saker der for eksempel en voksen lærerinne har misbrukt en high school elev og det på lik linje som om det hadde vært motsatt kjønnsroller regnes som en pedofil eller overgreps sak så er det tusener av menn som kommenterer at (og hundretusener eller kanskje millioner som mener uten å kommentere) at de skulle ønske de var den gutten, og at det gjør jo ikke noe fordi læreren var hot osv. Når man diskuterer seksuell trakassering og objektifisering med menn så sier faktisk flertallet at de ikke skjønner problemet, for de hadde bare syntes det var hyggelig å få den oppmerksomheten. Den visa hadde nok snudd så fort de fikk oppleve det i den grad kvinner gjør, men den holdningen gjør jo at konsekvensen av objektifisering av de forskjellige kjønnene ikke kan sammenlignes. Det er også sånn at det er stort sett kvinner som voldtas, og bare ila 2016 økte voldtekt i norge med 60% siden 2012, og her ser man også konsekvensen av objektifisering og seksualisering av kvinnen. Anonymkode: 68018...81d 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #25 Skrevet 16. oktober 2017 fortsettelse: men nei, damer skal selvsagt ikke gjøre mot menn dette vi kjemper for at de skal slutte å gjøre mot oss, selvom omfang og effekt av det ikke kan sammelignes på noe som helst måte. Anonymkode: 68018...81d 1
Sphere Skrevet 16. oktober 2017 #26 Skrevet 16. oktober 2017 (endret) 46 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev: Hæ? Det er vel ikke helt sant, selv om det er MER kvinnerumper. Mannerumper er helt klart seksualiserte også! Så det senest i går i No Strings Attached. Likevel er det verre for kvinner, og grunnen er den fysiske underlegenheten vi generelt har. En mann kan faktisk bare dytte bort en dame, så det er ikke truende på samme måte som det KAN være for kvinner. Ser poenget ditt, men den overlegne styrken kan også gjøre det mer vanskelig. Jeg har fått "sjekket varene" mot min vilje flere ganger på by'n. Klyping og klapsing på rumpe er ikke uvanlig. Der kvinner ofte fysisk kan vise at de ikke ønsker slik kontakt, er det ikke like enkelt for oss menn. Hun ene som "sjekket varene" mine ute, ble veldig aggressiv og lagde såpass styr da jeg dyttet henne unna og holdt henne fast, at vaktene holdt på å kaste meg ut. Hadde jeg ikke hatt noen vitner som blandet seg inn... I tillegg møter man ekstremt liten forståelse. Det er få som skjønner hvorfor jeg som mann ikke ønsker slik på by'n. Vaktene bare lo det bort. Endret 16. oktober 2017 av Sphere 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #27 Skrevet 16. oktober 2017 47 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev: Hæ? Det er vel ikke helt sant, selv om det er MER kvinnerumper. Mannerumper er helt klart seksualiserte også! Så det senest i går i No Strings Attached. Likevel er det verre for kvinner, og grunnen er den fysiske underlegenheten vi generelt har. En mann kan faktisk bare dytte bort en dame, så det er ikke truende på samme måte som det KAN være for kvinner. Ikke spesielt seksualiserte nei. No Strings Attached er en komedie film, og det er i den sammenhengen man ser mannerumper en sjelden gang på film også, og ikke i seksuelt ladde og forføreriske. Det er halvnakne kvinnerumper det slås opp i magasiner og på plakater på bussholdeplasser og bybilder, det er halvnakne kvinnerumper i slowmotion og stønning som brukes for å selge hamburgere og rabattkort på esso, det er halvnakne kvinnerumper som brukes i musikkvideor osvosovosv og alt i seksuelt ladde og forføreriske sammenhenger. Anonymkode: 68018...81d 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #28 Skrevet 16. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke spesielt seksualiserte nei. No Strings Attached er en komedie film, og det er i den sammenhengen man ser mannerumper en sjelden gang på film også, og ikke i seksuelt ladde og forføreriske. Det er halvnakne kvinnerumper det slås opp i magasiner og på plakater på bussholdeplasser og bybilder, det er halvnakne kvinnerumper i slowmotion og stønning som brukes for å selge hamburgere og rabattkort på esso, det er halvnakne kvinnerumper som brukes i musikkvideor osvosovosv og alt i seksuelt ladde og forføreriske sammenhenger. Anonymkode: 68018...81d mannerumpen er også seksualisert. hvorfor lyver du til deg selv ? kanskje ikke det er det for deg , men for kvinner generelt er det. Anonymkode: a052a...a2d 6
Gjest NotNaomi Skrevet 16. oktober 2017 #29 Skrevet 16. oktober 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig, det er utrolig frekt og uakseptabelt uansett hvilket kjønn som gjør det. Men nå er det et faktum at objektifisering av menn ikke på noen som helst måte kan sammenlignes med objektifisering av kvinner. Det er og et faktum at flertallet menn faktisk ønsker beføling og seksualisering av seg selv velkommen, de sier "sug pikken min a" som skjellsord og trussel, og i alle saker der for eksempel en voksen lærerinne har misbrukt en high school elev og det på lik linje som om det hadde vært motsatt kjønnsroller regnes som en pedofil eller overgreps sak så er det tusener av menn som kommenterer at (og hundretusener eller kanskje millioner som mener uten å kommentere) at de skulle ønske de var den gutten, og at det gjør jo ikke noe fordi læreren var hot osv. Når man diskuterer seksuell trakassering og objektifisering med menn så sier faktisk flertallet at de ikke skjønner problemet, for de hadde bare syntes det var hyggelig å få den oppmerksomheten. Den visa hadde nok snudd så fort de fikk oppleve det i den grad kvinner gjør, men den holdningen gjør jo at konsekvensen av objektifisering av de forskjellige kjønnene ikke kan sammenlignes. Det er også sånn at det er stort sett kvinner som voldtas, og bare ila 2016 økte voldtekt i norge med 60% siden 2012, og her ser man også konsekvensen av objektifisering og seksualisering av kvinnen. Anonymkode: 68018...81d Du har rett i at menn ikke ville syns at det var så ok om de ble utsatt for det. Å være store i kjeften er lett før en får den type "oppmerksomhet".
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #30 Skrevet 16. oktober 2017 Jeg kjenner ingen jenter som klår på randome menn, og gjør det ikke selv heller. Menn som klår på randome kvinner derimot.. Anonymkode: 65b34...b43 2
Gjest NotNaomi Skrevet 16. oktober 2017 #31 Skrevet 16. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner ingen jenter som klår på randome menn, og gjør det ikke selv heller. Menn som klår på randome kvinner derimot.. Anonymkode: 65b34...b43 Så du tror dermed at det ikke er kvinner som gjør det?
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #32 Skrevet 16. oktober 2017 Akkurat nå, NotNaomi skrev: Så du tror dermed at det ikke er kvinner som gjør det? Jeg tror ikke problemet er veldig utbredt. Om du leser innlegget en gang til står det ikke "jeg tror ikke det eksisterer at menn blir tafsa på", sant? Så da henger ikke spørsmålet ditt på greip. Anonymkode: 65b34...b43
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #33 Skrevet 16. oktober 2017 2 minutes ago, AnonymBruker said: Jeg kjenner ingen jenter som klår på randome menn, og gjør det ikke selv heller. Menn som klår på randome kvinner derimot.. Anonymkode: 65b34...b43 Og jeg kjenner ingen menn som klår på random menn, men kvinner som klår på menn derimot... Anonymkode: 7adbc...3a0 4
Gjest NotNaomi Skrevet 16. oktober 2017 #34 Skrevet 16. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke problemet er veldig utbredt. Om du leser innlegget en gang til står det ikke "jeg tror ikke det eksisterer at menn blir tafsa på", sant? Så da henger ikke spørsmålet ditt på greip. Anonymkode: 65b34...b43 Uansett er det et problem. Hvor utbredt det er har ikke så mye å si. Rar tanke,men ikke overraskende. Så lenge kvinne opplever det oftere skal det liksom ikke bli tatt på alvor. Helt typisk tankegang egentlig.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #35 Skrevet 16. oktober 2017 5 minutter siden, NotNaomi skrev: Så du tror dermed at det ikke er kvinner som gjør det? Det er jo åpenlyst at problemet ikke er like utbredt den veien. La oss si 1 av 200 kvinner har tafset på en mann eller menn på den måten, mens 1 av 3 menn har tafset på en kvinne eller kvinner på den måten. Anonymkode: 68018...81d
Gjest NotNaomi Skrevet 16. oktober 2017 #36 Skrevet 16. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er jo åpenlyst at problemet ikke er like utbredt den veien. La oss si 1 av 200 kvinner har tafset på en mann eller menn på den måten, mens 1 av 3 menn har tafset på en kvinne eller kvinner på den måten. Anonymkode: 68018...81d Hva har det med saken å gjøre at det ikke er så utbredt egentlig? Skulle vi bare blåst av det da? Hvor utbredt må noe være før det blir kritisert? Dessuten tror jeg du tar feil. Når jeg kjenner to menn som har reagert på dette,så tenker jeg nok at det skjer oftere enn du tror.
Sphere Skrevet 16. oktober 2017 #37 Skrevet 16. oktober 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo åpenlyst at problemet ikke er like utbredt den veien. La oss si 1 av 200 kvinner har tafset på en mann eller menn på den måten, mens 1 av 3 menn har tafset på en kvinne eller kvinner på den måten. Anonymkode: 68018...81d Hvor har du tallene fra? 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #38 Skrevet 16. oktober 2017 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig, det er utrolig frekt og uakseptabelt uansett hvilket kjønn som gjør det. Men nå er det et faktum at objektifisering av menn ikke på noen som helst måte kan sammenlignes med objektifisering av kvinner. Det er og et faktum at flertallet menn faktisk ønsker beføling og seksualisering av seg selv velkommen, de sier "sug pikken min a" som skjellsord og trussel, og i alle saker der for eksempel en voksen lærerinne har misbrukt en high school elev og det på lik linje som om det hadde vært motsatt kjønnsroller regnes som en pedofil eller overgreps sak så er det tusener av menn som kommenterer at (og hundretusener eller kanskje millioner som mener uten å kommentere) at de skulle ønske de var den gutten, og at det gjør jo ikke noe fordi læreren var hot osv. Når man diskuterer seksuell trakassering og objektifisering med menn så sier faktisk flertallet at de ikke skjønner problemet, for de hadde bare syntes det var hyggelig å få den oppmerksomheten. Den visa hadde nok snudd så fort de fikk oppleve det i den grad kvinner gjør, men den holdningen gjør jo at konsekvensen av objektifisering av de forskjellige kjønnene ikke kan sammenlignes. Det er også sånn at det er stort sett kvinner som voldtas, og bare ila 2016 økte voldtekt i norge med 60% siden 2012, og her ser man også konsekvensen av objektifisering og seksualisering av kvinnen. Anonymkode: 68018...81d Man kan ikke påberope seg at "mange syntes det er greit" for å legitimere kvinnelig seksuell trakassering. Blant de mennene som kanskje syntes slik oppførsel er ok, så har du en del som derimot ikke syntes det. Her er det nok også store mørketall, for når man opplever å ikke bli tatt seriøst, så sitter det også lengre inn å gå videre med saken for mange. Anonymkode: dcacf...4f9 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #39 Skrevet 16. oktober 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: En mannlig programleder som hadde gjort det samme mot en kvinnelig deltaker ville fått sparken på dagen og det ville vært flere uker med diskusjoner i media etterpå om hvor ille programlederen var og om hvor trakasserende kullturen er, osv. Anonymkode: 6abc8...b6d Herregud for en slitsom og ekkel programleder Anonymkode: 58536...82a
Ulla Ullsokk Skrevet 16. oktober 2017 #40 Skrevet 16. oktober 2017 2 timer siden, Sphere skrev: Ser poenget ditt, men den overlegne styrken kan også gjøre det mer vanskelig. Jeg har fått "sjekket varene" mot min vilje flere ganger på by'n. Klyping og klapsing på rumpe er ikke uvanlig. Der kvinner ofte fysisk kan vise at de ikke ønsker slik kontakt, er det ikke like enkelt for oss menn. Hun ene som "sjekket varene" mine ute, ble veldig aggressiv og lagde såpass styr da jeg dyttet henne unna og holdt henne fast, at vaktene holdt på å kaste meg ut. Hadde jeg ikke hatt noen vitner som blandet seg inn... I tillegg møter man ekstremt liten forståelse. Det er få som skjønner hvorfor jeg som mann ikke ønsker slik på by'n. Vaktene bare lo det bort. Og det er virkelig på INGEN måte greit!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå