Gå til innhold

Haukeland vil lage færre tvillingar

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Viser til artikkel i Bergens Tidende i dag! ( www.bt.no )

Dette synes jeg høres flott ut.

Min mann og jeg går nok nå i gang med prøverørsforsøk, etter snart fire år med prøving på egenhånd..

For oss har det vært "skremmende" med tanke på å få mer enn ett barn om gangen.

Setter de inn ett egg - og det skulle dele seg - så er det nå en mening med det... :babysmokk::babysmokk:

Så derfor er vi glad for denne meldingen! ! ! !

Andre som har tanker om dette ! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men det er jo nettopp det, at nyere forskning har vist at det ikke er større sjanse for å lykkes med to egg, enn med et.

Det er like mange som blir gravide selv om en "bare" setter inn ett egg, som når en setter inn to.

Den "eneste" forskjellen er antall tvillinggraviditeter..

Forstå det den som kan...

Men det sier altså forskningen.

*ser om jeg finner link til artikkel*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar gjerne to på en gang i stedet for å gå gjennom dette flere ganger. Men ett argument er jo også at det er større risiko i en tvillinggraviditet enn en enbarnsgraviditet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderjenta

Det går jo an å få eneggede tvillinger selv om man bare setter inn ett befruktet egg! :wink:

Bortsett fra det så er det jo logisk at det er færre tvillinggraviditeter ved innsetting av ett egg enn to!

Uansett er det ikke slutt på å sette inn to egg, de setter jo inn to hvis de "må", i følge BT-artikelen.

Regner med at vi ender opp med assistert befruktning, det er i alle fall den veien prosessen går nå, og har i utgangspunktet bare lyst å få satt inn ett egg når den tid kommer, så jeg synes det er helt ok at de i utgangspunktet bare setter inn ett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk beskjed om det at siden jeg er så ung,og hvis de får ut et super-mega-egg,så setter de inn bare det. Men er man over 27 eller noe(husker ikke) eller har to gode egg(ikke super mega gode altså) så kan det være at de velger å sette inn begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...