Gå til innhold

Tatoveringsblekk i lymfeknutene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Alle tatoveringer blir mattere med årene. Det skyldes at mikroskopiske blekkpartikler fraktes bort av kroppens immunsystem.

Lymfesystemet er en del av immunsystemet. Slik ser det ut når en lymfeknute er full av tatoveringsblekk

Det er ikke vanlig at blekket hoper seg opp i slike store mengder, men at lymfeknutene inneholder tatoveringsblekk er ikke uvanlig

Det kan være greit å vite når en skal bestemme seg for om en vil ta tatovering eller ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste om det ja, så kommer nok ikke til å få meg en liten en når jeg blir 40 allikevel. :fnise:

Anonymkode: 6ad3b...82a

Skrevet
58 minutter siden, Kalevala skrev:

Alle tatoveringer blir mattere med årene. Det skyldes at mikroskopiske blekkpartikler fraktes bort av kroppens immunsystem.

Lymfesystemet er en del av immunsystemet. Slik ser det ut når en lymfeknute er full av tatoveringsblekk

Det er ikke vanlig at blekket hoper seg opp i slike store mengder, men at lymfeknutene inneholder tatoveringsblekk er ikke uvanlig

Det kan være greit å vite når en skal bestemme seg for om en vil ta tatovering eller ikke.

Gammelt nytt. Det spesielle og uvanlige er at denne kvinnen hadde så stor opphopning av blekk i lymfeknuten under armen.

Det som sprøytes inn i kroppen blir jo forsøkt avvist av kroppen som fremmedlegemeer. Om noen år vi vi se det samme med alt folk sprøyter inn i lepper og andre steder. Vi har sett tilsvarende i flere tiår med silikon fra første og andre generasjons brystinplantater. 

"Generasjon perfekt" vil få nye helseplager om noen tiår vi i dag er ukjente med. 

Anonymkode: 488ea...3ae

• Liker 4
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gammelt nytt.

Anonymkode: 488ea...3ae

Det er det.  Undres allikevel på om de som tar mange tatoveringer er klar over det?  

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leste om det ja, så kommer nok ikke til å få meg en liten en når jeg blir 40 allikevel. :fnise:

Anonymkode: 6ad3b...82a

Smart. 

Skrevet
7 timer siden, Kalevala skrev:

Det er det.  Undres allikevel på om de som tar mange tatoveringer er klar over det?  

Jeg var fullt klar over det :)

Hvorfor i all verden skal du bry deg med noe jeg gjør?

Fei for din egen dør, så feier jeg for min. 

Er så dritt lei av at andre mennesker skal ha så mye å si/indirekte kritisere mine valg. 

Anonymkode: 80c66...6d1

• Liker 1
  • 2 år senere...
Skrevet
På 14.10.2017 den 23.10, AnonymBruker skrev:

Er så dritt lei av at andre mennesker skal ha så mye å si/indirekte kritisere mine valg.

Ah, ja men du trenger ikke forholde deg til det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...